Afvalkoers Klassiekers 2023

1 2 ... 32 ... 48 49
Maillot à Pois

Arne Marit, 3x gekozen, werd inderdaad even over het hoofd gezien in de Arry Analyse.
In principe altijd in het rubriekje 'knecht' voor Gerben Thijssen. Maar dat is gerekend buiten die lekke band van Thijssen net onder de vod op de Chuchillaan! (nee, valpartijen wens ik niemand toe)
Plotsklaps moet Arne aan de bak als plan-B voor Intermarché, vol van adrenaline rijdt hij de sprint van zijn leven en tot zijn eigen stomme verbazing bolt hij als eerste over de meet.
Toegegeven, een wel zeer onwaarschijnlijk scenario, maar ik moet mezelf wat moet inspreken, want met verder enkel Meeus, Dekker, Welsford, MVDP en Lampaert ga ik het van dit soort afloop moeten hebben morgen...

Laatst gewijzigd
Poeksel

In theorie is de race heel geschikt voor waaiers en kan er (zoals vorig jaar) van alles gebeuren, maar het weer werkt morgen niet mee. Dus een een saaie voorspelbare race lijkt waarschijnlijk.

Laatst gewijzigd
Nijmos

'@brc: ook niet iedereen heeft welsford he. Ook die kan het verschil net voor je maken.

Nick Vermeulen

Kristoff,meeus en welsford voor mij,ik heb er niet veel vertrouwen in. Philipsen en/of jakobsen zullen moetten tegenvallen of de rode lantaarn zal aan mij zijn vrees ik.🙈

Arry1338

"Update; Marit en Sénéchal erbij, Lampaert eraf.

Even een overzichtje van de gekozen renners die aan de start staan in de Scheldeprijs. Aangezien dit 99% van de keren een sprint wordt, heb ik de gekozen renners even gesplitst tussen 'realistisch top 20' en 'knechtenrol'. Over Waerenskjold/Kristoff en Hofstetter/Dekker durf ik geen beslissing te nemen.

Kopman
20x Welsford
16x Philipsen
15x Dekker
14x Ewan
14x Meeus
13x Jakobsen
11x Theuns
8x Waerenskjold
5x Nizzolo
5x Kristoff
2x Walscheid
1x Salby
1x Hofstetter

Knecht?
3x Marit (Thijssen)
2x Sénéchal (Jakobsen)
2x Allegaert (Walscheid)
2x Stybar (Groenewegen)
1x van Hoecke (Aniolkowski?)
1x Hoole (Theuns)

Grootste kanshebbers lijken mij Philipsen, Jakobsen, Ewan, Welsford of (de niet gekozen) Groenewegen.

Arry1338

Even verder gaan met de voorbeschouwing voor morgen.

Aangezien ik het niet snel zie gebeuren dat een van de 5 (Jakobsen, Philipsen, Ewan, Welsford en Groenewegen) niet wint, en ik de kans ook groot acht dat er drie van deze vijf wel top 5 zullen sprinten, denk ik dat de spelers met 3 van de 4 gekozen bovenstaande namen sowieso veilig zijn. Dat zijn: Ceramische Ariostea, Thomberg, Jori, Ludi, Platje en Rabbiej.

6 van de 29 dus die ik nu al buiten beschouwing kan laten.
Van de overige 23 deelnemers zijn er 15 die er 2 van de 4 hebben.

De laatste 8 hebben allemaal slechts één van deze namen. Achter de naam heb ik gezet op welke sprinters zij nog meer vertrouwen.

Jakobsen
Nijmos: Dekker & Nizzolo

Philipsen
LuukGoverde: Kristoff, Waerenskjold, Dekker (& Allegaert)
Carbon Ros: Meeus, Theuns, Waerenskjold, Dekker, (Sénéchal & Hoole)
Rico: Kristoff, Meeus & Waerenskjold

Welsford
Maillot a Pois: Meeus, Dekker (& Marit)
JapieJapo: Meeus, Theuns, Waerenskjold & Dekker
Nick Vermeulen (14.545): Kristoff & Meeus
SammySosa (14.331): Kristoff, Meeus (& Allegaert)

Opvallend is dan dat SammySosa altijd boven Nick Vermeulen eindigt. Helaas vallen er nog altijd twee af, dus daarmee is Sammy niet veilig. Maillot a Pois zal ook enige peentjes zweten met enkel de tot op heden tegenvallende Meeus en onopvallende Dekker sinds de Tour of Oman als back-up voor Welsford. In een vergelijkbare situatie zit Nijmos, die met dezelfde Dekker en de ook wisselvallige Nizzolo slechts twee renners als back-up heeft voor Jakobsen. JapieJapo zal dan weer enigszins gerustgesteld worden, als hij ziet dat hij dan vaak dezelfde renners, en nog wat extra heeft om de rest af te houden. In de battle tussen LuukGoverde, Carbon Ros en Rico kun je wel een mooie vergelijking maken. Carbon Ros zal hopen dat Kristoff geen punten haalt, LuukGoverde denkt dat van Meeus en Rico hoopt dan weer op een tegenvallende Dekker.

