Afvalkoers Klassiekers 2023

1 2 ... 45 ... 48 49
JDV21

Ook geen Wellens, Teunissen en Ackermann aan de start. Nijmos komt daardoor in de problemen en moet hopen dat van avermaet, girmay, ska en teuns het niet goed doen

Carbon ros

Het wordt nog een interessant Belgisch tweeluik, hopelijk ben ik niet gejinxt in de voorbeschouwing. Ik kan altijd terugvallen op een lage cq, maar zou graag toch Teunissen aan de start hebben gezien.

Verder inderdaad jammer het EK er niet inzit t.o.v. het WK ITT (wat toch echt geen klassieker is!), maar dat is feedback voor volgend jaar.

Nijmos

Ik vind de itt wel een leuke aanvulling. Eendagskoersen is een term die de lading sowieso beter dekt dan klassiekers natuurlijk.

Matthews moet het doen vandaag.

JDV21

Het EK doet me niet veel eerlijk gezegd, De WK ITT heeft toch veel meer geschiedenis dan het EK. Zelf zou ik de Tro-Bro Léon wel een mooie toevoeging vinden als een mini Parijs-Roubaix. Maar die wordt volgens mij wel altijd na Eschborn Frankfurt gehouden, wat ook een logisch eindpunt is voor de voorjaarsklassiekers

Ab Normaal

Denk alvast na over jullie input.
Na de Vuelta ga ik een algemeen Afvalkoers evaluatie topic openen.

Ab Normaal

GP Wallonie. Door de Vuelta en overige drukte niets van gezien.
Maar het lijkt spannend geweest. Twee renners die de sprintende meute net voor bleven.
Het was Gonzalo Serrano die Dylan Teuns wist te verslaan in een sprint à deux.
De Buyst, bepaald geen veel winnaar zaal daar flink van gebaald hebben. Hij won de sprint van de groep.

Een grote kanshebber om af te vallen, zo beschouwde ik mezelf nog. Niets is minder waar. Glorieus dagwinnaar dankzij Teuns en Biniam.
JDV21 en erveedeee delen plek 2.

Onderaan wel heul spannend.Altijd in zo'n koers met weinig deelnemers op de startlijst.
4 man met slechts 320 punten. Dus wie heeft er het meeste uit het potje gesnoept?
Juist, Bonorrie. Game over voor jou helaas.

Ik vertrek morgenochtend vroeg voor werk en ben pas zaterdag einde middag terug. Helaas geen voorbeschouwing dus voor de laatste eendagskoers van deze periode. Nog één team dat af moet vallen voor dat we naar Italië afreizen.

Ab Normaal 980 14.379
JDV21 820 13.991
erveedeeee 820 14.360
Treenert 486 14.868
Zwiebeln 480 14.576
Ludi 320 13.403
Carbon Ros 320 13.767
Nijmos 320 14.039
Bonorrie 320 14.167

Team Bonorrie
VAN AERT Wout
DE LIE Arnaud
VAN DER POEL Mathieu
MOLLEMA Bauke
PIDCOCK Thomas
BENOOT Tiesj
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi
KWIATKOWSKI Michal
COSTA Rui Alberto Faria
MILAN Jonathan
DEKKER David
EVENEPOEL Remco
HIRSCHI Marc
VAN AVERMAET Greg
NIZZOLO Giacomo
HEALY Ben
GREGOIRE Romain

Nijmos

Oef...

JDV21

Jammer Bonorrie. Een team met zowel van aert als evenepoel zou erg sterk zijn geweest voor de laatste fase. En nog geen 80 cq punten verschil is ook niet echt veel. Je boft Nijmos!

Ik kan wel de tijd vinden om een voorbeschouwing te maken denk ik

Bonorrie

Oh hier baal ik echt van! Ik had vol ingezet op kleppers voor het EK en dan lekker naar Italie te kunnen voor de afloop van dit schitterende spel. Maar helaas, ook ik ben de klos en kan me nu volop gaan richten op het nieuwe seizoen. Ik ben benieuwd wie er nu met de overwinning gaat lopen en blijf de afvalkoers volgen.

Alle conculega's heel veel succes met de "grand finale" en Ab; hartstikke bedankt voor weer een vlekkeloze organisatie.
Ik kijk nu al uit naar het komend wielerseizoen en hoop ook dan mee te kunnen doen met de afvalkoers. :)

Laatst gewijzigd
Bode80

Verkeerde topic

Laatst gewijzigd
JDV21

Mijn voorbeschouwing voor de Super 8 Classic. Hier zijn de teams in volgorde van cq score:
Treenert 14.868
Girmay
Kragh Andersen
Senechal
Van Aert

Zwiebeln 14.576
Benoot
Girmay
Kragh Andersen
Lampaert
Nizzolo
Stuyven

Ab Normaal 14.379
Benoot
Girmay
Stuyven
Welsford

erveedeeee 14.360
Benoot
Kragh Andersen
Van Aert
Welsford

Nijmos 14.039
Benoot
Lampaert
Nizzolo
Stuyven
Van Aert
Welsford

JDV21 13.991
Benoot
Laporte
Stuyven
Van Aert
Vermeersch, F.
Waerenskjold
Welsford

Carbon Ros 13.767
Benoot
Eenkhoorn
Lampaert
Stuyven
Teunissen
Van Aert
Waerenskjold

Ludi 13.403
Benoot
Kragh Andersen
Nizzolo
Van Aert
Welsford

JDV21

De startlijst is not niet officieel en er kunnen dus nog veranderingen zijn. Ik zou niet geheel verbaasd zijn als Zingle bijvoorbeeld nog toegevoegd gaat worden. Dan over naar mijn voorspellingen. Ik en Ludi zijn op dit moment sowieso veilig. We hebben dezelfde renners als erveedeeee aan de start staan met een lagere cq score. Nijmos lijkt me ook wel bijna veilig. Hij mist SKA tov erveedeeee en Girmay tov Ab. Echter, hij heeft wel Nizzolo, Van Aert en Lampaert die het verschil met hen kunnen maken en ik zie hem dan ook niet in problemen komen. Het zelfde geldt ook voor Carbon Ros. Hij mist SKA en Girmay, maar met Van Aert, Lampaert, Stuyven, Waerenskjold, Teunissen en Eenkhoorn zijn er nog genoeg alternatieven.

