Afvalkoers Klassiekers 2023

1 2 ... 42 ... 48 49
Carbon ros

Aangepaste team verzonden!

Nijmos

Spannend op de klassikoa te volgen zonder te weten hoe de teams eruit zien

JDV21

Ik heb alaphilippe, hirschi, healy, milan, teuns, benoot en gloag aan de start. Dacht dat lazkano ook aan de start ging verschijnen maar die had blijkbaar toch te veel last van zijn valpartij deze week

Ceramiche Ariostea

Evenepoel, Matthews, Hirschi, Benoot, Alaphilippe, Costa, Schachmann, Healy, Gregoire hier aan de start.

Nijmos

Costa benoot hirschi top 20 als ik het goed zie.

Bonorrie

Evenepoel, Benoot, Hirschi en Costa.
Denk dat dit wel genoeg is om te overleven :)

Thomberg

Evenepoel en hirschi er in zijn fijn geweest

Nijmos

Jdv met alleen hirschi en benoot in de hotseat

JDV21

Dat ziet er niet goed uit momenteel...

Arry1338

Ik heb volgens mij alleen Hirschi :(

Nijmos

Evenepoel is vast veel ingebracht maar ik heb het niet gedaan. Zijn vuelta deelname was daarvoor beslissend. Ik houd er rekening mee dat hij de Wk tijdrit nog afzegt en de wegwedstrijd kan denk ik alle kanten op. Dan vond ik hem nu te duur. Zeker omdat het na de vuelta heel goed kan dat je hem weer schrapt omdat hij Lombardije afzegt.

wel de eerste drie wedstrijden nu overleven..

erveedeeee

Bij deze mijn wissels
OUT:
PHILIPSEN Jasper
JAKOBSEN Fabio
PIDCOCK Tom
WELLENS Tim
KRON Andreas Lorentz
TURNER Benjamin
TEUNISSEN Mike
VANMARCKE Sep

In:
EVENEPOEL Remco
TEUNS Dylan
VAN GILS Maxim
HIRSCHI Marc
HEALY Ben
TARLING Joshua

Bij de uittreders vooral Philipsen een gok. Ik wilde ruimte voor Evenepoel maken, en moest daarom kiezen tussen De Lie en Philipsen. Aangezien De Lie al in de startlijsten van Canada staat hem gehouden. En daarnaast mogelijk een gokje met Pidcock, maar hij lijkt voorlopig gewoon minder te rijden.

Bij de intreders lang getwijfeld of ik Evenepoel mee moest hebben, maar vooral de WK ITT werd me anders te risicovol.
En lang getwijfeld tussen Teuns en Gaudu.
Als laatste gratis Tarling gekozen. Beetje gokje natuurlijk, hoop vooral dat hij zn plaats waard is

Laatst gewijzigd
Nijmos

Out:
Cosnefroy
Pidcock
Turner
Kwiatkowski
Gianni vermeersch
Vanmarcke
Schachmann

Cosnefroy kwakkelt al een tijdje en reed een matige tour. Verwacht ik momenteel weinig van. Pidcock gaat het wk mtb doen en zal voorlopig weinig rijden. Turner kwakkelt en kwiatkowski heeft de tour+polen dadelijk in de benen. Vanmarcke is bekend en schachmann is nergens

In:
Philipsen

Het ontbreken van hem én de lie werd me te gek. Ik verwacht van philipsen wel wat, en denk dat hij om het spel te winnen in parijs tours toch nog wel eens onmisbaar kan zijn.

Hirschi
Healy

2 logische namen op veel startlijsten. Veel ingebracht denk ik.

Ganna

Ik ga niet voor Evenepoel (want ik hoop ergens dat Wout een aantal van die Belgische koersen gaat rijden en Canada). Maar het Wk itt is dan wel linke soep. Zoals hierboven gememoreerd. Daarom speciaal Ganna ingebracht. Wie weet pakt hij een italiaanse herfst mee.

Met nog 4 wissels op zak neem ik risico maar hoop ik in de slotfase van het spel verschil te maken.