Maar, dan zijn we er nog niet helemaal. Want ik moet toch een kanttekening maken. Er zijn namelijk een aantal teams die ik tot op heden als 'veilig' heb bestempeld, die dat bij nader inzien niet echt zijn. Zwiebeln heeft de combinatie Jakobsen en Philipsen, maar daar stopt het mee. HeldS kijkt hoopvol naar Philipsen, Ewan en .. Stybar?. Dan is er ook de combinatie van Ewan en Welsford in het team van DeKenner01, met daarnaast enkel Meeus.

Ben je helemaal niet genoemd? Ga dan maar lekker chillen en mentaal voorbereiden op Parijs Roubaix, dat durf ik wel te stellen.

Voor de verandering ga ik voor een sterrenverdeling. Veel sterren is grote kans om af te vallen!

*** Nick Vermeulen & Maillot a Pois
** SammySosa, Nijmos & Carbon Ros
* LuukGoverde, JapieJapo, DeKenner01 & Rico

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Arry
Ik heb ook Welsford

Carbon ros

Ik neem aan dat je hier geen rekening houdt met MvdP die met een verpulverende leadout of een waaier (gezien de windvoorspelling onwaarschijnlijk) toch nog prima in de punten kan rijden? Verder ga ik toch proberen met hakken over de sloot door te gaan met mijn lage cq-score!

Thomberg

Niet dat het uitmaakt maar ik heb ook 3 van de 5: Philipsen, Jakobsen en Welsford (en Theuns en Waerenskjold)

Nijmos

Ik heb toch ook welsford erbij? Waan me zeker niet veilig maar ik denk wel dat dat scheelt.

Arry1338

Er is blijkbaar iets mis gegaan met het arceren van Welsford...

Nijmos

Het maakt de drie sterren voor nick en maillot des te meer op hun plaats ;-) leuk ook zo een sterrenverdeling.

Maillot à Pois

Hierbij kan ik vanaf nu volledig naar waarheid vertellen dat ik ooit eens drie sterren kreeg in een Wielerflitsvoorbeschouwing. Kan ik dat ook afvinken ;-)
Volledig terecht trouwens.
Om alsnog door te gaan zou Dekker méér punten moeten halen dan Kristoff en Marit minstens evenveel als Allegaert.
Eitje :-)

Nijmos

Met welsford en nizzolo boven meeus denk ik dat het goed komt vandaag.

Limal

De uitslag van de afvalkoers vind ik vandaag spannender dan de wedstrijd zelf. Wie zit er knarsentandend te wachten op posities 11 tot 20? :-)

Edit: dat viel mee, uitslag al op PCS

Laatst gewijzigd
Thomberg

Met 1,2 en 6 kan ik nog wel eens in de top van de dagwinst mee doen vandaag. Niet dat dat telt maar toch…

Maillot à Pois

Ik vlieg er uit op CQ waarde, denk ik, omdat Nick Vermeulen nét 1 plekje beter staat op de tiebreak ranglijst.
En de andere uitvaller is een verrassing, die werd volgens mij helemaal niet genoemd in de analyse...

Nijmos

Zal iemand met jakobsen en ewan in de ploeg zijn, zonder wlsford?

Nick Vermeulen

Of ook welsford maar geen meeus?

Ab Normaal

Het WK sprint. Iedere zichzelf respecterende sprinter wil deze op zijn erelijst hebben en iedere fatsoenlijke sprinter wil hier aan de start staan. Alleen het weer kan hier een massasprint voorkomen zoals vorig jaar.
Maar vandaag was het windstil en zonnig. Als iedereen op zijn fietst blijft zitten krijg je een koninklijke sprint.

Kan die Australische tuinkabouter het nog? Jakobsen tegen Groenewegen? Een peloton Belgische sprinters onder aanvoering van Philipsen die de zege in eigen land houdt? De oude Cav?
De inleidende 200 km kon uiteraard schriftelijk afgedaan worden en is een ramp voor de dienstdoende commetator.
Echte wielerliefhebbers hadden hun wekker gezet op de laatste 5 kilometer en werden niet teleurgesteld.

Een rommeltje met op een bepaald moment 4 lead out treintjes tegelijkertijd in een rijtje aan kop.

Onze Caleb liet zich insluiten, Fabio had ruzie met zijn ketting, Groenewegen is nog niet goed genoeg en dus werd het een simpel klusje voor D'n Jasper. Coming man Welsford bekroonde zijn doorbraak seizoen met een tweede plaats voor de oude krijger Cavendish.

Spannender was het bij ons, want iedere zichzelf respecterende deelnemer weet dat dit een sprint wordt en neemt sprinters mee. En we hebben op veel verschillende paarden gewed. Waarvan in onze selecties Jakobsen, Philipsen, Ewan en Welsford de volbloed Arabieren zijn omringd door trekpaarden.
Zo veel verschillende dat er een fotofinish aan te pas moet komen om al die nijvere sprinters uit elkaar te houden.

