Afvalkoers Klassiekers 2023

1 2 ... 33 ... 48 49
Arry1338

Twee aardig sterke teams voor Roubaix moeten op het laatste moment afhaken met de Wout + Mathieu combi.

Rabbiej, Ludi, Jori, Poeksel, Rico, Erveedeeee, Banaantje, Zwartebroekengeletrui, Carbon Ros, HeldS, LuukGoverde, Nijmos & Bonorrie (13 deelnemers) hebben ook de combinatie van Aert & van der Poel. Als de waardeverhoudingen gerespecteerd worden lijken mij dit in het begin van de wedstrijd zondag, wanneer iedereen nog op zijn fiets zit, de deelnemers die het relaxed kunnen zitten. De overige 14 rekenen op Mathieu (13) en Wout (BrackenRidgeCycling) alleen, en zullen daardoor al minder comfortabel zitten.

Ab Normaal

Nou, lijkt me dat we dan van die 14 een analyse moeten maken.

Arry1338

Dat denk ik ook, alleen is de startlijst nu nog opvallend leeg en onwaarschijnlijk bij enkele teams.

Nijmos

Brc moet vermoedelijk nog maar 1 keer billenknijpen. Vliegt hij eruit dan mogen we concluderen dat wout iig in praktische zin een musthave was. Edit:wout moet natuurlijk mathieu zijn.

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Bedankt Ab voor de organisatie en de verslagen, bedankt Arry voor de uitgebreide analyses.
In mijn eerste afvalkoers klassiekers haal ik precies de helft: 27 deelnemers achter mij, 27 voor mij. Niet slecht, maar niet goed genoeg. Ik had mijn ploeg gebouwd om zeker de heuvelklassiekers te overleven en Frankfurt te halen, en daarbij bewust een risico in het sprinterscompartiment genomen. Een nét iets te groot risico zo blijkt.
Succes aan de rest, en ik blijf uiteraard supporteren!

JDV21

Ik heb hier net als voor de Ronde een overzicht gemaakt van de teams met alleen MVDP of Van Aert: https://imgur.com/a/KJLd4Lm

Dit zijn niet alle renners die meedoen van deze teams, maar de renners die ik denk de meeste kans maken om top 20 te rijden. Heb renners als Stybar, Sagan, Meeus, Walscheid en Naesen weggelaten ook al hebben zij in het verleden resultaten hebben behaald in Roubaix. Maar denk dat hun vorm nu niet goed genoeg is. De deelnemerslijst is ook nog niet compleet dus dat kan deze analyse voorbarig maken

Dan de korte analyse (heb geen tijd voor een heel uitgebreide):
BRC kan in de problemen komen als MVDP voor Van Aert eindigt, maar heeft wel de winnaar van vorig jaar met van Baarle.
DeKenner heeft het zwakste team naar mijn mening met alleen MVDP, de Lie en Merlier op dit lijstje waarvan de laatste 2 nog moeten bewijzen dat ze een rol van betekenis in Roubaix kunnen spelen. DeKenner zit voor mij dus in de gevarenzone
Verder vind ik Thomberg's team ook niet al te sterk in de breedte. Teunissen die terugkomt van ziekte en Turgis die ook niet super sterk lijkt.
Ik zie Nick Vermeulen en Zwiebeln niet in de problemen komen.
De rest van de teams kan in meer of mindere maten in de problemen komen afhankelijk van het koers verloop. Ze hebben allemaal renners die het verschil kunnen maken maar missen er ook een paar die het ze kan laten opbreken

JapieJapo

Roubaix zonder van Aert maar hopelijk met genoeg puntenpakkers. Gisteren 1 ster in de verdeling gekregen , sloeg nergens op ;).

Van der Poel
De Lie
Meeus
Garcia Cortina
Stuyven
Theuns
Fl. Vermeersch
Vanmarcke
Waersjkold
Milan
Dekker

BrackenRidgeCycling

Laat Florian maar weer top20 rijden, verder hopen dat Wout het beter doet dan Matje, Stuyven en Baarle hopelijk in de top 10. Asgreen heeft iedereen volgens mij wel, en Theuns en Meeus ie ik geen top 20 rijden.
We gaan het zien, op naar een mooie koers.
Ik denk dat Politt, Ganna en Sepke het goed gaan doen deze editie.

