Afvalkoers Klassiekers 2023

1 2 ... 36 ... 48 49
Nijmos

Maar soms kom je ook met slechte keuzes weg he japie :-)

In dat kader: ik hoop vooral dat de ziekte van ska nog wat dooremmert. Als hij hier dik scoort wordt het voor mij erg spannend. Zo niet dan verwacht ik wel te overleven.

Nijmos

Veilig door Cosnefroy!

Poeksel

Iedereen met Cosnefroy en De Lie veilig, neem ik aan.

coolietje

Ab heeft het gered met enkel De Lie 😀

Zelf blij dat Cosnefroy vol voor die derde plaats ging, dat geeft goede moed voor de komende wedstrijden

Nijmos

Die ene met zingle is ook veilig denk ik ;-)

Bonorrie

Heb snel effe gekeken en ik denk dat [B]Jori, Sammysosa[/B] en [B]Rabbiej[/B] geen punten hebben gehaald vandaag.
En dat [B]Arry1338, Luukgoverde[/B] en [B]Carbon Ros[/B] met 60 punten net veilig zijn.
Maar ik kan er naast gekeken hebben, laat het verdikt maar over aan Ab.

Laatst gewijzigd
Rabbiej

Jori heeft ook geen punten gehaald maar komt heel goed weg op basis van Cq.. Voor mij is de hel van de Ardennen al snel afgelopen. Tot in Italië!

Bonorrie

Klopt [B]Rabbiej[/B], had er overheen gekeken. Bedankt, ik heb inmiddels mn bericht aangepast :)

Treenert

'@Nijmos die ene zou dit rondje zo maar eens gewonnen kunnen hebben dan

Ab Normaal

De Brabantse Pijl had het deelnemersveld van een kermiskoers, niet van een klassieker. De ene na de andere topper haalde zijn neus er voor op of haakte ziek af of had liefdesverdriet.
De weersvoorspelling maakte het ook niet heel erg aanlokkelijk.

Aangezien wij notoire Afvalkoersspelers zijn selecteren wij natuurlijk louter toppers. Als die dan massaal forfait geven wordt het voor velen een race met weinig troeven aan de start. Dat zijn vooraf dé ingrediënten voor een tiebreak.

Ondanks het deelnemersveld en het hondeweer toch best een vermakelijke koers.
Healy trok zijn goede vorm door en bleek de beste man in koers. Maar de winst leverde dat niet op. Die was voor de taaiste man in koers. Dorian Godon die in de sprint geen kind had aan de Ier.

Cosnefroy maakte het resultaat voor AG2R helemaal zoet door de derde plek weg te pikken voor de neus van de moegestreden Cavagna, die het bal geopend had.

Zoals gezegd, weinig punten dus. Alleen Treenert komt in de buurt van de 1000 dankzij Zingle. Dure koop maar vandaag levert hij. Dagwinst vandaag voor Treenert voor Coolietje en Zwiebeln.

In het dagelijkse leven heeft een loterij winnaars. In de Afvalkoers heeft die enkel verliezers.
Dus ook de loterij die Brabantse Pijl heet.
Dat Rabbiej de zomerstop niet zou halen had hij zelf al wel verwacht en hier uitgebreid beschreven. Dat hij de Ardennen feitelijk niet eens zou halen is wel heel snel.
Toch blij dat je als reserve een heel deftig team hebt samengesteld en ik hoop dat je toch veel plezier beleefd hebt aan je avontuur.
Voor de grootste pechvogel van vandaag komt de klap harder aan. Comfortabel zittend voor de buis was hij de slingers al aan het ophangen met Kron in de kopgroep. Dat de pijp bij hem ineens volledig leeg was en het feit dat Teuns thuis zit te pruilen is de nekslag voor mijn maat Sammysosa.

Treenert 900 13.887
Coolietje 620 13.963
Zwiebeln 620 14.434
JapieJapo 560 14.230
Ceramiche Ariostea 560 14.932
Banaantje 460 14.993
JDV21 400 13.599
Thomberg 400 13.871
Nijmos 400 14.163
Nick Vermeulen 240 14.545
Zwartebroekengeletrui 160 12.984
erveedeeee 160 13.966
Poeksel 160 14.216
Platje 160 14.408
Bonorrie 160 14.439
Ludi 160 14.459
Rico 160 14.764
Ab Normaal 160 14.849
HeldS 160 14.885
Arry1338 60 11.549
Carbon Ros 60 13.269
Luuk Goverde 60 14.000
Jori 0 14.235
Sammysosa 0 14.331
Rabbiej 0 14.473

Team Sammysosa
KRISTOFF Alexander
VAN DER POEL Mathieu
MATTHEWS Michael
LAPORTE Christophe
GIRMAY HAILU Biniam
MADOUAS Valentin
TEUNS Dylan
PIDCOCK Thomas
BENOOT Tiesj
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi
ALLEGAERT Piet
STUYVEN Jasper
KRON Andreas Lorentz
TURNER Benjamin
POLITT Nils
ANDERSEN Søren Kragh
STEWART Jake
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel
TEUNISSEN Mike
KWIATKOWSKI Michal
VERMEERSCH Gianni
WELSFORD Samuel
MILAN Jonathan