Telramen er bij en dan volgt het verdict.....

Winnaars zijn de Philipsen kiezers. Daar hebben ze dan wel flink voor in de buidel moeten tasten.
Platje, Jori en Ludi zijn de mannen die met de bloemen mogen zwaaien.

Jakobsen was de enige van de veel gekozen sprinters die het, buiten zijn schuld, liet afweten.
Problemen dus voor de mensen die op hem gokten en weinig alternatieven hadden.
Onze deelnemers druppelden binnen, heel dicht bij elkaar.
Uiteindelijk waren er drie heren met enkel Welsford en Meeus in de punten.
Sammysosa kan opgelucht ademhalen. Zijn zuinigheid redt hem. Minder zuinig was Nick Vermeulen, maar omdat Maillot à Pois nog scheutiger was verliest de Afvalkoers community één van zijn trouwste supporters, maar ja, met enkel B sprinters en één sprinttalent is het natuurlijk wel vragen om problemen. En die heb je gekregen, al had je het nog bijna gered. Jammer maar helaas Maillot.

Het tweede slachtoffer van vandaag sneuvelt inderdaad op Jakobsen. En dat moet pijn doen, want tweede kansen delen wij niet uit. Snoeihard spel dat Afvalkoers. Reyn is de pineut. Direct over en uit. Of zoals ze in Brabant zeggen: Houdoe en bedankt.

Zondag de laatste kasseikoers, daarmee sluiten we weer een categorie af na de B-koersen en het sprinten.

Platje 1.600 14.408
Jori 1.540 14.235
Ludi 1.540 14.459
Treenert 1.340 13.887
Coolietje 1.340 13.963
Ceramiche Ariostea 1.340 14.932
Arry1338 1.300 11.549
Thomberg 1.300 13.871
Bonorrie 1.280 14.439
Rabbiej 1.240 14.473
erveedeeee 1.100 13.966
BrackenRidgeCycling 980 13.386
Banaantje 880 14.993
Carbon Ros 840 13.269
Luuk Goverde 800 14.000
JapieJapo 740 14.230
HeldS 740 14.885
JDV21 680 13.599
DeKenner01 680 14.774
Zwartebroekengeletrui 640 12.984
Poeksel 640 14.216
Rico 640 14.764
Ab Normaal 640 14.849
Nijmos 600 14.163
Zwiebeln 600 14.434
Sammysosa 540 14.331
Nick Vermeulen 540 14.545
Maillot à Pois 540 14.704
Reyn 500 14.394

Team Maillot à Pois
VAN AERT Wout
DE LIE Arnaud
VAN DER POEL Mathieu
GIRMAY HAILU Biniam
TEUNS Dylan
GAUDU David
HERMANS Quinten
SHEFFIELD Magnus
PIDCOCK Thomas
BENOOT Tiesj
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi
COVI Alessandro
LAMPAERT Yves
KRON Andreas Lorentz
TURNER Benjamin
ANDERSEN Søren Kragh
VERMEERSCH Florian
VANMARCKE Sep
SIMMONS Quinn
WELSFORD Samuel
MILAN Jonathan
MARIT Arne
DEKKER David

Team Reyn
VAN AERT Wout
DE LIE Arnaud
VAN DER POEL Mathieu
MERLIER Tim
GIRMAY HAILU Biniam
COSNEFROY Benoît
JAKOBSEN Fabio
HOFSTETTER Hugo
PIDCOCK Thomas
CAMPENAERTS Victor
ALAPHILIPPE Julian
STUYVEN Jasper
TURNER Benjamin
ANDERSEN Søren Kragh
VENDRAME Andrea
ASGREEN Kasper
COSTA Rui Alberto Faria
WELSFORD Samuel
SCHACHMANN Maximilian
MILAN Jonathan
BERNAL GOMEZ Egan Arley
DEKKER David

Nijmos

Het sprinten acht ik nog niet afgesloten Ab, eschborn frankfurt zou nog zomaar een sprint kunnen worden.

Onbekende gebruiker

Poe daar kom ik lekker weg. We gingen het seizoen in met de schrik van de vele (en dure) sprinters die veel waren gekozen. Zeker toen De Lie in bloedvorm bleek te zijn. Met de hakken over de sloot hier en niet voor het eerst.

Wederom mooie teksten Ab, de organisatie is weer vlekkeloos. We zijn over de helft, het wordt steeds spannender. Ik zie niet hoe ik EF moet gaan winnen, maar goede hoop een finale te kunnen gaan rijden. Laat die heuvels maar komen!

Nijmos

Was er in EF nou maar 1 afvaller doordat iemand zijn team niet had ingestuurd?

Ab Normaal

Ja

JDV21

Op naar het laatste kasseien monument! Hoop Roubaix te overleven maar ben wel een beetje bang voor van Aert, de Lie en Vanmarcke. Ben 1 van de 3 teams zonder hen. Voor mij moeten vooral Laporte, Mohoric en F. Vermeersch het verschil maken.

@Nijmos dat klopt volgens mij

1 2 ... 32 ... 48 49

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.