Afvalkoers Klassiekers 2023

1 2 ... 39 ... 48 49
Nijmos

Jawel, ska is erbij dus ik ben mathematisch niet meer zeker veilig.

Poeksel

'@coolietje Ik heb twee renners aan de start (al verwacht ik er weinig van).

Ceramiche Ariostea

En toen was Cosnefroy ook nog onzeker voor morgen.

Nijmos

Dit kan wel eens een cq party worden

JDV21

Cosnefroy er nu zeker uit. Ook twijfelgeval voor LBL. Gelukkig heb ik een lage cq score... Voor andere is dit zwaar klote

Ceramiche Ariostea

Top 20 Benoot is door, anders uitschakeling voor Ceramiche Ariostea dat zou een hele bittere nasmaak geven met alle Sjaak Afhakers van deze koers.

Poeksel

Van mij mogen ze de kopgroep wel een minuut of twintig geven :)

JDV21

Gaudu ook afgestapt. Weer eentje minder

Ab Normaal

Laat die nare SKA zich maar lekker leeg rijden.
Als ie dan met nog 5 km te gaan ingerekend is kan ie zich lekker laten uitzakken.

JapieJapo

1 Pogi :)
4 Woods
7 Benoot
18 Pidcock
19 Hermans

Dit zijn de puntenpakkers vandaag.. Ab dus door en zondag ene Evenepoel erbij.

Ab Normaal

De Waalse Pijl. Of eigenlijk de Muur van Huy. Zo zou het beter kunnen heten.
Het recept zoals altijd, een kopgroep die vooruit mag snellen, normaal wordt die vrij snel opgeslokt, maar met een sterke renner als de stoere viking Kragh Andersen er in hielden ze het toch verdraaid lang vol.
Ze zouden toch wel op tijd opgeslokt worden?

Maar op 1 km van de meet was het dan uiteindelijk gedaan met de laatste der Mohicanen, Louis Vervaeke en konden we weer gaan wacht wacht poeffen. Wie timed het beste is de jaarlijks terugkerende vraag?

Al is dat dit jaar meer een retorische vraag want de Sloveense sloopkogel stond aan het vertrek en dan weet je het wel.
Hij liet de tegenstand in de waan dat er iets te halen viel, want hij ging even zitten. Maar het was om te schakelen en weg was hij. Tweede (of kun je het eigenlijk gewoon niet winnaar noemen?) werd de wederom verassend goede Skjelmose, voor Landa, die ook al zo'n goed seizoen rijdt tot nu toe.

Hoe ziet het er bij ons uit? Met al die niet starters was het vooral wiebelen op de stoel voor de deelnemers met een hoge cq.
Slechts 1 of 2 renners aan de start dan is het wel penibel als je al zeker weet dat je het in de tiebreak af gaat leggen en het allemaal afhankelijk is van de vorm van de dag en één sprintje omhoog in het gedrang.

Glorieus winnaar dus uiteraard weer JapieJapo met achter hem Nijmos en Jori. Dit zijn de enige drie met een score die nog ergens op lijkt.

Daarachter het clubje Benoot dat de middenmoot beslaat.
Uit de staartgroep weet Treenert er dankzij Hermans nog een ferm sprintje naar lijfsbehoud uit te persen.

En dan komen de uitgeblusten, de zij die gaan sneuvelen groeten u.
En dan is het verdict snel geveld. Arry1338, Zwartebroekengeletrui en Coolietje hebben door hun CQ eigenlijk nooit echt in angst gezeten, ondanks dat ze al wisten dat ze slecht zouden gaan scoren.

Poeksel en Rico wisten eigenlijk bij voorbaat al dat het een mission impossible zou gaan worden. En dat bleek.
Het wonder dat nodig was is niet geschied en daarmee blaas ik het kaarsje hier voor jullie uit heren.
Grootste slachtoffers van de vele afmeldingen. Helaas gaan we zonder jullie naar Luik.

Voor de resterende deelnemers: op naar Luik, nog 3 afvallers voor het zomerreces!