Thomberg

Dit wordt billenknijpen... Asgreen heb ik niet. Verwacht ik overigens niet in top 10 trouwens.

Maar Stuyven of nog beter Turgis moeten me redden. Alleen heel veel vertrouwen heb ik daar niet in.
De Kenner gaat (sorry) denk ik laatste worden, maar daarna ben ik de grootste kanshebber om af te vallen. Eerlijk is eerlijk.

Go Anthony

Bonorrie

Ik vrees dat we misschien wel allemaal ZONDER VAN AERT zullen zitten in PR. Lees net dat hij last heeft van knie en ribben. Is dit zand strooien of vooraf al excuus klaar hebben. We gaan het zien zondag. Mocht Wout echt niet presteren, dan is Matje wel een "must have" voor dit spel gebleken.

Nijmos

Ik denk zand/stress @bonorrie

Ab Normaal

Dat zou nog eens goed nieuws zijn.

Niels22

'@Ab, de uitslag van gisteren is nog aangepast. Ewan (was 8e, nu 7e) en Walscheid (was 7e, nu 8e) wisselen van plek.
Geen idee of dit al zo was toen je de stand opmaakte, maar wie weet maakt het nog een verschil (al zullen de afvallers, afvallers blijven)

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Niels
Scherp. Dat wist ik niet. Ik zal vanavond als ik weer thuis ben het aanpassen. Kijken of dat verschil maakt.

Ab Normaal

Dit is de nieuwe uitslag. Slechts marginale verschuivingen.

Platje 1.600 14.408
Jori 1.560 14.235
Ludi 1.560 14.459
Ceramiche Ariostea 1.360 14.932
Treenert 1.340 13.887
Coolietje 1.340 13.963
Thomberg 1.300 13.871
Bonorrie 1.300 14.439
Arry1338 1.280 11.549
Rabbiej 1.260 14.473
erveedeeee 1.100 13.966
BrackenRidgeCycling 1.000 13.386
Banaantje 900 14.993
Carbon Ros 840 13.269
Luuk Goverde 800 14.000
HeldS 760 14.885
JapieJapo 740 14.230
JDV21 700 13.599
DeKenner01 700 14.774
Zwartebroekengeletrui 660 12.984
Poeksel 660 14.216
Ab Normaal 660 14.849
Rico 640 14.764
Nijmos 600 14.163
Zwiebeln 600 14.434
Sammysosa 540 14.331
Nick Vermeulen 540 14.545
Maillot à Pois 540 14.704
Reyn 500 14.394

Arry1338

Met de huidige deelnemerslijst op PCS, (+Moscon omdat ik Wielerflits het voordeel van de twijfel geef) zijn de volgende renners relevant voor zondag. Ik zal deze lijst nog een keer updaten op zaterdagmiddag als ik daar tijd voor heb.

26x van der Poel
20x Stuyven
19x Milan
18x Asgreen
16x Philipsen
16x de Lie
15x Vanmarcke
14x van Aert
13x Dekker
13x Kwiatkowski
13x Meeus
11x Theuns
8x Teunissen
8x Waerenskjold
8x Merlier
7x Vermeersch F.
5x Kristoff
5x Mohoric
4x Lampaert
4x Sagan
4x Wright
4x van Baarle
4x Moscon
4x Laporte
3x Ackermann
3x Biermans
3x Page
3x Dewulf
2x Stybar
2x Walscheid
2x Senechal
2x Vermeersch G.
2x Stewart J.
2x Allegaert
1x Salby
1x Sheffield
1x Hoole
1x Louvel
1x van Avermaet
1x Garcia Cortina
1x Politt
1x Ballerini
1x Groves
1x Tiller
1x Turgis
1x Naesen

Ab Normaal

Noord-Frankrijk.

