Afvalkoers Klassiekers 2023

1 2 ... 44 ... 48 49
Thomberg

Heb ook alleen Hirschi maar wel lagere CQ

Ceramiche Ariostea

Nee ik ben eruit doordat Nizzolo en Merlier niet thuisgaven voor een top 20 en Philipsen, Ewan en Matthews het niet zagen zitten om naar Hamburg af te reizen. Ook dacht de Lie op het laatste moment dat het een goed idee was om naar Hamburg af te reizen. Zo ben ik tot zeker 48 uur van tevoren overtuigd geweest dat Bemer geen probleem zou zijn maar het kan verkeren. Zo is de keuze om de Lie ipv Philipsen ( omdat ik vooral voor Super8 en Wallonie de kans op Philipsen wat groter zag ) eruit te slopen om Evenepoel in te brengen als een boomerang teruggekomen. Ab dank voor de wederom vlekkeloze organisatie en tot de Vuelta!

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Geen koers gezien, geen verslag gelezen, niets over gehoord dus kan oprecht niets over de koers zeggen.
Pedersen wint. Puike prestatie van inmiddels toch wel een hele grote meneer.

Lage scores, dat was te verwachten.

Zwiebeln wint met slechts 460 punten.
Daarachter zit het dicht bij elkaar. CQ gaat een steeds belangrijker rol spelen in het geheel. Ook vandaag met tot gevolg een verrassende afvaller.
Vooraf leek hij veilig met de hoeveelheid en kwaliteit van de starters, maar hoe naar kan het vallen. En dan ook nog op CQ geklopt worden....
Het overkwam mijn voorganger en zeer gewaardeerd Afvalkoers speler.
Het spijt me oprecht, maar ook tegen jou moet ik zeggen: Jammer maar helaas, het avontuur houdt hier op voor jou, Ceramiche Ariostea.

Zwiebeln 460 14.576
Carbon Ros 380 13.767
Treenert 340 14.868
Nijmos 300 14.039
Ludi 260 13.403
Bonorrie 260 14.167
erveedeeee 260 14.360
Ab Normaal 260 14.379
Zwartebroekengeletrui 160 14.777
Platje 160 14.998
Thomberg 100 13.760
JDV21 100 13.991
Ceramiche Ariostea 100 14.317

Team Ceramiche Ariostea
PHILIPSEN Jasper
VAN DER POEL Mathieu
MATTHEWS Michael
MERLIER Tim
EWAN Caleb
BENOOT Tiesj
NIZZOLO Giacomo
ALAPHILIPPE Julian
GROVES Kaden
STUYVEN Jasper
ANDERSEN Søren Kragh
ASGREEN Kasper
BALLERINI Davide
COSTA Rui Alberto Faria
WELSFORD Samuel
SCHACHMANN Maximilian
GREGOIRE Romain
PEDERSEN Casper Phillip
EVENEPOEL Remco
HIRSCHI Marc
MEEUS Jordi
HEALY Ben
LAZKANO LOPEZ Oier
NYS Thibau

JDV21

Oef had Ceramiche zijn team helemaal over het hoofd gezien. Hier kom ik goed weg, maar Bretagne en de Canadese koersen gaan lastig worden nu

Treenert

Mathieu start in Bretagne, dikke prima
Edit: , maar iedereen nu nog in het spel heeft hem 🙁

Laatst gewijzigd
JDV21

Nieuwe dag, nieuwe afvaller! Heb zelf benoot, laporte, philipsen, mvdp, kragh andersen, vermeersch, teuns, healy, milan, alaphilippe en hirschi aan de start. Dat gaat hopelijk genoeg zijn om Canada te halen. Maar zonder de lie blijft er altijd een risico

Thomberg

Lijk veilig te zijn met Hirschi en Benoot.

Blij dat ik Hirschi heb ingebracht

JDV21

Denk dat zwarte broek in de problemen is. Heeft volgens mij geen hirschi of benoot

Ab Normaal

De eerste grote klassieker overwinning voor Madouas!
Hij versloeg Burgaudeau, Grossssss en Küng in de sprint.

