Team Jumbo-Visma 2023

1 2 3 4 ... 237 238
ghostwriter

Volgens mij kan Jumbo-Visma (mits iedereen fit en in vorm is) naast Roglic, Tratnik en Kelderman het beste voor Dennis, Oomen, Van Hooydonck, Affini en Foss kiezen. Dennis en Oomen (in plaats van bijvoorbeeld Valter of Leemreize) omdat het handig is om klimmers van rond de lengte van Roglić in de ploeg te hebben en Foss omdat hij zich dan op de tijdritten kan richten naast een rol als knecht die op alle terreinen een relatief lange periode hard op kop kan rijden. Op het vlakke hoort Jumbo-Visma dan met Tratnik, Van Hooydonck en Affini niet in de problemen te komen.

Als ik Foss was zou ik het algemeen klassement in grote rondes (voorlopig) uit mijn hoofd zetten en me richten op tijdritten, heuvelklassiekers en het algemeen klassement in kleine rondes met een tijdrit en weinig steile klimkilometers. Foss is tien kilo zwaarder dan andere klimmers van zijn lengte (zoals Kelderman en Valter) en als hij nu al moeite heeft met lichter worden zal dat alleen nog maar moeilijker worden namate hij lichter wordt. In een generatie met Vingegaard, Bernal, Pogacar, Evenepoel en Ayuso gaat iemand met de kwaliteiten van Foss toch geen grote rondes winnen.

Laatst gewijzigd
stijnlah

Mag wel hopen dat de ploegpresentatie nog ergens online komt om te herbekijken voor de mensen die aan het werk waren gedurende de livestream.

Cycling

In de podcast wordt aangegeven dat dit d'r giro selectie is Roglic, Kelderman, Foss, Affini, Hessman, Bouwman, Gesink en Tratnik

Yeez

Hessmann en gesink… had valter en leemreize verwacht, al is leemreize geblesseerd op het moment en traint hij deels. Hessmann natuurlijk een hele mooie sprong gemaakt dit najaar

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De teampresentatie staat over een uurtje op de website van de ploeg.

Yeez

Benoot:
Omloop
Kuurne
Strade
Tirreno
E3
Ddv
Rvv
Agr
Wp
Lbl

Sandy Casar

Mooie selectie voor de Giro! Persoonlijk vind ik dat je als ploeg altijd in de Giro en Vuelta 1 renner moet meenemen die zijn debuut in een grote ronde maakt om zo hem ervaring op te laten doen, dus blij met de keuze voor Hessman.

madeinstars

Denk niet dat Dennis op een zijspoor zit, maar dat de ploegleiding voor de Tour echt kiest voor de renners die ze 100% vertrouwen. Dat vertrouwen is er denk ik niet met Dennis en dat is denk ik wel terecht, gezien zijn debuutjaar, waar hij toch wisselvallig was en veel heeft gekwakkeld.

In de Giro ligt er bovendien een mooi parcours voor hem en kan hij een hele mooie rol spelen.

Btw: Hessman in de Giro vind ik heel tof en en daar blijkt wel uit dat Jumbo heel veel vertrouwen in hem heeft.

Laatst gewijzigd
Cycling

'@madeinstars Dennis rijdt geen Giro.

Quesada Quesada

Kelderman ook in Catalonië.
Gaan we de (voorlopige) selecties weer op de eerste pagina plaatsen?

kelderfan

quote: IDL; Kelderman "Ik heb de afgelopen jaren het gevoel gehad dat ik deze ploeg toen niet heb kunnen geven wat ik op dat moment in huis had."
Dat gevoel had ik ook toen hij de ploeg verliet. Hopelijk kan JV hem weer op 't goede spoor zetten, want hij kan nog voor een verrassing zorgen in koersen als T/A en Catalonie.
Allen zet ik mijn vraagteken bij 't programma van Jan Tratnik. Hij rijdt de MSR 18 maart en meteen door naar Catalunya, die begint op 20 maart..

madeinstars

Ah had even gemist dat Dennis ook niet de Giro rijdt. Dat is wel taai dan inderdaad.

Yeez

Foss:
Algarve
Pn
Catalonie
Romandie
Giro

Programma’s die bevestigd zijn:

Australië:
Gesink
Vader
Dennis

Gran Camino:
Vingegaard

Algarve:
Foss

Openingsweekend:
Van Baarle
Benoot
Tratnik
Van Hooydonck

Strade:
Van Aert
Benoot
Tratnik

Pn:
Kooij
Foss
Vingegaard

Tirreno:
V Aert
Benoot
Kelderman
Bouwman
Van Baarle

MSR:
V Aert
Tratnik

Catalonië:
Roglic
Kelderman
Tratnik
Bouwman
Foss

Baskenland:
Vingegaard

Romandie:
Foss

Giro:
Roglic
Kelderman
Foss
Bouwman
Gesink
Hessmann
Tratnik
Affini

Klassiekers spreken voor zich. Graag aanvullen.

goldone123

Ik ben benieuwd hoe goed hessman is in het klim werk
Wat hij heeft laten zien in de ronde van de toekomst was toch knap, gaat hij als klimmer.

kelderfan

'@Yeez
Kuss heb je vergeten? Die gaat toch
Zover ik kan zien. Gaat hij UAE?, Catalunya, Romandie, TdS, TdF en waarschijnlijk Vuelta rijden.

