Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 56 ... 237 238
Yeez

Wennen maakt verwend. Tot nu toe nog dominanter dan 2022. Wanneer is dit voor het laatst vertoond?

AWestie

Quick Step in hun recordjaar 2018 stond op hetzelfde moment ook op 19 overwinningen en dan vind ik de kwaliteit aan overwinningen voorlopig spreken voor TJV. Maar nu komen de wedstrijden voor de geschiedenisboeken.

Yeez

4 vlaamse topkoersen met 4 renners winnen is ook iets voor de geschiedenisboeken

Cycling

Daarnaast staan bij JV ook Nederlandse renners op die in de toekomst een rol van betekenis kunnen spelen in de klassiekers. Mooi om te zien dat bij het Development Team Kramer, Boven en Van Belle ook goede uitslagen rijden. Woensdag vooral benieuwd of Olav Kooij, Tim en/of Mick van Dijke zich voorin laten zien.

Yeez

Ik vind Tim echt wel een openbaring tot nu toe. Denain erg goed en ook de panne en gw waren uitstekend, maar helaas daar 2 keer pech op een slecht moment… vrij zeker dat hij in roubaix mag starten. Zeker omdat benoot en tosh die normaal niet rijden. Dat laatste plaatsje was normaal voor zijn broer geweest, maar die zal denk ik nog niet fit genoeg zijn.

AWestie

'@Yeez Dat is inderdaad een mooie statistiek, maar ik bedoel natuurlijk de wedstrijden die het grote publiek nog een beetje gaat onthouden. Voor de matige volger is alles in een grauw Belgisch landschap de Ronde van Vlaanderen.

Yeez

Jazeker. Uiteindelijk zijn de hoofddoelen van dit voorjaar toch rvv/pr en de giro. Voorseizoen wel al meer dan gehoopt en zelfs dat was op voorhand al erg veel ;)

AWestie

Ik sprak vorige week nog een collega die dacht dat Dylan van Baarle dit jaar al RVV had gewonnen "want dat was een paar weken terug al op tv" en toen had ik die collega gefeliciteerd met het feit dat hij Omloop het Nieuwsblad had gekeken. Toen ik die wedstrijd noemde keek hij mij toch glazig aan...

madeinstars

Eigenlijk is het voorjaar al geslaagd natuurlijk, maar het zou toch zuur zijn als ze nu niet RvV of PR weten te winnen.

Masterw

Pogacar pakt de ronde denk. Die is denk ik op dit
moment het sterkste op de heuveltjes

Nijmos

Ik heb het niet snel maar gisteren vond ik de dominantie eerlijk gezegd ronduit saai. Uiteraard niet in Catalonie wat een mooi secondenspel was, maar wel in het Vlaamse voorjaar. Het voelt een beetje Manchester City/psg achtig zo. Laporte, van baarle, benoot ze zouden bij vrijwel iedere andere ploeg de onbetwiste kopman zijn.

Misschien ben ik te verwend, maar ik hoop niet dat we het voetbal achterna gaan waarin toppers liever knechten cq invallen bij een topclub dan dat ze de ster van het elftal zijn bij een middenmoter.

Het hele voorjaar wachten op die 2 a 3 confrontaties met de andere absolute toppers (lees bayern, real respectievelijk pogacar van der poel).

Maar goed, ik weet niet of dit het juiste topic is voor deze zorg. Fans van psg lopen ook niet te klagen dat hun ploeg ook nog messi koopt.

Maillot à Pois

'@AWestie
Zo'n heel gekke vergissing is het ook weer niet, voor wie het van op iets meer afstand volgt (en misschien vroeger wat meer van dichtbij)
Die finale met de Muur en de Bosberg, dat is toch de Ronde van Vlaanderen?

kelderfan

'@Cycling
Goed dat je 't benoemt, want ja die talentjes Graat, Kramer en natuurlijk van Belle lijken mij welkome Nederlandse talenten voor de toekomst.
Verder heb ik genoten van 't samenspel tussen Wout Van Aert en Christoph Laporte. Dat mogen de heren van mij vaker doen en saai wordt 't nooit.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Nijmos dat hebben we ook jarenlang van Quick-Step gezien toch... was dat dan ook saai. Weet hoeveel jaar er in dit topic is geklaagd dat de ondersteuning voor Wout niet goed was en de ploeg te zwak was voor de klassiekers en nu ze het voor elkaar hebben is het opeens saai.

Laatst gewijzigd
AWestie

'@Maillot Nee vond ik ook niet, scènes als die ik beschrijf doen mij weer beseffen dat ik tot de paar procenten behoor die belachelijk veel wielrennen volgt.

@Nijmos @Rahim De finale was ook redelijk saai. En ik zou het ook waarderen als de toppers beter verdeeld zijn. Ik geniet daarentegen dan ook weer van de prestaties an sich en weet ook dat dergelijke topmomenten tijdelijk zijn. Zoals Rahim al aangeeft: vijf jaar terug was QS echt wel in vergelijkbare vorm.

