Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 96 ... 237 238
Yeez

'@goldone @awestie het laatste nieuws lezen. Daar staat dat Jorgenson voor 3 jaar heeft getekend. Dat brengt een krant niet als het niet rond is. Veel te veel reputatie om weg te gooien

kelderfan

Wat mij betreft staat als klimmer Laurens De Plus als nr.1. Want die kan het plaatje van Gesink klakkeloos overnemen.

AWestie

De reden van Pluske zijn vertrek is nooit echt uitgediept of wel? Het zou opportunistisch van Laurens zijn als hij net weer zou presteren en dan weer terug naar Jumbo zou gaan, dus dat lijkt me een onhaalbare kaart voorlopig.

kelderfan

Dat weet ik dat Pluske's vertrek nooit is uitgediept. Maar waarom opportunistisch @AWestie.
Het terughalen van een ex-renner is toch geen probleem. Wat klimmers betreft, die Gesink kunnen vervangen is er niet veel op de markt. Derhalve denk ik, dat zo'n type renner welkom is.
Enerzijds is het mooi dat JV nu 3 talenten laat binnenstromen, maar anderzijds heb je renners nodig voor de 2e. lijn.
Kuss, Kruijswijk en Valter zijn nu de mannen, die Roglic, Kelderman en Vingegaard kunnen ondersteunen in de finale.
Dan is een eztra klimknecht geen overbodige luxe.

Raul Alcala

Bartha

AWestie

Zeker geen probleem, gebeurt ook geregeld. En ik schrijf toch waarom het opportunistisch is? Net op niveau bij ineos en dan weer vertrekken na zware jaren is niet heel netjes als werknemer. Vraag is vooral wat ineos hem biedt als eerste.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Als De PLus naar een ander team gaat, dan zal het toch wel Soudal-QS zijn.

Fanny

'@Kelderfan Liever geen De Plus terug gezien de laatste jaar was het kommer en kwel. Wilde perse weg bij JV. Ook bij Ineos was het lange tijd niet best.
Nu op het laatste moment toegevoegd aan de Giroploeg waar hij het tot nu toe redelijk goed doet (eindelijk).
Ik denk dat QS een hele goede kans maakt om hem in te lijven mocht hij (moeten) vertrekken bij Ineos.
Ik zie JV hem niet terugnemen al kan ik mij vergissen natuurlijk.
Ik hoop dat JV nogmaals vol voor Kooij gaat met een langdurige verbintenis.. Gesink kan nog wel even mee als knecht net als Kruiswijk indien deze water bij de wijn doet met zijn topsalaris en wonende in Monaco.
Bij de jongere garde zullen ook goede klimmers zitten. En vergeet Tratnik en Valter niet.
Benieuwd of ze Bouwman en Kuss nog gaan verlengen na of tijdens de rustdag van de Giro net als in 2021.

kelderfan

Loe van Belle valt in voor Tim in de 4 Jours de Duinkerke/ GP Hauts de France 2.Pro.

AWestie

Jumbo test weer dagelijks https://www.ad.nl/giro/besmette-remco-evenepoel-stapte-terecht-af-in-giro-doorgaan-zou-onverstandig-en-onmogelijk-zijn-geweest~a3ba5e27/

Cycling

@Kelderfan Is er een reden dat Tim van Dijke niet start in Duinkerken?

Rahim Vlasblom
admin

'@AWestie dat deden ze als sinds het begin van de Giro

AWestie

Logisch, met de aanloop die ze hadden 😅

kelderfan

'@Cycling
Ik kan mij vergissen, maar het kan ook Corona zijn natuurlijk. JV komt niet voor niets laat met hun ploeg op de proppen.
@Fanny
Kooij heeft toch aangegeven, dat hij weg wil om bij een andere ploeg meer kans te krijgen om een GT te rijden.
Volgens mij is Gesink ook aan zijn laatste seizoen bezig en het zou al mooi zijn als hij volgend seizoen een leuke afscheidstournee krijgt.
Bij de jonge garde zitten zeker klimmers met vooral Graat als voorbeeld. Een Archie Ryan zou een toegevoegde waarde kunnen zijn met klimbenen, als hij niet zo vaak wat heeft.
Staune-Mittet, Van Belle en ook Hessmann zijn sterke heuvelklimmers en zeker nodig bij dit team.
Ik verwacht zeker wel, dat Koen Bouwman en Sepp Kuss gaan verlengen, want die twee doen goed mee en met dat Ineos-blok is Roglic echt blij met die twee.

