Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 97 ... 237 238
Rahim Vlasblom
admin

'@tdola Tim rijdt inderdaad Noorwegen ipv Duinkerke

Van Emden is nooit in Italie geweest en ook met Foss en Gesink heeft Primoz geen contact gehad na Romandië. Verder werd er bij JV vanaf het begin van de Giro al dagelijks getest op Corona dus het is echt een broodjeaap verhaal dat Primoz Covid heeft (gehad).

kelderfan

Ja Staune als kopman na zijn hoogtestage.

YogiBear

[Uit het Sporza interview met Roglic (heb alleen gelezen en niet geluisterd. Weet dus niet hoe hij het zei) "Ik zal in Rome tevreden zijn als ik er alles heb uitgehaald. Als dit lukt, dan kunnen we later ook nog eens over de Tour praten."] afspelen lukte mij niet. Zie ook reactie van T80JZ hieronder. Minder interessant/spectaculair dan het lijkt.

Laatst gewijzigd
T80JZ

Had eerst maar even naar het interview geluisterd. Roglic geeft antwoord op de vraag: "dus je moet ook nog wel denken aan een extra Tour-deelname in de toekomst, volgend jaar?"

YogiBear

'@T80JZ Dank voor de context.

kelderfan

In dat interview bij Sporza is gesproken over stage 13 naar Crans-Montana als belangrijke dag, maar Roglic benoemde ook fijntjes stage 11 als een moeilijke rit. Die rit kan wel eens een hele leuke rit worden.
Zie:
Stage 11»Camaiore›Tortona(219km)
Stage 13»Borgofranco d’Ivrea›Crans-Montana(207km)

Laatst gewijzigd
kelderfan

bron: https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/gezondheid-boven-alles-voor-jumbo-visma-manager-plugge-het-mooie-van-wielrennen-is-nu-ook-een-nadeel
quote: "Gezondheid boven alles' voor Jumbo-Visma-manager Plugge: 'Het mooie van wielrennen is nu ook een nadeel'
Wijze woorden van JV-baas Plugge.

AWestie

Jumbo staat in het prijzengeld klassement nu 17e. We houden ons gedeisd, ook te zien aan de pecunia

Glorious

Gloag

https://www.cyclingweekly.com/racing/i-have-no-idea-whats-coming-up-tom-gloag-says-ignorance-is-bliss-at-giro-ditalia?utm_campaign=socialflow&utm_medium=social&utm_source=facebook.com

Cycling

Gloag is dus helaas niet fit en hierdoor niet in staat Roglic te ondersteunen

kelderfan

Ja Roglic liet al weten dat het een wonder was om 8 renners te selecteren voor de Giro.
Hopelijk komt Gloag er door heen om in de derde week met zijn Romandie-benen Roglic kan bijstaan bergop.
Dan heb ik toch wel een punt, dat een extra of vervangende klimmer wordt gehaald.

Laatst gewijzigd
AWestie

Hoezo heb je dan een punt?

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan je blijft maar niet begrijpen dat je een extra renner dus ook een heel programma moet aanbieden. Natuurlijk is het vervelend dat je nu door verschillende covid gevallen wat aanpassingen moet doen, die je liever niet gedaan had maar dat is niet meteen het gevolg van een klimmende renner te kort hebben. De samenstelling van de ploeg is zo uitgebalanceerd dat je al de wedstrijden die je wil rijden kan doen, daar is echt wel over nagedacht.

kelderfan

'@Rahim Vlasblom
Ik zeg toch niet dat er nu meteen een renner moet worden gehaald.
Natuurlijk is er door de ploeg goed over nagedacht hoe de ploeg is samengesteld. Dat heb ik ook meermaals aangedragen.
Ik benoemde dat alleen omdat sommige in hun reacties hebben gezegd, dat De PLus een liever niet is en zo'n type renner niet nodig is. En uit de reactie van Roglic begreep ik, dat 't nog al een probleem is geweest om 8 mannen te selecteren.
@AWestie
Een hoezo punt is, dat er na dit seizoen renners gaan vertrekken of stoppen. Dan zie je al bij de opmerking van Roglic 't niet verkeerd is om voor volgend seizoen een extra klimmer te halen. Zeker als Foss andere oorden op gaat zoeken.

