Scorito-Tennis

« 1 2 3 4 ... 60 61
Bonorrie

Om 2023 maar goed te beginnen, hier een nieuw forum m.b.t. al het Scorito - Tennis.

Zo kunnen de wieler-liefhebbers in dit specifieke topic hun bevindingen, vragen en opmerkingen kwijt, over de 4 Grand Slams en de spellen die daarbij door Scorito worden georganiseerd.

Australian Open, US Open, Wimbledon en Roland Garros.

Hopelijk voldoet dit forumaam de wens.
Veel plezier met het samenstellen van jullie selectie.

HeldS

Ik vind tennis het lastigste spel van alle scorito spellen. Loting is pas laat bekend dus puzzelen heeft nog niet veel zin. mijn geringe tenniskennis zal ongetwijfeld ook veel invloed hebben op mijn scores.
Ik maak nu altijd een shortlist voor de loting bekend is van welke spelers/speelsters ik eventueel in mijn team zou willen. Aan de hand van de loting kies ik dan mijn team. Heb er ook wel eens aan zitten denken helemaal niet naar de loting te kijken.
Hebben jullie nog tips voor de tennisspellen?

dvansteenis

Ik kijk ook nog altijd naar de uitslagen van de toernooien die nu worden gespeeld. In Adelaide zijn nu wel representatieve toernooien bezig namelijk en ook United cup en hobart een paar interessante wedstrijden.
Uiteraard zijn loting en resultaat van voorgaande jaren ook belangrijk en altijd kijken naar de favoriete ondergrond van een speler.

rbc1912

Ikzelf hou de toernooien voorafgaand aan een Grand Slam ook altijd nauwlettend in de gaten. Die vertellen toch wel iets. Dan vul ik alvast enkele 'musthaves' in en dan na de loting komen de afwegingen. Ik let ook op dat je niet teveel spelers in bepaalde delen van het schema hebt. Dat er wat spreiding is zeg maar
Verder is tennis niet bepaald exacte wetenschap. Afgelopen keer waren de mannen zelfs moeilijker te voorspellen dan de vrouwen. Dus het is vaak gewoon 1 groot zottenkot

R. D.

Ik bepaal mijn tennis team eigenlijk altijd na de loting, net als met darts. Het is gewoon zonde als jouw spelers elkaar te vroeg ontmoeten dus dit wil je zo lang mogelijk uitstellen. Ik hou er ook van om van elk kwart evenveel spelers te kiezen. Dus dan heb je er bijvoorbeeld met 20 spelers in elk kwart 5.

Vorig jaar nog 99.7% bij de Australian Open dus ik heb iets te verdedigen.

Laatst gewijzigd
Bonorrie

Donderdag 12 januari 2023 (lokale tijd) vind de loting plaats voor de Australian Open.

Mijn tennis-teams deel ik ook zo in dat in elk kwart een aantal spelers zitten, maar niet in elk kwart even veel. Kijk daarbij een beetje naar de loting en wie ze tegen kunnen komen. Daarbij volg ik het laatste nieuws via de digitale kranten, maar elke jaar merk ik dat ik toch bepaalde pareltjes over het hoofd heb gezien.

Heeft er iemand tips om ergens meer info te halen uit de deelnemers en welke sites zijn dan de moeite waard om te bezoeken ?

rbc1912

Ik niet ;)

KissMyAce2.0

Djokovic

R. D.

Ik gebruik altijd https://www.tennisexplorer.com/ voor odds, stats etc. Fijne website.

kevinraar

Uk heb nu me a spelers bij de mannen en vrouwen klaar en van de zandschulp de rest vindt ik erg lastig

rbc1912

Nou. 2 potentiële parels die ik op het oog had hebben lekker geloot zeg :(
Jack Draper mag tegen Nadal en Julie Niemeier tegen Şwiątek. Dat wordt weer terug naar de tekentafel

niek-vdv

Ik ben anders nog steeds van plan Draper te kiezen, maakt echt wel kans tegen Nadal gelet op vorm.

danusz1986

De C en de D zijn best wel pittig bij de mannen en vrouwen.

