Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 51 ... 237 238
kelderfan

Maar Yeez heeft wel een punt, dat Pogacar niet dom is.
En @Rawolf
Het meedoen van Roglic is zeker een tactisch voordeel in de gehele TdF; want ook al wint hij de Giro, dan kan hij net als Kuss twee GT's achter elkaar rijden. JV is toch voorstander van minder rijden, dan past Roglic prima in 't plaatje.
Go, go Primoz Roglic. Bovendien heeft hij de Vuelta al vaker gewonnen.
Die Vuelta kan hij dan prima aan Kelderman en Kruijswijk laten.

AWestie

Welk tactisch voordeel heb je het dan over? Want als TJV zou anticiperen op verval in week 3, kan UAE dat net zo goed doen toch?

Poeksel

Wel benieuwd hoe het klimniveau van Roglic is, de etappes die hij won gaven niet echt een aanwijzing. Na vanmiddag weten we meer.

AWestie

Kuss rijdt een grote ronde heel anders dan een kopman

T80JZ

De vraag is niet of Roglic een nuttige rol kan spelen in de Tour in dienst van Vingegaard. Iedereen zal het erover eens zijn dat hij dat kan. De vraag is of hij dat ook gaat doen. En dan zijn er hier een paar die zeggen dat hij dat niet gaat doen. In de eerste plaats omdat hij zelf een te grote winnaar is om nog een Tour in dienst van Vingegaard te rijden. In de tweede plaats omdat hij als hij kan kiezen tussen een Tour in dienst van of een Vuelta voor hem zelf, hij voor de Vuelta zal kiezen, ook al heeft hij die al vaker gewonnen. Hij kan recordhouder worden en hij is nog te veel een winnaar om die kans te laten lopen.

Zoals ik gisteren aangaf denk ik dat een extra reden kan zijn om niet naar de Tour te gaan en in dienst van Vingegaard tegen zijn landgenoot Podgacar te rijden dat het door de wielerliefhebbers in Slovenië niet op prijs zal worden gesteld. Het is nog wat anders als hij naar de Tour gaat om zelf voor de eindwinst te rijden, maar dat zal dit jaar niet het geval zijn. Hoe zouden wij het vinden als we een landgenoot hadden die een hele grote kans heeft op de Tourwinst en een andere landgenoot naar de Tour gaat met als enige doel om dat te voorkomen. Waarbij ze ook nog eens allebei niet voor een Nederlandse wielerploeg rijden. Want Pogacar en Roglic rijden allebei voor een niet Sloveens wielerploeg.

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik geloof niet in van die volksvetes. Als dat nog zou gebeuren is het in België en zelfs daar doen ze tegenwoordig redelijk normaal in hun adoratie van wielrenners (reaguursels in fora en onder nieuws daargelaten).

Maillot à Pois

Wel, dat zullen we volgend jaar gaan zien hé, of er in België een volksopstand uitbreekt als Wout Roglic/Vingegaard gaat helpen om Evenepoel van de Tourzege te houden ;-)
Het zal Wout in elk geval niet tegenhouden

Nijmos

Evenepoel leek me een fractie sterker vandaag maar niet genoeg om roglic eraf te rijden. Chapeau ook voor Ciccone die door zijn eigen ronde genaaid is met drie tijdritten. Kuss oogde vrij sterk maar de rest van de ondersteuning op de slotklim viel me wat tegen.zeker Kruijswijk die volgens mij geen meter op kop is geweest. Roglic gewoon steviger in de leiderstrui na vandaag :)

Glorious

Zal je de giro willen winnen moet je toch wegrijden van remco... gezien de tijdritten o.a.

madeinstars

Goed teken dat Roglic nu al op een klim van een half uur+ bij kan blijven. Hij was denk ik iets minder sterk dan de andere twee, maar hij oogde al een stuk beter dan op die lange beklimming in de TA.

Nijmos

'@glorious: je bedoelt dat je zult moeten wegrijden van de olympisch kampioen tijdrijden neem ik aan?

AWestie

En ze vestigen waarschijnlijk een klimrecord dus ze zijn in ieder geval beiden in orde. Zin in de Giro!

kelderfan

Mooi dat Van Belle er goed bij zit in de Settima. Hij doet 't goed met zijn 4e. plek in de 1e.rit. En ook Vader 9e. en Graat mooi 13e. in de uitslag.
Wat Catalunya betreft is Roglic bijna top, maar ik denk, dat hij met de dag sterker wordt.
Sepp Kuss gaf 't zelf keurig aan dat je boven de 2.000 meter jezelf kunt opblazen als je niet oplet en dat overkwam nu duidelijk, want hij had Chavez bijna te pakken en ja toen ging 't licht uit.
Ik was gisteren nog blij met Kruijswijk, maar vandaag liet hij 't wel heel snel afweten. Die moet echt beter worden deze week.
Hessmann en Gesink hebben hun werk keurig gedaan en ook niet-klimmer Foss heeft goed gewerkt.

BraboCycling

Wat is er gebeurd met Gloag in de Coppi? Had wel verwacht dat hij voor klassement kon gaan. Maar wellicht kan hij nu de komende dagen nog aanvallen.