Driehonderdvierenzestig dagen per jaar is het een vergeten stukje aarde. Grauw. Kaal. Het aantal oorlogen dat hier als een verwoestende storm zijn sporen heeft achtergelaten, is niet meer op één hand te tellen. Gedenkstenen, talloze graven en enkele musea herinneren aan deze trieste geschiedenis. Driehonderdvierenzestig dagen per jaar regeert hier de stilte. De talloze mijnwerkersdorpjes doen armoedig en spookachtig aan. Op bankjes mijmeren stokoude mannen over ver vervlogen tijden, terwijl ze gitzwart speeksel op de grond spuwen. De spitse kerktorens vormen het enige noemenswaardige hoogteverschil.

Je wilt er nog niet dood gevonden worden.

Diezelfde kerken zijn een haast vreemd aangezicht in een streek waar de duivel de baas is. Als angstige antilopen in het hol van de leeuw. Het suizen van de wind door de eindeloze aardappelvelden is het enige wat de stilte doorbreekt.

Behalve die ene dag.

Die driehonderdvijfenzestigste dag. De dag dat de demonen worden losgelaten, het hellevuur brandt. De dag dat duizenden joelende mensen bewapend met bier en vlaggen naar de schots en scheef liggende kasseienwegen trekken. De dag dat honderden kletterende fietsen gevolgd worden door tientallen toeterende auto’s en motoren. De dag dat de oorlogswoede voor even lijkt te zijn teruggekeerd. De dag dat het meest tot de verbeelding sprekende sportevenement ter wereld zijn weg richting het Noorden baant.

De dag van de Hel.
De dag van Parijs-Roubaix.

Renners die de Hel op hun palmares bijschrijven, vereeuwigen zichzelf in de geschiedschriften van de wielersport. Maar heldenverhalen worden niet alleen geschreven in de voorhoede van de koers. De heroïek van Parijs-Roubaix komt wellicht nog wel meer tot wasdom aan de achterkant. Daar waar gesloopte hoopjes mens, lijken haast, in volledige anonimiteit roepen om hun moeder.

De laatste kans voor de kasseivreters, de masochisten. Voordat we de heuvels intrekken.
Wie heeft zijn heuvelrenners voor saus geselecteerd?

Arry1338

Mooi man! :) Ik krijg er meer en meer zin in!

Nijmos

Achteraf toch niet zo gek geweest om ganna mee te nemen. Milaan san remo, nu deze en straks het wk tijdrijden zit je safe :)

Arry1338

Ik vond het even leuk om te kijken wie er allemaal al op de Hotseat hebben gezeten. Van de nog actieve teams zien we dat HeldS én Nick Vermeulen beide al twee keer nipt binnenboord konden blijven. Precies goed geselecteerd of simpelweg een tikkende tijdbom?

Omloop het Nieuwsblad: Banaantje
Kuurne-Brussel-Kuurne: Arjenzvob
Le Samyn: Rimenno
Trofeo Laigueglia: HeldS
Strade Bianche: Nick Vermeulen
Nokere Koerse: Stijn Vastiau
Bredene Koksijde: HeldS
Milaan-San Remo: Niels22
Brugge de Panne: DeKenner01
E3 Saxo Classic: Ab Normaal
Gent Wevelgem: Thomberg
Dwars door Vlaanderen: BrackenRidgeCycling
Ronde van Vlaanderen: Coolietje
Scheldeprijs: Nick Vermeulen

HeldS

Ik ben een tikkende tijdbom. Verwacht zondag nog dat ik het overleef maar in de heuvels zal mijn kop rollen.

Ab Normaal

Denk dat we nu drie moeilijk te voorspellen races krijgen.
Bij Roubaix komen toch vaak andere renners bovendrijven (zelf heb ik specifiek hiervoor Van Baarle meegenomen, maar dus afwachten of hij voldoende hersteld is om te presteren) en in BP en AGR heb je zeker 40 kanshebbers en diverse scenario’s.

Vind het dus heel lastig om te zeggen welke 6 de muur van Huy niet op mogen.

