Afvalkoers Klassiekers 2023

1 2 ... 37 ... 48 49
Maillot à Pois

Afgelopen woensdag was inderdaad wanneer ik die kritiek op Hermans ook las. Nochtans vond ik hem toen vooral kritisch voor zichzelf en de ploeg. Gaf duidelijk aan dat het niet goed was en ze constant achter de feiten aanholden.

Ab Normaal

Ja, maar dus op het moment dat het moest was ie er (weer) niet.

Nijmos

Misschien overschat jij Quinten Hermans ook wel wat Ab, als je plaats 11 "er niet zijn" vindt. Hermans heeft nog nooit wat van betekenis gewonnen en gaat dat normaliter ook niet doen. De 2e plaats in LBL was een prachtresultaat maar kwam grotendeels door het koersverloop. Mede daardoor is er in Nederlandstalige wielermedia veel aandacht voor hem, maar ik vind niet dat Hermans het zelf doet voorkomen alsof hij wel effe de ene na de andere klassieker gaat winnen. In de velden van de komende dagen is elke top 20 plaats een prestatie voor hem wat mij betreft.

Banaantje

Jammer dat Vd Poel niet meedoet, want dan heb je gegarandeerd een mooie wedstrijd. Kijk die editie van 2019 maar eens terug 😃

Ab Normaal

Precies wat ik bedoel Nijmos

Ab Normaal

Alvast geen Quinten Hermans. Dat is een meevaller

Bonorrie

Ondanks de ontvangst van 1x * voor de gevarenzone ga ik toch met een fijne gemoedsrust de wegwedstrijd bekijken.
Mijn puntenpakkers voor morgen:
MOLLEMA
PIDCOCK
BENOOT
KRON
KWIATKOWSKI
COSTA

Verwacht er woensdag ook nog wel bij te zijn :)

Arry1338

'@Bonorrie

Heel begrijpelijk. Ik zie mezelf ook niet in gevaar komen. Het lijkt toch wel een grote kans dat twee van de 4, 3 of 2 sterren-pakkers het veld zal ruimen. Maar, niets is zeker.

Banaantje

Iemand Healy overwogen? Had zelf nog nooit van gehoord

HeldS

Volgens mij is de AGR het einde voor me

Ab Normaal

Neêrlands enige klassieker. Draaien en keren, draaien en keren, tot je er gek van wordt.
Meestal is de vraag wie er gaat winnen. Maar met de Sloveense veelvraat aan het vertrek is het alleen de vraag wanneer hij vertrekt en wie tweede wordt.

Er staat geen maat op Tadej en ook vandaag zal geen enkele renner de illusie hebben gehad te winnen.
Revelatie Healy was the best of the rest en Pidcock deed zijn uiterste best om maar niet dat podium op te hoeven.
Maar aangezien ook Kron en Lutsenko geen zin hadden om zo'n smerig Amsteltje te pakken moest Pidcock, die weer eens vergat te eten, alsnog op een nuchtere maag.....

Bij ons stond geen maat op JapieJapo.
Soeverein naar de overwinning en tijd om te douchen voordat onze data analyst zich bij hem voegde. Daar weer achter een eerste peloton onder aanvoering van Thomberg.

Onderaan waren Rico, HeldS en Nick Vermeulen de favorieten om in Limburg te moeten blijven. Wat een doemscenario.
En ook nu bleek de verwachting een realistische. Want zij bevolkten het onderste podium.
Pidcock bleek na Mathieu vd Poel de tweede must have van deze Afvalkoers. Ondanks zijn derde plaats.
En daarom mogen als straf HeldS en Nick Vermeulen vast afreizen naar Italië om deze nare smaak weg te spoelen met veel Chianti. Ciao!

JapieJapo 1.320 14.230
Arry1338 980 11.549
Thomberg 760 13.871
erveedeeee 760 13.966
Luuk Goverde 760 14.000
Bonorrie 760 14.439
Zwartebroekengeletrui 720 12.984
Coolietje 720 13.963
Treenert 500 13.887
Nijmos 490 14.163
Carbon Ros 450 13.269
JDV21 440 13.599
Platje 440 14.408
Zwiebeln 440 14.434
Ludi 440 14.459
Ab Normaal 440 14.849
Ceramiche Ariostea 440 14.932
Banaantje 440 14.993
Poeksel 400 14.216
Jori 400 14.235
Rico 400 14.764
HeldS 120 14.885
Nick Vermeulen 40 14.545

Team HeldS
VAN AERT Wout
DE LIE Arnaud
PHILIPSEN Jasper
VAN DER POEL Mathieu
GIRMAY HAILU Biniam
MOHORIC Matej
MADOUAS Valentin
LOUVEL Matis
EWAN Caleb
BETTIOL Alberto
BENOOT TIESJ
ALAPHILIPPE Julian
WRIGHT Fred
TURNER Benjamin
ANDERSEN Søren Kragh
STEWART Jake
PAGE Hugo
DEWULF Stan
MILAN Jonathan
STYBAR Zdenek

