Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 118 ... 156 157
dadeliva

Nu van Aert LBL nog rijdt heb ik met 3 wissels over en Pogacar niet een interessante puzzel als VDP AGR gaat rijden.
Ik kan dan Laporte, Stuyven en Wellens wisselen voor 7,5M. Ik heb dan na de wissel van Pog 3M over.
Teuns kan dan niet. Mogelijkheden zijn dan:
- Cosnefroy + Kron
- Gaudu + Martinez.
- Eerst alleen Pog + Martinez en na AGR Teuns
- geen Pog en Teuns, Cosnefroy en Martinez
- Toch maar VDP wisselen en Pog, Teuns en Cosnefroy

Wat zou jullie voorkeur zijn?

Ik heb nu Pidcock, Mohoric, Hermans, Benoot, maar ik moet er wel wat heuvelkopmannen bij.

Hommeles

Nog even terugkomend op de EF discussie. Dat het moeilijk te voorspellen is, maakt nog geen sterk argument om deze rit als klassieker te beschouwen. En het verschil maken als 'deskundige' zit niet in dat je zo snugger bent om wat Duitsers in je team te stoppen die die laatste rit nog meerijden. Dat verschil kun je juist maken doordat je Powless op waarde wist te schatten of dat je wist dat Mohoric het ging flikken dit jaar.

@Dadeliva,
"Nu van Aert LBL rijdt..." pardon? Wat is je bron?

Dr.Watt

Volgens mij gaat Van Aert zeker geen LBL rijden dit jaar. Het is niet omdat ze bij PCS hem ineens toevoegen dat die zijn rigoureuze seizoensplanning gaat overhoop gooien.

Die heeft een heel belangrijke rol in de Tour en in LBL is 3e na Pog en REV het hoogst haalbare.

Dr.Watt

'@ Hommeles

EF is een klassieker omdat het nu eenmaal een klassieker is. :)
Onder de oude naam 'Rund um den Henninger Turm' was dit zelfs onderdeel van de ondertussen ter ziele gegaan Wereldbeker. Samen met Hamburg is dit ook de enige Duitse WT ééndagskoers.

Scorito doet dit imo niet omdat er teveel spelers zouden afhaken als het spel te lang zou duren.
Maar je zou toch ook Lombardije, San Sebastian, Quebec, Montreal, Hamburg en Paris-Tours kunne toevoegen aan dit spel.

Het is toch echt meer dan wat 'Duitsers erin stoppen' al is dat zeker een een mogelijk uitgangspunt. In de Giro ga je ook meer Italianen in je ploeg hebben dan in de Vuelta.

Laatst gewijzigd
Aanklampen

'@Dr Watt. Leuke timing. 23 minuten geleden weer eraf gehaald... Beetje mindfuck.. Zoals met Pogy die erop en eraf en weer erop kwam staan..

Nijmos

'@hommeles: en ook dat waren vooraf hele goede keuzes die serieuze spelers overwogen. Maar serieuze spelers nemen ook mee dat kristoff zelfs als hij geen deuk in een pakje boter rijdt zijn voorjaar altijd nog redt in EF. serieuze spelers overwegen daarom ook bennett. En om jezelf nu op de borst te kloppen over powless en mohoric... mohoric haalde 400 nogwat punten vorig jaar en juist voor serieuze spelers waren er redenen te aarzelen of hij dat weer ging/gaat doen. Powless was natuurlijk een goede, maar in die categorie waren andere opties ballerini, q hermans, welsford. Ook van alles voor te zeggen. Het is toch juist mooi dat het óók op balans aankomt en niet alleen op de juiste namen? Bovendien heb je zoals hier al gememoreerd wisselmogelijkheden die je kunt inzetten voor EF

Nijmos

'@dr watt: het zou best leuk zijn als het klassiekerspel een jaarspel was, met na de tour het tweede deel waar je dan een nieuwe ploeg voor samenstelt. Wel wat lastiger omdat de samenhang kleiner is misschien, maar lombardije hamburg, wk op de weg, wk itt, parijs tours, canada zijn echt wel de moeite.

Wicked Wout

Over de plannen van Jumbo in de klassiekers zei Valter eerder dit jaar: "Maar dus ook in de Ardennenklassiekers, waar we zonder kopman starten en ik een vrije rol heb"

Zeeman vulde daarop aan: Ook zagen we dat er in de Ardennenklassiekers vrijwel niemand van onze grote namen aanwezig is. Dat is een terrein waarin Attila ook talentvol is, dat willen we nu gaan ontdekken

Tis dus een gokje om hem te nemen, maar voor degene die al voldoende zekere namen hebben, kan het best leuk uitpakken.

dadeliva

'@Aanklampen van Aert stond vanochtend bij Scorito voor LBL ingedeeld, maar nu inderdaad niet meer. Scheelt weer wat hoofdbrekens.

