Afvalkoers Klassiekers 2023

1 2 ... 20 ... 48 49
Rawolf

Ik heb ook geen starter volgensmij dus ook nog wel gevarenzone. Ackermann sws top 20 als ik dat goed heb gezien.

oli4g

Ackermann zat er tot de crash in de laatste bocht er allesinds nog bij. Helaas heeft hij de neiging om niet meer te rijden als hij niet kan sprinten. Spannend afwachten op top 20.

Bonorrie

'@Rawolf;
Jij bent save, omdat er 2 zonder starters zijn, met een duurder team qua CQ punten

JDV21

En vrijdag heb je Dekker aan de start Rawolf. Maar of hij de top 20 gaat halen vraag ik me af

Nijmos

Hoe zit het eigenlijk met die teams zonder starters: heb je helemaal niet nagedacht over deze koersen? Heb je gedacht dat het obv cq waarde wel losloopt? Of heb je tegenvallers te verwerken gekregen waardoor renners die je hier verwachtte toch niet starten? Of een combinatie? Ik dacht dat ik met 4 a 5 renners al echt gevaarlijk zuinig was geweest.

VinceKline

'@Nijmos: Ik volg de afvalkoers nog steeds en doe er zelfs een 'wetenschappelijke studie' naar met meerdere teams om te zien welk team het verste komt. Interessant genoeg zijn er van de 20 teams waar ik mee startte op dit moment (nu de volledige uitslag nog niet bekend is) maar 3 teams die zover gekomen zijn dat ze nog steeds mee zouden doen. Die 3 teams hebben resp. 17, 18 en 19 renners. Nee, ik ga natuurlijk niet verklappen wat voor teams dat zijn en wie er in die teams zitten want deze studie ga ik gebruiken om volgend jaar voor het AK te gaan :-D

Maillot à Pois

Geen Ackermann, De Bondt of Welsford in de top-20 - en zo zie je maar, alle deelnemers zonder starters redden zichzelf gewoon als ik het goed heb

Limal

De kasseien en de knal/valdrang bij sommige renners hebben dan toch voor een verrassing gezorgd. (sowieso altijd een risico natuurlijk, een hoge cq-waarde)

@Vincent, heerlijk wetenschappelijke benadering, mijn respect heb je! Wel opvallend dat er maar 3 van de 20 teams overblijven - misschien schort er toch iets aan je algemene verdeling sprinters/klimmers/punchers/kasseistoempers? Of brute pech dat je zelfs met 20 ploegen toevallig de juiste combinaties niet had? Laat het ons weten als je ooit de bevindingen publiceert in Science of Nature ;-)

Stijn Vastiau

'@nijmos

Eerlijk heb ik deze twee koersen wat gemist.

Ervoor gezorgd dat ik op de Italiaanse opener wat mensen had, verder dan gewerkt met mijn scorito voorjaarsteamwaar deze koersen niet tussen zitten, dan nog een paar wk tijdrijden en Italiaans najaar. En als laatste moet je sowieso iemand in je team hebben voor Parijs Tours, wie weet dat je ooit daar geraakt :)

Verder totaal geen rekening gehouden met het CQ totaal.
Heel goede lessen voor volgende jaren.

Leuke ontgroening die wrlsk binnen twee dagen zal stoppen. Ik vind dit spel eigenlijk geniaal bedacht. Het heeft alles in 1. De piste, het hele wielerjaar, focus op het gebalanceerde. Gewoon top!

Hopelijk kan ik volgend jaar tonen dat ik geleerd heb uit deze ervaring

HeldS

Ik heb daar simpelweg veel te weinig rekening mee gehouden. Eerste keer dat ik aan de afvalkoers van de klassiekers meedoen en over de kleinere koersen te makkelijk gedacht. Dit staat zeker in de aantekeningen om een eventuele volgende keer hier beter op te selecteren.

Arry1338

Alvast verder kijkend naar Bredene starten de volgende (gekozen) renners vooralsnog:

32x Samuel Welsford
21x Sep Vanmarcke
21x David Dekker
16x Tim Merlier
15x Edward Theuns
13x Victor Campenaerts
10x Florian Vermeersch
5x Timothy Dupont
4x Gianni Vermeersch
3x Pascal Ackermann
2x Hugo Hofstetter
2x Alexander Salby
1x Gijs van Hoecke

Ab Normaal

Na een korte pauze mochten de fietsen weer uit het vet. Lekker warmdraaien in Nokere voordat we aan de echte koersen gaan beginnen. Nokere en Bredene zijn een leuk element in de Afvalkoers. De grote jongens halen hier hun neus voor op en laten deze kruimels graag aan de mindere goden. En dat is iets tegen de natuur van de spelletjes speler in. Die wil alleen de beste mannen selecteren.
Wie heeft dit tactisch element het beste uitgevoerd? En wie is te scheutig geweest? Want hier wil je ook niet bovenaan eindigen.

