Team Jumbo-Visma 2023

1 2 ... 94 ... 237 238
AWestie

Roglic zit gewoon te geinen denk ik hoor. En als je dan een wat slechte verstaander bent kan je het net verkeerd horen ook nog. Nu doet de ploegleiding toch niet geheimzinnig? Ze zijn super duidelijk.

Maillot à Pois

'@xistnc
Je let niet op, Kelderfan vermeldt al maanden netjes zijn bronnen

Rahim Vlasblom
admin

'@$Kedel wat JV doet is zich houden aan de regels van de AVG en dus kunnen ze niet altijd ingaan op eventuele blessures of ziektes van renners maar wat ze tot nu toe nooit gedaan hebben is risico's nemen met Covid. Daarnaast denk je echt dat Thomas het risico zou nemen en Primoz een hand geven en zijn arm om hem heen slaan als hij het vermoeden zou hebben dat Primoz zou rondrijden met een besmettelijke ziekte?

Jopie

Hessmann wat mij betreft wel de verassing binnen de ploeg tot nu toe. Ook pas net 22 geworden zie ik. Was me tot nog toe nooit echt opgevallen, maar rijdt sterk. Ik vind hem alleen nog moeilijk te plaatsen qua type renner. Lijkt me geen (toekomstig) klimmer gelet op zijn lengte en gewicht, ondanks dat hij redelijk bergop rijdt. Goede all rounder en knecht binnen een grote ronde team of zit er meer in?

Rahim Vlasblom
admin

'@Jopie ik krijg vooral Tom Leezer vibes bij Hessmann en zo'n type renner lijkt hij mij te zijn, zeer allround denk wel iets beter bergop maar kan op vele vlakken uit de voeten maar zie op dit moment niet echt een veel winnaar in hem. Maar hij is inderdaad pas 22 en er kan nog veel gebeuren met hem. Denk dat zijn lengte niet in zijn voordeel is maar ik ben wel heel benieuwd naar zijn ontwikkeling.

AWestie

Fem van Empel op twee minuten van een ongenaakbare Pieterse in Nove Mesto, zag ik net toevallig in beeld?

Ik ben benieuwd of zij deze zomer nog een mooie MTB wedstrijd pakt

Edit: 17e in een groepje op 1:25 blijkt, met een paar kleppers. Die gaat snel nog wel een keer voor winst meedoen - https://www.uci.org/race-hub/2023-uci-mountain-bike-world-cup-xco-xcc-xcm-nove-mesto-na-morave/31A5CyK97oE88MYCLWXquy

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Tom Leezer vibes, lol

kelderfan

'@Jopie
Kijk eens bij de Tour de L'Avenir 2.Ncup (een meerdaagse koers voor jonge talenten).
Daar kom je Hessmann tegen als derde in de einduitslag na Staune-Mittet en na Cian Uijtdebroeks (die ik ook eens heb geroeptoeterd om te halen).
Daarbij heeft Michel Hessmann duidelijk laten zien dat hij bergop ook mee kan komen en derhalve geen type Tom Leezer.
Hij is tevens een goede tijdrijder en hij lijkt zelfs beter te worden dan de toch zeer gewaardeerde Affini.

goldone123

'@kelderfan idd ik zie hem ook niet als een type tom leezer, imo meer richting robert gesink.

Yeez

Leezer en hessmann zijn in de verste verten niet te vergelijken. Leezer een leadout, hessmann een allround renner. Meer zoals gesink nu

Raul Alcala

In de Tour de L'Avenir is de concurrentie natuurlijk erg beperkt en jong. In het hooggebergte zal z'n gewicht toch steeds minder gewicht in de schaal leggen. Bob Jungelsachtig mss

Toch ook al bezig met versterkingen voor 24. Nu ook Kooij vertrekt, en wellicht ook een leadout achtige als Roosen, gaat er best een pak vertekken denk ik. Hagenes, Staune Mittet, Van Belle, Jorgenson en dan mannen als Buitrago, Leknessund, Bartha, Milan en Hole, vind ik interessante namen.

Voor nu Primoz toejuichen

kelderfan

'@Raul Alcala
Die Leknessund meteen natuurlijk, maar de Tour de L’Avenir is echt wel een graatmeter.
De jongens die 't daar goed doen, worden meteen opgehaald door de WT-ploegen.
Oh, ja Go, go Primoz Roglic.