HeldS

Ben nu wel uit de mannen. Bij de vrouwen nog heel veel twijfel bij B,C en D

Bonorrie

'@Brabander
Hier hetzelfde verhaal, al zal ik Draper toch zeker WEL nemen.
Denk echt dat ie Nadal uit het toernooi gaat kegelen.

Laatst gewijzigd
Capra

De Game to Love tennis podcasts zijn altijd wel leuk om te luisteren.
Daar wacht ik meestal op voordat ik mijn team maak.
Gaan vaak specifiek op de loting in.
Verder een kwestie van goed verdelen idd.
succes allen.

RoodWit Mokum

Djokovic en Medvedev zijn in mijn ogen de twee musthaves. Nadal zie ik niet zo een twee drie winnen van Draper, Dan blijven er twee over uit de A categorie Tsitsipas of Ruud vindt ik een 50/50 lastige keuze.

Auger-Aliassime, Rune en Zwerev heb ik voor gekozen in de B categorie in mn shortlist B namen had ik ook Rublev, Fritz, Norrie, Berretini en Sinner.

Tiafoe, Musetti en Zandschulp voor gekozen in de C categorie. Shortlist C lijst waren. Shapovalov, Khachanov, Minaur en Schwartzmann. Thiem heeft aan Rublev een slechte loting die viel dus snel af. Van Botic verwacht ik veel (ja ook omdat het een Nederlander is.)

Draper, Nishioka en Brooksby heb ik voor gekozen, en op mijn shortlist D namen. Draper en Brooksby beide talenten waar veel van verwacht wordt, Murray op de shortlist maar twijfelde te erg voor Baez geld hetzelfde Cressy of Goffin stonden er ook tussen.

rbc1912

Dat is maar een halve analyse ;)

Teeg83

Ik ga ook maar even puzzelen 😄😃

Ab Normaal

Hier is ie weer. De gebruikelijk Ab-alyse van het mannen schema van de Australian Open.

Eerste kwart.
Een zeer interessant kwart welke het moeilijkste te voorspellen is.
In dit kwart Nadal, Medvedev, Hurckacz en Tiafoe.
Nadal heeft van alle topspelers verreweg de lastigste eerste ronde partij. Draper is een potentiële bananenschil. Rafa zit nog niet in de beste periode en heeft dan vaak een paar opwarmertjes nodig om er in te komen. Dat zit er niet in. Draper is coming man en staat ze in 2023 al aardig te raken. Net uitgeschakeld in de halve finale in Adelaide.
Dit zal direct er op of er onder zijn voor Nadal. Het feit dat Jack al veel gespeeld heeft de laatste dagen lijkt mij in het voordeel van Rafael en daarom denk ik dat de Spanjaard door gaat in 5 sets.
Zijn tegenstander in ronde 2 is Nakashima. Ook al een gast die gestaag omhoog klimt en aan het eind van het jaar top 30 zal staan. Wederom een zware pot maar ook deze gaat Nadal winnen. In 4 sets.
In ronde 4 wordt het dan Tiafoe, die Khachanov gaat pakken in ronde 3.
Ik denk dat de energie die Nadal heeft moeten verspillen in R1 en 2 hem gaan nekken tegen Tiafoe.
Frances klopt de Spanjaard voor een plek in de kwartfinale.
Zijn tegenstander in de kwartfinale komt uit een leuk stuk.
Medvedev heeft de twee opwarmertjes die Nadal graag had willen hebben. Ronde 3 komt dan zijn eerste echte test. Korda. Een speler met hoge pieken en diepe dalen maar wel steeds constanter wordt. Korda is in vorm en moet zijn eerste twee rondes wel overleven. Toch verwacht ik dat de Rus deze op ervaring gaat pakken. Maar dat zou zomaar in 5 sets kunnen zijn.
In ronde 4 gaat hij dan spelen tegen waarschijnlijk Shapovalov. In dat stuk zit ook nog Hurkacz. Een geweldige speler in normale toernooien maar een loser in de grand slams. Hubert heeft een doenbare eerste ronde maar in de tweede wacht al Sonego. Mocht de Pool dit overleven dan speelt hij tegen bad boy Shapovalov. Een type speler waar Hurkacz normaal graag tegen speelt maar gezien zijn mentale blokkade op de 4 slams wordt het toch een overwinning voor de Canadees.
Die vervolgens kansloos is tegen Medvedev.

