Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 6 ... 237 238
Rogierke

Next

Yeez

'@mitchel gok ook dat Valter de reserve is en bij goede vorm zich zomaar in die ploeg kan fietsen

T80JZ

Het lijkt mij ook dat Valter degene is die de verrassing kan worden voor de Tourploeg. Tegelijkertijd kunnen we dingen lezen die dat ontkrachten. Zo zou hij in zijn eerste jaar bij TJV nog geen grote ronde rijden, als dat toch gaat gebeuren dan de Vuelta en ze zouden hem te goed vinden voor knecht. Maar als de Tour start is hij 25, hij heeft al een Giro in de benen, en voor Vingegaard en Foss werd/wordt het juist als goede stap in hun ontwikkeling gezien om een grote ronde in dienst van Roglic te rijden. Het kan zijn dat ze voorlopig de druk van een mogelijke Tour start weg willen houden en zijn ontwikkeling en integratie in de ploeg willen afwachten, maar een renner met zijn kwaliteiten zal waarschijnlijk nodig zijn in die ploeg.

AWestie

Interview met Plugge. Interessante inkijk in wat hij voor de ploeg heeft betekent: hij heeft dan misschien wel voor een fooitje de ploeg gekregen, maar blijkbaar ook zelf veel geïnvesteerd. https://www.nrc.nl/nieuws/2022/12/26/ik-wil-per-se-de-sportploeg-van-dit-decennium-worden-2-a4152586#/krant/2022/12/27/#302

kelderfan

Ja dat verhaal heb ik net gelezen en het is heel indrukwekkend, De zenuwen gierden in de keel en niet allen bij de grote drie van het management Plugge, Zeeman en Mathieu Heijboer.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Er staat een interview bij IDL over Koen Bouwman als familieman. Hij wil niet weg uit de Achterhoek, zegt hij in dat interview. Maar ik ben hem toch wel tegengekomen bij zijn trainingsritten over de Noord-Hollandse (Laag-Holland) wegen en dijken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Omdat zijn vriendin daar woont... niet zo heel vreemd dus lijkt me.

Fanny

'@ Kelderfan
Inderdaad een familieman vlgs het interview.
Toch jammer dat hij niet een keer voor zijn eigen kans mag gaan in het AK in een grote ronde of een ronde van 1 week met een ITT. Misschien ooit een keer in de Vuelta.
Hij lijkt mij momenteel eerder een kopman dan Sam Oomen in zijn laatste Giro 2022.
Hier de link van het uitgebreide interview.

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/interview-familieman-koen-bouwman-wil-niet-weg-uit-de-achterhoek-thuis-zijn-is-voor-mij-belangrijker

@ Rahim Vlasblom
Quote: Omdat zijn vriendin daar woont… niet zo heel vreemd dus lijkt me.
Klopt nmm dus niet gezien zijn Strava ritten van de afgelopen periode.

kelderfan

Ja @Fanny
Het is echt jammer dat hij geen kans krijgt om een kleine ronde als kopman te worden uitgespeeld.
Het komt mede, omdat JV steeds minder koersen gaat rijden, Wat Koen ook aangeeft in 't interview.
Ik zou juist met opkomende Kooij, Gloag, Staune en Leemreize er meer kleinere rondjes zouden worden ingepast.
Juist voor Koen lijkt zo"n Tour of the Alps een perfecte opstap voor de Giro.

kelderfan

Mooi dat Wout weer een zege heeft binnengehaald, dan wel in 't veldritgebeuren.
Wat betreft veldrijden bij de dames. JV heeft al Van Empel en natuurlijk Vos, maar Lauren Molengraaf is een talentje om binnen te halen voor 2024. Zij is nu 17 lentes en wordt mooi 10e. in de uitslag 1 plekje na Pauline.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Kelderfan
Ja, Tour of the Alps is een van mijn favoriete koersen qua sfeer en beelden van de natuur in het begin van de Lente met op de achtergrond de mooie soms besneeuwde bergtoppen.
Het is altijd een behoorlijk zware koers qua klimkilometer door de prachtige Italiaanse en Oostenrijkse Alpen.
Deze Pro-koers wordt daardoor altijd wel gewonnen door uitstekende topklimmer of AK mannen met klimcapaciteiten.
Ik hoop dat JV deze Pro-koers dit jaar van 17 t/m 21 april 2023 eens een keer kiest als voorbereiding op de Giro.
Maar het zal nmm wel weer een hoogtestage worden tot vlak voor de start van de Giro.

kelderfan

Volgens mij zit de hoogtestage niet in de weg, want Romandie wordt ook gereden door een aantal Giro-gangers.😒
Maar wat mij betreft zou ik die koers toch inplannen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny ik heb zijn stravaritten niet bekeken. Kelderfan zegt dat hij hem regelmatig in Noord-Holland heeft zien fietsen en dat zou dus kunnen kloppen omdat zijn vriendin daar vandaan komt. Of Kelderfan vergist zich en denkt dat hij Koen daar heeft gezien maar dat kan ik niet beoordelen en niet alles staat op Strava natuurlijk. Maar mijn opmerking was puur gericht op Kelderfan zijn observaties.

Yeez

'@rahim naar mijn weten zijn Koen en zijn vriendin al een tijd uit elkaar. Meldde hij in een interview met ik meen t ad

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Yeez geen idee... dat hou ik dan weer niet bij. Verder ook allemaal niet zo heel boeiend allemaal. Laat me weer meetrekken in onzinnige discussies.

Yeez

'@rahim ook weer zo ;)

kelderfan

Voor jullie @Yeez, @Rahim
Bij Sporza wielrennen is er een leuk artikel over 't opleidingsteam.
https://sporza.be/nl/2022/12/28/jumbo-visma-leidt-toptalenten-op-droom-is-om-met-nederlander-tour-te-winnen.
Wie zijn de Nederlandse klimbeloften bij Jumbo-Visma? "Darren van Bekkum, Tijmen Graat en Menno Huising zijn interessante renners."

mitchel_91

Komt er nog een docu over de Tour van Jumbo zelf? Of heb ik deze berichtgeving al ergens gemist?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Mitchel_91 er komt een netflix serie over de Tour. Dat was al een tijdje bekend, alleen geen idee wanneer die uitkomt.

Romāns Vainšteins

Woont de vriendin van Koen Bouwman in Noord Holland?!

Yeez

'@rahimns @mitchel_91 bedoeling was dat deze serie in mei zou komen. Zelfde makers als drive to surive, de f1 docu

mitchel_91

'@Rahim @Yeez

Vanuit Netflix wist ik ja, maar geen eigen docu zoals de laatste jaren dus.

Cen Morawec

'@Awestie

Interview met Plugge. Interessante inkijk...

Pluge zegt over Tom Dumoulin: We hadden moeten beseffen dat we niet zomaar een ster kunnen aannemen, omdat die een eigen manier van werken heeft.

Helaas kon of erger nog: wilde de ploeg zich niet aanpassen aan Tom´s manier van werken.

De Zeboe van de Zoncolan

Of het allerergste: wilde Tom zich niet aanpassen aan de ploeg!

AWestie

'@Cen Ook al heb ik je heerlijke eenzijdige berichten een beetje gemist, je mag een keer die Zuid-Limburgse roze bril op het nachtkastje leggen hoor. Heb je nog andere renners die je graag volgt? Andere hobbies?

1 2 ... 6 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.