Afvalkoers Klassiekers 2023

1 2 ... 43 ... 48 49
Nijmos

Met lazkano valt er wel al iemand weg waar je tot het volgende wisselmoment normaliter weinig meer aan gaat hebben (afgezegd voor WK RR, WK ITT en rijdt daarna volgens WF de Vuelta Espana).

Nijmos

Ik vrees vandaag toch wel. Ik beschouw Evenepoel als topfavoriet. Als die wint dan kan het wel eens krap worden.

Nijmos

Van der Poel wint... dan is er meteen 1 grote favoriet voor een exit

Nijmos

Het wordt spannend omdat Luuk als enige zonder Mathieu wel Van Aert Benoot en Bettiol in de top 10 heeft. Teams met Van der Poel en Van Aert, waaronder ik, zijn veilig.

Mijn eerste indruk is dat onze statistieken held met het laagste cq én de meeste renners in koers wel eens ten onder kan gaan met alleen Van der Poel in de top 20.

Laatst gewijzigd
erveedeeee

Volgens mij zie je Stuyven over het hoofd...

Ab Normaal

Het WK. Ieder jongetje droomt er van. Wereldkampioen worden en een jaar lang die prachtige regenboogtrui dragen. Na de gele trui de meest iconische trui ter wereld.
En wat zou het een editie worden. Een uitputtingsslag, positioneren, vlammende sprintjes omhoog en regen.

En we kregen een uitputtingsslag. De grote mannen scheidden zich af van de kleintjes. Het gerucht ging dat enkele deelnemers huilden om hun moeder. Verkleumd en afgemat.

Mathieu van der Poel. Grootheid, meervoudig wereldkampioen veldrijden, monumentenwinnaar, altijd op de afspraak als het er écht om gaat. En sinds vandaag ook wereldkampioen wielrennen op de weg.

Hij bleek duidelijk de sterkste. Ondanks een glijpartij waardoor het even spannend leek te worden. Maar hij was sterker dan Pedersen, vriend Pogacar en eeuwige rivaal Van Aert samen.

Wout werd nog tweede en dat dit WK slopend was bewezen Pedersen en Pogacar. Laat ze sprinten en de Deen wint altijd. Vandaag niet. Brons voor Tadej en wat een podium.

Bij ons dan. Slechts één deelnemer had Mathieu niet, maar hij had wel Van Aert en Bettiol en leuk dus zijn hachje te redden. Leek, want de moegestreden Italiaan werd in de laatste ronde nog door meerdere renners ingehaald. En daarmee was het pleit beslecht en eindigt deze lange Afvalkoers klassiekers in het mooie Glasgow voor Luuk Goverde.

Carbon Ros 1.420 13.767
JDV21 1.420 13.991
Nijmos 1.420 14.039
Zwartebroekengeletrui 1.300 14.777
erveedeeee 1.290 14.360
Ludi 1.220 13.403
Bonorrie 1.220 14.167
Platje 1.220 14.998
Treenert 1.180 14.868
Thomberg 920 13.760
Ceramiche Ariostea 920 14.317
Ab Normaal 920 14.379
Zwiebeln 920 14.576
Arry1338 800 12.675
Luuk Goverde 720 14.252

Team LuukGoverde
VAN AERT Wout
PHILIPSEN Jasper
MOLLEMA Bauke
BETTIOL Alberto
BENOOT Tiesj
ALAPHILIPPE Julian
ALLEGAERT Piet
THEUNS Edward
COVI Alessandro
KRON Andreas Lorentz
VERMEERSCH Florian
ASGREEN Kasper
SCHACHMANN Maximilian
WAERENSKJOLD Søren
MILAN Jonathan
MOSCON Gianni
DEKKER David
EVENEPOEL Remco
HIRSCHI Marc
COQUARD Bryan
STRONG Corbin
HEALY Ben

Ab Normaal

Vrijdag gaan we tijdrijden met de beide Belgen, Ganna, Küng en Cavagna als topfavorieten.

LuukGoverde

Zonde. Bettiol was sterk genoeg om de meubelen te redden vandaag, hij hing helaas voor mij alleen een beetje onverstandig met zijn krachten om.

Succes aan de rest en bedankt voor de organisatie weer Ab!

Arry1338

Twee keer op rij door het oog van de naald :o.

Met het verliezen van LuukGoverde zijn Bettiol, Coquard, Strong en Allegaert niet meer gekozen. Daarmee zijn er nu nog 83 individuele keuzes onder de 14 overgebleven deelnemers.

En ook Mathieu van der Poel is tot het laatste wisselmoment irrelevant.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Dat beloofd niet veel goeds want drie keer is ….

Nijmos

En de ploeg van Arry ziet er ook wel erg kaal uit voor de tijdrit... een beetje spijt van het inbrengen van Ganna momenteel. Dat lijkt onnodig

Arry1338

Starters + aantal keer gekozen voor de tijdrit:

Als ik dan kijk naar de startlijst ben ik de sjaak als Asgreen het niet heel goed doet... Waarom start Walscheid ineens niet :/

***** Arry1338

Healy - 11
Asgreen - 10
van Aert - 9
Evenepoel - 7
Ganna - 4
Waerenskjold - 4
Cavagna - 1
Hoole - 1

Laatst gewijzigd
Carbon ros

Gewoon wereldkampioen geworden op de afvalkoers, I'll take it!
De ITT wordt wel spannend met alleen WvA en Ganna als grote kleppers. De cq-waarde van REV was zijn programma tot het tweede wisselmoment niet waard, dus die niet speciaal hiervoor meegenomen. Hopelijk harken Waerenskjold en Hoole nog wat puntjes bij elkaar om me veilig te stellen.