Dark horse: buiten de reeds genoemde Draper en Nakashima eigenlijk niemand
Vroege exit: Hurkacz
Kwartfinale: Medvedev wint van Tiafoe

Tweede kwart.
Ook een geweldig kwart. Tsitsipas, Sinner, Norrie en FAA.
Tsitsipas heeft een tricky opener tegen service kanon Halys maar normaal gesproken overwint hij dat obstakel wel. Tweede ronde zal voor de statistieken zijn en in ronde 3 speelt hij misschien wel tegen een Nederlander. Of dat nu Botic of Tallon wordt (of misschien toch Ivashka), het zal Tsitsi niet uitmaken want hij stoomt door naar de vierde ronde. Daar zal hij normaal gesproken Sinner tegen komen. Een vervelende tegenstander. Goed, constant en zeker iemand waar de Griek over kan struikelen.
Maar Sinner heeft er een paar maanden uit gelegen en de vraag is of hij al op de toppen van zijn kunnen kan spelen in Melbourne want dat zal nodig zijn om Stefanos te verslaan. Indien dat het geval is dan kan het beide kanten op. Maar ik verwacht van niet en daarom denk ik dat Tsitsipas ook deze horde zal nemen.
Helemaal onderin speelt FAA. Vorm ok, ondergrond voor Felix is ok, eerste ronde is ok. Niet makkelijk, niet zwaar. In ronde 2 wacht hoogstwaarschijnlijk Stan the man. Wawrinka behoeft geen introductie. Alweer een poosje terug na een jarenlange, slepende blessures. De resultaten waren vorig jaar nog niet geweldig, maar worden de laatste maanden wel steeds beter. De Zwitser is oud winnaar en kan zomaar Auger-Alliassime het toernooi uit kegelen. De winnaar, en dat wordt Wawrinka, van deze pot gaat in ronde 3 spelen tegen de Fransman Moutet die dan eerst langs een gevaarlijke Chinees Yibung Wu moet. Leuke speler, alles of niets.
Cameron Norrie heeft een droomloting. Twee oefenpotjes en in ronde 3 wacht een tegenstander die ook goed te doen is.
Coric kan zomaar uitgeschakeld worden tegen Lehecka en Kwon is in de vorm van zijn leven. Staat in de finale van Adelaide nu, maar dat is ook direct zijn valkuil. Spelers die voorafgaand aan een Grand Slam in de finale staan komen zelden tot nooit ver. Lange speelweek met emoties en een flinke reis. Meestal geen goede combi.
Norrie dus in ronde 4 tegen Wawrinka die dan het fysieke ongemak gaat voelen en redelijk kansloos gaat verliezen van Norrie die zich dus mag gaan opmaken voor de kwartfinale.

Dark Horse: Lehecka en Harris
Vroege exit: Musetti, Coric, Cerundolo
Kwartfinale: Tsitsipas verslaat Norrie