Roglic weer dik in orde, echt knap! Morgen Foss of Kruijswijk maar meesturen in de ontsnapping, want kan wel eens een dagje voor de vluchters worden.

Ben wel echt benieuwd naar het Vlaamse drieluik ook, De Panne, E3 en G-W. Zou mooi zijn als TJV daar ook nog 1 overwinning uit kan halen. Kooij / WvA hebben de kansen....

Yeez

Gloag heeft covid gehad en is weer bezig met opbouwen. Probeert het team te helpen deze week

tdola

Mick van dijke morgen terug in koers lijkt de bevestigde selectie pcs te beweren. Zou goed nieuws voor m zijn, al gaan de grotere klassiekers aan zijn neus voorbij dit voorjaar zeer wrs.

Maillot à Pois

TJV heeft het team deze voormiddag aangekondigd op de socials, dus Mick is er morgen inderdaad terug bij!

https://twitter.com/JumboVismaRoad/status/1638112855097503744?t=UBUIHBr0R1sxLEMHXcVfyA&s=19

goldone123

roglic was goed, ik had toch het gevoel in de vuelta dat roglic nog last had van z'n val in de tour, dat roglic beter en beter word is alleen maar goed.

Dr.Watt

'@ Nijmos
Stop toch aub met dat riedeltje over de Olympische Spelen. Dat was 2 jaar geleden. Een eeuwigheid in het wielrennenen 67 valpartijen en andere gebeurtenissen geleden.

Dumoulin was 2e. Waar zit die nu?
Van Aert verloor 2min op Roglic. Foss bijna 5 min.
Uran eindigde voor REV.
Is Roglic een beter TT rijder dan Ganna?

De laatste TT verloor Roglic 49 seconden. Dat is de meest logische maatstaf en die zal Jumbo ook wel hanteren.

Hiermee zeg ik niet dat Roglic de Giro niet kan of gaat winnen maar ze zullen toch met een plan moeten komen.

Dr.Watt

Roglic in de tour zie ik niet gebeuren.

Volgens mij is die befaamde verrassing van Zeeman gewoon WVA.
Die gaat niet voor groen en gaat ook naar Suisse (Langere klimmen en op hoogte) ipv de Dauphiné.

Verder is zijn seizoen gepland dat hij na PR echt nog gewicht kan verliezen en zich kan klaarstomen.

Niet als tour winnaar maar als wapen om Pog uit zijn kot te lokken.
De laatste 2 jaar sprong Pogacar telkens op VA zijn wiel tot aan het moment dat die op achterstand stond. Hij wilde toen al geen risico.

Zijn er hier Jumbo-kenners die dat voor mogelijk houden?

AWestie

De meest logische maatstaven zijn vergelijkbare tijdritten, maar ze hebben nog niet veel samen gereden. In vorm ontlopen ze elkaar weinig en kan het zomaar verschillen in persoonlijke voorkeur en vorm van de dag.

De laatste TT tegen elkaar had Evenepoel de tijdrit minutieus voorbereid en was de vorm van Roglic vooral gesterkt door zijn betonnen kop en niet zijn lichamelijke gesteldheid.

Wout gaat sowieso weer een sleutel zijn deze zomer zoals hij al zomers lang de stabiele roerganger is in de Tour

goldone123

'@dr.watt roglic z'n vuelta is niet echt goed te vergelijken, met zn val + herstel amper kunnen fietsen +geen hoogte dat scheelt enorm veel.

gratemans

Opportunisme en wishful thinking varen bij sommigen hoogtij... Na een paar goede koersdagen van Roglic wordt hier direct geopperd dat hij wellicht in Giro en Tour voor klassement kan gaan?!
Belachelijk. In Giro en Tour voor winst gaan is tegenwoordig onmogelijk -mits je de eerste uit rijdt. Vingegaard mag het wat mij betreft bewijzen zonder de hulp van Roglic. En Roglic heeft alle recht kopmanschap in de Vuelta op te eisen en een record te zetten.

Het is sowieso niet erg verrassend dat Roglice T-A won. We weten inmiddels allemaal dat zijn basisniveau enorm hoog ligt. Daarentegen zit er ook niet erg veel opwaartse marge in. Hij kan zeker de komende Giro op zijn naam schrijven, maar tussen zijn basis- en topniveau zit gewoon weinig ruimte. (Waardoor ik hem des te meer bewonder, maar Giro en Tour is echt fantasie. Ik mag toch hopen dat de teamleiding hem dat ook niet laat doen.)

Laatst gewijzigd
AWestie

Leuk artikel over een innovatie mede door TJV en Jeukendrup dat nu het peloton overneemt: https://www.velonews.com/news/road/jumbo-visma-maurten-and-the-game-changer-bicarb-product-thats-shaking-pro-cycling/

Nijmos

'@dr watt: de OS zijn slechts anderhalf jaat gelden. zon regentijdrit of tijdrit in vuelta kort na die val zijn wel representatief? Roglic zn tijdritten zijn misschien niet het meest constant maar op zijn best meet hij zich met de allerbesten. Het is m.i. geen uitgemaakte zaak dat het in de tijdritren driemaal schade beperken wordt. Evenepoel piekte naar de Vuelta en roglic niet.

1 2 ... 51 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.