Afvalkoers Klassiekers 2023

1 2 ... 38 ... 48 49
Arry1338

Volgens de huidige deelnemerslijst kijken we naar het volgende (kleine) groepje renners dat voor ons punten moet gaan halen:

13x Benoot
11x Kwiatkowski
10x Costa
9x Cosnefroy
8x Teuns
8x Mollema
8x Kron
4x Mohoric
4x Moscon
2x Honoré (Platje & Zwartebroekengeletrui)
1x Pogacar (JapieJapo)
1x Gregoire (Ceramische Ariostea)
1x Gaudu (Platje)
1x Hermans (Treenert)
1x Woods (Jori)
1x Guerreiro (Zwartebroekengeletrui)
1x Schelling (Erveedeeee)
1x Sheffield (Arry1338)
1x Lutsenko (Arry1338)
1x Eenkhoorn (Carbon Ros)

Arry1338

Dan de analyse een dagje vroeger dan normaal. Morgen een drukke dag op de planning en geen tijd meer (meest waarschijnlijk).

Met het arceren en het maken van het bovenstaande lijstje ben ik toch wel een beetje bang voor morgen geworden. Ik heb van de 6 meest gekozen renners er helemaal geen! Dat betekent direct een plaats in de gevarenzone. Tóch heb ik 5 man aan de start. Ik hoop op Lutsenko en Kron, en dat anders mijn lage CQ mij red.

Toch zijn er wel kanttekeningen te plaatsen bij de meest gekozen renners. Benoot zie ik niet als een garantie op de top 20. Ook Kwiatkowski gaf zelf afgelopen zondag nog aan dat hij er niet zo goed voor stond als vorig jaar. Costa laat ook niet meer het niveau zien van het begin van dit jaar. Teuns is een groot vraagteken, maar áls hij start zal hij wel punten halen. Mollema harkt ook maar zo naar een 12e plaats en van Kron is het nog maar te zien wat hij zal doen op dit terrein, al zit een top 20 er zeker in.

Omdat we nog maar met 21 man zijn wordt het wel steeds makkelijker 'strepen'. De volgende spelers zijn wat mij betreft veilig door het kiezen van Pogacar, Gaudu en Woods in combinatie met een sterke aanvulling.
JapieJapo verdient de streep wat mij betreft tot het wisselmoment. Hij zal flinke pech moeten kennen om eruit te vliegen.
Platje heeft met Gaudu als enige in zijn team ook een goede troef waardoor ik hem ook veilig acht. Naast Gaudu rekent hij namelijk ook op Benoot, Mollema, Kwiatkowski en Honoré.
Jori rekent dan weer op Kwiatkowski, Teuns, Mollema, Mohoric én Woods. Dat lijkt me ook genoeg te zijn!

Aangezien ik zelf al in de gevarenzone sta, kijken we voor de overige 9 plekjes nog naar 18 spelers. De volgende spelers hebben een heel klein team en komen er daarom ook in:
Rico gaf zelf al aan te vrezen, en dat is met enkel Teuns aan de start ook wel terecht. Zéér smalle selectie!
Ook Poeksel brengt slechts één renner aan de start met Costa. Ouch, dat is gevaarlijk!
Ab Normaal heeft met de combinatie Benoot, Costa en Teuns een onbetrouwbaar trosje renners. Het zou niet heel gek zijn mochten deze drie de top 20 niet halen, maar tegelijkertijd ook niet gek als ze er alle drie wél in staan.
Coolietje heeft er ook maar drie, maar precies drie anderen met Cosnefroy, Kron en Mollema. Normaal gezien wel een streepje voor op Ab Normaal.
Treenert is nog weinig genoemd in de gevarenzone, maar neemt vandaag wel plaats. Hij start met Kwiatkowski, Cosnefroy en Hermans, wat normaal gezien genoeg moet zijn. Maar wat is normaal?

