Zou wel echt vervelend zijn dat ze zoudens toppen, want de laatste 2 jaar is eindelijk de structuur die Rabobank had opgebouwd in het Nederlandse wielerennen eindelijk hersteld en de vruchten van de devolpment teams moet nog geplukt worden. Al is de reputatie van het wielrennen fors verbeterd en wie wilt er nou niet instappen in het beste team van de wereld op dit moment? Ik denk echt wel dat er vervangende sponsoren wel willen inspringen.
Ze hebben nog minimaal 2,5 jaar te gaan en volgens mij is minimaal 50% van de andere sponsoren en dan zijn er nog kleine inkomsten zoals tv gelden, merchandise, Netflix, Prime etc.
Als Jumbo niet doorgaat zijn ze nog steeds co sponsor dus het is 1 redelijke partij die je nodig hebt en tijd zat. Maar het is te hopen dat ze vol doorgaan, van mij mogen ze stoppen met schaatsen en vrouwenwielrennen.
Het schaatsen heeft een doelgroep die veel logischer is, zoals ook in het nieuwsbericht aangegeven heeft Jumbo weinig buiten de BeNe minus Lux te zoeken. Gelukkig is wielrennen ondanks mondialisering nog zeer gericht op West-Europa, dus ze boksen niet boven hun gewicht.
Ik denk dat ze hoogstens afbouwen, maar ik hoop dan niet dat de ploeg Visma-Jumbo gaat heten. Bekt niet.
Ja @AWestie
Ik bedoel wel degelijk kanjer Christoph Laporte, maar wel met een linkje naar Wout en Neilson Powless, die ik echt graag terug zou zien komen bij de gele bijtjes. Christoph gaf naast Tiesj Benoot ook Neilson Powless een dikke knuffel als bedankje.
Want die jongens van EF hebben echt bijgedragen aan de zege van Christoph.
Wat Kooij betreft kun je gerust zijn, want hij heeft er de brui aan gegeven, vanwege maagproblemen door de regenrit van zondag jl. Dan krijg je van alles binnen; hoorde ik een kenner vertellen.
@Rawolf
Wat @AWestie zegt als hij P-N had gereden, dan had hij vandaag niet aan de start gestaan.
Dan had je wel langer dat gezemel over Wout en Christoph in GW. Dat is gelukkig uit de lucht.
Trouwens die jonge gasten uit jouw ploegske doen 't toch steeds goed.
Jumbo-Visma domineert volledig. Als je kijkt naar de verwachte ploeg voor zondag…
Van Baarle?, Benoot in orde, laporte meer dan in orde, van Hooijdonk meer dan in orde. Van Aert top?
Duidelijk de beste ploeg.
Maar hoe gaan ze dit overtal zo goed mogelijk uitspelen, dat is de vraag die ik heb. Want als Pogacar en mvdp gaan, zie ik enkel van Aert kunnen volgen. En om “even” wat ploeggenoten vooruit te sturen zie ik ook niet 1-2-3 makkelijk gebeuren.
Ik denk dat we een masterpiece moeten gaan zien, wil het overtal dusdanig benut worden, dat ze kunnen winnen.
Wat is jullie gedachte?
'@Mitchel, interessante wordt volgens mij zondag dat JV niet 100% het gebruikelijke ploegenspel kan spelen omdat de ploeg maar voor een winnaar gaat / kan gaan. Stel je voor dat Pogi, WvA, Laporte/VBaarle en MVDP voorop rijden en Laporte (of de andere tweede rijder van JV) rijdt weg. Dan is er wel een probleem als Pogi en MVDP durven te pokeren en er niet achteraan rijden. En die twee zijn ook niet gek. Het wordt in ieder geval een geweldige wedstrijd. Kan niet wachten tot zondag!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.