Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 117 ... 156 157
Ketjap Manis

Iemand die Valter overweegt? Was indrukwekkend vandaag en kopman (?) Jumbo in de Ardennen.

Kanarie

Idem aan @DrSeuss4, met de kopmannen 1 Philipsen, 2 Welsford (en 3 Ewan) ruim 9% gestegen naar 94%.

Kanarie

Valter lijkt me geen beroerde keuze, net als een Gaudu. Ik zit nogal dun in de Brabantse pijl dus wil iemand die daar rijdt. Een Cosnefroy en/of Theuns. Of misschien wel Pidcock, maar die heb ik er eerder al uitgewisseld voor Mohoric waar ik nu veel spijt van heb.

VincentK

'@Kanarie, ik heb ook vrij vlot Pidcock ingeruild (ice Turner, voor Kooij en Pogi) en misschien komt mij terug over een dag of 6 (zo kort is het naar de Brabantse pijl!). Enige waar ik mij druk om maak is dat dit ten koste gaat van ws MVDP (enige alternatief is WvA) en ik dan een rot beroerte krijg als MVDP een dag later ineens op de startlijst van de AGR staat. Volgende week di gaat de kogel door de kerk. Alternatieven voor Pidcock zijn op dit moment Teuns en Cosnefroy. Na deze wissel wordt het elke dag een gebedje voor een (voor mij) goede EF startlijst :).

jm dvg

Vandaag 7% gestegen. Toch voelt t als de dag vd gemiste kansen met ewan die ingesloten raakt en zijn benen stilhoudt. Kristoff die niet meesprint en meeus 14e of 16e terwijl de goedkopere welsford 2e en theuns 6e worden.

Bij bp voorlopig 4 man aan de start nu Wellens weg is gevallen. Ga kiezen uit cosnefroy*, teuns, hermans*** die bp rijden en mohoric, pogi**, gaudu***, martinez en valter. De sterren hebben momenteel de voorkeur dus nog één lastige keuze te maken.

Reeds aanwezige heuvelmannen zijn pidcock, Sheffield, kwiato, honore, kron en benoot.

Jasperdewaal11

Staat op mijn lijstje

KissMyAce2.0

Iedereen op mijn lijstje zit of ligt. Ik ben er klaar mee!
Ik ga aan het bier

Aanklampen

Het is bal! Wout aan LBL toegevoegd

Nijmos

Iemand kunnen achterhalen wat de bron hiervoor van pcs is?

Yskoud

WvA LBL? Mooi zou dat zijn! Nu nog MvdP aan de AGR en al die mooie wisselplannen kunnen naar de prullenbak

mspan

Iedereen al de startlijst/deelnemende teams van EF gezien. Geen Jumbo, geen Soudal-Quick Step, geen Bora, geen Trek. Dus ook geen Kooij, Merlier/Fabio, Bennett/Meeuws/Van Poppel en Theuns. Wordt een nog ergere breinbreker die wissels nu met dit in je achterhoofd.
Alle ballen op Welsford? Die aangeeft meer rittenkoersen te gaan rijden komende periode. Ook nog een Duitser in dat team, die vrijwel altijd EF top 10 rijdt.
Alle ballen op Jasper? Die dit echt als een C klassieker bekijkt.
Alle ballen op Kristoff? Die BDP overslaat en SP aan zijn teamgenootjes laat(fantastische 16e plek ofzo)
Enige zekerheid is De Lie, ook al zie ik hem nog wel een ander pad kiezen over paar weken.
Al met al wat ga je doen met je wissels?!

mspan

Link van pcs klopt zeker niet. Hier staan de deelnemende teams: https://www.eschborn-frankfurt.de/en/home/eliterace/startlist

Nijmos

'@yskoud: met het wisselen van kung laporte en jakobsen kun je ook al een hoop leuks doen hoor:)

Rad

En dus waarschijnlijk wel Groenewegen.. hoe heb ik die over het hoofd kunnen zien (was ook nog eens goedkoper dan z'n collega's met 1,5 M)

drop drover

Ik mis een WT team bij EF (zouden er 10 moeten zijn en 19 teams in totaal)

Sjonge Jonge

Volgens mij ook Bora

Nijmos

'@rad: kan ook best dat ze voor matthews gaan daar? Het is bepaald geen biljartlaken dat Ef. Je hebt hem trouwens over het hoofd gezien omdat niks van zinn programma bekend was en wel al bekend was dat hij in ieder geval niet kbk reed.

Laatst gewijzigd
drop drover

'@sjonge jonge Ja idd. Zou wel zo logisch zijn in een Duitse koers, maar of ik dan met mijn Meeus zo blij moet zijn...zucht

Hommeles

Ze zouden EF echt uit het kassiekerspel moeten halen. Het is gewoon geen klassieker. De renners beschouwen het ook niet als een klassieker. LBL is gewoon de laatste voorjaarsklassieker, klaar. Dit is een koers die populair is bij wat Duitse sprinters maar kent ook verder geen prioriteit.

