Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 69 ... 237 238
Federico Bahamontes

Ik zie maar 2 trolletjes tot dus ver, en dat zijn Laatse man en Sjonge Jonge. ;)

En ja, ik zou direct álle overwinningen dit voorjaar inruilen voor een zege in een monument en dan roepen dat het voorjaar geslaagd is. En ik denk dat de ploeg dat ook zou doen, die geven echt niks meer om een E3 of willekeurig WT-rondje van een week.

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

Prima Federico, je bent gewoon een heel triest mannetje en daar ga ik het bij laten.

kelderfan

Ja @Rawolf
Alpecin heeft vandaag heel lang de koers gedragen en eigenlijk denk je dat JV dat op zich neemt. Want het betaalt wel uit.
Want ja bij de val van Dylan zat Van Hooydonck daar nog achter en die ontbrak op 't moment dat JV eraan ging beginnen.
Dan mis je een pion in de strijd. Laporte heeft door pech de meute moeten laten gaan, maar heeft lange tijd alleen gereden. Pas nadat hij zich liet terugvallen in de achtervolgende groep, toen ging Van Hooydonck rijden. Dat zijn dan kostbare seconden, die er voor zorgen, dat je niet meer vooraan kan geraken.
Wout geeft nu duidelijk aan dat zijn knie en ribben nog hebben meegespeeld in deze supersnelle P-R.
@FB
Eens met de trollen, maar de Pays Vasco is echt een koers die meetelt. Daar winnen alleen maar de sterkste renners van het moment. Pogacar, Roglic, Vingegaard zijn toch de paradepaardjes voor 't rondewerk.

Laatst gewijzigd
Rawolf

da gepraat over trollen dit, trollen dat heeft helemaal geen zin. Dit is een openbaar forum en daar moet iedereen het mee doen. Iedereen mag zn mening hebben natuurlijk.

AWestie

Jongens, doe eens rustig. Uiteindelijk is het punt dat voor TJV alleen de Champions league telt van Bahamontes wel gewoon waar. Dat hij het omlijst met veel poeha is een kwestie van stijl.

En dat je na dit voorjaar zonder MSR, Ronde of Roubaix nog steeds dé voorjaarsploeg genoemd kan worden is dan een leuke pleister met een cartoon er op. Ik ben nog steeds diep onder de indruk van TJV, zou het voorjaar echt niet mislukt noemen, maar wel een klein zuur nasmaakje. De piek mist, zoals al zo treffend werd geschreven.

Laatst gewijzigd
Robert

Jammer. Materiaal pech die zowel Wout als Laporte uitsluiten voor de winst.

Dylan zat aardig voorin het peleton toen toen hij crashte. Hopelijk zonder teveel schade.

kelderfan

Ok @AWestie maar Jumbo-Visma en natuurlijk ook Soudal-Quickstep hebben helaas veel pechgevallen gekregen.
Met de crash van DVB is een belangrijke pion weggevallen. Daarbij zijn WVA en CLP door lekke banden goede klasseringen door de neus geboord. Dan reageer je wel eens te...
JV heeft een prima ploeg en volgend jaar met o.a. Strand Hagenes erbij moet er toch nog een betere voorjaarsploeg komen; alleen snap ik niet dat Tratnik uit die voorjaars-ploeg is gehaald, want die heeft zich toch laten zien in de Omloop.

Poeksel

Waarom zo laag ingezet Federico Bahamontes? Alleen het voorjaar mislukt? Het hele seizoen, ook al winnen ze Giro, Tour en Vuelta! Daarnaast is natuurlijk ook het leven van Wout van Aert totaal mislukt. Bof jij even dat je niet hem bent!

YogiBear

Van Dongen geeft Jumbo Visma een 8,5 voor het seizoen tot nu toe. Ik zou daar zelf met een 8 net iets onder zitten. Je hebt de meeste overwinningen, de meeste WT overwinningen, vijf klassiekers en de laatste drie WT etappe koersen. Je mst alleen je eigen doelstellingen en daarmee een monument.

jenzrscl

Laporte amstel ipv baarle?

Landeirovic

'@Kelderfan, wat bedoel je met stagiar Lamperti? Hij heeft een stage van 3 weken bij Uae gedaan, 3 weken Bora en dan 2 weken Jumbo.

Yeez

Van Baarle zat niet te ver. Op amateurbeelden is te zien dat Wright valt door een lekke voorband. Van Baarle zit daar direct achter. Dat was positie 10 in het peloton. precies achter philipsen, ganna en Vermeersch, die dus de oversteek maakten. Zonder die val had dylan perfect in koers gezeten met nathan daar vlak achter

kelderfan

'@Landerovic
Ik bedoel met stagiar Luke Lamperti, die met ene Finlay Pickering mee is geweest bij een training.
Wat is daar zo moeilijk aan. Ja hij is ook bij andere ploegen geweest. Prima toch.
Ja @YogoBear
Die 8,5 heeft de ploeg wel verdiend. Alleen de kers op de taart ontbreekt helaas.