Laatst gewijzigd
Nijmos

'@rahim: ja de dominantie van qs was ook vreselijk saai. Althans, en beetje afhankelijk van het jaar. Met boonen erbij was het tergend saai. Dat ze met een tactisch overtal een eigenlijk betere renner wisten uit te schakelen vond ik wel mooi om te zien. Als tjv in de ronde pogacar en mathieu verschalkt door ze 100 km achter laporte en benoot te laten aanfietsen zal ik dat niet zo snel saai vinden. Wat je nu zag was dat tjv met een b ploeg kwam en dat met afstand de 2 en misschien wel 3 beste in koers alsnog in de ploeg zaten. Ik vind dat jammer. Ook omdat de enige concurrerende ploegen (uae ineos) ook de ploegen zijn die je de rest van het jaar ook ziet. In de tijd van qs was nog een verzachtende omstandigheid dat zij zich volledig op dat voorjaar toelegden.

Het is geen verwijt aan jumbo maar het zou voor het wielrennen als geheel toch leuker zijn als laporte bij cofidis reed en van baarle bij bora ofzo. Zelfde geldt voor een trentin en wellens hoor. Mathieu is nu zon beetje de enige wegwielrenner die niet bij de grote 4 (tjv ineos qs en uae) rijdt en toch meedoet om de knikkers. In 'de tijd van qs' reed tom bij dsm, nibali bij astana, won bettiol de ronde.

Rawolf

Ineos heeft wel iets meer blessureleed gekend misschien, normaal moeten die met de volgende renners in de koersen waar WVA niet start wel tegenstand kunnen bieden. Echter als WVA gaat kunnen enkel Pogi, MVDP mee en misschien in uitzonderlijke situaties Pidcock en Alaphiliippe

Pidcock
Turner
Sheffield
Ganna
Narvaez

Kwiato
Rowe
C. Swift

UAE moet ook wel dicht kunnen komen met Luitenanten Trentin en Wellens en daarachter een goeie Bjerg en Rui Oliveira. Heb het idee dat die met Wellens wat teveel paniekvoetbal hebben gespeeld. Op het laatste moment opgeroepen voor zowel parijs nice als MSR, dan is je programma naar de knoppen.

Laatst gewijzigd
Nijmos

Ja wat pidcock met een optimale voorbereiding aan tegenstand te bieden had gehad tegen de grote 3 was wel interessant geweest

madeinstars

Ben het er mee eens dat G-W gister in het laatste uur ronduit saai was.

De ploeg van UAE viel mij in de E3 enorm tegen en gister eigenlijk ook niks bijzonders. Daar zou Pogacar nog wel eens last van krijgen. Zeker bij het positioneren. Denk dat het voor Pogacar heel moeilijk gaat zijn om Mathieu te lossen. Zolang die twee bij elkaar blijven en Wout breekt niet volledig, denk ik dat Wout altijd wel terug kan rijden naar dat duo. Zelfs als Wout wat minder is bergop.

Zeker nu Pogacar al meermaals heeft ondervonden dat het voor hem geen enkele zin heeft om keihard met Mathieu naar de meet te rijden, is het ook voor Pogacar misschien gunstig om Wout terug te laten komen, omdat het nu eenmaal makkelijker is het spel te spelen met 3, dan met 2.

Het is voor Jumbo voornamelijk zaak om vroeg initiatief te nemen en ervoor te zorgen dat Mathieu of Pogacar geen situatie kunnen creëren waarbij het al vroeg man tegen man is. Van Aert moet vervolgens ook niet bang zijn om níet mee te rijden als ze wel met 3 weg zijn, als hij daar achter een paar ploeggenoten dicht heeft zitten. Dan kan hij rustig bluffen en durven de boel terug te laten komen, hoe graag hij ook wil winnen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

UAE zat nog wel met 3 man in die achtervolgende groep. Na jumbo was dat eigenlijk de beste ploeg, dus ben t niet heemaal eens.

Nijmos

Met je eens madeinstars. Wout moet het overtal uitspelen. Of doordat een van de kompanen er vroeg aan begint waardoor pogacar en of mathieu zelf moeten achtervolgen met Wout op hun wiel. Of wanneer mathieu of pogacar iets dergelijks probeert voor te zijn door niet bang te zijn groepjes te laten terugkeren. Normaal gesproken moeten er in een groep van 30 nog 5 jumbo's zitten tegen maximaal 3 uae en 2 deceunink mannen. Daar zal wout het van moeten hebben.

Als mathieu en pogacar tien meter nemen op wout weet ik echter niet zeker of hij ze terugziet. Ik denk dat beide mannen hard willen werken om niet met wout te hoeven sprinten, terwijl pogacar vorig jaar het gevoel had dat hij mathieu had kunnen verslaan in de sprint. Wat dat betreft was een sprintnederlaag in e3 misschien tactisch slimmer geweest ;)

goldone123

Ik dacht er vroeg aan beginnen, alle knechten er af rijden en dan aanvallen met de jumbo mannen, ze moeten iets

madeinstars

UAE zat inderdaad met 3 man, maar hebben de koers toch alleen maar ondergaan? Op Bjerg in de laatste 20 km na. In die vroege groep met Van Hooydonck en Laporte hadden ze volgens mij ook niemand mee, of vergis ik me dan?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Nijmos ik vind het gewoon vreemd dat de discussie nu opeens gaat naar dat die renners beter verdeeld moeten zitten terwijl er dus 2 jaar geleden werd gezegd waarom dat soort renners niet bij Wout rijden en dat hij teveel en te snel geïsoleerd kwam te zitten. Nu hebben ze de juiste omkadering om Wout heen en nu is het opeens te saai en ook weer niet goed. Ik weet niet zo goed meer wat nu nog te zeggen ;)

Glorious

Waanzinnige discussie. Zoals altijd heeft Rahim gelijk.

1 2 ... 56 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.