Datzelfde deed Nijmos bij mij en daarom wint hij in Bretagne.
Geen hoge scores maar dat hoeft ook niet. Zolang je maar iemand onder je laat. Er valt er maar één af.
We hadden eens een koers die niet werd gedomineerd door Jumbo Visma. En dat is natuurlijk direct fataal voor mensen met een zwarte broek en een gele trui. Dus ook deze keer.
Zwartebroekengeletrui hoeft de oversteek over de grote plas niet te maken.
In Canada gaan we twee circuitjes rijden en ook daar laten we weer 2 mensen achter om met 9 mensen terug naar België te reizen.

We zijn nog met 11!

Nijmos 430 14.039
Ab Normaal 430 14.379
JDV21 366 13.991
Carbon Ros 362 13.767
Ludi 360 13.403
Thomberg 360 13.760
Bonorrie 360 14.167
erveedeeee 360 14.360
Zwiebeln 360 14.576
Treenert 200 14.868
Platje 160 14.998
Zwartebroekengeletrui 0 14.777

Team Zwartebroekengeletrui
VAN AERT Wout
DE LIE Arnaud
VAN DER POEL Mathieu
JAKOBSEN Fabio
PIDCOCK Thomas
GUERREIRO Ruben Antonio Almeida
ALAPHILIPPE Julian
STUYVEN Jasper
KRON Andreas Lorentz
TURNER Benjamin
ANDERSEN Søren Kragh
HONORE Mikkel Frølich
BIERMANS Jenthe
SIMMONS Quinn
COSTA Rui Alberto Faria
WELSFORD Samuel
MILAN Jonathan
VADER Milan
DEKKER David
EVENEPOEL Remco
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel
CAVAGNA Rémi

Nijmos

Deze overwinning pakken ze me niet meer af. Voor Canada wel wat schrik, zeker als een van de vier teams zonder De Lie.

Platje

Tweede keer op de hotseat in de laatste 3 koersen.. kan niet lang goed gaan zou je zeggen. Maar we zitten er nog in!

JDV21

De De Lie loze teams zullen zich zorgen maken vandaag. Ik heb Hirschi, Wellens, Benoot, Laporte, Healy en Alaphilippe. Laporte als mijn geheime wapen met moet me maar redden

Ab Normaal

We zijn weer aan de andere kant van de plas voor de klassiekers. En dan weet de echte kenner dat w ein Canada beland zijn voor de twee criterium koersen die in korte tijd toch tot ontzettend leuke koersen zijn uitgegroeid.
Zondag voor de klimmers, en op vrijdag voor de sterke sprinters. Het recept is al jaren hetzelfde en de deelnemers zijn meestal ook wel uit te tekenen.
Leuke koers die toch, zoals bijna altijd, uitmondt in een sprint.
Arnaud de Lie won vorig jaar heel veel kleine koersjes voor de punten in de degradatiestrijd, maar op WT niveau reed hij eigenlijk niet.
Dit jaar de grote vuurdoop maar erg bijzonder was het nog niet.

Tot vandaag! Het moest uit zijn tenen komen maar uiteindelijk wist hij toch nog uit geslagen positie Matthews en Strong te verslaan.
Wie van onze spelers had dit een half jaar geleden al het beste ingeschat? En wie moet daar nog op oefenen?

Ikzelf win vandaag, voor Ludi en Treenert. Dit trio kan terug naar de tekentafel voor zondag, dan zal de uitslag zeker anders worden.
Poeh, weer een dagje overleefd zal Carbon Ros gedacht hebben. Mike Teunissen. Daar mag de taart heen Carbon. Hij redt je vandaag, anders was het einde oefening.
Dat is het nu voor Thomberg. Alaphilippe en Hirschi was te weinig en daarmee ben je de zwakste schakel vandaag. Enkeltje naar huis.

De rest reist door naar Montreal waar we andere teams bovenaan gaan zien.

