Afvalkoers Klassiekers 2023

1 2 ... 21 ... 48 49
Nijmos

Zaterdag gaat er ongetwijfeld iemand uit die dat compleet niet had verwacht. Iedereen heeft hier veel renners en altijd wel 1 of 2 kanshebbers. Zon alaphilipe (en eerder ook pidcock) en vd poel neem je daar dan toch bij mee in je hoofd ook al heeft bijna iedereen die. Als van aert niet levert kan het opeens spannend worden voor me, terwijl ik me met vdp wva bling stuyven pidcock en alaphilipe vooraf geen énkele zorgen maakte om deze koers.

Limal

Momenteel heb ik 10 renners aan de start in MSR, maar zoals Arry zegt gaat het vooral gaan om of je dichte ereplaatsen haalt met hen. Zonder Pogacar, Van Aert en Van der Poel ben ik afhankelijk van de prestaties van De Lie, Philipsen, Girmay, Stuyven en Wright als snelle mannen en Alaphilippe (of heeft iedereen die ondertussen?) en Cosnefroy als Poggio-punchers. Mannen die eventueel op de verrassing kunnen spelen na de afdaling: Naesen, Vanmarcke, (als 'ie mag) Wellens en nogmaals Stuyven of Wright.

Ik noemde MSR bij mijn ploegvoorstelling al het mogelijk eerste angstzweetmomentje en dat gevoel heb ik nog steeds. Het is eens wat anders dan die sprinters-semiklassiekers waarbij je van tevoren al weet dat je veilig bent :-)

Ab Normaal

Dit zijn ook van die koersen waar een gluiperige 19e plaats nog het verschil kan maken.

Nijmos

Inderdaad Ab, zon pelotonsprint op 10 seconden waar er ogenschijnlijk random 5 wel en 5 niet meesprinten.

Ab Normaal

Of een Kragh Andersen of Jonathan Milan die boven verwachting presteert waardoor mensen die die renner niet hebben ineens in de problemen komen.
Dit is, met de Amstel, een van de lastigst voorspelbare koersen en soms net een loterij.

Limal

Het meest positieve scenario is voor mij(n team) in ieder geval Van der Poel die de sprint aantrekt voor Philipsen en dan uitbolt tot buiten de top-20 ;-p

Laatst gewijzigd
Bonorrie

Ik herken het nog helemaal Ab.
Vorig jaar tijdens de Hoogmis dreigde ik roemloos ten onder te gaan, maar werd ik op de valreep nog gered door Mike Teunissen. Hij bracht mij met zijn 19e plek en 6 puntjes naar de hotseat en was ik in veilige have.
Bij dit kansspel zit geluk en pech in een verdomd klein hoekje,

Laatst gewijzigd
BrackenRidgeCycling

Jammer dat Nizzolo niet mee doet, die had ik wel bij de 1e 20 verwacht, zonder Matje zal het lastig worden.
Ik hoop op een superdag van Caleb en Wout

JDV21

Ik heb 13 renners aan de start voor MSR en als ik de teams vergelijk lijkt het me dat ik er wel doorheen moet komen. Mijn rampscenario zou zijn dat Philipsen, van Aert en de Lie flink scoren en zelfs dan zouden renners als Kwiatkowski, Bennett, Politt en Narvaez het beter moeten doen dan mijn renners. Lijkt me niet waarschijnlijk maar ook weer niet geheel onmogelijk

JDV21

En het lijkt me dat vooral Rimenno morgen moet vrezen met maar 7 deelnemers waar de rest er minsten 9 tot wel 17 deelnemers heeft

BrackenRidgeCycling

Ik heb er ook maar 7 @JDV21

Pier Tol

MSR was vooraf de eerste koers waar ik me echt zorgen maakte, en dat is eigenlijk nog steeds zo. Zonder Pogacar, WvA, VdP en Girmay. Ik hoop op een grote groepssprint in ieder geval.

JDV21

Ik kom er op 10 uit voor jou @BrackenRidgeCycling

Bode80

Ik denk dat de afvallers voor MSR gezocht moeten worden in het rijtje:
Platje
Pier Tol
Limal
Rimenno

Het niet hebben van WvA (topfavoriet) zal ze opbreken en minder alternatieven voor WvA die de Poggio in de eerste groep overleven. 3 van de 4 hebben Van Lie en Philipsen maar die verwacht ik niet in de top 5 van de uitslag.

HeldS

Het lijkt dat Merlier vandaag niet mee gaat sprinten, zou er dan toch nog een kansje zijn dat ik vandaag overleef?

Oh, toch weer terug in het peloton. Ze geven mij valse hoop..

Laatst gewijzigd
Nijmos

'@bode: zie je nu niet girmay over het hoofd? Dat lijkt me toch een heel serieuze kanshebber die 2 van de 4 hebben. De lie en philipsen kunnen ws geen top 5 maar wel top 20 rijden en dat geldt ook voor cosnefroy. Maar geen van aert en geen vd poel of pogi maakt het wel snel spannend ja.

HeldS

Komt Merlier daar nu als 21ste over de streep rollen? En Vermeersch ook niet mee in de top 20?

JDV21

Vermeersch deed niet meer mee HeldS. Dus als merlier 21e is dan ben je door

HeldS

Heb het niet precies geteld maar het zal ergens tussen 15 en 25 zijn, dus nog even spannend

Arry1338

Snel geteld eindigt Merlier volgens mij op plek 21 :/ ajajaj. En een renner van Arkea op 20, misschien Dekker?

JDV21

Fotofinish in de afvalkoers! Hopelijk is de lijn recht 😜

Ab Normaal

Dekker 21, Merlier 22

Arry1338

Ackermann 2, Welsford 3, Theuns 10 en Dupont 20, die is ook gekozen. Volgens mij de enige puntenpakkers voor onze teams.

Nijmos

Haha wat een sensatie dit. Er zijn ongeveer 40 man in de wereld die zich druk maken over p20 in deze verschrikkelijke nonkoers (afschaffen graag) en dat zijn wij. Zelfs die renners zelf zal het een worst wezen. Heerlijk.

@ arry: met ackermann en welsford in de ploeg doe ik dan voor het eerst bovenin mee denk ik. Ook wel eens leuk al moet dat niet te vaak gebeuren.

Laatst gewijzigd
Arry1338

1 van de 2 was genoeg geweest ;) Hopen dat dat plekje dat Ackermann inneemt je niet duur komt te staan in de ardennen bijvoorbeeld!

1 2 ... 21 ... 48 49

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.