Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 50 ... 237 238
madeinstars

Heel sterk van Foss en Bouwman. Ze kwamen eigenlijk net een mannetje tekort waardoor Roglic van wel erg ver moest en Evenepoel nog dichtbij kwam, maar Roglic blijft een fenomeen.

horsm

Grappig hoe achteloos Roglic dit seizoen lijkt te winnen - en totaal zonder te juichen.

Laatst gewijzigd
Franky122

Als deze man niet naar de Tour gaat als (schaduw-)kopman ga ik serieus twijfelen aan de competentie van het JV-management.

wieler4live

Roglic dit jaar 4 etappes gehad die hem liggen/waar hij kon winnen en pakt ze ook allemaal niet normaal

De Zeboe van de Zoncolan

Grote vraag blij: is-tie wel in vorm?

kelderfan

Die optie om Roglic toch de TdF te laten rijden, lijkt mij wel logisch. Het is wel afwachten hoe Roglic uit de Giro komt.
Hij met Wout zijn toch de mannen, die ervoor kunnen zorgen, dat Vingegaard de dubbel pakt voor JV.
Maar Kruijswijk lijkt mij ook dik in orde. Hij en een beresterke Foss hebben 't vandaag prima gedaan.
@De Zeboe van de Zoncolan
Ik denk dat Roglic nog niet top is, maar hij komt in de buurt.

Glorious

Heel mooi en blij mee. Maar moeten we niet gewoon wachten tot het hooggebergte om echt de vorm te zien? Daar hij in de TA het even lastig leek te hebben...

Collectief weer zeer sterk!

Laatst gewijzigd
horsm

Volgens mij is het de wens van Roglic zelf zijn om de Giro te rijden. En hij heeft zo'n staat van dienst dat het me normaal lijkt dat hij input heeft in zijn programma.

Ik hoop zelf op de dubbel. De Giro minimaal / afgemeten winnen. Rust pakken & hoogte en door naar de tour.

T80JZ

Roglic wilde vooral een grote ronde met een ploeg volledig in zijn dienst rijden. De Tour kon niet vanwege Vingegaard, daarom wordt het de Giro. Hij heeft gezegd dat hij nog niet klaar is met de Tour en ook dat hij de Giro graag nog een keer wilde rijden. https://www.wielerflits.nl/nieuws/primoz-roglic-tour-de-france-wellicht-verstandigere-keuze/

Als hij na de Giro de Tour zou gaan rijden dan is het dat alleen om zijn landgenoot Pogacar van de zege af te houden. Wat zal men daar in Slovenië van vinden? Vooral als het het tweede jaar op rij is? En heeft Roglic daar zelf zin in? En wat betreft de ploegbelangen. Hij zegt eventueel gewoon dat hij nog niet volledig hersteld is van de Giro en de Tour te snel komt.

Bovendien is na het afgelopen jaar de vraag of hij voldoende basis heeft om de Giro en de Tour kort achterelkaar te rijden.

Laatst gewijzigd
Nijmos

Waarom zou Roglic na de giro de tour niet aankunnen als hij na de tour 3 keer de Vuelta overtuigend won? Roglic is altijd zo snel klaar dat ik er wel in geloof.

Misschien ook dit jaar dan eens lekker de eerste week a la kuss in het laatste wiel zetten. Niet dat geeikel op de voorste rij, maar lekker alle ledematen in tact houden. Dan maar een keer 20 seconden verlies in een vlakke rit door een breukje in het peloton.

De Zeboe van de Zoncolan

Eerste week achteraan hangen is dit jaar een slecht idee, dan sta je na 2 dagen al op een half uur.

Fanny

Denk inderdaad dat Roglic graag dit jaar de Giro wil rijden met een volledige ploeg in zijn dienst.
Hij was er al eens dichtbij met een 3e plaats in 2019.
Wat denk ik ook meespeelt dat de Giro in de laatste week in de buurt van zijn vaderland is waardoor er veel fans en familie van hem naar Noord-Oost Italië zullen trekken om hem hartstochtelijk aan te moedigen.
Wat een klasbak is het toch. Een van mijn favorieten bij JV.
Morgen en overmorgen maar eens flink uithalen in de bergritten naar Vallter en Molina.

YogiBear

Paar keer de aankomst van vandaag terug gekeken, maar Roglic rijdt echt wel een dijk van een sprint van 300 meter. Lijkt daarbij de eerste 150-200 meter nog redelijk ‘relaxed’ te sprinten en zelfs op het eind niet helemaal all-in te gaan. Zeg met nadruk ‘lijkt’, want ik kan me gewoon niet voorstellen dat het zo makkelijk ging als hij het doet lijken. Mooie eerste overwinning en nu heel benieuwd hoe het morgen gaat op een lange klim naar boven de 2000 meter. Da is wel weer iets heel anders dan vandaag.

Glorious

Ze gaan weer een keer de 4 daagse van Duinkerke rijden. Goede herinneringen met Groenewegen en Teunissen.
(16 t/m 21 mei)

AWestie

Laat ik voorop stellen dat er waarschijnlijk niemand anders in het peloton het zou kunnen, maar er gaan hier wel echt een paar posters aan het feit voorbij dat de dubbel Giro/Tour als je bij de eerste voor winst gaat gekkenwerk is. 2,5 maand je familie niet zien, gegarandeerd in dienst rijden terwijl je kopman (met het bijbehorende salaris) bent, en waarschijnlijk daarna voor de rest van het seizoen heb je niks meer aan hem.

Als hij in de eerste week valt (ik jinx niet) kan ik het nog wel voorstellen, maar verder gun ik Roglic een normaal seizoen.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Eens met AWestie dat het enige scenario waarin Roglic de Tour rijdt er één is waar hij vroeg uit de Giro moet.

T80JZ

Eens met AWestie en madeinstars.

Dave87

Mooie ploeg voor Kooij in de Panne.
Kunnen wel een waaiertje trekken!

Yeez

En fijn dat mick van dijke aan het seizoen kan beginnen!

Dave87

'@Yeez Absoluut! Was vorig seizoen echt 1 van de revelaties.

kelderfan

Nog mooier is dat Graat met Van Belle, Staune, Leemreize en Vader van start zijn gegaan in de Settimana.

Rawolf

ik denk dat Roglic ook na een volle giro nuttig is in de tour.

Pogacar kan er niet op gokken dat Roglic in week 3 gaat instorten, dus in week 1 en 2 waar hij waarschijnlijk prima in orde kan zijn zal Roglic hetzelfde tactisch voordeel bieden voor Vingegaard als vorig jaar.

Yeez

Pogacar zal niet zo dom zijn om weer in die val te trappen om vol achter roglic aan te rijden toch? Plus wie zegt dat roglic in week 3 nog kort staat? Ik denk dat het geen optie is, maar als de ploeg het al zal willen zal alles afhangen van hoe hij uit de giro komt. Daar moet dan niks tegen gaan zitten. Sowieso in heel de voorbereiding niet.

Nijmos

Prima rijdt hij niet achter primoz aan. Pakt roglic een mooie etappezege en misschien wel geel. Gaat hij de dag erna primoz weer laten rijden?

Rawolf

'@Yeez, lees je wel? ik heb het juist over tactisch voordeel in week 1 en 2.

In week 3 is de rol van Roglic zachtjes uitgespeeld en is het aan de tenoren zelf.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 50 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.