Ik heb precies drie kilometer van de koers gezien. De laatste 3. 2 valpartijen en een een geweldige inspanning van Bertje die er helemaal in zijn eentje voor zorgde dat Merlier de ongelijke strijd in de sprint kon beslechten.
Simpele zege voor Theuns en Menten.

En dan die twee valpartijen; wie zaten er achter? Zijn deze beslissend geweest voor onze uitslag?
Het antwoord is ja.

Achter de valpartijen zaten Ackermann en Welsford die daardoor direct uitgeschakeld waren voor een hoge klassering.

Coolietje is de Caroline van der Plas van Nokere. Hij is de grootste in deze tak van de Afvalkoers sport en zal in Bredene ongetwijfeld weer hoge ogen gooien. Jammer voor hem houden de B koersjes daarna op. Heeft hij teveel hierin geïnvesteerd? Met Merlier, Theuns en Menten heeft hij de volledige top 3. Proficiat.
Ivo en Limal zijn de JA'21 en de PvdD.

Wie voelt zich nog slechter dan Thierry Baudet? Die houdt tenminste nog één zetel.
Voor welke heren houdt het definitief op?
Ondanks dat er 8 luitjes met 0 punten zijn wisten 4 er vooraf al van dat het toch voldoende was. CQ slaat weer eens genadeloos toe.
Zonder renners een koers ingaan en toch niet sneuvelen. Dat kunnen alleen de grootste bluffers.
Hun namen: Rawolf, HeldS en Stijn Vastiau. Briljant gepokerd? Of hun hand overspeeld met Bredene voor de boeg?
Arry1338 gaat dit ze ongetwijfeld vertellen.
De val van Welsford is de nekslag voor Oli4G en Bastaix. Waren ze nu maar lijsttrekker van het CDA of Fvd...

Coolietje 1.780 13.963
Ivo001 1.500 14.630
Limal 1.380 14.424
Banaantje 1.100 14.993
Bonorrie 1.080 14.439
Zwiebeln 880 14.434
Danusz1986 800 14.841
Hartstikkebedankt 800 14.904
Luuk Goverde 780 14.000
JapieJapo 780 14.230
Treenert 700 13.887
Pier Tol 700 14.083
Jori 700 14.235
Platje 700 14.408
Ludi 700 14.459
Niels22 600 13.940
Poeksel 600 14.216
Rimenno 600 14.282
Reyn 600 14.394
Arjenzvob 600 14.436
Nick Vermeulen 600 14.545
DeKenner01 600 14.774
Ceramiche Ariostea 600 14.932
BrackenRidgeCycling 580 13.386
Carbon Ros 500 13.269
Thomberg 500 13.871
Bode80 500 14.566
Teeke de Kapper 280 13.944
Maillot à Pois 280 14.704
Arry1338 200 11.549
Zwartebroekengeletrui 200 12.984
erveedeeee 200 13.966
Nijmos 200 14.163
Rabbiej 200 14.473
Rico 200 14.764
Ab Normaal 200 14.849
JDV21 80 13.599
Jefgodfather 0 14.224
Sammysosa 0 14.331
SvenVDB 0 14.725
Rawolf 0 14.852
HeldS 0 14.885
Stijn Vastiau 0 14.927
Oli4g 0 14.996
Bastaix 0 15.000

Team Oli4G
POGACAR Tadej
DE LIE Arnaud
VAN DER POEL Mathieu
GIRMAY HAILU Biniam
COSNEFROY Benoît
HIRSCHI Marc
PIDCOCK Thomas
EWAN Caleb
BENOOT Tiesj
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi
STUYVEN Jasper
WRIGHT Fred
ACKERMANN Pascal
ANDERSEN Søren Kragh
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel
BIERMANS Jenthe
ASGREEN Kasper
DEWULF Stan
WELSFORD Samuel
SCHACHMANN Maximilian
WAERENSKJOLD Søren
MILAN Jonathan
MOSCON Gianni

