Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 104 ... 156 157
Nijmos

Iemand een goede en actuele weersverwachting gezien?

Nopper

Scorito gebruikt toch de gegevens van Procyclingstats? Ik zie bij Scorito dat Bettiol niet mee zou doen maar op de site van PS en de organisatie staat dat hij gewoon mee doet.

R. D.

Ik hou het net als Ron op 1. Philipsen 2. Laporte 3. De Lie.

ProScoritoManager

Vanwaar die volle overtuiging van velen dat de sprinters vandaag gaan scoren?

KV

Op de twitter van EF staat inderdaad dat ze maar met 6 starten, en Alberto staat er niet bij... dus dat zal wel kloppen. Gaf ook plots op zondag in Gent-Wevelgem, dus hij is misschien ziek.

Risje89

Zowel vandaag als zondag (voorlopig) 15 man aan de start, tijd om te scoren. Daarna wordt het een stuk minder (4 voor de SP). Kopmannen zijn vandaag:
Laporte, Benoot, Philipsen.

KV

Laporte en De Lie kun je niet echt als "sprinters" aanzien natuurlijk.
Heb het gevoel dat Philipsen er weer niet zal bijzitten, dus ik laat hem er eens uit. Net nu zal het uiteraard een gereduceerde massasprint worden...

R. D.

Veel renners aan de start is alles behalve een garantie op succes gebleken de afgelopen koersen. Ik had zowel vrijdag als zondag 14 man aan de start en slechts 3 in de top 20.

Bzuidema

Wie durft het aan Pidcock te cappen?

Boasson en Hagen

Het plan was om 3 heuvelmannen in te brengen na Parijs-Roubaix, maar door een tegenvallende Girmay lijkt het me een goed plan om er nu al één in te zetten die ook nog wat kasseikoersen rijdt.
De opties zijn dus Teuns en Wellens.
Teuns dicht ik de meeste kwaliteiten toe en rijdt nog 5 koersen.
Wellens rijdt er 6, waarvan 3 samen met Pogacar.
Mijn heuvelteam bestaat verder uit Pogacar, Mohoric, Cosnefroy, Kragh, Madouas en Q. Hermans, dus daar mag nog wel wat bij.
Zouden jullie gaan voor Teuns of Wellens? Ik sta momenteel op een schrale 54% dus ik kan wel wat advies gebruiken.

Risje89

'@Boasson en Hagen: Teuns, Wellens heeft z'n piek dit voorjaar weer gehad.

arjenzvob

Ik zou ook voor Teuns gaan.

Ik geef Girmay nog niet op overigens. Als hij leert eten (op tijd) kan hij echt nog wel gaan knallen.

TheTank

Voor vandaag toch een beetje een luxeprobleem en keuzestress. Met Pedersen (1) die sowieso een plekje verdiend heeft en daarnaast Laporte, Benoot, Philipsen, Pidcock, de Lie en Turner geen idee wie ik op plek 2 en 3 moet zetten. Betsites zeggen Laporte en Philipsen, maar heb m'n twijfels over Philipsen en Jumbo kan zomaar Benoot of zelfs Kooij uitspelen. Momenteel heb ik Philipsen op 2 en Laporte op 3. Kan iemand me hiervan of van een andere optie overtuigen?

Vuel Gi Tour

Ben benieuwd zal spannend worden vandaag.
Geen angst voor vandaag met:

Pedersen capx3
Pidcock cap x2
Laporte cap x1.5

Verder:

Stuyven
Matthews
Kristoff
De Lie
Ewan
Meeuws
Welsford
E. Theuns

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

1 Laporte
2 Pidcock
3 Benoot

Er kan nog geschoven worden met Madouas, Alaphilippe en De Lie op basis van de interviews en extra info van deze ochtend.
Verder 14 man aan de start dus hopelijk blijven we de stijgende lijn verder zetten.

Over de gedachte dat Jumbo zich rustig gaat houden voor RVV, daar ga ik niet in mee. Dan haddenz e Benoot en Laporte gewoon niet opgesteld.

Nog wat extra info, de tijden dat er gesprint werd in DVV was voor de aanpassing van het parcours. Dit is sinds enkele jaren aangepast met het zwaartepunt rond Kruisberg/Hotond.

Ik verwacht een groep van 8-10 man die zich afscheurt. Daarachter kan wel een grote groep gevormd worden.

GL to all!