Team Rabbiej
VAN AERT Wout
PHILIPSEN Jasper
VAN DER POEL Mathieu
JAKOBSEN Fabio
VAN BAARLE Dylan
PIDCOCK Thomas
WELLENS Tim
EWAN Caleb
BENOOT Tiesj
ALAPHILIPPE Julian
STUYVEN Jasper
WRIGHT Fred
CORT NIELSEN Magnus
ACKERMANN Pascal
SAGAN Peter
LAMPAERT Yves
TURNER Benjamin
ANDERSEN Søren Kragh
TEUNISSEN Mike
ASGREEN Kasper
VANMARCKE Sep
COSTA Rui Alberto Faria
WELSFORD Samuel
MILAN Jonathan

Nijmos

Zuur voor sammysosa, vooraf leken ook matthews, turner, pidcock en wellicht teunissen mij hier kansrijk om te starten en top 20 te rijden. Stuyven had ook nog gekund,
net als fitte ska. En wellens was er vrij zeker bij geweest zonder val. Onverdiend op basis van het geselecteerde team om dan in deze af te vallen.

erveedeeee

Nog meer mensen die 'm knijpen voor deze week?
Vooraf had ik gehoopt dat Schachmann en/of Kwiatkowski weer enigszins op niveau zouden kunnen komen, maar dat lijkt tegen te vallen. Nu heb ik alleen Benoot en in mindere mate Costa en Kron aangevuld met de jonkies Gloag (die waarschijnlijk helemaal niet gaat rijden), van Eetveld en Schelling.

Ik had graag nog een Cosnefroy of Mollema gehad, ik vrees nu dat ik er uit lig in WP of LBL

Ab Normaal

Ik denk dat Schelling het goed gaat doen.
Je hebt Pidcock toch ook? Dan denk ik dat je altijd veilig hebt.
Door al mijn uitvallers heb ik volgens mij alleen Pidcock, Benoot en Costa. Aangezien ik een hoge CQ heb win je volgens mij al altijd van mij. En zal vast van nog een andere zijn.

Ik had vooraf gedacht deze zeker door te komen.
Met al die afwezigen ben ik dat nu ineens niet meer.
Gelukkig lijkt SKA momenteel niet op niveau en als Benoot “gewoon” presteert zou het wel goed moeten komen.

Ceramiche Ariostea

Geen Alaphilippe, Matthews, Schachmann, Bettiol, Teuns in een koers waar je deze renners stuk voor stuk verwacht maakt mij selectie toch een stuk smaller. Hopelijk zal onderstaande voldoende zijn.

COSNEFROY Benoît
PIDCOCK Thomas
BENOOT Tiesj
ANDERSEN Søren Kragh
COSTA Rui Alberto Faria
GREGOIRE Romain

Poeksel

Wie zijn je concurrenten voor de dagwinst, CA?

Nijmos

Ik denk iig japie met zijn pogacar ;-)

Zelf blij met cosnefroy en pidcock en benoot in de ploeg, maar met een goede matthews had ik wel wat rustiger gezeten.

Ab Normaal

'@Ca en Nijmos,

Jullie hebben allebei betere teams dan ik. Geen angst dus

erveedeeee

'@ Ab, AGR ga ik inderdaad wel overleven. Het is meer de WP en LBL die spannend worden.

Ab Normaal

Als Teuns ook in WP niet mee doet gaat iedereen het daar spannend krijgen. Teuns had ik specifiek daarvoor meegenomen.

Ceramiche Ariostea

'@Poeksel haha, voorlopig nog nergens in de buurt van dagwinst geweest normaal is dat een goed teken want dat betekent dat je team op een bepaald front te sterk is. Ook niet echt ergens voor mijn gevoel in gevaar geweest dus wat dat betreft denk ik dat de balans ondanks het risico van een veel te hoge cq score goed is.

Arry1338

Met de huidige startlijst heb ik even een overzichtje gemaakt van de renners die relevant zijn voor aanstaande zondag. We spelen met nog 23 deelnemers.

21x Pidcock
17x Kragh Andersen
15x Benoot
11x Kwiatkowski
10x Costa
9x Cosnefroy
8x Kron
8x Mollema
6x Simmons
5x Mohoric
4x Moscon
3x Honoré
2x Stybar
2x Dewulf
2x Hermans Q.
1x Zingle
1x Woods
1x Gaudu
1x Eenkhoorn
1x van Avermaet
1x Guerreiro
1x Schelling
1x Gregoire
1x Pogacar
1x Madouas
1x Vermeersch G.
1x Sheffield
1x Lutsenko

Aangezien Alaphilippe niet start en JapieJapo de enige speler is met Pogacar, denk ik dat we in dit geval slechts één favoriet hebben voor dagwinst. Hij is voor mij al bij voorbaat veilig in de analyse, ook omdat hij daarnaast nog een meer dan deftig team heeft.