$kedel

Die AVG-fabels heb ik al wel vaker doorgeprikt hier maar toch maar even iets erover opgezocht:
"1. Deze verordening is van toepassing op de geheel of gedeeltelijk geautomatiseerde verwerking, alsmede op de verwerking van persoonsgegevens die in een bestand zijn opgenomen of die bestemd zijn om daarin te worden opgenomen."

Die hele wet heeft absoluut geen impact op Jumbo Visma.

https://solv.nl/blog/blessures-van-topsporters-onder-de-avg/

Jumbo Visma heeft gewoon het beleid dat ze nooit uitspraken doen over blessures en ziekte lijkt het. Daarom kan ik weinig met een ontkenning van onze ploegleiders.

Laatst gewijzigd
AWestie

Een ontkenning is een uitspraak.

Avg verhaal is inderdaad een veelgebruikte stok hier, maar die kan je inderdaad niet altijd gebruiken. Dat verhaal ligt veel genuanceerder (want soms is de toepassing wel degelijk aan de orde)

Laatst gewijzigd
$kedel

"(want soms is de toepassing wel degelijk aan de orde)"

Dat is dan wel een keuze van het team zelf en absoluut niet opgelegd door het AVG. Ja, wel bij voor het wielrennen irrelevante zaken natuurlijk.

AWestie

Nee klopt en die keus is te rechtvaardigen, maar mag ook bevraagd worden door journalisten

BraboCycling

Knappe tijdrit van Roglic! Alles ligt open na de rustdag!

Rahim Vlasblom
admin

Als het gaat om delen van medische gegevens is dat niet toegestaan zonder de uitdrukkelijke toestemming van de betrokkene. Daar kan je natuurlijk wat van vinden maar als bedrijf heb je je daar wel aan te houden. Verder boeit het mij persoonlijk ook niet wat iemand heeft. Weet ook echt niet wat je met die informatie moet.

kelderfan

Dat alles open ligt is een feit. Remco lijkt nu kwetsbaar en Ineos Grenadiers heeft wel een heel sterk blok met Thomas, Geoghegan Hart en De Plus. Die laatste heeft zich weer hervonden in deze Giro.
Ik hoop dat Roglic genoeg steun heeft met Kuss en Bouwman. Bouwman lijkt goed in orde.
Sam Oomen lijkt mij wat minder, Hij heeft 't nu al over vermoeidheid.

AWestie

Je slaat het echt te plat Rahim, JV is ook een topsport organisatie dus er speelt meer dan alleen het belang van de renner.

Rahim Vlasblom
admin

'@Awestie het belang van de renner staat toch altijd voorop of niet... en de wet maakt geen uitzondering voor een topsport organisatie. Maar goed over tot de orde van de dag. Ik dacht echt bij het eerste tussenpunt daar gaan we weer, maar Primoz heeft echt een geweldig 2e deel gereden. Hier kan hij de komende 2 weken nog wel verder mee.

AWestie

Ik zou er het stuk van $kedel even op nalezen, want er zijn inderdaad meer belangen.

Wat voor voorsprong had Evenepoel verwacht voor deze Giro na de tweede tijdrit? 2 minuten? 2,5? Sowieso dat de planning achterloopt.

I Langof

'@kelderfan

Heb jij meer over Sam Oomen?

VinceKline

Over de informatie die verstrekt wordt: van Gesink, van Emden en ook Foss is het toch bekend dat ze kampten met Corona door de Ronde van Romandie. Dus ze zijn 1. streng en 2. gewoon open en eerlijk. Overigens heeft de man met 'corona' (onze Primoz) een prima tijdrit afgeleverd. Evenepoel viel tegen en Thomas en Hart zijn duidelijk in vorm. Opvallend is het misschien meer dat op een biljarttafelvlakke route het juist de mannen van het AK zijn die de beste tijd neer hebben gezet. Ik had het Kueng wel gegund, maar helaas voor hem en FDJ weer geen tijdritoverwinning in een grote ronde.

Nijmos

Als Roglic corona had, zelfs zonder symtomen, gingen ze de koers stage 8 heus niet hard maken terwijl je niet weet wat het met zijn lichaam doet.

1 2 ... 94 ... 237 238

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.