Team Nick Vermeulen
DE LIE Arnaud
KRISTOFF Alexander
KÜNG Stefan
VAN DER POEL Mathieu
LAPORTE Christophe
MERLIER Tim
TEUNS Dylan
HERMANS Quinten
WELLENS Tim
BENOOT Tiesj
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi
STUYVEN Jasper
WRIGHT Fred
ANDERSEN Søren Kragh
HONORE Mikkel Frølich
TEUNISSEN Mike
ASGREEN Kasper
SIMMONS Quinn
PAGE Hugo
WELSFORD Samuel
SCHACHMANN Maximilian
MILAN Jonathan
PENHOËT Paul

Ab Normaal

Deze ronde wederom overleefd, maar als Teuns niet meedoet woensdag en meedoet om de prijzen wordt het erg lastig vrees ik. Luik ga ik met Evenepoel normaal wel overleven en ook EF zie ik wel goed komen.
Wordt nu tijd dat Teuns en Matthews zich eens een keer als een man gedragen en gewoon gaan koersen,

Arry1338

Ik heb voor de laatste keer nog eens het onderstaande lijstje gepakt, en doorgestreept wie er uit zijn gevallen. Zegt het nog iets over de komende wedstrijden? We zullen zien.

1. (x) JDV21 - 9
2. (x) Treenert - 14
3. (+1) Poeksel - 16
3. (-1) Erveedeeee - 16
5. (x) Thomberg - 18
6. (+9) LuukGoverde - 23
7. (+6) Jori - 24
[s]7. (+5) BrackenRidgeCycling - 24[/s]
7. (+7) Zwartebroekengeletrui - 24
10. (-1) Ludi - 25
[s]10. (-3) Arjenzvob – 25[/s]
12. (-2) Coolietje - 27
12. (-6) Arry1337 - 27
14. (+3) Zwiebeln - 28
15. (-7) JapieJapo - 29
[s]16. (-5) Reyn - 32[/s]
17. (+3) Nijmos - 33
18. (+2) Banaantje - 34
18. (+2) Carbon Ros - 34
[s]20. (-2) Rabbiej - 35[/s]
21. (-6) Platje - 36
[s]21. (+1) Teeke de Kapper - 36[/s]
23. (-2) Ab Normaal - 41
[s]24. (-1) Maillot a Pois - 42[/s]
[s]25. (x) Sammysosa - 44[/s]
26. (-2) Bonorrie - 45
[s]27. (+3) Rimenno - 48[/s]
[s]28. (x) Bode80 - 49[/s]
29. (+2) Ceramische Ariostea - 51
[s]30. (+3) DeKenner01 - 54[/s]
[s]30. (-1) Nick Vermeulen - 54[/s]
32. (x) Rico - 58
[s]33. (x) HeldS – 64[/s]

HeldS

Helaas gesneuveld, mijn team was niet in balans en was al een paar keer door het oog van de naald gekropen. Erg leuk om deel te nemen. Mocht ik de volgende keer weer mee kunnen doen graag! Dan wat meer rekening houden met het aantal renners, ook de minder dure en de CQ score, al heeft die mij niet opgebroken. Erg leuk spel met de voorbeschouwingen van Arry en daarnaast het mooie verslag van Ab.
Dankjewel weer voor de organisatie, zal het blijven volgen!

Nick Vermeulen

Wat jammer,ik had gehoopt het wisselmoment te halen,maar het niet hebben van pidcock bleek een te grote flater.

Bedankt Ab voor weer een vlekkeloze organisatie en tot de giro.😀

Arry1338

'@HeldS
Graag gedaan, bedankt voor het meedoen!

De volgende renners zitten momenteel nog een x aantal keer in onze 21 teams. 35 van de in totaal nog 90 relevante renners zijn slechts 1x gekozen.