Laatst gewijzigd
Ceramiche Ariostea

OUT:

5353 punten

DE LIE Arnaud 1439
COSNEFROY Benoît 1007
JAKOBSEN Fabio 879
TEUNS Dylan 866
PIDCOCK Thomas 599
BETTIOL Alberto 563

IN:

4738 punten

EVENEPOEL Remco 3154
HIRSCHI Marc 684
MEEUS Jordi 483
HEALY Ben 167
LAZKANO LOPEZ Oier 148
NYS Thibau 102

Ab Normaal

Clasica San Sebastian.
Niets van gezien, ik reed mijn eigen klassieker, Pals - Oss, in twee dagen.

Remco Evenepoel wint. Had ik 'm aan het begin van het jaar toch goed geselecteerd zonder dat het me een wissel kost.
Bilbao tweede. Een Bask in Baskenland, het was hem gegund.
Derde werd Powless, ook altijd goed in de na Tourse klassieker.

4 deelnemers met 900 punten, allemaal met het kwartet Evenepoel, Benoot, Rui Costa en Hirschi.

Het zal niet verbazen dat Hirschi en Healy de meest ingebrachte renners zijn.
Onderin is het Benoot die de meubelen redt voor Platje. Hij vond het niet nodig om Hirschi in te brengen en voorlopig heeft hij nog het gelijk aan zijn zijde dankzij Tiesj.
Arry1338 en Jori hadden alleen Hirschi in de punten. Beide kemphanen hadden de Zwitser ingebracht.
Onze biedspel koning staat bekend als een zuinige jongen (een Zeeuw?) en daar zal hij blij mee zijn. Zijn lage CQ heeft direct zijn waarde bewezen want daarmee klopt hij Jori. Gegokt en verloren. In de tiebreak.

Bonorrie 900 14.167
Ceramiche Ariostea 900 14.317
erveedeeee 900 14.360
Zwiebeln 900 14.576
Luuk Goverde 830 14.252
Thomberg 760 13.760
Ab Normaal 760 14.379
Zwartebroekengeletrui 740 14.777
Treenert 380 14.868
Carbon Ros 300 13.767
Nijmos 300 14.039
Ludi 160 13.403
JDV21 160 13.991
Platje 100 14.998
Arry1338 60 12.675
Jori 60 13.765

Team Jori
VAN AERT Wout
PHILIPSEN Jasper
VAN DER POEL Mathieu
MOHORIC Matej
JAKOBSEN Fabio
TEUNS Dylan
PIDCOCK Thomas
EWAN Caleb
WOODS Michael
NIZZOLO Giacomo
ALAPHILIPPE Julian
THEUNS Edward
ANDERSEN Søren Kragh
KWIATKOWSKI Michal
ASGREEN Kasper
WELSFORD Samuel
SCHACHMANN Maximilian
MILAN Jonathan
MARIT Arne
BERNAL GOMEZ Egan Arley
DEKKER David
HIRSCHI Marc
HEALY Ben

Arry1338

Daaaaaamn daar kom ik goed weg! Oeff..

Overigens ben ik zeker geen Zeeuw ^^

Laatst gewijzigd
Nijmos

Dat is mooi, Arry. Kun je je mooie statistieken weer op de nieuwe teams loslaten

Arry1338

'@Nijmos

Dat ben ik inderdaad meteen maar eens beginnen te doen. Eerst een overzicht van de gekozen renners en het aantal keer dat zij gekozen zijn. Dan valt op dat Alaphilippe in alle teams zit, en slechts LuukGoverde zonder Mathieu van der Poel verder doet. In totaal zijn er nog 87 renners gekozen.

Aantal keer in de de overgebleven 15 teams

15x
Alaphilippe

14x
van der Poel

13x
Hirschi

12x
Benoot, Healy

11x
Asgreen

10x
Andersen S.K., Philipsen, Schachmann, van Aert

9x
Milan, Pidcock, Stuyven, de Lie

8x
Dekker, Evenepoel, Welsford,

7x
Costa

6x
Kwiatkowski

5x
Girmay, Meeus, Mollema, Nizzolo, Turner, Waerenskjold

4x
Ewan, Ganna, Lazkano, Moscon, Teuns, Theuns

3x
Covi, Gloag, Jakobsen, Kron, Lampaert, Matthews, Simmons

2x
Bennett, Bernal, Biermans, Gregoire, Hermans Q., Honoré, Merlier, Mohoric, Sénéchal, van Gils, Vermeersch F., Walscheid, Wellens