Het verpest ook de samenhang in je team. Bij de meeste klassieker-renners zie je een vast patroon: of ze pakken zo'n beetje alle kassseien tot roubaix (met of zonder Strade), rijden AGR, WP, AGR of ze doen de sprints BdP en SP. En sommige doen van alles wat, zoals Mohoric/Benoot. Maar je ziet hierin geen patroon dat EF wordt meegepakt in een programma.

Weet iemand waarom deze koers was toegevoegd?

Nijmos

Het is toch juist mooi dat je deze koers in je overwegingen betrekt? Denk je dat alle voetbal en formule liefhebbers op eschborn frankfurt poenkt d e zitten refreshen wie daar meedoen? Neen. Die knallen er obv unibet en de podcast 10 kasseimannen 4 sprinters en 6 heuvelgasten in en hopen er het beste van. Juist in de meer niche koersen als de panne sp bp en ef maak je dan het verschil. Van mij mogen ze er nu je zoveel wissels hebt juist nog wel iets bijdoen. Die trofeo lalala of nokere

Punchen of verzuipen

Eens. Eschborn-Frankfurt is nu juist een heerlijke koers waar mensen die wél goed plannen voor álle koersen in het spel nog flink beloond kunnen worden. Lekker houden zo. Je weet van tevoren dat die koers erin zit, dus je kunt er je strategie op aanpassen. Wees blij dat er nog enige strategie bij zo'n spel komt kijken.

Dr.Watt

549p behaald dankzij Philipsen (Cap1), Groenewegen (Cap 2), Meeus, Mozzato en MVDP.

2.6% gestegen naar 96.1%.
Na een licht ontgoochelende DVV en een succesvolle RVV komt het bekertje stilaan in zicht.

Hebben we eindelijk de Scorito-code gekraakt?

Dat we maar snel aan de heuvels beginnen.
Met Pogi, Pidcock, Powless, Alaphilippe, Benoot, Sheffield, Madouas, Zingle en nog twee wissels zou daar in principe geconsolideerd moeten worden.

Met Gaudu, REV, Teuns, Cosnefroy, Higuita, Vlasov, Matthews, DFM, Mas, Valter, Hirschi en Woods zijn daar uiteindelijk ook nog veel opties.
Daar zitten dus ook veel potentiele must-haves tussen.
Zeker nu er veel spelers nog Pogi en Pidcock gaan wisselen.

Voor EF ga ik in principe niet wisselen.
Philipsen, De Lie en Marit reeds op de startlijst en dan hopen dat er van het groepje Groenewegen, Kristoff, Ackermann, Mozzato, Meeus en Zingle nog een tweetal in de punten rijdt.

Laatst gewijzigd
R. D.

Als het succes van je team bij EF nou echt een kwestie van kunde zou zijn, dan zou het wat anders zijn. Het is toch tot nu toe gebleken vooral een kwestie van geluk te zijn. Van mij mogen al die koersen waar tot de laatste dag vraagtekens bestaan over de startlijsten er wel uit. Dan wordt een teamselectie maken ook minder gokken en geluk hebben.

Punchen of verzuipen

De 'kunde' zit erin dat je dit jaar wissels hebt die je kan plannen. Ik hou dus minstens één wissel vast tot EF, misschien zelfs twee. Om dat mogelijk te maken heb ik al redelijk wat heuvelmannen in mijn basisselectie gestopt. Is gewoon planbaar.

Dr.Watt

EF is toch een absolute meerwaarde.

Ook al is de startlijst nog niet bekend.
Je kan hier echt verschil maken door er tijd in te steken.
Op basis van voorbije jaren, ploegsamenstellingen, natonaliteiten, de programma's van de renners dit jaar en voorbije jaren kan je toch een redelijk goede voorbeschouwing maken.

WVA en VDP kiezen kan uiteindelijk iedereen.

Hierboven werd Groenewegen aangehaald. Die was voor mij een must-have aangezien hij (buiten de piepjonge Blake Quick) de enige sprinter is van zijn team.
Ex-winnaar van BDP en ex-podium in SP, hij is dan ook nog eens laaglander, dan kan je er toch voor 99% zeker van zijn dat hij die koersen rijdt. Waar gaat die in godsnaam anders rijden? Maar stond idd op geen enkele startlijst.

Voor EF heb je Philipsen als ex-winnaar, Kristoff als recordhouder (Betekent toch sowieso wildcard), Bauhaus die als Duitser hier altijd rijdt, Ackermann zelfde scenario, Groenewegen zoals hierboven aangehaald.
Kooij, Bennett die hier al zo vaak heeft gereden en gewonnen.
De Lie en Marit staan al op de startlijst.

Dit zijn al 9 opties.

EF is wat ondergewaardeerd maar blijft voor de sprinters een topklassieker en World Tour. Het is echt geen compleet mysterie wie daar gaat rijden.

1 2 ... 117 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.