Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 115 ... 156 157
Nijmos

'@maarten: dfm en gaudu hoef je pas de ochtend van de amstel in te brengen want die rijden geen bp. Tegen die tijd weet je wel zeker of vdp en wva in limburg gesignaleerd zijn hoor. Gewoon veel geduld hebben. Het is moeilijker misschien als je er al twee voor b.p. wil inbrengen, maar ook dan verwacht ik dat zondag na de finish al wel duidelijk is of ze op vakantie gaan of niet.

Nijmos

Zijn er nog mensen die Alaphilipe voor de heuvels tóch overwegen in te brengen? Zeker als hij ook bp rijdt vind ik de verleiding best groot.

EL

Na de ronde flink gekelderd van 96 naar 89% oa door het gemis van Pogi.

Voor Scheldeprijs identiek aan Jasperdewaal11
1) Philipsen
2) Jakobsen
3) Kristoff
Dan nog Meeus & MvdP

Nog 2 wissels voor de heuvels, dat worden waarschijnlijk Pogi en Gaudu, maar eerst PR afwachten. Hou dan wel 4 miljoen over, dus die wissels kunnen volgend seizoen nog wel iets efficiënter.

BigMig

'@Hardloper zoveel
Ik denk dat je efficiëntie van de wissels niet zozeer in gespendeerd geld moet uitdrukken, maar in of je overal genoeg van de juiste mannen hebt kunnen opstellen.

Hommeles

In mijn selectie heb ik onvoldoende rekening gehouden met de drie sprintetappes met alleen Philipsen, Kristoff, Welsford, v Poppel en de Lie hopelijk nog voor EF. Maar, achteraf gezien kan het nog zomaar goed uitpakken. In BdP hield ik de schade zeer beperkt vanwege de winst van Philipsen en het grote aantal vreemde renners in de top 10 (Frison, Rickaert, Beullens, Fredheim). Voorlopige conclusie: drie echt goede kopmannen en misschien twee goedkope renners die mee kunnen vallen is meer dan voldoende.

Oli4smit

'@maarten, zelfde probleem hier!
Oook Wellens en stuyven die ik het liefst wegdoe.
Maar neig eigenlijk naar cosnefroy en teuns
Dus kom dan budget tekort.

Ik hoop stiekem dat er na Parijs Roubaix al duidelijkheid is over het verdere programma van de grote drie.
Naar wat ik kan lezen stoppen van aert en van der poel na Parijs Roubaix, maar dat kan natuurlijk aan verandering onderhevig zijn…

Nijmos

Pedersen kung lampaert van hooijdonk van baarle asgreen jakobsen laporte zullen toch in principe ook allemaal klaar zijn na roubaix? Of verwachten jullie die nog ergens?

Hay

Is er nog een kans dat Jakobsen nog uitkomt in EF, of gaan ze daar voor Merlier?

'@nijmos @karigheid - Thnx voor de reactie.
Probleem is daarmee niet opgelost Nijmos. Want als ik dus Teuns en Cosnefroy wil voor BP dan heb ik daar het geld niet voor. Dan moet ik dus al een dure renner verkopen met de (weliswaar kleine) kans dat ze alsnog ergens verschijnen. VDPoel - Aert - Laporte // Zo lang mogelijk wachten is wel de enige juiste tip; Dus dat ga ik maar doen :).

daan_zeelen_811806

Met het ruime wisselgeld dat ontstaan is door blessures in mijn team ervoor gekozen om Groenewegen nog in het team te wisselen. Heeft niet de beste vorm maar een sprint is een sprint en kan vandaag minimaal top 3 rijden. Daarnaast gaat Groenewegen ook nog EF rijden waar hij zowaar kan winnen

ProScoritoManager

'@nijmos: zonder uitvoerig checken zie ik al Kung en Asgreen in dat rijtje die vorig jaar agr top10 reden. Ik zou dus niet zo stellig durven zeggen dat die niet mee gaan doen dit jaar.

floda

'@ nijmos kung reed vorig jaar ook een zeer acceptabele agr, dus daar hoop ik nog even op. Ik moet eigenlijk alleen voor teuns en voor ala wachten met wisselen op programma van wvp en wva. Met turner kan ik gaudu, dfm enzo al wel erin wisselen.