Ab Normaal 1.260 14.379
Ludi 1.120 13.403
Treenert 946 14.868
Bonorrie 860 14.167
erveedeeee 860 14.360
Zwiebeln 860 14.576
Platje 720 14.998
Nijmos 660 14.039
JDV21 460 13.991
Carbon Ros 320 13.767
Thomberg 260 13.760

Team Thomberg
VAN DER POEL Mathieu
GIRMAY HAILU Biniam
COSNEFROY Benoît
TEUNS Dylan
MOLLEMA Bauke
BENOOT Tiesj
ALAPHILIPPE Julian
STUYVEN Jasper
THEUNS Edward
KRON Andreas Lorentz
TURNER Benjamin
ANDERSEN Søren Kragh
BIERMANS Jenthe
WELSFORD Samuel
SCHACHMANN Maximilian
WAERENSKJOLD Søren
EVENEPOEL Remco
HIRSCHI Marc
GANNA Filippo
VAN GILS Maxim
HEALY Ben
LAZKANO LOPEZ Oier

Ab Normaal

Zo, om eerlijk te zijn waren dit de koersen in deel twee waar ik me eigenlijk geen zorgen over maakte.
De top 10 is in ieder geval bereikt.
Nu drie koersen waarvan ik niet echt weet wie daar nu heel goed voor uitgerust zijn en wie niet.

JDV21

Nu zijn juist de koersen voorbij waar ik me zorgen om maakte zonder De Lie (ervan uitgaande dat Montreal te veel klimmen voor hem is). Dus heb nu wel goede hoop om de Italiaanse najaarskoersen te halen.

Voor Montreal heeft Platje geen Hirschi, Treenert geen Benoot en Carbon Ros geen Healy. Lijkt me dat zij drieen de grootste kanshebber zijn om er dan uit te vliegen. Mocht De Lie toch ook hier ver komen dan komen ik, Carbon Ros en Nijmos in het gevaar.

Voor Wallonie is alleen MVDP bekend maar die heeft iedereen. Ik ga er niet van uit dat De Lie daar ook aan de start zal staan zo sneel na het Canadese tweeluik. Het zal me dan niet verbazen als CQ score daar beslissend gaat zijn. Dan zijn Ab, Zwiebeln, Treenert en Platje degene met de hoogste CQ score momenteel.

PCS heeft momenteel Van Aert aan de start van de Super 8 classic en hij kan Ab en Zwiebeln in de problemen brengen als dat klopt.

Als ik dan een aardig voorlopige voorspelling mag doen, dan gok ik dat drie van de vier Ab, Zwiebeln, Treenert of Platje er uit zullen gaan de komende koersen en het laatste wisselmoment niet zullen halen

Thomberg

Jammer maar helaas, ik lig er uit! Hopelijk kan ik in het voorjaar weer mee doen. Ik heb er van genoten. Het eruit gooien van Mike nekt me uiteindelijk… of m’n lage CQ waardoor ik geen geld had voor de Lie. Wie zal het zeggen?

Succes nog mannen voor de winst!

Ab Normaal

Montreal is voor de klimmers. Jammer dat ik er geen
beelden van heb kunnen zien. Het was bijna nergens te bekijken.

Adam Yates was sterk. Hij reed weg met Sivakov en reed de Franse Rus uiteindelijk uit het wiel.
De stere Aranburu finisht voor Madouas op plek 3.

Weinig klinkende namen, dus lage scores.
Sterker nog, Ludi pakt de dagzege met slechts 260 (!) punten. Dankzij Mohoric.
Vervolgens een peloton spelers met 250 punten. Treenert mist dan nog wel Benoot, maar het is niet genoeg voor Platje om z'n hachje te redden.
Hij blijft achter in het prachtige Canada. Ook geen straf.

Ludi 260 13.403
Carbon Ros 250 13.767
JDV21 250 13.991
Nijmos 250 14.039
Bonorrie 250 14.167
erveedeeee 250 14.360
Ab Normaal 250 14.379
Zwiebeln 250 14.576
Treenert 170 14.868
Platje 150 14.998

Team Platje
DE LIE Arnaud
KRISTOFF Alexander
PHILIPSEN Jasper
VAN DER POEL Mathieu
GAUDU David
MOLLEMA Bauke
PIDCOCK Thomas
EWAN Caleb
BENOOT Tiesj
ALAPHILIPPE Julian
WALSCHEID Maximilian
NAESEN Oliver
TURNER Benjamin
ANDERSEN Søren Kragh
HONORE Mikkel Frølich
KWIATKOWSKI Michal
ASGREEN Kasper
WELSFORD Samuel
MILAN Jonathan
DEKKER David
VAN AERT Wout
HEALY Ben

Ab Normaal

Aantal deelnemers voor de GP Wallonie volgens de huidige startlijst op PCS, waar nog weinig teams definitief zijn, in volgorde van het team met de hoogste CQ score (Treenert) t/m de laagste CQ score (Ludi).