Derde Kwart
Rublev, Rune, Carreno Busta en Djokovic.
Kunnen we kort over zijn. Djokovic hamer iedereen weg en meldt zich monter in de kwartfinales.
Carreno Busta, De Minaur, Dimitrov en Karatsev gaan daar helemaal niets aan kunnen doen.
Zijn tegenstander wordt interessanter.
Rublev mag beginnen tegen Thiem. Voor hem geldt hetzelfde als voor Wawrinka met die opmerking dat hij fitter is. Boft Dominic dan weer niet met zijn loting tegen Mr. Consitency. Die komt nog te vroeg voor de Oostenrijker.
Ook Ruusuvori is geen eitje in ronde 2, maar toch gaat Andrey dit ook winnen.
Dan hebben we eindelijk Kyrgios. Wat kan het enfant terrible van het mannen tennis. Al een paar maanden geblesseerd, alle voorbereidingstoernooien afgezegd maar volgens zijn management gaat hij de start halen.
Mocht hij zijn eerste twee potjes overleven (en ronde twee kan dat zomaar Gasquet zijn) dan wacht mogelijk een ander heethoofd. Holger Rune. Niks geen koele Scandinaviër. Dan moet die zich wel langs Krajinovic maar voor Cressey zien te slaan. Dat laatste is nog geen sinecure.
Kortom; dit kan alle kanten op
Wie het ook wordt, steady Andrey gaat winnen en mag aantreden tegen Novak.

Dark horse: Voor zover je kunt spreken van een dark hors, Gasquet en Cressey
Vroege exit: Kyrgios
Kwartfinale: Djokovic ranselt Rublev van de baan

Vierde kwart
Ook geen moeilijk kwart. Fritz, Zverev, Berrettini, Ruud.
Fritz, speelt al 10 maanden uitstekend tennis en zal naar verwachting probleemloos de vierde ronde halen. Taylor speelt op “normale” toernooien altijd erg goed maar op de Grand Slams komt hij mooit zover. Gaat dit dan de eerste keer worden? Zverev behoeft geen introductie. Was op Roland Garros de enige die Nadal aan het wankelen bracht maar klapte door zijn enkel. Dat kostte hem de partij en de rest van het jaar. Voor Alexander geldt hetzelfde als voor Sinner. Weer helemaal hersteld maar al in shape? Toch zijn zijn eerste drie tegenstanders ook allemaal wel te doen dus wacht Fritz in ronde 4.
Helemaal onderin vinden we de Italiaanse powertennisser Berrettini. Hij speel misschien wel de mooiste eerste ronde partij tegen Andy Murray. Ongelofelijk jammer dat dit een eerste ronde is. Kan Andy zijn oude vorm benaderen? Dan kan hij iedereen verslaan. Nacht van maandag naar dinsdag om 01.00 uur voor de liefhebbers. Toch verwacht ik een zege van de Italiaan maar dat kan zomaar eens een vijfsetter worden. Ook in ronde twee kan Matteo niet freewhelen. Thuisspeler Kokkinakis tegen oude rot Fognini, de meest onberekenbare speler van het circuit.
Zeker in een best of 5 verwacht ik toch een overwinning van de als 13e geplaatste Italiaan. Daarna Bautista Augut. Ook geen gemakkelijke opgave.
Helemaal onderaan vinden we Casper Ruud die nummer één van de wereld kan worden.
Ruud heeft drie lastige naar niet onoverkomelijke potjes als hij op niveau is. Maar is hij dat?

Dark horse: Shelton, Struff & Paul (die tegen elkaar spelen) en Machac
Vroege exit: Ruud
Kwartfinale: Berrettini klopt op zijn laatste benen mentaal Fritz

Halve finales:
Medvedev trekt aan het langste eind tegen Tsitsipas in de beste wedstrijd van het toernooi
Djokovic gaat makkelijk langs de uitgeputte Berrettini

Finale:
Koning Djoko laat zien wie de beste is en bestijgt weer zijn troon ten kosten van Medvedev

vevie

Ik denk dat we allemaal idd verwachten dat Djokovic weer simpel wint.

Komt de vrouwen analyse er ook nog aan, Ab?

Ketjap Manis

De Abalyse is weer on-point!

Ab Normaal

'@vevie
Nee, da’s niet te voorspellen.

R. D.

:D

Het is idd wel een tijdje zo geweest dat je na 2 rondjes standaard de helft van je vrouwen kwijt was. Toch kan ik mij herinneren dat er 1 toernooi was vorig jaar waar het precies andersom was. Wie weet een trendbreuk.

rbc1912

Dat was de laatste toch? De US Open
Was toen inderdaad wel opvallend

« 1 2 3 4 ... 60 61

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.