BraboCycling

Leknessund komt in ieder geval niet, die gaat naar UNO-X

Yeez

Nooit sprake van geweest dat die kwam ook. Wens van sommige volgers

Yeez

Kooij wint in Duinkerke. Dit moet wel 1 van zijn strafste staaltjes zijn. Zelden iemand gezien die zo stuurvaardig en slim is. Echt uitzonderlijk hoe hij zichzelf kan plaatsen.

veld

Kooy bewijst wat mij betreft opnieuw
nadrukkelijk dat TJV hem moet zien binnen te houden,en hem toezeggen dat hij een grote ronde mag rijden. Hij is zo vaardig dat hij niet perse iemand nodig heeft om hem te helpen in de sprint; dus kost het maar een plekje in een ploeg van 8. Dat mag wel dunkt mij geofferd worden voor bijna gegarandeerde 10 of meer overwinningen per seizoen.

AWestie

Ik heb nog eens de ploegpresentatie van dit jaar terug gescrolld, waar Zeeman eigenlijk vrij vertaald zegt: Als Olav zich zo stormachtig blijft ontwikkelen is Tour 2024 een optie. Toegegeven: totaal geen toezegging, maar als hij vertrekt heeft het niet aan de inzet van Jumbo-Visma gelegen. Ik luisterde ook de WF podcast snel even terug en hoe die daar toen ook eigenlijk verbaasd waren over het Project Kooij, gouden kans voor die jongen zou je zeggen.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan het was geen probleem om 8 renners te vinden... zelfs niet na het wegvallen van al die mannen. Zo heeft Roglic het ook nooit bedoeld. En natuurlijk zal volgend jaar er weer een andere selectie ontstaan als er mannen weggaan en weer nieuwe bijkomen en ook dan zal er een balans worden gezocht in de samenstelling van de ploeg. Ze hebben nu ruim genomen zo'n 12 renners die ze kunnen inzetten als klimknecht of die een berg goed over zouden moeten komen... dat vindt ik toch een behoorlijk aandeel binnen deze multifunctionele selectie. En dat gegooi met namen is ook iets waar ik niet zoveel mee heb, in elke koers is er wel weer een renner bij een ploeg die je opeens opvalt en dan is die opeens weer een optie. Zo kom je elk jaar wel weer aan 20 namen op je lijstje.

Laatst gewijzigd
AWestie

Kelderfan Cycling Team wanneer?

kelderfan

Ha, ha @AWestie
Dat ga ik onderzoeken🤔
Maar goed dat Kooij zich laat zien en ik heb genoten van JV in wel erg regenachtige Italie.
Maar wat is er gebeurd met Koen Bouwman, want die komt op grote afstand binnen.
Die Gloag komt er aan, want hij zat er nog lang bij. De val van andere renner kon hij niet ontwijken. Dat is jammer.
Hessmaan brengt JV thuis. Die laat zich ook goed zien.
@rahim Vlasblom
Ik heb die namen van Matteo Jorgenson en Leknessund niet gedropt.
Met alleen De Plus of type kom ik toch nooit aan jouw 20 op mijn lijstje.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@awestie of het niet aan jv gelegen heeft geen idee. Jij interpreteert die woorden zo. Ik kan mezelf best voorstellen dat Kooij wel die bevestiging en toezegging wil

AWestie

Dat kan ik ook begrijpen hoor, ik bedoel vooral aan te geven dat het niet onwil is van Jumbo. Weinigen krijgen echte toezeggingen hè. Dylan kreeg geen vooruitzicht op de Tour op redelijk korte termijn.

ForzAZ67

Ik heb vorig jaar beide namen hier gedropt als versterkingen die ik graag naar TJV zag komen. Als dan Jorgenson wel en Leknussund niet komt ben ik met één van beide toch zeer tevreden.

1 2 ... 97 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.