Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 62 ... 237 238
tdola

Zoals hierboven ook gezegd, of t resultaat anders was geweest weten we niet, maar tjv beetje te defensief gekoerst in mijn ogen.

2x eerst vd poel achterop, later pogacar achterop en tjv deed niks.
Bij de aanvallen waar van hooijdonk uiteindelijk meeging, had je zeker toen er meer gingen nog iemand mee kunnen (moeten?) sturen. Nu heb je weinig aan van dijke en benoot gehad. 1 vd 2 erbij was tactisch denk ik beter geweest en had meer tot uitspelen vd sterkte vd ploeg geleid. Laporte heeft nog wel rolletje kunnen spelen maar niet heel lang.
Hoeveel last van aert van zijn val heeft gehad weten we nu niet natuurlijk.

Interessant om achteraf vd ploegleiding te horen wat vandaag t plan was, want werd me in de koers niet helemaal duidelijk. Sterkte ploeg niet optimaal uitgespeeld.
Nog knappe 11, 13 en 14e plek, maar daar doen ze t tegenwoordig niet voor.

Op naar roubaix, hopelijk met beter resultaat. Zou voor van aert, van hooijdonk en laporte allemaal nog wat beter moeten liggen.

AWestie

Ik denk dat defensief rijden ook gewoonweg de winstkansen het grootst maakte, maar de chaos en snelheid sprak niet in hun voordeel. En dan kan je zonder Van Baarle ook minder snel je geweer van schouder veranderen.

Glorious

Zat niet meer in, misschien een 2e plek als er wat meer ploeggenoten mee waren met groep Kung, maar meer ook niet. Ik had het gevoel al vandaag dat het ongeveer zo zou lopen. Roubaix heb ik een heel goed gevoel over... zegt natuurlijk niks verder.

Baskenland kan ook weer mooi worden vanaf morgen, zin in!

mitchel_91

Pogacar en mvdp waren inderdaad duidelijk de betere.
En op dit parcours wint vaak de sterkste.

Maar de sterkte van de ploeg is in mijn ogen totaal niet ofwel verkeerd gebruikt. Het werd op deze manier al snel een man tegen man gevecht. Ik ben het daarom ook eens dat er veel te defensief is gekoerst door de ploeg. Ik had eerlijk gezegd veel meer verwacht. Ze zullen toch niet echt gedacht hebben dat van Aert die 2 de hele tijd zou hebben kunnen volgen?

madeinstars

Van Aert had ook nooit moeten meerijden met VdP en Pogacar. Zeker niet toen Laporte er nog kort achter zat.

kelderfan

Het enige wat mij opviel, dat JV (dat stukje komt bij de ploeguitleg ook maar kort in beeld) bij 't waaierrijden voorafgaande aan de heuvelzone niet heeft meegedaan om Van der Poel op achterstand te houden. Na de crash met ook drie JV-mannen is 't plan van JV niet uitgevoerd, want Wout heeft vanaf dat moment in herstelmodus gereden en ja dan rij je defensief toch. Want Mathieu was wat dat betreft alerter, want hij zag zijn maatje 't moeilijk hebben op de Kruisberg.
En ja wat heeft Mathieu toen gedaan. De aanval gezocht en dat werkte prima.
Die les moet JV meenemen naar Roubaix. Elke kans die zich voordoet moet je grijpen.
Dus m.a.w. "aanvallend rijden loont altijd."

Jopie

In die groep met Pedersen en Van Hooydonck had altijd Benoot of Laporte mee moeten zijn/gaan (liefste Laporte), eventueel in tweede instantie. Dan had je de sterkte van de ploeg echt kunnen gebruiken en had Van Aert na de koppenberg bij Van der Poel en Pogacar in het wiel kunnen gaan zitten en had je ze misschien echt zenuwachtig kunnen maken. Uiteraard geen garantie op winst, maar gisteren is de sterkte van de ploeg mijns inziens nooit echt goed gebruikt. Met Van Hooydonck lijken ze toch voor de veilige keuze te zijn gegaan.

Masterw

Zou van Baarle zondag beetje fit aan de start verschijnen? Iemand update hoe het met hem gaat?

kelderfan

Ja @Jopie
Maar de leider Van Aert was duidelijk in herstelmodus. Wat doe je dan. Zo te zien was het de leider beschermen.
Ook Van Hooydonck had 't moeilijk en daarom lukte 't niet meer om Wout terug te brengen in koers.
Dat brengt mij op de volgende gedachte. Volgend jaar de belangrijke renners niet meer de DDV laten rijden en waarom?
Je zag nu dat Laporte en Benoot een jasje uit hebben gedaan in die koers om de zege binnen te halen.

AWestie

Duidelijk in herstelmodus? Van Aert was duidelijk nog ijzersterk, in herstelmodus laat je de boel volledig de boel.

Van Hooydonck had het moeilijk? Waar? Van Hooydonck heb ik alleen echt met moeite gezien toen hij met zijn laatste inzet Wout tot achter het groepje voor de derde plaats bracht, verder trapte hij zonder veel te verspillen mee. En hij deed echt een megabeurt om de groep terug te krijgen die ook op stoom was door Trentin.

Verder onzin dat Benoot en/of Laporte niet sterk genoeg waren in de RVV door DDV. Laporte was zelfs nog maar aan zijn zevende koersdag bezig gisteren...

goldone123

Ik zie dat tom gloag mee is met de giro selectie? Zal wel niks betekenen.

Rawolf

'@Jopie, volledig eens met die analyse. Dan kan WvA veel meer linkeballen.