Glorious

Ik volg de ploeg al vanaf eind jaren 90 ongeveer (Rabobank) en dit was/ is echt het beste voorjaar ooit. Echt niet normaal wat er op verschillende vlakken allemaal gewonnen is, alleen geen monument, tsja geen monument en de haters op social media pakken dit direct aan. Ik denk dat het voor iedereen voor zich is, voor mij is dit het mooiste voorjaar ooit en Jumbo staat 1e in verschillende rankings. Een 9 en met monument een 10.

Nu nog hopen op een verrassing komende weken maar iedereen hier voelt wel aan dat dit lastig gaat zijn.
Het is echt een luxe dat we op ieder terrein meedoen, straks Romandië, de Giro, Daupfiné, Zwitserland, ZLM en het mooiste van alles de Tour. Overal successen.

horsm

En bovendien pakt TJV ook (bijna) alle worldtourkoersen van een week. Dat zie ik Alpecin niet doen.

VinceKline

Laten we even kijken naar de feiten: Qua WT overwinningen (inclusief truien) is dit de voorlopige ploegenrangschikking: TJV 22, QS 10, UAE 9, Alpecin 7, Jayco 3, INEOS 3, Bahrain 2, EF 2, Trek 2, Bora 2, Cofidis 1, DSM 1, Movistar 1, Uno-X 1, Caja Rural 1. Oftewel Jumbo-Visma heeft net zoveel koersen en truien gewonnen als QS, UAE en INEOS bij elkaar.....

Poeksel

Ik zou truien (behalve algemeen klassement) niet meetellen, maar dan blijven het indrukwekkende cijfers.

Ook indrukwekkende cijfers van Vingegaard in Baskenland: "Het is de beste klimprestatie van 2023 op een klim die langer duurde dan tien minuten. "

https://wielerrevue.nl/artikel/570532/hoe-goed-was-jonas-vingegaard-in-een-peloton-zonder-pogacar-nou-heel-erg-goed/

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja de feiten zijn geen kers op de taart en dat komt hard binnen bij de ploeg. Ook de renners en teamleiding balen van de botte pech op cruciale momenten met de val van Dylan van Baarle en de lekke banden van Laporte en Van Aert.
Timo Roosen en Tim van Dijke hebben hun werk goed uitgevoerd. Ook Nathan Van Hooydonck heeft zich kranig geweerd.
Jammer dat juist hij er op 't belangrijke moment niet bij was door de val van Dylan.
Ja @Poeksel
Jonas Vingegaard is goed onderweg naar de TdF. Hij liet zich in een toch zware Pays Vasco met een groot aantal klimmers van naam goed zien. Ik dacht even daar rijdt Pogacar, maar dat bleek toch echt Jonas Vingegaard te zijn.
Maar Kruijswijk en Valter hebben blijk van hun goede vorm laten zien.

Laatst gewijzigd
VinceKline

'@Poeksel Dus de bergtrui, puntentrui en zelfs de jongerentrui in de Tour, Giro en Vuelta doen er ook niet toe?? Of zit er zo'n groot verschil in?! Ik tel ze voor alle ploegen net zoveel mee. Als Evenepoel de bergtrui wint in Catalonie is dat gewoon +1voor de Chihuahuapack. Laatste bericht van de dag, nu moet ik echt zelf een behoorlijk stukkie trappen en vervolgens weer aan het werk :-(

Poeksel

Het is gebruikelijk om die niet mee te tellen inderdaad, je mag natuurlijk best een ranglijst maken waarbij je die wel meetelt.

goldone123

'@poeksel ja 7,45 w/kg is niet niks, aanrader lees dat artikel, want met deze prestatie zit hij dichtbij de top 25, wat pogi en evendepoel nog niet hebben

kelderfan

Christoph Laporte is ook duidelijk.
Quote: "Het was helaas niet onze dag. We kwamen hier niet voor een 3e en 10e plaats." bron:
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/laporte-baalt-van-pech-voor-jumbo-visma-heel-frustrerend-want-ik-voelde-me-goed. Ook Nathan Van Hooydonck is niet echt blij, want hij was niet in positie toen JV er voor ging.
Ik dacht dat het Timo was, maar in 't wedstrijdverslag is Tim van Dijke de man, die forcing heeft gedaan.

Blaagstra

Wat vooral wederom opvallend is aan de jumboprestatie van gister is de reactie van Plugge. Die was er niet. Nu optisch de prak in gereden door team alpecin met 3 man in de kopgroep, terwijl toch z'n beste opstelling in dit klassiekerseizoen er stond...en dan de interviews na afloop overlaten aan anderen. Wat zegt dat?

VinceKline

'@Blaagstra. Het was niet de sterkste opstelling. Dan zou Tiesj er toch minstens bij zijn geweest. Aan het eind van het Bos zat Wout samen met Christophe in een groep waar voor Alpecin alleen vd Poel er zat. Zonder lekke band had Christophe zich zeker vol gegeven voor Wout. Maar ja. Pech is pech. Wat dhr. Plugge er verder over te zeggen heeft. Tsja, als hij objectief is zegt hij precies hetzelfde als wat ik zeg. (maar misschien wat meer diplomatisch)

AWestie

Tiesj is geen groot fan van Roubaix geloof ik

1 2 ... 69 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.