T zal toch voornamelijk hart en Thomas vs roglic zijn denk ik.
De rest van ineos al stukje verder achter en iets minder denk ik.
Ineos zal komende dagen wel.controle gaan nemen op zijn ineos denk ik.
Zuur voor evenepoel, had graag gezien dat roglic m had kunnen kloppen. Misschien komen ze elkaar weer tegen in vuelta.
Met het uitvallen van Evenepoel ben ik eigenlijk juist minder bang van Ineos geworden. Met Evenepoel erbij hadden ze misschien juist meer risico genomen. Ik denk dat we nu het oude vertrouwde Ineos gaan zien die weer kilometers lang conservatief op kop gaan rijden. Die zullen daar denk ik wel het idee hebben dat óf Hart óf Thomas in een 1 op 1 duel Roglic aankan m. Zeker met de klimtijdrit van volgende week in het achterhoofd. Ineos en ook Thomas zijn er het team en de renner niet om vroeg oorlog te maken.
Ik vind ze levensgevaarlijk met hun 5 troeven. Nu zjin de Plus, Arensman en Sivakov niet van het niveau Roglic natuurlijk maar ga er maar eens dagenlang achteraan fietsen in de bergen, met ook nog eens Hart en Thomas die rustig hun moment kunnen afwachten in je wiel.
Een sky-trein zou ik zeker niet proberen want Roglic kan die prima volgen om vervolgens de sprint te winnen.
Maar het scenario gaat als volgt zijn. Ineos gaat controleren tot een kopgroep die ver genoeg staat mag gaan. Die krijgen een 8-10 minuten. Jumbo, Uae, Bora willen geen renners op souperen om de break terug te halen. Dan zal Ineos elke berg met een stevig tempo oprijden. Boni's zijn weg. Ik zie een 3 tal ritten waar je wel als Jumbo, Uae en Bora/Bahrain zijnde kunt proberen om een renner in de kopgroep te steken en een aanval van ver te proberen. Wie had ooit gedacht dat Uae en Jumbo bondgenoten zullen moeten worden om Ineos te bekampen...
Scenario’s kunnen we nu niet uitschrijven, zeker zonder concrete reactie van Ineos. Het veld ligt dicht bij elkaar en ik denk dat Roglic daar profijt van kan hebben (iedereen ruikt kansen dus meerdere teams achtervolgen). Roglic moet durven verliezen vooral.
Moet je voorstellen dat Kelderman mee had gedaan, dan had Roglic wat meer achtervang gehad in het klassement.
Nu Roglic/TJV tegen het blok van Ineos moeten opboksen is het toch wel erg jammer dat Kelderman, Foss, Tratnik en Gesink ontbreken. Kan het verschil gaan uitmaken. Al verwacht ik voorlopig niet dat Ineos Sivakov, Arnensman en/of De Plus vooruit zullen sturen. Daarvoor staan Thomas en Hart er te goed voor en zijn ze in een te goede vorm.
Beste Yeez, ik heb meer connecties in het peloton dan jou ook met enkele beheerders van Wielerflits. Na het 1e bericht dat Jumbo interesse had in Jorgenson heb ik gezegd dat hij niet zou tekenen. En dat klopte. Bora lag in pole position. Toen dat artikel verscheen zei iedereen al dat hij naar jumbo zou komen. Daarna heeft Jumbo hun bod verhoogd.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.