Sjonge Jonge

Voor de mensen met Kristoff (als kopman):

"Het was en is moeilijk om de focus te houden voor de Scheldeprijs. Ik weet nu al dat ik deze keer met het voorspelde goede weer weinig kans maak om te winnen. Met Halvorsen en Waerenskjold heb ik twee jonge en snelle ploegmaten aan mijn zijde. Het kan best zijn dat ik mijn rol zal spelen vroeg in de lead-out om zo uit de gevarenzone te blijven wanneer de echte spurt losbarst.

In 2015, bij mijn eerste zege, behoorde ik tot de allersnelste renners van het peloton en wist ik dat ik in de spurt kon winnen. Momenteel zie ik mezelf niet in staat om renners als Philipsen of Jakobsen te kloppen. Dus is het misschien beter dat ik mij nuttig maak als lead-out voor mijn jonge ploegmaten die zo ervaring kunnen opdoen. Ik word trager, er zijn snellere alternatieven binnen de ploeg.”

Nijmos

Begint een aardige miskoop te worden zo die Kristoff. Dat terwijl vooraf alles erop wees dat je hem moest hebben. Wat is trouwens je bron sjongejonge?

Sjonge Jonge

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230404_95556153?&articlehash=SVRApN8VhCjvieR%2F0NyyUeJcpWC8PYIamW%2FrkZz6Jq%2FgUdE2lNjJRHq0z2HHvTIGLUvJWntqSxfIQpyazRuqas4QNFtdQpFku2ECbOeGHbeiAZu8vM0OZq652MZ6tslKfgV8qe6IMgkn4wlsg51Qp7ZvdDH8W5gSF4GYFBui9CBT437aozXLndClOIBb5nIA9g7g3nxn4XrVYhsQmcm7kRwx8pJV8iINJsQ3ZOL01a452krrQl7eZu5aSzloJqzaN6GaK%2F1bM4wjT70ziJ9%2BtUSv2Wqjb9GegAn%2F9y35t8fLvH5Wyk9%2FN66WhVPUlGk8OflcNWffzFIH2N0ul%2FkMQQ%3D%3D

Nijmos

'@psm en @floda: jullie realiseren je neem ik aan dat agr en roubaix vorig jaar waren omgedraaid en dat daardoor vrijwel het hele kasseipeloton aan de start stond in de agr terwijl het hele ardennenpeloton nog in baskenland zat? Uitgesloten is het inderdaad niet, maar dat maakt de kans dat ze meedoen- en zeker: meedoen om de knikkers- toch echt wel veel kleiner. Vorig jaar waren gasten als roglic dfm alaphilipe gaudu evenepoel bilbao allemaal in baskenland te vinden tijdens de agr, terwijl kung en asgreen 2 weken moesten overbruggen tussen hun twee piekmomenten.

Risje89

Kan Kristoff dat niet even een dagje eerder melden. Heb hem nu als tweede kopman boven Welsford.

Kleine Drekst

Gelukkig had ik hem als 3e kopman heb wel alvast een note gemaakt om volgend jaar 1 sprinter extra mee te nemen

Jommelb

Ow ow Jakobsen, wat laat je me in de steek. Dacht een voordeel te hebben met Jakobsen en Philpsen vanaf het begin, maar dat valt toch flink tegen zo!

KV

Had dan nog beter Giacomo als 3de kopman gemaakt ipv Meeus maar denk dat die er niet ver achter zat.

Thomberg

Gelukkig tegen ze toch voor Einhorn 😅

Theuns helaas geen top 5 volgens mijn voorspelling maar 6 is ook netjes

rbc1912

Lekker Welsford. Voorlopig 6% gestegen naar 90,7%. @Nijmos: 6144 punten ;)
De Scheldeprijs is me altijd goed gezind

arjenzvob

Om wat verschil te maken Jakobsen op 1 gezet, omdat ik verwachtte dat velen Philipsen op 1 zouden zetten. Benieuwd waar hij uiteindelijk terechtkwam. Met Philipsen en Welsford natuurlijk wel leuk gescoord.

jenzrscl

Phillipsen kopman 1 en welsford kopman 2 leverde!:p gestegen naar 85% nizzolo ook eens top 10!

VincentK

Jakobsen niet eens top 20, zie ik. Dat is balen. Sta inmiddels iets boven de 91, maar de wisselstress is immens, want ik kan me daar geen verkeerde keuze veroorloven als ik niet wil terugvallen. EF als afsluiting maakt het allemaal nog een stuk moeilijker.

1 2 ... 115 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.