Jasperdewaal11

No guts no glory:

1) Laporte
2)Kung
3) Benoot

Ik reken op een zware koers waar philipsen en de lie niet meekunnen dus die cap ik niet. Pidcock twijfel ik over maar als hij het nog net niet heeft gaat hij niet forceren, cap ik dus ook niet.

Jumbo gaat het zwaar maken en kung werkt naar zijn topvorm toe voor RvV en PR.

Phoenix0000

Volgens mij is het parcours niet zo heel anders. Je moet meer kijken naar wat er gebeurd met of zonder kleppers. Als Poel en/of poogde meededen was het niet voor de klassieke sprinters volgens mij. Nu zijn ze er niet bij en zal het verschil dat op de klimmetjes wordt gemaakt makkelijker zijn te herstellen.

Dat zou in voordeel moeten zijn van Philipsen, De Lie en natuurlijk Laporte. Of Ineos en FDJ moeten er met het B team van Jumbo een keiharde koers van maken.

Ik heb nu Pidcck, LaPorte en Philipsen. Om beetje te spreiden over twee scenario's. Ook nog Madouas, Wellens, de Lie en Turner.

Heb nog 400 puntjes nodig om die vermaledijde top 10 van de index binnen te komen. Dat is ook nog reden om Pidcock op 1 te zetten vandaag.

Laatst gewijzigd
Pom titcock

Ineos gaat vandaag flink rammen, de sprinters zullen niet kunnen volgen

R. D.

'@BOASSON EN HAGEN

Als je in je basis al zoveel heuvelmannen hebt is het niet gek dat je 54% staat. Ik heb er lang niet zoveel als jij in de basis.

Mr. Burns

'@Phoenix0000 Sta sinds een paar weken wel in die top 10 en ga het zonder zowel Pidcock als Philipsen doen vandaag qua kopmannen dus de weg ligt voor je open mochten ze wel op de afspraak zijn.

Hoop 'maren' deze koers. Deel terug van weggeweest waardoor het maar de vraag is hoe de beentjes reageren, deel diep gegaan afgelopen zondag met ook aanstaande zondag als 'hoofddoel' op de planning wat ook wat vraagtekens met zich meebrengt hoe diep ze vandaag willen (en kunnen) gaan. Daarmee weinig echte zekerheid waar je natuurlijk juist op zoek naar bent voor je kopmannen. Lastig.

Risje89

'@R.D. dat valt toch wel mee bij @Boasson en hagen. Hij heeft Pogacar, Mohoric, Cosnefroy, Kragh, Madouas en Q. Hermans als heuvelmannen. Pogacar, Mohoric, Kragh en Madouas zijn alleskunners die hun punten ook al hebben gepakt op de kasseien. Hermans heeft ook al wat teampuntjes gepakt hier en daar. Naast Hermans is alleen Cosnefroy een echte heuvelrenner (al rijdt zelfs hij hier en daar ook nog wat andere ritjes).

In plaats van Kragh en Cosnefroy, heb ik Benoot en Wellens. Evenveel heuvelmannen dus, maar ik sta ruim 40% hoger.
Ik denk niet dat het aantal heuvelmannen het probleem is van de wat lage ranking. Dat moet eerder aan ongelukkige kopmankeuzes of een team vol Nizzolo's, Turners, Kristoffen en Matthewses liggen.

Laatst gewijzigd
Risje89

Ik weet niet meer wie het zei hier, maar Bettiol start inderdaad niet.

zitvlees

Krijgen we dan vandaag de ware Loulou te zien? De Loulou die Faun Ardeche overtuigend won, die 2e werd achter Roglic in Tirreno, als 55e de Poggio opdraaide, maar als 11e over de meet kwam. Smoesjes genoeg gehoord.. vandaag is D-day, zowel voor Loulou als voor mijn poule. Een dubbele wissel lonkt voor de Hoogmis, behalve als de nummer 4 van de grote 3 vandaag opstaat!

Wishul thinking / sunk-cost fallacy... OF de counterbet die nog iets van mijn poule kan maken. Met 75% heb ik niet veel te verliezen.

Blaagstra

Loulou gaat vast een keer vlammen vandaag, niet tijdens dan wel na de rit op de grill bij PetLev. De kroning vd grote nieuwe Nr. 4 hopelijk ook vandaag: Tommeke!

DrSeuss4

Ik heb een last minute wissel gemaakt. Eigenlijk nooit goed maarja. Heb heel de tijd laporte Madouas Benoot gehad en die volgorde en heb nu laporte Benoot en de Lie. Er moet toch voor alles een eerste keer zijn dus laat de last minute wissel nu eens goed uitpakken.

1 2 ... 104 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.