Nijmos

Ik had gerekend op matthews maar dat is een fiasco. Turner valt ook nog weg. En pidcock en alaphilipe blijkt iedereen te hebben. Blijft er weinig over. Alle ballen op cosnefroy dan maar.

Zonder teuns, de lie en ska wordt het al snel heet.

Banaantje

Precies goed geselecteerd of simpelweg een tikkende tijdbom? Uiteraard dat, maar bij dit spel speelt pech en geluk ook een rol. Een bovengemiddeld aantal renners aan de start is niet altijd een zekerheidje gebleken

Arry1338

Even een lijstje gemaakt met de 14 teams die niet de combi Wout + Mathieu hebben. BrackenRidge rekent zoals bekend op Wout, de rest op Mathieu. Voor het overzicht heb ik deze twee mannen niet benoemd. Vervolgens heb ik de namen uit het team genoemd op de volgorde van meest aantal keer gekozen in het spel.

BrackenRidgeCycling: Stuyven, Asgreen, Meeus, Theuns, Vermeersch F. & van Baarle
Arry1338: Stuyven, Asgreen, Philipsen, Vanmarcke, Dekker, Meeus, Waerenskjold, Mohoric, Moscon, Wright, Walscheid & Sheffield
Ab Normaal: Stuyven, Milan, Asgreen, de Lie, Vanmarcke, Dekker & van Baarle
Zwiebeln: Stuyven, Asgreen, de Lie, Philipsen, Vanmarcke, Merlier, Vermeersch F., Lampaert & Moscon
DV21: Stuyven, Milan, Asgreen, Meeus, Waerenskjold, Vermeersch F., Mohoric & Laporte
Coolietje: Stuyven, Milan, Philipsen, de Lie, Vanmarcke, Meeus, Theuns, Merlier, Vermeersch F., Page & Stybar
DeKenner01: Milan, de Lie, Meeus, Merlier, Sagan & Dewulf
JapieJapo: Stuyven, Milan, de Lie, Vanmarcke, Meeus, Dekker, Theuns, Waerenskjold, Vermeersch F, Garcia Cortina
Ceramische Ariostea: Stuyven, Asgreen, de Lie, Philipsen, Merlier, Groves & Ballerini
Nick Vermeulen: Stuyven, Milan, Asgreen, de Lie, Meeus, Merlier, Teunissen, Kristoff, Laporte, Wright & Page
Treenert: Stuyven, Milan, Asgreen, de Lie, Philipsen, Vanmarcke, Theuns, Teunissen & Sénéchal
SammySosa: Stuyven, Milan, Meeus, Teunissen, Kristoff, Laporte, Allegaert, Stewart J., Vermeersch G., Politt,
Platje: Milan, Asgreen, de Lie, Philipsen, Vanmarcke, Dekker, Theuns, Kristoff, Laporte, Walscheid & Naesen
Thomberg: Stuyven, Philipsen, Theuns, Teunissen, Waerenskjold, Biermans, Turgis & Tiller

Finisht Stuyven bij de beste renners, dan zijn Platje en DeKenner01 direct in gevaar. Zij zijn de enige twee in het bovenstaande lijstje zónder Stuyven.

Daarnaast zijn er slechts een paar zonder Asgreen, namelijk Thomberg, SammySosa, JapieJapo, DeKenner01 & Coolietje.

Onder deze 14 zijn de volgende renners gekozen:
12x Stuyven
9x Milan, Asgreen & de Lie
8x Meeus
7x Vanmarcke & Philipsen
6x Theuns
5x Vermeersch F. & Merlier
4x Dekker, Teunissen, Laporte & Waerenskjold
3x Kristoff
2x Walscheid, Wright, Mohoric, van Baarle & Moscon
1x Sheffield, Garcia Cortina, Page, Lampaert, Stybar, Sagan, Dewulf, Ballerini, Groves, Senechal, Politt, Vermeersch G., Allegaert, Stewart J., Naesen, Tiller, Turgis & Biermans

Laatst gewijzigd
1 2 ... 33 ... 48 49

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.