[s]21x VAN DER POEL Mathieu[/s]
[s]21x PIDCOCK Thomas[/s]
20X ALAPHILIPPE Julian
17X WELSFORD Samuel
16X STUYVEN Jasper
15X ANDERSEN Søren Kragh
15X ASGREEN Kasper
15X SCHACHMANN Maximilian
14x MILAN Jonathan
14X TURNER Benjamin
14X PHILIPSEN Jasper
14X VANMARCKE Sep
13X DEKKER David
13x BENOOT Tiesj
13x DE LIE Arnaud
11X GIRMAY HAILU Biniam
11x JAKOBSEN Fabio
11x VAN AERT Wout
11x KWIATKOWSKI
10x EWAN Caleb
10x THEUNS Edward
10x COSTA Rui Alberto Faria
9X MEEUS Jordi
9x COSNEFROY Benoit
8x WELLENS Tim
8x TEUNS Dylan
8X KRON Andreas Lorentz
8x MOLLEMA Bauke
8X WAERENSKJOLD Søren
7x CAMPENAERTS Victor
6x MERLIER Tim
6x VERMEERSCH Florian
6X COVI Alessandro
5X SIMMONS Quinn
5x BETTIOL Alberto
5x TEUNISSEN Mike
4x NIZZOLO Giacomo
4X MOHORIC Matej
4X MOSCON Gianni
4x GLOAG Thomas
3x LAMPAERT Yves
3x WATSON Samuel
3x KRISTOFF Alexander
3x MATTHEWS Michael
3x BERNAL GOMEZ Egan Arley
3x BIERMANS Jenthe
2x SENECHAL Florian
2x LAPORTE Christophe
2x HONORE Mikkel Frolich
2x MENTEN Milan
2x SAGAN Peter
2x ACKERMANN Pascal
2x BENNETT Sam
2x VAN EETVELT Lennert
2x VAN BAARLE Dylan
2X WALSCHEID Maximilian
2x PEDERSEN Casper Philip
1x JORGENSON Matteo
1x ZINGLE Axel
1x HERMANS Quinten
1x WOODS Michael
1x MARIT Arne
1x GAUDU David
1x NAESEN Oliver
1x TILLER Rasmus Fossum
1x TURGIS Anthony
1x GROVES Kaden
1x BALLERINI Davide
1x GREGOIRE Romain
1x SCHELLING Ide
1x POGACAR Tadej
1x GARCIA CORTINA Ivan
1x VAN AVERMAET Greg
1x GUERREIRO Ruben Antonio Almeida
1x COTE Pier-André
1x VADER Milan
1x PAGE Hugo
1x STYBAR Zdenek
1x DEWULF Stan
1x DUPONT Timothy
1x JUNGELS Bob
1x EENKHOORN Pascal
1x HOOLE Daan
1x ALLEGAERT Piet
1x CICCONE Giulio
1x VERMEERSCH Gianni
1x SALBY Alexander
1x VAN HOECKE Gijs
1X WRIGHT Fred
1x EVENEPOEL Remco
1X SHEFFIELD Magnus
1X LUTSENKO Alexey

Rico.

Mijn rol(letje) in dit spel lijkt ook uitgespeeld. Ik had voor het seizoen verwacht dat Jorgenson ook de Waalse klassiekers zou doen. Nu ook Teuns en Alaphilippe niet fit zijn, lijkt een exit op woensdag gegarandeerd.

Ab Normaal

'@HeldS
Graag gedaan, we doen ons best om iedereen er veel plezier aan te laten beleven.
De voorbereidingen voor de Afvalkoers Giro zijn in volle gang.
Hou vooral hier de site in de gaten en zorg dat je er op tijd bij bent dan kun je zeker weer meedoen.

Poeksel

Ik verwacht ook wel minstens drie sterren voor woensdag. Ook verschillende renners in mijn selectie die geblesseerd of uit vorm zijn en te weinig heuvelrenners geselecteerd om dat op te kunnen vangen.

Arry1338

Ook ik zal voor de Giro het CQ-biedspel organiseren, dus als daar interesse in is dan ook in de voorbereiding opletten daarop ;)

Nijmos

Ook hier best wat schrik van de resterende heuvelkoersen én Ef. De heuvels gingen altijd een pijnpunt worden nadat ik pogacar laat verving door van aert. Pidcock hoopte ik wat dieper in de ardennen nog een keer als reddingsboei te hebben maar die vlieger gaat niet meer op.

Het niet (in vorm) meedoen van Teuns kan wellicht nog redding brengen. Verder zal het vermoedelijk van costa, benoot en cosnefroy moeten komen. Of gaat mijn tropische verrassing Giulio C. daadwerkelijk verrassen?

JDV21

WF en LBL ga ik denk ik wel overleven, zeker als Teuns terug in koers komt. Voor EF maak ik me wel flink zorgen zonder de Lie en al helemaal als Philipsen mee gaat doen

Onbekende gebruiker

Oké. ik ben enigszins over mijn teleurstelling heen. Wel nog boos op Kron die dus wel gewoon top 20 had kunnen finishen voor me woensdag.

Rest mij niks anders dan Ab complimenteren met zijn voorbeeldige organisatie. Ik ga lekker puzzelen voor de Giro. Succes allen!

Ab Normaal

'@Nijmos
Ik denk, zonder dat ik er een analyse op heb losgelaten, dat jij met Benoot, Cosnefroy en Costa 100% zeker door bent. Volgens mij zijn er minimaal 2 teams die maximaal dezelfde renners hebben en een hogere CQ dan jij.

Nijmos

'@ab: dat zou geruststellend zijn, maar dan blijft wel te hopen dat die erin blijven om mij ook in Luik te 'redden'. Er gaan er nog 4 uit in deze 2 koersen en dat is toch wel veel om je veilig te wanen (tenzij je zoals japie pogacar hebt)

1 2 ... 37 ... 48 49

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.