JapieJapo 610 14.230
Nijmos 430 14.163
Jori 330 14.235
Carbon Ros 170 13.269
JDV21 170 13.599
Thomberg 170 13.871
erveedeeee 170 13.966
Luuk Goverde 170 14.000
Platje 170 14.408
Zwiebeln 170 14.434
Bonorrie 170 14.439
Ludi 170 14.459
Ab Normaal 170 14.849
Ceramiche Ariostea 170 14.932
Banaantje 170 14.993
Treenert 16 13.887
Arry1338 10 11.549
Zwartebroekengeletrui 10 12.984
Coolietje 10 13.963
Poeksel 10 14.216
Rico 10 14.764

Team Poeksel
VAN AERT Wout
DE LIE Arnaud
VAN DER POEL Mathieu
MERLIER Tim
GIRMAY HAILU Biniam
JAKOBSEN Fabio
PIDCOCK Thomas
WELLENS Tim
EWAN Caleb
ALAPHILIPPE Julian
STUYVEN Jasper
ACKERMANN Pascal
TURNER Benjamin
ANDERSEN Søren Kragh
TEUNISSEN Mike
ASGREEN Kasper
SIMMONS Quinn
COSTA Rui Alberto Faria
WELSFORD Samuel
WATSON Samuel
SCHACHMANN Maximilian
MILAN Jonathan
VAN EETVELT Lennert
DEKKER David

Team Rico
VAN AERT Wout
DE LIE Arnaud
KRISTOFF Alexander
PHILIPSEN Jasper
VAN DER POEL Mathieu
GIRMAY HAILU Biniam
TEUNS Dylan
PIDCOCK Thomas
BETTIOL Alberto
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi
STUYVEN Jasper
ANDERSEN Søren Kragh
JORGENSON Matteo
BIERMANS Jenthe
ASGREEN Kasper
VANMARCKE Sep
SIMMONS Quinn
WAERENSKJOLD Søren
PEDERSEN Casper Phillip

JDV21

Je mist Ciccone JapieJapo! Verder liggen Rico en Poeksel er volgens mij uit. Dat heeft Arry weer goed voorspeld!

Poeksel

Van Eetvelt 22e :(

Maar terechte uitschakeling, ik had Benoot moeten hebben.

coolietje

Vandaag ternauwernood overleefd, ik zag van eetvelt op het einde nog alle moeite doen om Poeksel in het spel te houden, het werd plaats 22 net niet genoeg.

Zondag is in principe einde verhaal voor mij tenzij kron boven zichzelf uitstijgt en benoot en kragh andersen het laten afweten...

Die **** zijn voor mij 😉

Laatst gewijzigd
Nijmos

Ciccone niet noemen is godslastering. Zijn manager is blij met hem. Hier was hij voor mee, ook al was het vandaag niet echt nodig.

Andere managers zitten nu al te overpeinzen hoe ze toch in vredesnaam dat team met ciccone het hoofd kunnen gaan bieden in het italiaanse najaar.

Ab Normaal

Hahaha, je bedoelt die guy die nog nooit top 10 heeft gereden in het Italiaanse najaar?

Nijmos

Fake news, Ab.

https://www.procyclingstats.com/rider/giulio-ciccone/2020

De link moet naar coronajaar 2020 zijn.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Da’s geen najaar, da’s zomer. In de normale planning bakt ie er geen reet van.

Limal

Ab, als Skjelmose hier kan 'verassen' dan kan Ciccone in het najaar misschien ook wel eens verrassen ;-p

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

De schrokop van het najaar heb ik al geselecteerd. De herboren en dan nog frisse Egan Arley.
Niemand gaat een wissel wagen aan een 5 punten renner.

Ceramiche Ariostea

2 to go en dan kunnen we met zomerreces. Misschien kunnen we voor zondag nog wat renners oplappen en anders lijken Benoot en Kron voor sommige teams cruciaal te gaan worden.

Ab Normaal

Ik ga zondag voor het eerst zeer relaxed naar de tv kijken.

JapieJapo

Teuns ook zondag in Luik niet aan de start. Schachmann start ook niet. Cosnefroy is hersteld en zal wel starten. Ook Alaflip gaat starten maar die heeft toch iedereen behalve die pipo met Pogi.

Excuses nog voor het niet vermelden van Ciccone. Interessante keuze en een leuke renner om erbij te hebben zondag. Verder had ik gehoopt Gloag van Jumbo hier aan t werk te zien, blijkbaar teveel last van zijn val.

Arry1338

Vooralsnog staan de volgende renners voor ons aan de start aanstaande zondag. We hebben nog 19 deelnemers:

18x Alaphilippe
13x Kragh Andersen
13x Benoot
11x Kwiatkowski
9x Rui Costa
9x Cosnefroy
8x Kron
8x Mollema
4x Mohoric
2x Honoré
1x Evenepoel
1x Pogacar
1x Ciccone
1x Guerreiro
1x Gaudu
1x Sheffield
1x Lutsenko
1x Schelling
1x Hermans Q.
1x Woods

Laatst gewijzigd
Banaantje

M’n selectie is niks mis mee, maar de vorm is er niet of men schittert door afwezigheid. Als ik iets niet wil, dan is het afvallen op CQ. En die kans is zeer aannemelijk hmmm…

1 2 ... 39 ... 48 49

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.