Team Bastaix
DE LIE Arnaud
KÜNG Stefan
VAN DER POEL Mathieu
MATTHEWS Michael
GIRMAY HAILU Biniam
COSNEFROY Benoît
TEUNS Dylan
HOFSTETTER Hugo
HERMANS Quinten
PIDCOCK Thomas
WELLENS Tim
BENOOT Tiesj
ALAPHILIPPE Julian
DE BONDT Dries
LUTSENKO Alexey
TURNER Benjamin
ANDERSEN Søren Kragh
HONORE Mikkel Frølich
KWIATKOWSKI Michal
ASGREEN Kasper
SIMMONS Quinn
WELSFORD Samuel
SCHACHMANN Maximilian
MOSCON Gianni

ivo001

Nog 21 koersen ja zeggen teken ik voor :)

VinceKline

Toch opvallend dat Team Bastaix er zo snel uit ligt. Die had een behoorlijk afwisselend team met kasseienrenners, sprinters en heuvelrenners. Maar ja, dan moeten ze natuurlijk wel meedoen en bij de eerste 20 eindigen. Ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet voor mijn 'studie'. Op dit moment zijn er 4 teams overgebleven. Een van die teams bestaat uit minder goede (bekende) renners en renners zoals Pidcock, Van Hooydonck en Hindley. Ik dacht dat ze eruit zouden gaan omdat Florian Vermeersch op het reservebankje zit. Maar daar was het Bram Welten die de meubelen redde. Overigens kost dat team nog geen 11.000 punten dus zolang er meerdere ploegen 0 punten halen zouden die ook nog ver kunnen komen.
Ik krijg desondanks het idee dat die 'studie' ook geen moer uitmaakt en dat het gewoon een grote loterij is. Vergeet niet dat het Fabio Jakobsen was die niet overeind kon blijven in de derde koers dat ik er uit lag :-D Anders zou het de daaropvolgend dag al 'bye bye' geweest zijn voor mijn team. Succes mensen. Hopende op een enorm mooie Primavera in Sanremo. Hup Wout!

JDV21

Met de huidge startlijst zijn er nog maar 5 kandidaten over die eruit kunnen gaan in Bredene: Stijn Vastiau, HeldS, Hartstikkebedankt, Banaantje en Ceramische Ariostea. Stijn en HeldS hebben beide geen deelnemers dus dat betekent dat iedereen met een lagere CQ score dan hun beide veilig zijn, inclusief Rico die ook geen deelnemers heeft en Rawolf die alleen Dekker heeft.

Banaantje 14993: Welsford, Dekker, Merlier, Theuns, Campenaerts
Ceramische Ariostea 14932: Welsford en Merlier
Stijn Vastiau 14927: geen deelnemers
Hartstikkebedankt 14904: Merlier en G. Vermeersch
HeldS: 14885: geen deelnemers

Stijn moet vooral hopen op een rare koers met waaiers waarin Welsford, Dekker, Merlier, Theuns, Campenaerts en G. Vermeersch geen punten scoren. En HeldS is door als Merlier en Vermeersch geen punten scoren

Laatst gewijzigd
oli4g

Helaas! Niet echt rekening gehouden met de impact van een hoge CQ score, waardoor het een kwestie van tijd was voordat ik geen renner bij de eerste 20 had. Les geleerd voor volgend jaar! Nog veel succes iedereen.

Ab Normaal

Waar Stijn en HeldS op moeten hopen is dat Merlier laat lopen als hij niet voor de winst kan sprinten.
Zit Tim in de eerste groep die sprint voor de overwinning dan is het klaar vrees ik.

Voor mezelf blij dat ik hier dus door gerold ben. Heb bewust Merlier links laten liggen omdat hij naast deze kleinere koersen niet genoeg rijdt voor zijn prijs.
Als vd Poel en Jakobsen hun normale niveau halen in de keorsen waar ze hopen te scoren dan zie ik voor mezelf nog problemen in GW en DDV. Die eerste omdat Matthews daar waarschijnlijk niet aan gaat deelnemen of niet top zal zijn.
Die tweede omdat die koers onvoorspelbaar is en mijn deelnemers daar misschien de neus wel voor op halen.

Nijmos

Ab, heb jij info dat bling meer gaat missen dan msr? Een coronatest met milde symptomen hoeft weinig afbreuk aan de vorm te doen toch?
Gw maak ik me met wout weinig zorgen over, maar voor ddv was bling wel belangrijk

Ab Normaal

Matthews voelde zich slecht en is daarom afgestapt.
Je mag met Corona gewoon meedoen maar hij rijdt niet ondat hij niet in conditie is. Op dit niveau lijkt me niet dat je die achterstand in twee weken weer gedicht hebt.