veld

Ik begin steeds meer te denken dat Valter de veraasing van Zeeman voor de tour wordt. Dan dus Vingegaard, Kuss, Kruiswijk,Valter Van Aert, Van Baarle, Laporte en Benoot.

kelderfan

Hessmann kan zeker meekomen bergop; alhoewel Staune jonger en beter de bergen heeft beklommen in de Tour de l'Avenir. Wat dat betreft had ik verwacht dat Staune ook eerder zou doorgroeien naar 't mannenteam.

kelderfan

'@veld
Hij zou geen grote ronde rijden, maar ik had hem wel verwacht in de Giro.
Anderzijds zou' 't wel een daverende verrassing zijn. Die past wel onder mijn kerstboom.

Yeez

'@kelderfan ik heb niks van kuss gevonden? Jij wel?

Dave87

Laporte naar P-N
Kooij naar G-W en Benelux Tour

kelderfan

'@Yeez @Dave87
Quote:IDL; Merijn Zeeman over Kooij "Nu gaat hij naar Parijs-Nice met Christophe Laporte als leadout en grote kans dat hij naar de Benelux Tour gaat met Wout van Aert als leadout...
Naast enkele grotere rittenkoersen zal Kooij ook in het voorjaar meer te zien zijn. Denk daarbij aan de eendagskoersen die weleens zouden kunnen uitlopen op een sprint. Zo wordt Gent-Wevelgem opgeworpen bij Zeeman. 'In Gent-Wevelgem gaat hij om te leren, maar als hij er na de laatste keer Kemmel nog bij zit, gaan we natuurlijk wel voor hem rijden. Dat is wat ik zeg: hij heeft nu een ploeg om ervoor te gaan en hij krijgt de kans om met de beste ploeg om hem heen te rijden. Dat is volgens mij de omgeving die je nodig hebt om beter te worden."
Naar 't wel en wee over Sepp ga ik zoeken.

kelderfan

"Tobias Foss over toekomst bij Jumbo-Visma: "Er komen kansen, in welk team dan ook" quote: Sporza;
Die twijfelt over zijn toekomst bij JV.
Bij het zoeken naar Sepp Kuss, kom ik o.a. verhaal tegen. Kuss en Roglic hebben toch meer raakvlakken dan het wielrennen alleen.
Quote: "Nog maar een paar dagen geleden ontving Sepp Kuss de prijs voor de beste reeks van 2022 door The League of Gregarious Club." en "Met een lang verleden als skiër is Sepp deze fase van zijn leven niet vergeten. Sterker nog, het was dankzij de sneeuwwereld dat hij de twee wielen kende: "Ik ontdekte dat fietstraining beter was in langlaufen", bekent hij.

T80JZ

Wordt dit het laatste seizoen voor Roglic bij TJV en krijgt hij als dank voor bewezen diensten daarom deze sterke ploeg mee naar de Giro? "Primož Roglič wilde graag een grote ronde rijden met een volledige ploeg in steun," elders op Wielerflits. Betekent dit dat hij niet meer in dienst wil rijden van Vingegaard? Eerder heeft Roglic al gezegd dat hij nog niet klaar is met de Tour. Behalve als Vingegaard in 2024 voor de Giro i.p.v. de Tour kiest zal Primoz ook dat jaar niet de Tour als enige kopman kunnen rijden. Wil hij dan toch naar de Tour met een ploeg die in volledige steun voor hem rijdt, dan is de enige oplossing dat hij overstapt naar een andere ploeg. Ondanks zijn doorlopende contract zal TJV dan natuurlijk hun medewerking verlenen.

Naar de Giro gaan dus de nr. 2 en 3 van de klassementsrijders in de ploeg, naar de Tour de nummers 1 en 4. Kelderman is tegenwoordig beter dan Kruijswijk. Kelderman zijn voorkeur voor de Giro en zijn afkeer voor de Tour is bekend, maar gezien het belang van de Tour had ik verwacht dat voor Kelderman in de Tour ploeg zou worden gekozen. En bij de afwezigheid van Roglic in die ploeg kan hij eigenlijk niet worden gemist. Aan de andere kant zou het wel heel gaaf zijn als Roglic zijn ultieme revanche op de Belgische wielervolgers en publiek gaat nemen door Evenepoel in de Giro te verslaan. Dat op zich rechtvaardigt al een sterke ploeg voor die ronde. En als het dan ook nog zijn afscheidsseizoen voor TJV wordt dan is het goed zo.

De Tourploeg kent voorlopig maar drie echte klimmers en twee sterke allrounders - Van Aert en Van Baarle - die ook goed in de bergen zijn. Op het eerste gezicht is dat minder dan de ploeg van het afgelopen seizoen. Maar met Van Aert die niet voor het groen gaat, Van Baarle die nu de training van de beste wielerploeg volgt en de aangekondigde verrassing kan het hopelijk toch meevallen.

T80JZ

Plus natuurlijk dat TJV heel graag de Giro wil winnen en het komende seizoen misschien wel als de ultieme kans beschouwt om dat te verwezenlijken.

YogiBear

Roglic staat in ieder geval nog gewoon tm seizoen 2025 onder contract bij Jumbo Visma.

1 2 3 4 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.