Gisteren met 579 mede door Philipsen (3x) en Welsford (2,5x) 6,7% gestegen naar 90%. Met 3 wissels over houd ik hoop op een beker.

Dr.Watt

Volledig eens met Nijmos.

Mohoric had ik vorig jaar en in alle GT's waar hij aan de start stond. Dit jaar heb ik hem bewust niet genomen.
Ondanks het feit dat ik er 100% van overtuigd was dat die veel punten ging halen. Pedersen hetzelfde verhaal, dat is een garantie op punten.
Maar past hij in jouw ploeg?
Van Baarle stond cap 1 voor Omloop. Ik was er van overtuigd dat hij die ging prikken en toch niet geseleceerd.

Je maakt keuzes op basis van budget, balans, startlijsten en potentiële pick rates. Enzoverder.
De spelers die geen Pogi, VA of VDP hebben, hebben dit ook niet gedaan omdat ze dachten dat die een rotseizoen gingen draaien. Wel uit tactische overwegingen.

Enerzijds heb ik natuurlijk wat meeval gehad dat er geen renners uitvielen anderzijds bestaat de Wellens-val en de Ewans-val ook al jaren.
Na Omloop stond ik op 85% en nu gestaag geklommen naar 96% met goede hoop om te blijven stijgen. Volgens mij omdat 'balans' mijn codewoord was en ik rekening heb gehouden met elke koers van het spel.

Nijmos

Zijn er hier trouwens nog mensen die evenepoel voor 1 koers (x2.5) zouden overwegen? Luik is best een lastige koers waar lang niet alle favorieten het waar maken. Iemand die er bovenuit steekt kan daar behoorlijk veel verschil maken.

Dw vraag of er nog mensen overwegen alaphilipe in te brengen wil ik ook nog eens herhalen.

Hommeles

'@Nijmos, Dr. Watt, het is gewoon een losse flodder aan het eind. Een koers die voor geen enkele ploeg een hoofddoel is en misschien heb je historisch gezien gelijk maar het is niet voor niets dat er in PCS nu nog steeds maar 4 renners op de startlijst staan. Historisch gezien zou je in het voorjaar ook bijv. Trofeo Laigueglia of GP Denain kunnen toevoegen, maar dat doen we ook niet omdat de koersen niet voldoende belangrijk zijn voor de renners. Vorig jaar is geëxperimenteerd met Milaan-Turijn. Was voor niemand prioriteit, we wisten niet eens het parcours. Als je Cavendish had, dan was dat meer geluk dan wijsheid geweest.

Het is daarmee ook geen kwestie van balans, het is een kwestie van of je voldoende kunt inschatten hoeveel prioriteit een team/renner geeft aan EF. Dat je Jakobsen/Groenewegen/Ewan meeneemt voor SP en BdP is een kwestie van balans. Maar je moet echt geluk hebben of die renners ook mee gaan doen aan EF (dat lijkt me echt onzeker). En dan niet omdat ze geblesseerd zijn (dat hoort bij het spelletje) maar of ze het nog de moeite vinden.

Voorts klop ik mezelf niet op de borst, ik had zowel Mohoric als Powless niet. Bedoel alleen maar te zeggen dat het juist inschatten van welke toprenners wel/niet in vorm zijn voldoende basis biedt om als wielerkenner het verschil te maken in dit spelletje i.p.v. of Ackermann vette punten voor je haalt in een zwaar uitgedund sprintersveld. Ter illustratie, ik zou het bijvoorbeeld flink irritant vinden als GP Denain was toegevoegd aan het rijtje. Dan kwam het er dus op aan of je op tijd door had dat een B-sprinter deze rit nog wil meepakken in zijn programma (Molano had gewonnen).

Rad

'@Dr.Watt: Frankfurt onderdeel van de wereldbeker? Wanneer dan? Zurich en Hamburg wel bij mijn weten (dat waren klassiekers)

Nijmos

Ik snap je punt opzich ook wel hoor hommeles, maar juist met de wissels is het een mooi element. Sprinters wisselen is nu geen evidentie. En je kwam tot nu toe door de waaiers vrijwel zonder sprinters weg. Ik vond milaan turijn ook niet zo per se heel mislukt en had wel degelijk voor de deadline al door dat het sprinten zou worden. Dat vergde wel veel research.

Nu denk ik zelf met kristoff nizzolo matthews philipsen de lie goed te zitten voor EF. Ik gok het er denk ik op, maar zeg well played als zij niet rijden en jij op het laatste moment bennett of ackermann ofzo nog kunt inbrengen. Juist door de wissels kun je dat nooit volledig op pech gooien want je weet dat hij meetelt.