1x
Ackermann, Allegaert, Ballerini, Bettiol, Cavagna, Ciccone, Cosnefroy, Coquard, Eenkhoorn, Garcia Cortina, Gaudu, Gee, Groves, Guerreiro, Hoole, Jungels, Kristoff, Laporte, Lutsenko, Naesen O., Narvaez, Nys, Oldani, Pedersen C., Powless, Sagan, Schelling, Sheffield, Strong, Teunissen, Vader, van Avermaet, van Baarle, van Eetvelt, Wright, Zingle

Arry1338

Daarna meteen de blik op 'morgen' - aka de Wereldkampioenschappen op de weg.

Ik zie op PCS dat Italië de deelnemers nog niet door heeft gegeven, dus ik reken voor nu er even op dat deze mannen allemaal op de startlijst staan. Dat kan natuurlijk niet, maar kan niet op voorgevoel een keuze maken om bijvoorbeeld Ciccone niet mee te tellen en Bettiol wel.

Anyway, dan hebben we de volgende aantallen deelnemers per speler:

19
Arry1338 - (Moscon, Covi & Oldani)

17
Ceramische Ariostea - (Nizzolo & Ballerini)

16
JDV21 - (Milan)
Treenert - (Milan & Ganna)
Zwiebeln - (Nizzolo & Moscon)
Carbon Ros - (Ganna & Covi)
LuukGoverde - (Milan, Moscon, Covi & Bettiol)

15
Thomberg - (Ganna)
Nijmos - (Nizzolo, Ganna & Ciccone)
Ludi - (Milan, Nizzolo & Moscon)

14
Platje - (Milan)

13
Ab Normaal - (Milan)
Zwartebroekengeletrui - (Milan)
Erveedeeee - (Milan)

10
Bonorrie - (Milan & Nizzolo)

Laatst gewijzigd
Arry1338

Mocht Mathieu van der Poel wereldkampioen worden, dan zit LuukGoverde met dichtgeknepen billen te kijken naar de rest van de uitslag. Doet hij het niet zo heel goed, dan zal hij meteen veel geruster zijn.

Wanneer Hirschi boven zichzelf uit steigt dan wordt het penibel voor Zwartebroekengeletrui & Platje.

Benoot en Healy zijn beiden 12 keer gekozen. Mochten zij het goed doen, dan wordt het weer extra oppassen voor Arry1338 & Zwartebroekengeletrui. Wij missen namelijk beide renners in onze teams.. oeps? Treenert mist ook Benoot, en Carbon Ros heeft Healy ook niet.

Bonorrie heeft dan wel de minste renners aan de start, hij heeft wel de 5 meest gekozen starters. Pas wanneer Asgreen, Kragh Andersen, Philipsen of Schachmann het uitzonderlijk doen moet hij echt bang worden.

Als we dan kijken wie de meeste van de meest gekozen renners in zijn team heeft, komt Zwiebeln het best uit de verf met 15 van de 17 meest gekozen renners. Alleen Jonathan Milan en van Aert ontbreken.

Nijmos

Geen enkele keer Pogaçar. Opvallend

Niels22

'@Ab, ben dan wel geen deelnemer (maar volger van de afvalkoers), maar je spreekt over Powless als 3e in Clasica, echter werd Vlasov 3e voor Powless.

Geen idee of dit in de uitslag wel goed is verwerkt...

Ab Normaal

Ha Niels,

Ja, dat is goed verwerkt.

Arry1338

Aanpassing voor het aantal starters op het WK per deelnemer. Nu de selectie van Italië ook bekend is.

16
Arry1338

15
Ceramische Ariostea
JDV21

14
Thomberg
Treenert
Zwiebeln
Carbon Ros

13
LuukGoverde
Platje

12
Nijmos
Ludi
Ab Normaal
Zwartebroekengeletrui
Erveedeeee

8
Bonorrie

Ceramiche Ariostea

Mooi! Ik wordt niet genoemd in de Arrypreview dus ga mij stiekem alvast voorbereiden op de tijdrit!

1 2 ... 42 ... 48 49

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.