@madeinstars, doordat Laporte en Benoot zaten te slapen moest WvA wel meerijden. Trentin zn palmares is immers wat gespekter dan die van NvH

horsm

Ik heb het idee dat Van Baarle erbij gisteren het verschil had gemaakt voor TJV.

kelderfan

'@AWestie
Heb je 't gevolgd dan. Wout heeft na die valpartij voortdurend achterin gereden. Zelfs de commentatoren keken verbaasd naar 't beeld. Op mij maakte Laporte en Benoot een niet sterke indruk. Benoot geeft dat ook toe in de media.
Van Hooydonck heeft dat zelf laten horen in de media. Dus ga jij zelf eens verder kijken dan je neus lang is.

Rawolf

winnen was gisteren altijd lastig geweest gezien de 2 of misschien zelfs wel 3 beste renners niet in Jumbo kamp zaten. Maar er kunnen wel dingen beter.

Ben benieuwd naar de Roubaix ploeg. Hoorde in de interviews dat Tim van Dijke zich ging klaarmaken en volgens Arthur van Dongen hopen ze toch ook alweer op Dylan van Baarle.

WvA, Laporte, NvH, DvB, TvD, Affini, vEmden/Roosen zal t wel worden.

Het blok rond MVDP zal relatief een stuk sterker zijn dan gisteren.

AWestie

Ja, ik heb het gevolgd en ik vind je opmerkingen overtrokken. En volgens mij moet je iets beter begrijpend lezen in de media.

Nijmos

Madeinstars en ik zaten vooraf al op een lijn en nu nog steeds. Il snap niet dat wout meekoerst met die andere 2. Laat hen het uitzoeken en jou eraf rijden. Laporte erachter en de beste sprint dus ook bereid tot sprinten met een grotere groep. Als de kopgroep een probleem was had je die zelf wat minder ruimte moeten geven.

lo squalo dello Stretto

Alsof VDP geen pech kende gisteren; meeste knechten waren halverwege al uit koers. En Pogacar idem met het uitvallen van Wellens.

Van Aert kwam gewoon tekort gisteren. Roubaix gaat hem beter liggen.

kelderfan

Er wordt wel erg makkelijk voorbijgegaan aan renners die in herstelmodus rijden.
Trouwens als je smak hebt gezien, dan is 't nog een wonder, dat Wout gewoon weer op de fiets is gestapt. bron:
https://wielerrevue.nl/artikel/570013/%f0%9f%8e%a5-amateurbeelden-laten-zien-hoe-wout-van-aert-tegen-de-grond-gaat-tijdens-ronde-van-vlaanderen/
Dan begrijp ik niet waarom Wout van Aert zo opzichtig achterin 't peloton heeft gereden tot de echte schermutselingen begonnen.
En natuurlijk had VDP pech dat hij in de 2e. waaier zat. Maar JV heeft dat niet uitgebuit.
VDP doet niet zo moeilijk toen hij zag dat WVA 't moeilijk door de valpartij en trakteerde zijn tegenstrever met een versnelling, die hij waarschijnlijk ook terugbetaald heeft gekregen, toen Pogyboy er lap aangaf op de Oude Kwaremont

Laatst gewijzigd
kelderfan

ADP is van mening, dat WVA de man is voor Parijs-Roubaix en dat kan ik alleen maar beamen.
Als Wout en Dylan de klus gaan klaren, dan wordt wel heel moeilijk voor Mathieu om er een goed plan tegenover te zetten.

mitchel_91

'@goldone123

Dat viel me ook op! Ik weet niet of het niet iets zegt? In eerste instantie zal hij meedoen met de Ardennenklassiekers als ik me niet vergis? Op hoogte gaan doen ze altijd 3 weken. Wellicht dat hij er al een tijdje zit, dat weet ik niet?

Of zal het misschien toch iets te maken kunnen hebben met een eventuele afwezigheid van Kelderman? Waar we eigenlijk niks van horen? Mocht hij fit zijn, dan had hij toch ook op hoogte moeten zijn en daar zie ik hem eigenlijk niet verschijnen? Of weet iemand daar meer over?

AWestie

Wout en Mathieu rijden ieder jaar de Ronde zo ver van achteren in het begin, niks bijzonders aan

De enige Ronde waar Wout trouwens tot het eind aanspraak maakte op de winst was de najaarseditie. Ik begin soms bijna te denken dat dit stiekem niet zijn wedstrijd is...

Nijmos

Natuurlijk is dit niet zijn wedstrijd. He he. Kwam gewoon tekort. He he. Dat werd hier vooraf toch ook al gezegd. Daarom moet je jezelf niet pitchen als een van de matadoren maar openlijk zeggen dat die anderen je er maar af moeten rijden. Als je dat te laf vindt hadden laporte en benoot zelf moeten openen voor 2e keer kwaremont. Nu eerst reageren, dan op je tandvlees terugkomen met laporte en dan vrolijk meerijden (laporte zelfs met alleen poga?!!!) sloeg werkelijk nergens op.

De premisse is dat wout de minste is van de drie. Het gaat erom hoe hij tóch kon winnen. Daar hebben ze precies niks voor gedaan. Niet gereden toen mathieu en pogacar op achterstand lagen, geen juiste pion vooruitgestuurd, niet gelinkebald toen ze terug aan het wiel hingen, weer niet geanticipeerd, en van hooydonk te laat terug laten zakken. Tjv is geweldig maar gisteren tactisch echt 5 of 6 grote fouten.

Ik zeg niet dat ze anders sowieso winnen, maar ze hadden wel een kans gemaakt.

jenzrscl

Wie wordt kopman in ardennen.. ergens zou je valter wel overwinning gunnen nu de helft van jumbo al eens won.

Glorious

Initiatief nemen en met de groep vooraan rijden in roubaix.. dat wat ze veelal goed doen maar niet in de rvv.

1 2 ... 62 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.