Rawolf

ik had wel wat snelle mannen gekozen voor belgische prutkoersjes

EWAN Caleb
MEEUS Jordi
PAGE Hugo
MILAN Jonathan
PEDERSEN Casper Phillip
MAYRHOFER Marius
DEKKER David

Maar schijnbaar niet goed genoeg naar de startlijsten gekeken... Bora deed nieteens mee.

jefgodfather

Hartelijk dank voor iedereen die al die analyses maakt zo weet ik weeral dat ik morgen geen stress hoef te hebben.
Al vind ik net dat wel spannend aan de Afvalkoers, om na de finish de top 20 op te zoeken en uitrekenen of je bij de Afvallers bent of niet.

Banaantje

Jammer voor de afvallers, want zij hadden denk ik hun huiswerk beter gedaan dan de teams zonder renners aan de start. Pech doet ze met name de das om.

Arry1338

'@Banaantje
Ik denk persoonlijk dat wanneer je bijna al het budget gebruikt in dit spel, je ook een fout maakt in de voorbereiding. Al ben ik daar dan weer wat in doorgeslagen. Wel fijn in mijn positie is de zekerheid dat ik aardig veilig ben in wedstrijden met weinig renners aan de start.

@Jefgodfather
Dit is tot op heden nog relatief makkelijk te analyseren geweest. Enkele teams die toch wat aparter waren zijn afgevallen, en enkele wedstrijden waarbij de voorbereiding en analyse van de startlijsten al snel genoeg was om door te gaan zijn geweest.

Ik heb al gekeken naar de starters in Milaan San Remo, en volgens mij zo uit mijn hoofd heeft de speler met de minste starters er nu zo'n 7 staan. Een ander had er zo'n 15. Dan is kwantiteit al minder relevant, en is de analyse en gevarenzone veeeeel moeilijker. Denk dus dat er voor zaterdag van mij geen lijstje met namen zal komen die extra zenuwachtig mogen zijn. Dus dan moet iedereen dat maar worden ;)

Arry1338

Ik ben al zeker voor vrijdag, dus heb mijn vizier vanavond al gericht op zaterdag. Voor Milaan - San Remo heb ik 12 renners aan de start staan. Door alle deelnemende renners te arceren, en de renners die ik in mijn team heb in een ander kleurtje te doen kon ik overzichtelijk maken wie er voor mij snel kunnen zorgen dat ik veilig ben. Aangezien ik het goedkoopste team heb, hoef ik nooit het verschil te maken zolang mijn directe tegenstander maar niet meer punten haalt.

Het is me niet helemaal duidelijk of jullie hier ook iets aan hebben, maar het kan maar gedeeld worden. Voor mijn directe tegenstanders is het misschien wel leuk om te zien. Bij een tegenvallende uitslag van de Lie of van Aert is mijn wedstrijd al geslaagd. Ik zie de Lie overigens niet meedoen zaterdag, en heb daar tegenover Mohoric die ik wel weer in de top 20 verwacht. Misschien voorbarig, maar ik waan me ook voor zaterdag veilig.

Jori:
van Aert, Ewan, Kwiatkowski & Milan vs Girmay, Sheffield, Stuyven, Wright & Covi

Rico:
van Aert, de Lie & Bettiol vs Mohoric, Sheffield, Wright & Covi

Reyn:
van Aert, de Lie, Cosnefroy & Milan vs Philipsen, Mohoric, Sheffield, Wright, Covi & Vanmarcke

Limal:
de Lie, Cosnefroy, Wellens & Naesen vs van der Poel, Mohoric, Sheffield, Covi & Kragh Andersen

BrackenRidgeCycling:
van Aert, Wellens & Ewan vs Philipsen, van der Poel, Mohoric, Sheffield, Wright & Vanmarcke

Jefgodfather:
de Lie, Hermans & Ewan vs Mohoric, Wright, Covi & Vanmarcke

LuukGoverde:
van Aert, Bettiol, Kwiatkowski & Milan vs Girmay, Mohoric, Sheffield, Stuyven & Wright

Rimenno:
Bennett & Kwiatkowski vs Philipsen, Mohoric, Stuyven, Wright, Covi, Kragh Andersen & Vanmarcke

Ab Normaal:
de Lie, Ewan & Milan vs Philipsen, Mohoric, Sheffield, Wright, Covi & Kragh Andersen

Laatst gewijzigd
Banaantje

Klopt, daar heb ik geen rekening mee gehouden. All-in gegaan 😀

1 2 ... 20 ... 48 49

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.