Dan blijven de 4 teams met de hoogste CQ score over. Zwiebeln krijgt geen ster van me aangezien zijn team aardig vergelijkbaar is met Ab maar nog wel Lampaert, Nizzolo en SKA in zijn team heeft zitten en ten minste 1 van de drie verwacht ik wel in de top 20. Alleen het niet hebben van Welsford of zijn hogere CQ score tov Ab kan hem nog opbreken. Treenert en erveedeeee hebben het probleem dat ze niet veel keuze hebben en krijgen van mij 1 ster. Vooral als Van Aert niet levert, dan staan zij op het hakblok en wordt het een strijd op cq score of een strijd tussen vooral Girmay en Welsford. Treenert is ook de enige zonder Benoot wat een extra risico vormt.

Ab krijgt van mij twee sterren en zit vooraf in de grootste problemen. Maar zoals we in Wallonie zagen, Ab is een meester in het rechtzetten van scheve situaties. ZIjn grootste probleem hier heet alleen Van Aert. Als we het Belgisch kampioenschap op de weg van dit jaar niet meetellen, dan moeten we terug naar 2019 gaan om een eendagskoers te vinden waar Van Aert buiten de top 12 eindigde. Oftewel, hij levert eigenlijk altijd en ook voor de Super 8 Classic lijkt hij de topfavoriet. Als dat zo uitkomt dan kan eigenlijk alleen zijn cq score tov Zwiebeln of Welsford hem nog redden. Als bijvoorbeel Matthews of Jakobsen toch aan de start verschijnen dan is er wat extra hoop voor hem.

** Ab Normaal
* Treenert, erveedeeee

Treenert

Maak je geen zorgen Ab, v.Aert start NIET.

JDV21

Ab's voodoo heeft weer gewerkt zo te zien!

JDV21

Ik denk dat erveedee nu mijn favoriet is om uitgeschakeld te worden. Als Girmay voor Welsford eindigt dan wordt het erg lastig om te overleven

erveedeeee

Oei dat is wel een tegenvaller ja. Benoot of Welsford dan maar!

JDV21

De nieuwste startlijst heeft ook geen Benoot en Treenert zal daar blij mee zijn. Denk dat ook Carbon Ros zich lanzaamaan oncomfortabel gaat voelen. Het niet starten van Van Aert betekent dat zijn team naar mijn mening toch een sprinter mist. Ik schat Girmay, Welsford en Nizzolo hoger in dan Waerenskjold.

JDV21

Ook geen girmay aan de start. Een driestrijd tussen Ab, Treenert en erveedeeee. Welsford en stuyven VS senechal en ska vs ska en welsford

JDV21

Denk dat Ab toch sneuvelt hier. Ska en Senechal eindigen voor Stuyven

Treenert

Op CQ met 2 anderen denk ik?

Ab Normaal

De laatste voor het tweede wisselmoment.
Ik heb niets van de koers gezien maar de wereldkampioen wint in zijn mooie regenboogtrui. Hij verslaat Turgis en Florian Vermeersch in de sprint.

Dat is dan ook direct het positieve aan deze koers.
Zo super is die Super 8 niet voor mij.
De beslissing valt op plaats 16 en 17. 16e wordt die nare SKA en 17e de betere sprinter van de 2, Stuyven. Is er gesprint? Heeft Stuyven de benen stil gehouden? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat hierdoor niet erveedeee, die toch al een top Afvalkoersweekend beleeft, de pisang is, maar ik.
Helaas eindigt het spel hiermee voor mij.

Maar dit opent ook direct de wisselperiode.
Op 30 september begint de Giro dell'Emilia. op 29 september sluit dus de termijn om je wissels door te geven. En wel om 22.00 uur.

Dus, vrijdag 29 september, 22.00 uur.

Veel puzzelplezier heren!

Nijmos

Erg balen, Ab. Klotemoment zo vlak voor het wisselen. Jammer ook voor het spel als de organisator sneuvelt.

Ik kom er goed mee weg. Door het schrappen van gianni in het wisselmoment en de afzegging van Wva werd het kantje boord. Cq denk ik?

JDV21

Dat is inderdaad erg zuur Ab om er op cq score uit te gaan. Ludi zit nu in een erg goede positie. Laagste cq score en nog 6 wissels over. Met nog maar 3 wissels over, wordt het voor mij een lastige puzzel om te leggen

Carbon ros

Reminder (vooral voor mezelf) dat vanavond de deadline is. Hopelijk maken de Italiaanse wedstrijden nog wat meer deelnemers bekendmaken..

Nijmos

Vanmorgen mijn laatste 4 wissels doorgegeven. Ben benieuwd naar de rest. Spannende laatste weken!

1 2 ... 45 ... 48 49

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.