Nijmos

'@Carbon Ros: als je het team van Arry bekijkt denk ik dat de conclusie is dat je met één van die twee kleppers al vrij zeker veilig was geweest. Met allebei moet het wel gek lopen.

Nijmos

Waarom zit ek eigenlijk niet in dit spel?

Arry1338

Mannen, geniet van de tijdrit en alvast gefeliciteerd met een plekje bij de laatste 13! ;) Ook al waren Lazkano en Walscheid wel gewoon gestart was vandaag waarschijnlijk nog steeds mijn Waterloo geweest. Ab, alvast bedankt voor alle organisatorische inspanningen!

Ab Normaal

Fuck helemaal de uitslag vergeten! Ga het morgen doen. Excuses. Het moet weer even in mijn systeem komen.

Ab Normaal

Hij is me helemaal ontschoten en ik heb er ook helemaal niets van gezien, maar dat maakt de zege er niet minder om.
Wie mag er een jaar lang rijden in de regenboogtrui als we gaan tijdrijden.
Een Belg of Ganna. Dat leek het vooraf te gaan worden.

Evenepoel die zijn beentjes al slim stil hield toen hij de wegwedstrijd niet kon winnen leek vooraf licht in het voordeel omdat Van Aert wel tot de streep vol door had gereden en ook Ganna is op de baan al in het rood gegaan.
En dan was daar nog revelatie Tarling die definitief doorgebroken is als tijdrijder.
Wout kwam inderdaad te kort. Te diep gegaan zondag, Tarling haalde verrassend brons.
Ze kwamen duidelijk te kort op de sterkste twee. Met een klein verschil was het uiteindelijk de Kanibaal van Schepdaal die aardig aan zijn erelijst aan het werken is.
Na de regenboogrtrui op de weg vorig jaar, nu die voor het tijdrijden. Puike prestatie.

Thomberg is onze wereldkampioen tijdrijden. Als enige boven de 1.000 punten. Afgetekend dus.
Daarna een lange rits spelers met Evenepoel en vervolgens daaronder de Wout teams.
Spannend dus op CQ?
Nee, want helemaal onderaan, hij had het vooraf al aangegeven, Arry1338 die eigenlijk niemand voor deze tijdrit had meegenomen. Een black out? Of andere ingenieuze gedachtes? Alleen Arry kan het ons vertellen.
In ieder geval is deze race tegen de klok hem fataal geworden.
Tot de Vuelta!

Thomberg 1.160 13.760
erveedeeee 910 14.360
Bonorrie 860 14.167
Zwartebroekengeletrui 860 14.777
Treenert 830 14.868
Carbon Ros 820 13.767
Nijmos 810 14.039
Ceramiche Ariostea 650 14.317
Ab Normaal 650 14.379
Zwiebeln 650 14.576
JDV21 370 13.991
Ludi 310 13.403
Platje 310 14.998
Arry1338 110 12.675

Team Arry1338
PHILIPSEN Jasper
VAN DER POEL Mathieu
GIRMAY HAILU Biniam
MOHORIC Matej
SHEFFIELD Magnus
PIDCOCK Thomas
ALAPHILIPPE Julian
LUTSENKO Alexey
STUYVEN Jasper
WALSCHEID Maximilian
WRIGHT Fred
COVI Alessandro
TURNER Benjamin
ANDERSEN Søren Kragh
ASGREEN Kasper
SIMMONS Quinn
SCHACHMANN Maximilian
WAERENSKJOLD Søren
MOSCON Gianni
HIRSCHI Marc
HERMANS Quinten
GARCIA CORTINA Ivan
OLDANI Stefano
LAZKANO LOPEZ Oier

JDV21

Mijn team voor de Bemer Cyclassics lijkt een beetje mager. Moet het momenteel hebben van Philipsen, Milan, Hirschi en Wellens. Ik hoop nog dat Van Aert misschien meedoet omdat hij volgens PCS van de startlijst voor de Renewi tour is gehaald. Of misschien Laporte nog. Hoop dat dit genoeg gaat zijn!

Ab Normaal

Heb geen uitgebreide analyse gemaakt maar het niet hebben van De Lie kan heel gevaarlijk worden voor JDV21.
Kan, hoeft niet.

Uitslag vanavond laat pas, ik heb een familie BBQ wat ook nog eens lang rijden is.

JDV21

Ik carbon ros, nijmos en thomberg hebben de lie niet. Dus gaat waarschijnlijk tussen ons. Milan moet dan maar het verschil voor me maken

Bonorrie

Maar Nijmos en Carbon Ros hebben wel Lampaert (finishte zelfs voor de Lie), dus die lijken veilig.
Maar we zullen zien. Alleen de eerste 10 zijn nog maar bekend

Nijmos

Met Lampaert en Hirschi denk ik inderdaad te ontsnappen hier. Maar ik bibber voor Canada als De Lie daar heen gaat

JDV21

Volgens mij lig ik er uit met alleen Hirschi... Maar ik last het verdict over aan Ab

erveedeeee

Volgens mij red je het net...

1 2 ... 43 ... 48 49

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.