AWestie

Publiek heeft Kooij nog niks aangegeven

kelderfan

'@AWestie
Nee klopt maar Tobias Foss ook nog niet.
Trouwens die Kooij zal wel blij zijn dat hij weer de wei in mag, want dat was weer een lange tussenstop.
Hoe zijn de benen dan.

Laatst gewijzigd
T80JZ

Robert Gesink wil langer door met wielrennen https://www.wielerflits.nl/nieuws/robert-gesink-denkt-nog-niet-aan-stoppen-deur-op-een-kier-gezet/ Ik gok erop dat hij na de bekkenbreuk en de coronabesmetting niet op deze manier afscheid wil nemen en nog een jaar doorgaat.
Geen De Plus please. Te duur, te blessuregevoelig en te snel weggegaan bij TJV. Er zullen betere en goedkopere klimmers beschikbaar zijn. Als die al nodig zijn. Gesink, eigenlijk geen klimmer meer, en Kruijswijk gaan door. Valter, Gloag en Hessmann ontwikkelen zich. Staun-Mittet komt erbij. Vergelijkingen van Hessmann met Leezer en Gesink zijn vreemd. Gezien de combinatie van zijn klim- en tijdritcapaciteiten kan Hessmann een goede tempoklimmer worden. Eerder de opvolger van een Dennis dus.

Laatst gewijzigd
horsm

Ik denk niet dat het winnen van de Giro makkelijker wordt voor TJV zonder REV. Nu wordt het in eerste instantie een tweestrijd Roglic vs Ineos. En Ineos is daarbij in het voordeel: die kunnen in de bergen net zolang tempo rijden tot Roglic alleen Kuss nog heeft terwijl ze zelf met vijf zijn. En dan om de beurt aanvallen. Met REV erbij had Soudal deze aanvallen kunnen helpen pareren. UAE en Bora zie ik eerder wachten totdat het bord van Roglic volledig leeg is.

kelderfan

'@T80JZ
Ja klimmers zijn altijd nodig. Lees 't verhaal van @horsm en dan is het toch duidelijk.
En ja Gesink is ook een tempoklimmer.

$kedel

Haha
https://www.telegraph.co.uk/cycling/2023/05/15/primoz-roglic-giro-ditalia-peloton-superspreader/

In Slovenie geloven ze er ook niets van😁 Vreemd verhaal wel:
https://www.rtvslo.si/sport/sportni-sos/sos-odmev/hvastija-remco-se-boji-resnici-pogledati-v-oci/668180

Laatst gewijzigd
Nijmos

Is er geen persmoment van de ploeg/Roglic vandaag?

kelderfan

'@$kedel
Bedankt voor de link. Het verhaal is echt niet vreemd. Heel duidelijk, dat Primoz Roglic groeiende is in vorm..
IK denk dat Roglic 't slim heeft aangepakt. Hij heeft op die Ineos mannen gewacht om de bal bij hun te leggen, omdat de ploeg door de vele wisselingen toch is verzwakt. Dat wordt nog een leuk gevecht ook met de ploegen van Bora, UAE en Bahrain - Victorious.

AWestie

Uit dat Telegraph artikel: “given three of his Jumbo-Visma team-mates Tobias Foss, Robert Gesink and Jos van Emden – with whom he would undoubtedly have been in close personal contact”

Die drie (misschien Jos nog maar ik betwijfel het) hebben niet eens de kans gehad om het team samen te zien kort voor de Giro toch? Beetje suggestief dus

tdola

MIsschien dat T van Dijke iets langer rust krijgt en in Noorwegen herstart en daarom niet in Duinkerken?
Geen bron maar zou optie kunnen zijn.

Noorwegen opties om te starten (van Belle staat op PCS?) : Valter, Leemreize, Foss, Gesink, Hofstede, T. van Dijke, Vader (? of op mountainbike), evt van Hooijdonk (deed dit vorig jaar ook namelijk). Of nog jongens uit dev team.

goldone123

'@tdola staune doet norwegen volgens mij,

1 2 ... 96 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.