Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 46 ... 237 238
kelderfan

'@Cycling
Waarom kun je daar niet bij. Iljo Keise zegt alleen maar positieve dingen toch over Wout Van Aert en natuurlijk legt hij 't balletje bij JV, omdat Allaphilipe nog niet top is. Daar is niks mis mee. Trouwens ook Wout is nog in opbouw en heeft de T/A gebruikt om beter te worden. Hij heeft volgens mij ook zijn pijlen gericht op de RVV cq Parijs-Roubaix.
UAE heeft zich toch danig versterkt of heb je dat gemist. Die Wellens bijvoorbeeld stond ook op 't lijstje van JV.
En waar zeg ik dat UAE beter gestoffeerd is,

Yeez

Denain:
Kooij
Vd Sande
Roosen
Tim v Dijke
van Belle
Boven

Van Belle voor de nog altijd niet fitte Mick van Dijke en Hessmann vd startlijst af. Die zie ik best als 7e man in MSR

kelderfan

Dat lijkt mij een logische aanname, dat Hessmann doorschuift naar de MSR. Dan kan Affini later worden ingezet.
Wat Denain betreft heeft JV meteen de favoritet ingezet. Want Kooij is de man volgens een item in IDL.
Maar wederom met 6.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hessmann eerder inzetten dan Affini ?? Die bewaar je voor de finale niet voor de openingskilomers.

AWestie

Met de renners die verder nog meedoen bij MSR denk ik dat je zaterdag de 80% van de dag Edo op kop ziet, daarna Hessmann rond de Capo's samen met Nathan en daarna mogen de laatste vijf hun kunst laten zien zodat Wout nog een keer wint.

Glorious

Hessmann niet in catalonie?

kelderfan

Ja @Rahim Vlasblom lijkt mij toch logisch, want Pogacar kan volgens een kenner wel eerder uit de hoek komen.
Dan is tijdrijder Affini misschien wel de beste optie om hem in te zetten tussen de Cipressa en de Poggio.

Rawolf

Affini zie ik ook eerder een rol hebben in de finale. Met zijn power een uitgelezen man om het treintje in poleposition aan bodem Poggio te brengen. Echter of hij zover in koers geraakt is de vraag.

Hessman is een man voor de eerste uren of een tempo te rijden op de Cipressa. Heeft niet de explosiviteit of ervaring om in die positioneringsrace naar poggio nog veel te betekenen. Als hij uberhaupt start

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Jullie denken dat Affini met de voorste mee de Cipressa overkomt. Ben benieuwd naar deze tactische move.

tdola

Opvallend idd met 6 in dedain, hofstede of van emden had hier nog wel bijgekund lijkt me, maar mogelijk starten die elders.

Van emden of hofstede (gezien ervaring) in msr en hessman met de giro ploeg in catalonie is ook optie.

AWestie

Betekent alleen maar dat ze gaan aanvallen, juist deze koers moet je met zes man niet willen controleren.

Leuk ook de autocorrect (?) naar dedain. Past wel een beetje bij de huidige verwende TJV-fan ;)

Yeez

'@tdola jij bent maar druk met speculeren over die startlijsten ;) van emden zal denk ik wel 7e man zijn in msr nu. Leuk voor hem

tdola

Denain it is, lol

Rawolf

'@Rahim 2 jaar terug hadden we nog de discussie dat vEmden als vaste waarde de voet van de Poggio in het pak bereikt. Waar ik skeptisch over was.

Nu schat ik Affini wat hoger in dan vEmden dus zie ik zeker kansen!

AWestie

Ik snap en volg de inschatting, maar we hebben het wel over twee totaal verschillende periodes. Als Jos er nog dichtbij zat fietste hij meestal vrij rond zonder absolute kopman en ging men ook meer in colonne de kustbergjes over.

Edo heeft de laatste tijd vooral pelotondienst bij klassiekers om de kopgroep binnen te halen, dus om dan ook nog de Poggio te halen is er denk ik te veel aan. En de laatste paar jaar ging het lont al ietsjes eerder geslaagd in het kruitvat.

Yeez

Als uae rijdt zoals vorig jaar ligt affini er na 300 meter cipressa al af. sowieso gaat daar zijn finish liggen denk ik. En ook die van Jos. Daarna mag v hooydonck hopen om te overleven (wat kan in deze vorm) en V Aert, Laporte, Valter en Tratnik in stelling brengen ri de poggio

Rawolf

als je gelost word maar in de afdaling/vlakke terugkomt zit je er ook nog bij aan voet poggio he. Dat acht ik nog wel kansrijk, ook anno 2023. Gezien UAE het tempo wel weer gaat laten zakken na de klim.

Yeez

In 2022 was dat niet het geval, maar wie weet. Ik acht de kans nihil ;) tenzij er dus niet gekoerst wordt op de cipressa.

kelderfan

Ja @Rawolf
Ik denk dat je dat goed ziet. Puntje is wel dat als Pogacar doortrekt op en na de Cipressa, dan kan 't zo maar zijn dat Wout en Laporte e/o Tratnik geïsoleerd komen te zitten. Want bergop heeft Pogacar prima steun met Wellens, Ulissi en Grosschartner.
@Cycling riep dat Van Baarle geen optie is, want die heeft de MSR nooit gereden, maar ja dat dacht ik bij de Omloop.
Nu heeft de opgestelde Valter nog nooit de MSR gereden en dat wordt een ontdekkingsreis volgens mij.
@Yeez
Ik denk dat Pogacar vroeg de aanval gaat zoeken om zijn tegenstrevers te isoleren en dan met name Wout Van Aert, want hij heeft nog appeltje te schillen. Ja dat ziet Nibali goed.

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Kelderfan met betrekking tot Van Baarle heb ik aangegeven dat dit geen optie is ivm fitheid en komende wedstrijden. Ik heb nergens gezegd dat hij geen optie is omdat hij San Remo nog niet gereden heeft. San Remo is totaal geen ontdekkingsreis voor knechten, omdat een simpelere parcours niet mogelijk is en het wedstrijdverloop voorspelbaar is. Voor Valter is het gewoon sparen en op de Poggio Van Aert ondersteunen.

kelderfan

Ja @Cycling als dat zou kunnen is 't mooi, maar als de kanonnen er vroeg aan beginnen, dan wordt een andere koek.
Maar nogmaals waarom geen Van Baarle, want Wout heeft ook aardig wat op 't programma.

madeinstars

Er vroeg aan beginnen? Zelfs als UAE net als vorig jaar het zo hard maakt als ze kunnen op de Cipressa, dan mag je gewoon verwachten dat Valter er nog bij is hoor. Jumbo zat er toen vorig jaar ook gewoon nog met 3 op een groep van 25.

Yeez

Heel zuur voor Tim. Slimme aanval op 600/700 meter van de meet. Eeuwig zonde dat hij uit zijn pedaal schiet. Geloof niet dat iemand hem daar terug gaat halen, want dan hypothekeren ze hun eigen sprint. Sowieso een hele slimme koers gereden. Echte killer.

wieler4live

Indd erg zonde

madeinstars

Het was op 400 meter. Ik denk eerder dat hij of te vroeg of te laat was op dat punt. Denk dat hij sowieso niet gewonnen had. Er is no way dat Molano niet gereageerd had namelijk. Al was het maar omdat hij dat niet had kunnen maken naar Bjerg toe.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 46 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.