Over lekker wakker worden gesproken, wat een enorme teleurstelling is dit zeg.
Maar als De grote favoriet zijn prioriteiten ergens anders legt een en een machine gewoon mens lijkt, blijft er van team mensFaber niet heel veel meer over voor deze koers.
Totaal niet zien aankomen dit, diep teleurgesteld. Ik was meer bevreesd voor Nokere en Bredene. Tja.
Uithuilen maar en op naar de volgende x.
Bedankt voor de organisatie Ab en de geweldige historische verhalen, maakt het spel nog leuker dan die al is
Succes aan de overgebleven deelnemers.
Best wel bizar om er met zo'n team uit te vliegen, mensFaber. Sterkte!
Voor Nokere en Bredene is het nog wat vroeg om te (wan)hopen. Geen enkel team heeft zijn selectie al officieel bekend gemaakt, wat op PCS staat zijn voorlopige inschrijvingslijsten van weken terug. Daar kan nog best veel aan wijzigen.
Ik moet zeggen dat ik toch wel wat ontgoocheld ben - de magische grens van de 2000 punten missen omdat Wellens op het slechtst mogelijke moment pech kent doet pijn. Een heel miniem klein beetje dan toch :-)
Gecondoleerd aan de afvallers. Ook nu weer zijn het twee op het eerste zicht sterke teams die er uitvliegen. Het enige dat me opvalt is dat het 'kleine' teams waren, met slechts 20 renners. In hindsight is het natuurlijk makkelijk praten, maar enkele goedkope renners toevoegen (zoals Grégoire) biedt volgens mij toch altijd extra kansen op redding. (Eerlijk gezegd zou ik voor de Strade dan eerder voor Schelling gegaan zijn, wat niets geholpen zou hebben... )
Met Merlier, Philipsen, Theuns, Welsford, Walscheid, F. Vermeersch en Vanmarcke kijk ik uit naar de sprinterskoersen. Er raken haast altijd wel enkele (top)sprinters ingesloten of betrokken bij valpartijen, dus alles is mogelijk. Ook hier leek het belangrijkste me daarom om zoveel mogelijk mannen aan de start te hebben, tenzij je uitgaat van een lage cq-waarde en hoopt dat anderen ook geen punten pakken. Als angsthaas doe ik aan dat laatste niet mee.
Ik hoop dat BRC gelijk heeft want met alleen Welsford en F. Vermeersch op de startijst voel ik me zeker niet veilig voor Nokere en Bredene. Maar als er 7 deelnemers zijn met max 1 renner aan de start dan moet ik ze wel overleven met mijn mijn lage cq score.
@Arry1338 Ik hoop dat je statistiek van wie het meest waarschijnlijk is om door te gaan, een goede statistiek is! Dan zou ik een goed uitgangspunt moeten hebben. Maar denk eerlijk gezegd dat mijn team wat kwetsbaarder is dan het met deze statistiek lijkt. Zonder de Lie, van Aert en Philipsen mis ik wel een aantal toppers die me kunnen opbreken. Milaan-San Remo zou bijvoorbeeld een gevaar kunnen worden voor me als het in een sprint eindigt en ze er alle 3 nog bijzitten. Maar we zullen het zien!
Over Waerenskjold werd voor zijn val al gezegd dat het zou afhangen van hoe fris hij uit Parijs-Nice komt of hij wel of niet zou starten in die kleinere koersjes. Als hij voldoende hersteld is om in P-N te starten zal dat nog altijd het plan zijn lijkt me, zeker nu hij minder gekoerst heeft dan eigenlijk voorzien was.
Vanuit de voorlopige deelnemerslijst van Nokere zijn dit de renners die we terug zien in onze teams;
34x Welsford
21x Vanmarcke
16x Merlier
15x Theuns
13x Campenaerts
10x F. Vermeersch
5x Watson
5x Walscheid
4x Ackermann
3x Menten
2x Penhoët
1x van Hoecke
Rawolf (14852) en HeldS (14885) staan beide best hoog in de lijst met gebruikte CQ-punten. Als beide spelers geen renners meer aan de start krijgen, kunnen we zeggen dat iedereen buiten Hartstikkebedankt, Stijn Vastiau, Ceramische Ariostea, Banaantje, Oli4g en Bastaix veilig is omdat ze minder punten hebben gebruikt.
Het gaat in Nokere (zonder aanpassingen in de startlijst) tussen de volgende spelers:
Geen renners
HeldS & Rawolf
Welsford
Bastaix
Penhoët
Stijn Vastiau
Merlier + Vanmarcke
Hartstikkebedankt
Merlier + Welsford
Ceramische Ariostea
Ackermann + Welsford
Oli4g
Merlier + Campenaerts + Theuns + Welsford
Banaantje
'@limal dat is ook een les die ik deze editie geleerd heb.
Zie bijv. veel teams met Costa. Was goed in vorm en volgens mij ook best goedkoop.
Had echter voor mezelf een CQ bedacht van ongeveer 1000 onder het budget. Dan moet je soms keuzes maken. En als Pogi gewoon aan de start verschijnt is er wss niets aan de hand geweest.
Had wat meer ingezet op de wat “onbekende“ koersen en was daar best comfortabel over. Maar ja 😩
Komende twee koersen moet ik toch proberen te overleven met de twee jokers ,Theuns en Dupont, in combinatie met een lage CQ. Brugge-de Panne heb ik iets meer ijzers in het vuur, maar relatief weinig toppers. Als ik dit sprinters-drieluik overleef, heb ik goede hoop voor de grotere Vlaamse wedstrijden!
Onder de gekozen renners komen na de aanpassingen op PCS Groves en Dainese erbij, en gaat Penhoët eruit.
Inderdaad billen knijpen voor Stijn Vastiau, aangezien hij een hogere CQ waarde heeft dan HeldS en Rawolf.
Met de huidige situatie is Rawolf gewoon veilig zonder iemand aan de start. Gekkenhuis.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.