Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 47 ... 237 238
madeinstars

Maar een goeie Koers gereden hoor. Als die laatste kasseienstrook niet zo'n puinstrook was geweest, dan was het waarschijnlijk wel een sprint geworden.

Yeez

Ik denk dat Molano ook had gereageerd, maar wel een heel goed punt, helaas was de uitvoering minder. Zijn kans op winst was wel het grootst op deze manier

kelderfan

Het is zonde voor Tim van Dijke, maar Molano is de verdiende winnaar.
Die Van Belle heeft echt stappen gezet. Eerst "kopman" Kooij terug brengen met ook een mega-beurt van een prima rijdende Timo Roosen en daarna gewoon eindigen in 't eerste peloton.
Jammer eigenlijk dat Staune-Mittet er niet bij is geweest vanwege corona?

AWestie

Geslepen gefietst, maar UAE heeft ook de overwinning verdiend zo

Rawolf

Van Dijke wel sterk dat hij erbij zat als waakhond. Kooij mist nog wat inhoud voor dit type wedstrijden.

kelderfan

'@Rawolf
Kooij is inmiddels best wel sterk geworden. Alleen is hij op zo'n parcours nooit top. Hij hoopte dat 't vandaag beter zou gaan. Maar helaas

Cycling

Het is in iedergeval duidelijk dat Van Belle, Hagenes en Staune-Mittet volgend jaar wel klaar zijn om de stap naar de WT te zetten. Ook Lars Boven heeft eeen prima wedstrijd gereden. Veel kopwerk en kon tot het eind kopwerk doen voor Kooij

AWestie

Kooij is op zo'n parcours nooit top, @kelderfan? Kan je dat uitleggen adhv wedstrijden uit het verleden? Hij had gewoon veel pech. Kan gebeuren in zo'n koers.

Yeez

Kooij mist geen inhoud en ook niet juist dat kooij nooit top is op zo’n parcours. Meerdere keren lek gereden en achter valpartijen gezeten. Telkens terugkeren tot aan de laatste strook getuigd juist van inhoud

Laatst gewijzigd
KissMyAce2.0

Ik zou het leuk vinden als jullie ns een podcast gaan maken met elkaar. Dat zou genieten zijn

Yeez

Ik ben voor :)

Cycling

Mooi, geen verrassingen in de selectie van Jumbo-Visma in San Remo. Gelukkig is Laporte weer beter. Nu afwachten welke renners starten in Catalunya. Hopelijk zowel Roglic, Gesink als Kelderman.

Laatst gewijzigd
Yeez

Kooij reed dus ook op de laatste strook weer lek…

madeinstars

Van Emden of Affini voor de eerste 5 uur. Dan heb je aan de andere van die twee een goede lead out naar de Cipressa. In hun huidige vorm Kunnen Van Hooydonck, Valter, Tratnik, Laporte en Wout (uiteraard) de Cipressa overleven tenzij UAE echt alles op alles zet en dan zie ik van die 5 alleen Van Hooydonck eventueel afhaken.

Dan heb je Tratnik/Valter/Laporte voor de leadout naar de Poggio (afhankelijk van wie de beste benen heeft) en dan mag je verwachten dat naast Van Aert één van die andere 3 ook wel bij de beste 20 omhoog kan komen. Dan kan je in ieder geval in een situatie komen dat als er een groepje bij elkaar komt na de afdaling, dat je er nog iemand hebt om tempo te rijden tot de sprint.

Perfecte ploeg, maar San Remo blijft een lastige koers om te voorspellen en te winnen.

AWestie

Ik weet ook nog niet zo goed of Valter wel mee gaat komen: ik weet niet hoe goed hij kan positioneren in een peloton en of hij ook een beetje met doodsverachting in een afdaling kan gaan. Zo niet, loop je in MSR ook snel achter de feiten aan of lig je ergens op of naast een muurtje.

kelderfan

Precies @AWestie. Voor Valter is dit een ontdekkingsreis. Het is afhankelijk hoe Laporte en Tratnik er voor staan of Wout nog ondersteuning heeft op de Poggio. Pogacar zal er vroeg aan beginnen, dat wordt oorlog.
Ik ben echt benieuwd naar Wout.
Bij IDL staat er een leuk artikel over Milan Vader.
Oh, ja deze is echt te gek. Parijs-Roubaix komt er weer aan. Er zijn 40 bokken los gelaten in 't bos van Wallers om de grassprietjes te verwijderen. Dan moeten die bokken op tijd worden weggehaald. Want anders ga ik echt kijken; dan wordt ja bokspringen voor Wout en Mathie🤔u.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Pogacar gaat er niet vroeg aan beginnen, dat is zelfmoord. De enige kans die Pogacar heeft is om alles te bewaren voor één ultieme aanval in de laatste kilometer van de Poggio. We zagen vorig jaar dat vroeg aanvallen op de Poggio voor Pogacar niet werkt en dit jaar is de wind ongeveer gelijk. Wind mee in de laatste kilometer. Dat is de plek.

Nijmos

Als wout die kilometer op het wiel van pogacar aanvat (wat moet kunnen als poga er daarvoor nog niet aan is begonnen) mag wout toch nooit uit het wiel gereden worden. Dat is gewoon valsplat en meer waaierrijden dan klimmen. Bij die percentages over 1km mag pogacar tegen een wout in topvorm zelf blij zijn als hij er nog aanhangt.

madeinstars

Dat klopt. Daarom denk ik ook dat MSR nooit moeilijk genoeg is voor Pogacar om alleen weg te rijden. Hoe 'zwaar' je de koers ook maakt op de Cipressa.

kelderfan

quote: WF; "Ik verwacht een tactisch spel tussen drie ploegen, omdat de Poggio niet lastig genoeg is om het verschil te maken”, begint Vierhouten."
@madinstars
Hierboven een quote van Vierhouten. De oud ploegleider van Pogacar aan 't woord.

Cen Morawec

Nu afwachten welke renners starten in Catalunya. Hopelijk zowel Roglic, Gesink als Kelderman.

Ok hoop Kelderman mag uiteindelijk voor zijn eigen rekening koersen en dat jih als kopman ook steun krijgt. Jumbo Visma moet hem het gunen Mischen ook erste over winning na 10 jaar

Nijmos

Kelderfan, was duidelijk op welke ploeg Aart doelde naast UAE en tjv? Alpecin wellicht? Maar ik vlak zeker ook trek en bahrein niet uit en verwacht hen nog met meerdere mannen bij de eerste 20 op de poggio.

Dave87

'@Cycling

Voor nu staan Roglic, Kelderman, Gesink, Kuss, Hessmann, Foss, Bouwman op de rol.

De Giro ploeg zonder Tratnik en Affini en met Kuss.

goldone123

'@cen nee roglic is gwn kopman lijkt me.

Dave87

Zeker in een koers waar boni's het verschil gaan maken lijkt het verstandig om Roglic kopman te maken i.p.v. Kelderman.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 47 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.