Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 58 ... 237 238
kelderfan

Wel grappig dat bij de 1e vijf renners uit de DDV 2021 drie renners staan Van Baarle (Ineos}; Laporte {Cofidis} en Van Der Sande {Lotto-Soudal), die inmiddels bij de gele bijtjes horen.πŸ˜€

AWestie

Jumbo heroverweegt volgens Zonneveld sportsponsoring na 2024 https://twitter.com/thijszonneveld/status/1640791965389266944?s=46&t=Og9dyBzjHLo_gmsUgRy8Sg

Dave87

Heroverwegen betekent gelukkig niet β€œgaan stoppen” πŸ™πŸ»πŸ™πŸ»

Laatst gewijzigd
goldone123

Hmm, stel voor het gebeurd dan denk ik dat er sponsoren misschien wel in de rij gaan staan, al heb ik natuurlijk ook geen idee.

wielergoes

Zou wel echt vervelend zijn dat ze zoudens toppen, want de laatste 2 jaar is eindelijk de structuur die Rabobank had opgebouwd in het Nederlandse wielerennen eindelijk hersteld en de vruchten van de devolpment teams moet nog geplukt worden. Al is de reputatie van het wielrennen fors verbeterd en wie wilt er nou niet instappen in het beste team van de wereld op dit moment? Ik denk echt wel dat er vervangende sponsoren wel willen inspringen.

Robert

Oef dat zal wel flink balen zijn. Er is toch heel wat moois met dank aan jumbo opgebouwd. Maar nog definitieve keuze dus, er is nog hoop.

Aan de andere kant kan het ook ruimte bieden …

We gaan het zien.

goldone123

'@robert ja, redbul ofzo richting zon sponsor ik hoop iets moois.

Glorious

Ze hebben nog minimaal 2,5 jaar te gaan en volgens mij is minimaal 50% van de andere sponsoren en dan zijn er nog kleine inkomsten zoals tv gelden, merchandise, Netflix, Prime etc.
Als Jumbo niet doorgaat zijn ze nog steeds co sponsor dus het is 1 redelijke partij die je nodig hebt en tijd zat. Maar het is te hopen dat ze vol doorgaan, van mij mogen ze stoppen met schaatsen en vrouwenwielrennen.

Poeksel

Of stoppen met het mannenwielrennen, dat is tenslotte de grootste kostenpost.

AWestie

Het schaatsen heeft een doelgroep die veel logischer is, zoals ook in het nieuwsbericht aangegeven heeft Jumbo weinig buiten de BeNe minus Lux te zoeken. Gelukkig is wielrennen ondanks mondialisering nog zeer gericht op West-Europa, dus ze boksen niet boven hun gewicht.

Ik denk dat ze hoogstens afbouwen, maar ik hoop dan niet dat de ploeg Visma-Jumbo gaat heten. Bekt niet.

kelderfan

'@Poeksel
Als je 't mannenwielrennen stopt, dan kun je de ploeg helemaal opdoeken toch.

Glorious

Niks leeft meer dan het mannenwielrennen.

AWestie

Jammer, Kooij DNF. Het was ook wel in de koers die hem het minst zou liggen.

kelderfan

Wauw Laporte die is echt goed. Chapeau# Dat is nr 2 in 't Vlaamse.
Die zieke Tiesj Benoot is vandaag toch de beste bergop gebleken. Die wordt goudwaard in de RVV.
Ook Tosh heeft zich prima getoond met zijn forcing.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Christohe Laporte de native met de bijnaam Ik kan 't zelf ook.πŸŽ‰

Rawolf

Laporte en Benoot ijzersterk. Een ding snap ik wel niet, Laporte zegt in zijn interview, Parijs Nice skippen door ziekte, van die frisheid pluk ik nu de vruchten. Waarom strond parijs nice dan uberhaupt op zijn programma als hij daar slechter van word?

AWestie

De native met de bijnaam? Bedoel je dan niet Powless, @kelderfan? Die heeft een inheems-Amerikaanse achtergrond

AWestie

'@Rawolf Als hij Parijs-Nice had gereden had hij niet alle koersen van de afgelopen week gereden, dus het balanceert elkaar een beetje uit. Maar ik denk wel dat deze topvorm van Laporte de ploegleiding denkstof geeft voor volgende seizoenen.

kelderfan

Ja @AWestie
Ik bedoel wel degelijk kanjer Christoph Laporte, maar wel met een linkje naar Wout en Neilson Powless, die ik echt graag terug zou zien komen bij de gele bijtjes. Christoph gaf naast Tiesj Benoot ook Neilson Powless een dikke knuffel als bedankje.
Want die jongens van EF hebben echt bijgedragen aan de zege van Christoph.
Wat Kooij betreft kun je gerust zijn, want hij heeft er de brui aan gegeven, vanwege maagproblemen door de regenrit van zondag jl. Dan krijg je van alles binnen; hoorde ik een kenner vertellen.
@Rawolf
Wat @AWestie zegt als hij P-N had gereden, dan had hij vandaag niet aan de start gestaan.
Dan had je wel langer dat gezemel over Wout en Christoph in GW. Dat is gelukkig uit de lucht.
Trouwens die jonge gasten uit jouw ploegske doen 't toch steeds goed.

AWestie

Gek linkje dan wel. En Powless moet lekker bij EF blijven, is hij veel meer op zijn plek.

Mooie wedstrijd gereden door Vos en Van Agt vandaag

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dus je hebt duidelijk niks meegekregen over 't gezemel, dat Wout GW cadeau heeft gedaan aan collega en vriend Christoph.

Poeksel

Mooie podiumplek voor Vos, die wel veel energie leek te verspillen met mislukte aanvallen. Maar winst zat er niet echt in.
Van Agt ook goed gereden!

AWestie

Je hebt het over een native bijnaam en linkt dat aan Laporte die de winst kreeg in G-W? Hoe dan?

mitchel_91

Jumbo-Visma domineert volledig. Als je kijkt naar de verwachte ploeg voor zondag…
Van Baarle?, Benoot in orde, laporte meer dan in orde, van Hooijdonk meer dan in orde. Van Aert top?
Duidelijk de beste ploeg.

Maar hoe gaan ze dit overtal zo goed mogelijk uitspelen, dat is de vraag die ik heb. Want als Pogacar en mvdp gaan, zie ik enkel van Aert kunnen volgen. En om β€œeven” wat ploeggenoten vooruit te sturen zie ik ook niet 1-2-3 makkelijk gebeuren.

Ik denk dat we een masterpiece moeten gaan zien, wil het overtal dusdanig benut worden, dat ze kunnen winnen.

Wat is jullie gedachte?

Laatst gewijzigd
VincentK

'@Mitchel, interessante wordt volgens mij zondag dat JV niet 100% het gebruikelijke ploegenspel kan spelen omdat de ploeg maar voor een winnaar gaat / kan gaan. Stel je voor dat Pogi, WvA, Laporte/VBaarle en MVDP voorop rijden en Laporte (of de andere tweede rijder van JV) rijdt weg. Dan is er wel een probleem als Pogi en MVDP durven te pokeren en er niet achteraan rijden. En die twee zijn ook niet gek. Het wordt in ieder geval een geweldige wedstrijd. Kan niet wachten tot zondag!

1 2 ... 58 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.