Vervolgens gekeken naar de overige 22 en het bovenstaande lijstje. Wanneer je de drie meest gekozen renners van hierboven in je team hebt dan moet het al raar lopen wil je je niet enigszins veilig wanen. Het moet dan echt van meerdere outsiders komen in combinatie met een hoge CQ score om de pineut te zijn. Voor nu reken ik deze spelers dan ook voor de analyse even als veilig. Dit zijn: Zwiebeln, LuukGoverde, DV21, Erveedeeee, Ceramische Ariostea, Ludi, Platje en Thomberg. Nog 8 spelers 'veilig' - 14 remaining.

Dan zijn er natuurlijk ook twee spelers die geen Pidcock in het team hebben. Dat is toch wel een rode vlag, waardoor HeldS en Nick Vermeulen zich direct in de gevarenzone plaatsen. Vergelijken we deze twee teams, dan hebben zij beiden Kragh Andersen en Benoot. HeldS rekent vervolgens op Mohoric, Madouas Dewulf en Stybar, Nick kijkt naar Simmons, Honoré en Hermans. Dat kan allebei de kanten op, maar aangezien we twee afvallers hebben kan dat ook maar zo helemaal niks uitmaken.

Rico heeft naast Pidcock en Kragh Andersen enkel Simmons. Poeksel heeft hetzelfde drietal, maar ook Costa. Zwartebroekengeletrui is overigens 100% zeker dat hij niet zal afvallen aangezien hij alle renners heeft die Poeksel en Rico hebben, en daarnaast goedkoper is in CQ. Ab Normaal heeft enkel Pidcock, Benoot en Costa. Zij zijn de drie kleinste teams, en verdienen daarmee ook een plekje in 'de lijst'. Banaantje heeft er één meer, maar met Pidcock, Benoot, Kwiatkowski en Cosnefroy toch ook aardig goede kansen om te overleven.

De laatste 4 plekjes voor 1 * zijn moeilijker te bepalen. Nog 7 deelnemers voor 4 plekjes. Coolietje heeft dan vervolgens het kleinste team en mist Benoot en Kragh Andersen. Daarmee krijgt hij toch een plekje, ondanks dat hij wel Cosnefroy, Kron en Mollema heeft die ook maar zo voldoende kunnen blijken te zijn.

Ikzelf heb een enigszins afwijkend team waarbij ik Benoot, Kwiatkowski, Cosnefroy, Costa en Mollema mis. Dit is ook redelijk gevaarlijk, al reken ik met Simmons, Mohoric, Moscon, Sheffield en Lutsenko toch op wat renners die ook goed mee kunnen gaan doen. De laatste twee plekjes gaan naar Jori en Bonorrie, aangezien zij geen Cosnefroy hebben, en Treenert en Nijmos hebben hem wel. Deze vier teams liggen heel dicht op elkaar, waarbij 2 van 2 Kragh Andersen, Benoot, Mollema en Costa hebben, en telkens in een wisselende samenstelling. Hierbij komen Jori en Bonorrie voor mijn gevoel net iets slechter uit de bus.

**** Rico
*** HeldS & Nick Vermeulen
** Ab Normaal, Poeksel & Banaantje
* Coolietje, Arry1338, Jori & Bonorrie

Ab Normaal

Goede analyse Arry. Kan ik me volledig in vinden.
Voor mij is h er belangrijk dat Pidcock en Benoot goed presteren en SKA zijn vorm van de BP door zet en Hermans doet wat hij altijd doet, een grotere mond hebben dan benen.

Laatst gewijzigd
Nijmos

Mooie analyse weer arry. Zelf vind ik de positie van nick nog wel wat precairder dan die van rico. Pidcock lijkt me wel een kansrijkere renner met een hoger verwacht puntenaantal dan simmons honoré en hermans bij elkaar. Maar goed, het ligt vrij dicht bij elkaar allemaal en het zijn alle drie grote kanshebbers eruit te gaan.

Voor de rest van de ardennen zou ik het fijn vinden als pidcocks onmisbaarheid pas in wp of lbl aan het licht komt.

Maillot à Pois

Wat is dat toch over die grote mond van Hermans, las ik hier eerder deze week ook al :-)
Ik vind 'm helemaal geen grootsprakerig renner.
In grote lijnen eens met de sterren, al denk ik dat Cosnefroy veel kans maakt op top-5. Voor Banaantje en Coolietje zie ik het wel goed komen.

Ab Normaal

'@maillot
Omdat ie al een paar jaar roept dat dit geweldig bij hem past, wat ook best zo is, dat hij er helemaal klaar voor is en dat hij goede prestaties verwacht.
En dan valt het meestal tegen.
Natuurlijk is tweede in Luik heel goed, maar die kwam vorig jaar wel enigszins met geluk tot stand.
En verder is het gewoon niet om naar huis te schrijven en dan heeft ie achteraf vooral excuses.
Zie afgelopen woensdag.

1 2 ... 36 ... 48 49

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.