Dat de koers geen prioriteit heeft is deels waar, maar ook maar deels. Er staat altijd een tiental sterke sprinters aan de start en er laat niemand lopen omdat hij geen zin heeft. De lijst met winnaars is indrukwekkend. Niet per se minder indrukwekkend dan in brugge de panne bijvoorbeeld. Die laatste heeft historisch hier ook weinig te zoeken want dat was eigenlijk een meerdaagse koers.

We worden het vast niet eens, maar ik zou een wissel bewaren als ik jou was ;) cosnefroy heb je toch al :D

R. D.

Ik was ook echt van plan om 1 wissel voor EF te bewaren, voor een zekerheidje, maar dat nu uitgerekend Wellens wegvalt is wel echt zuur. Dus ik ga het zien volgende week vrijdag hoe mijn heuvelteam ervoor staat na de komende koersdagen en het inbrengen van 2 heuvelmannen. Kan ik met vertrouwen 4x3 kopmannen opstellen dan bewaar ik er eentje, anders gaan we een gokje wagen dat het huidige sprintteam genoeg is.

Dr.Watt

'@Rad

Ergens in de jaren '90. er waren toen een aantal klassiekers die werden afgewisseld. Hamburg, Leeds classic, Wincanton Classic en Rund um den Henninger Turm zat er ook bij.

@ Hommeles

Vorig jaar had ik Cav voor Milaan-Turijn en dat was niet gebaseerd op geluk. En Bouhanni.

Lagueglia en Denain staan historisch gezien toch absoluut een trapje lager dan EF. Als je EF een losse flodder noemt kan je dit even goed zeggen van BP. Daar is de startlijst ook zeer beperk tov andere heuvelkoersen.
Ook Kuurne is maar sinds een aantal jaren opgeklommen van semi-klassieker naar klassieker.
Op het palmares van EF staan weinig pannenkoeken en het is WT.

Volgens mij zijn er minstens een tiental sprinters waar je voor 80% zeker van kan zijn dat ze EF rijden. Dan moet je puzzelen en afwegen of je ze ergens anders ook nog kan uitspelen.
Philipsen, Bauhaus, Bennett, Gaviria, Ackermann, Kristoff, Groenewegen en nog een aantal anderen.

Dr.Watt

'@ Nijmos

Alaphilippe heb ik reeds en lijkt me zeker een goede wissel.

Evenepoel overweeg ik maar nog niet overtuigd. Ik verwacht een sprint tussen Pogi en REV in LBL. Kan me moeilijk indenken wie die 2 kan volgen.

Het is idd maar 1 koers maar wel een bijna zekere 225p.

Bleenen

Iemand die Skjelmose nog overweegt om in zijn team te klikken? Rijdt 3 koersen (AGR, WP en LBL) en lijkt in vorm gezien zijn prestaties in het baskenland. Koopje voor 750k.

Dr.Watt

PCS heeft de startlijst van BP.

Een aantal persoonlijke tegenvallers. Geen Pidcock (kan mss nog toegevoegd worden). Geen Zingle, geen Alaphilippe, geen Louvel. Geen Madouas.

Ook geen Matthews

Wel De Lie, Sheffield en Powless.
Powless net voor RVV gewisseld voor Milan met het idee dat die BP zou rijden.

De potentiele wissels zijn dan Teuns (die ik echt wilde vermijden wegens hoge pick rate en weinig vertrouwen erin), Hirschi, Barguil, Johannesen (rijdt die WP en LBL?) Cosnefroy (ook liever niet aangezien te licht voor WP en LBL), Kron, Q Hermans, Bagioli.

Kan ik beginnen nadenken of ik mijn " kopmannen voldoende acht ofdat ik een wissel inbreng met het oog op BP.

Laatst gewijzigd
Risje89

Geen Pidcock, dat is ruk.

Edit: Wellens staat er nog op, lijkt niet de meest actuele lijst.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Ja maar Wellens staat er ook nog op dus lijkt mij nog niet correct

Dr.Watt

Volgens mij is dit de lijst die ze van de organisatie hebben gekregen.
Zal niet 100% up to date zijn (cfr. Wellens) maar wel redelijk accuraat.

floda

Ja zonder pidock is wel ruk, nu maar 2 man in koers. Had costa en pidcock hier verwacht. Nu moet ik dus wel teuns of cosnefroy of hermans opstellen. Alledrie weinig vertrouwen in. Had graag gaudu genomen voor de koersen erna. Of toch de gok nemen dat powless ook lbl en waalse pijl rijdt.

Jasperdewaal11

Nou WvA voelt zich niet top en heeft nog wat last en zegt een punt te zetten achter zijn voorseizoen na Zondag.

rbc1912

Wright Said Fred staat er wel op zie ik :)

1 2 ... 118 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.