Nog 4 plekjes voor 12 deelnemers. Eerst weer even wat spelers doorstrepen. Zwiebeln heeft met Benoot, Kwiatkowski, Costa, Cosnefroy en Teuns niets te vrezen. Ook Bonorrie kan gerust naar bed met Benoot, Kwiatkowski, Costa, Kron en Mollema in zijn team. Wanneer je in dat team Costa wisselt met Moscon heb je het team van LuukGoverde die daarmee iets minder veilig lijkt dan Bonorrie, maar veilig niettemin. Ceramische Ariostea heeft het volledige team van Ab Normaal + Cosnefroy en Gregoire. Daarmee kan hij enkel door CQ-score uitgeschakeld worden in het geval dat Cosnefroy, Benoot, Gregoire én daarnaast Costa of Teuns geen punten behaald. "Veilig" dus.

Dan weer naar de laatste 4 plekjes. Nu nog voor 8 spelers. Zwartebroekengeletrui rekent op Costa, Kron, Honoré en Guerreiro. Hij is de enige overgebleven speler zonder Benoot. Daarmee loopt hij een (klein) risico en dus plaatst hij zich in de gevarenzone.

Nijmos, Erveedeeee & Carbon Ros hebben een lager CQ dan Poeksel en hebben allen Costa in hun team. Daarmee kunnen ze al onmogelijk achter Poeksel eindigen. Met respectievelijk Benoot, Cosnefroy en Kwiatkowski voor Nijmos, Benoot, Kwiatkowski, Kron en Schelling voor Erveedeeee en Benoot, Mollema en Eenkhoorn voor Carbon Ros hebben ze allen nog wat opties om punten te pakken. De laatste speler die ik dan nog veilig acht is Thomberg. Hij heeft met Benoot, Cosnefroy, Teuns, Kron en Mollema toch ook zeker niets te vrezen?

Dit betekent dat de laatste plekjes gaan naar JDV21, Ludi en Banaantje. Moeten zij echt bang zijn? Denk het niet. Maar toch zal JDV21 pas gerust zijn als Benoot, Teuns of Cosnefroy zich vooraan toont. Ook Ludi zal zoeken naar Benoot en Mollema. Banaantje is met zijn hoge CQ onveilig wanneer er veel irrelevante renners hoog eindigen. Hij kijkt naar Benoot, Kwiatkowski, Cosnefroy en Teuns.

**** Poeksel
*** Rico & Ab Normaal
** Treenert, Coolietje & Arry1338
* Zwartebroekengeletrui, JDV21, Ludi & Banaantje

Veel plezier morgen!

erveedeeee

Mooie analyse weer Arry. Je vergeet bij mij en Poeksel nog een dark horse, van Eetvelt. Die zou in principe net nog de nodige punten binnen kunnen harken

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Poeksel heeft ook nog Van Eetvelt aan de start.
Een klimtalent en niet geheel kansloos voor een top 20.
Ik moet hopen dat Benoot top 20 rijdt en hoger dan Van Eetveld, dan ben ik door.

Arry1338

Sorry, van Eetvelt over het hoofd gezien. Foutje!

Poeksel

Van Eetvelt heeft na de Ronde van Catalonië niet meer gekoerst om zich minitieus voor te berijden op de muur van Hoei. Elke dag opnieuw 'm beklimmen en inmiddels kent hij elke kiezelsteen uit het hoofd. Ook heeft hij de laatste tien afleveringen diverse keren gekeken. Hij weet nu precies wat het beste moment is om te gaan. Topfavoriet voor de tweede plek!

(een man mag dromen)

Laatst gewijzigd
Thomberg

Dank Arry voor mijn nachtrust. Rico en Coolietjes hebben een hogere CQ en ik heb al hun renners dus ben ik sowieso door

Nijmos

Voor je overzicht Arry: ciccone staat ook op de startlijst, 1x gekozen (door mij). Hij heeft nul ervaring in dit werk maar is wel hiervoor geselecteerd door zijn believer.