Treenert
Girmay Hailu Biniam
Zingle Axel
Wellens Tim
Andersen Søren Kragh

Zwiebeln
GIRMAY HAILU Biniam
ANDERSEN Søren Kragh

Ab Normaal
GIRMAY HAILU Biniam
TEUNS Dylan

erveedeeee
ANDERSEN Søren Kragh
TEUNS Dylan

Bonorrie
VAN AVERMAET Greg

Nijmos
ACKERMANN Pascal

JDV21
TEUNS Dylan
WELLENS Tim
ANDERSEN Søren Kragh
WAERENSKJOLD Søren

Carbonros
TEUNISSEN Mike
WAERENSKJOLD SøREN

Ludi
ANDERSEN Søren Kragh

Ab Normaal

1 van de 4 renners van Treenert moet dus punten scoren, anders is het sowieso over en uit voor hem.
Zwiebeln is sowieso veilig als Zingle en Wellens (die beiden ook in Canada starten, dus ik betwijfel of ze ook daadwerkelijk in Wallonië aan het vertrek staan, hetzelfde geldt overigens ook voor Girmay) niet in de punten rijden.
Ikzelf ben sowieso veilig als die nare Kragh Andersen geen top 20 rijdt. erveedeee is veilig als Biniam Girmay niet start of geen punten haalt.

Ook van Avermaet stond aan het vertrek in Canada. Het is de enige deelnemer op de voorlopige startlijst voor Bonorrie.
Nijmos heeft Ackermann maar is veilig als of Greg of Biniam niet start.

JDV21 is 100% veilig. Als Carbon ros afvalt is er wel zo waanzinnig veel raars gebeurd, dat kan ik me niet voorstellen. Hetzelfde geldt voor Ludi.

Realistisch gezien gaat het denk ik tussen Treenert, mijzelf en Bonorrie.
Tenzij er nog ineens deelnemers van ons drieën op de startlijst verschijnen.

JDV21

Goede analyse Ab. Ik ben ook benieuwd of Teunissen van Avermaet hier van start gaan aangezien zij ook in Canada startten. Ik kan wel lekker achterover gaan leunen en langzaam aan mijn laatste 3 wissels gaan plannen

Nijmos

Nu het laatste wisselmoment nadert stijgt de spanning. Ook programma's worden opeens heel belangrijk. Het nieuwsbericht over Van Aert in Piemonte deed deugd.

Ab Normaal

'@JDV21
Tja, ik had specifiek voor Wallonie en met name de Super 8 Philipsen ingebracht. T/m Quebec had ik allemaal al in het begin van het seizoen gepland. Montreal heb ik Hirschi en Healy voor ingebracht. Dat Philipsen nu ineens enkel kleine klote koersjes rijdt is wel een hele forse streep door de rekening.

JDV21

Dat kan ik me goed voorstellen Ab. Ik had ook Philipsen in ten minste een van beide koersen verwacht. Hij wil zegekampioen worden, dus rijdt hij nu die kut koersjes. Ik denk dat ik de komende edities ook wat langer vooruit moet plannen. Had nu maar tot het eerste moment gepland en heb dus al 5 wissels gebruikt. Van uit dat perspectief zou ik het niet erg vinden als jij er straks uitvliegt met nog 6 wissels over. Maar tot nu toe goed gepland!

Ab Normaal

Ja, daarom had ik bijvoorbeeld Evenepoel al meegenomen. Daarom kon ik minder klimmers meenemen voor Luik en had ik meteen een troefkaart in San Sebastian en het WK ITT. Matthews en Bini meegenomen voor Quebec. Natuurlijk het risico op blessures of niet presteren zoals Bini, maar de planning was er.

Om eerlijk te zijn knijp ik hem wel voor SKA. Hopen dan dat Teuns ook eens een keer uitgejankt is en iets wil gaan presteren dit seizoen.

JDV21

Matthews staat nu ook op de startlijst, wat goed nieuws is voor Ab en Nijmos. Maar het is natuurlijk de vraag hoe erg zijn jetlag is en of hij hersteld is van het Canadese tweeluik

1 2 ... 44 ... 48 49

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.