SvenVDB

Ciccone verwacht ik hier inderdaad ook wel in de top10. Ik vind dat Benoot hier toch wat onderschat wordt. Misschien net geen top10, maar net daaronder verwacht ik hem wel.

Arry1338

'@SvenVDB
Ik denk niet dat Benoot denkt dat hij kan winnen. Dan heeft hij met Valter en Leemreize twee jonge mannen in het team die misschien wel graag hun eigen kans gaan. Ik zie het niet als ondenkbaar dat hij zich onderaan de muur opzij zet en dat deze twee mannen eerder voor een uitslag gaan dan hij zelf. Maar ik kan het goed mis hebben hoor!

Ab Normaal

Ik hoop dat je het mis hebt.
Al vind ik Benoot niet het type dat zich opzij zet. Die rijdt meestal wel voor een ereplaats.

JapieJapo

Teuns start definitief niet morgen in WP.

Nijmos

Dat betekent voor mij dat ik mathematisch veilig ben in wp. De pickrate van teuns was aanvankelijk enorm schrikken. Nu lijkt het een voordeel te worden.

Ab Normaal

Toch balen. Die had ik specifiek hiervoor meegenomen.
Nu maar hopen dat Benoot naar er een geweten zijn uiterste best doet om zo hoog mogelijk te eindigen. Ik ben voor 100% van hem afhankelijk. Nadat eerder Vanmarcke en de Lie mij al moesten redden ligt mijn lot alweer in handen van onze Zuider buren.

Poeksel

Vooral vervelend voor Rico, die moet hopen dat een kopgroep van 20 irrelevante renners vooruit blijft. Zou ik ook niet erg vinden.

Bonorrie

'@Nijmos,
Voor mij hetzelfde verhaal. Minimaal 2 deelnemers die enkel dezelfde of minder renners aan de start hebben als ik, maar met een hogere CQ-score.

Rico heeft zelfs niemand aan de start. Zal moeilijk worden voor hem. Volgens mij kan alleen nog maar door als Benoot, Costa, Cosnefroy en Kwiatkowski geen punten gaan pakken.

Teuns zit er wel echt door heen met zijn liesbreuk, pf......

Edit: [B]Poeksel[/B] was me voor :)

Laatst gewijzigd
erveedeeee

SKA doet toch mee. Klein lichtpuntje voor Rico. Iets meer hoofdpijn voor Ab

Ab Normaal

Neuh. Geloof biet dat SKA bij de beste 20 finished.

JDV21

Zonder Teuns wordt het iets lastiger, maar denk nog steeds niet (ondanks de ster!) dat ik in gevaar ga komen. Rico hou ik sowieso achter me en alleen als Costa en Kwiatkowski top 20 rijden en boven Cosnefroy of Benoot (of Mohoric en SKA) eindigen kan ik eruit liggen. Met de huidige vorm van Costa en Kwiatkowski maak ik me dan niet heel erg veel zorgen

niek-vdv

Geen Costa en Honoré morgen.

Ceramiche Ariostea

En toen vielen Teuns, Costa en Gregoire allemaal weg in een middag dus worden we een stuk afhankelijker van Cosneyfroy en Benoot. Verder gun in Andreas Kron plaats 21 morgen.

Ab Normaal

Dit is toch niet normaal?
Al mijn Ardennen renners vallen weg.
Van mijn vooraf imposante lijstje is alleen Benoot nog over.

JDV21

Het zijn erg onvoorspelbare ardennenkoersen dit jaar. Wel jammer hoe alle teams gedecimeerd worden. Maar geen Costa betekent dat ik volgens mij door ben naar LBL

Poeksel

Ik weet niet meer hoe het vorig jaar was, maar het voelt wel erg extreem ja.

coolietje

Rico en Poeksel niemand aan de start, dus iedereen met minder cq dan Poeksel sowieso door, ik geef mijn ** hiermee terug aan Arry 😉

Laatst gewijzigd
1 2 ... 38 ... 48 49

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.