Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 119 ... 156 157
Groetjesaandevoetjes

'@Dr.Watt - geen Gaudu?

drop drover

Geen TJV bij EF, geen Pidcock bij BP en geen DFM bij AGR.
Voelt bijna als een etappedag waar ik de verkeerde Captains heb gekozen.

Laatst gewijzigd
Hommeles

Okee okee, ik hou erover op.

Wel weer interessant: 3x heuvelboys erin knallen voor 3/4 koersen extra punten pakken of nog een wissel bewaren voor EF. Het punt is wel dat je voor EF er niet zomaar een zekerheidje inwisselt (omdat niemand die f****** kermiskoers wilt rijden....ohhhja ik zou erover op houden, super belangrijk Eschborn Frankfurt). Ik heb zelf Kristoff, de Lie, Welsford, van Poppel en Philipsen. Dat is opzich niet heel ruim, maar als ze allemaal zouden rijden (ik heb geen idee waarom ze dat zouden doen, tenzij ze familie in Frankfurt hebben wonen, niet dat iemand om die koers geeft....okee ik stop, prestigieuze parel voor de wielersport daar in Eschborn) dan heb ik 3 prima kopmannen.

In dat geval denk ik toch dat de wissels meer waard zullen zijn voor de heuvels. Met als enige kanttekening dat je, afgezien van Pogi, niet iemand erin wisselt die 4x podium kan rijden. Ik denk dat de meeste renners in 2 van de 4 koersen tot de kanshebbers behoren.

Dr.Watt

'@ Groetjes

Gaudu wil ik absoluut. Maar heb nu enkel Sheffield, De Lie en Powless in BP.

Nog 2 wissels over. De wissels waar ik hierboven naar verwees waren specifiek op BP gericht.

Nijmos

Geen bling vind ik de grootste tegenvaller. Met hem zit echt alles tegen dit voorjaar. Jammer. Zijn team doet niet mee dus dat is definitief. Pidcock wacht ik rustig af. Ook iemand als zingle kan best toch meedoen. Deze startlijsten zijn alweer verouderd want bijvoorbeeld wellens doet nog mee

Dr.Watt

Ik hoop echt dat Zingle, Pidcock en Alaphilippe als een konijn uit een hoge hoed komen.

Wellens eraf gehaald op PCS

Hommeles, wat vind je eigenlijk van BP? ;)

We zijn 6 dagen voor de start en er is nog steeds amper duidelijkheid over de startlijst.

drop drover

Ik ben bang dat het wel redelijk zeker is dat Pidcock niet meedoet bij BP, zeker na zijn post RVV uitspraak lekker 2 weekjes vrij te zijn. Ben nu haast verplicht Teuns en Cosnefroy te nemen anders heb ik buiten Q.Hermans geen 3 kopmannen. Dat wordt dus Gaudu laten varen aangezien Pogi er ook nog ingefietst moet worden voor AGR.
Achteraf was Pogi meteen hebben dus absoluut de beste keuze....

Hommeles

BP mooie koers, past in het programma, geven renners om. Geen achteraf sprintje ;-)

Voor mij wordt het denk ik Pogi, Gaudu en Teuns erbij pakken en dan flink scoren want ik heb al Cosnefroy, Zingle, Benoot, Hermans, Pidcock, Kwiatkowski, Mollema en Kron. En Kung! (jawel, staat erop voor AGR). Echter, ik vrees dat veel mensen voor de strategie van 3 heuvelwissels zijn gegaan. Zal me niks verbazen dat er flink wordt gescoord.

Als ik het zo hardop lees twijfel ik toch of het niet verstandiger is om een wissel te bewaren voor een arme stakker in het B-garnituur die als strafkamp van zijn ploeg naar dat achterafkoersje moet in mei. Maar zal er verder over op houden...

Valvuillerdemoz

Gaudu nemen voor BP. Is dat slim? Volgens PCS staat FDJ niet aan de start bij de BP. Of klopt er misschien helemaal niets van die startlijst?

Laatst gewijzigd
R. D.

Ik neem aan dat de aarzeling voor de BP lijst vooral samenhangt met de ronde in het Baskenland. Als dat voorbij is zal het snel gaan. Al is het dan al maandag. :D

Dat geduld hebben we natuurlijk niet, want die wissels branden in je zak.

Laatst gewijzigd
rbc1912

Geduld is wel een schone zaak natuurlijk

Voor woensdag wordt er hier echt niet gewisseld. Er kan echt nog vanalles gebeuren en eerder wisselen heeft ook echt geen nut. Maar ik snap je hoor. Bij mij branden ze ook nogal. Zal blij zijn als ik er vanaf ben

jm dvg

Of je moet mohoric nog overwegen dan kun je beter vandaag/morgen wisselen ipv woensdag... ikzelf denk overigens dat hij over zijn voorjaarsvorm heen is en bij PR kun je natuurlijk veel pech ondervinden.

Yskoud

Scorito:

Toch een lekker gevoel: je Gouden Wissels nog kunnen inzetten!

𝐓𝐮𝐬𝐬𝐞𝐧𝐬𝐭𝐚𝐧𝐝:
3️⃣ verbruikt 23%
2️⃣ verbruikt 24%
1️⃣ verbruikt 20%
✅Nog alle wissels over: 33%!

ProScoritoManager

'@Yskoud, interessante cijfers! Toch meer mensen al gewisseld dan ik had verwacht. Als ik mijn 3 wissels goed inzet kunnen die dus inderdaad goud waard zijn. Helaas maakt die BP startlijst het er niet makkelijker op. Gelukkig zal er komende dagen steeds meer duidelijkheid komen. Wat mij meteen bij mijn volgende punt brengt: waarom willen mensen zo snel mogelijk hun wissels uitvoeren? Straks valt jouw wissel bij de verkenning een dag voor BP en daar zit je dan met je droomtransfer.

Rad

'@drop drover; Exact, nu DFM nog op z'n plaat en Jakobsen die EF niet gaat rijden en we zijn compleet. Wanneer begint het Giro topic? ;)

R. D.

Het scenario dat van Aert in het wiel van van der Poel zit terwijl van Baarle of Laporte weg rijdt is toch wel zeer aannemelijk voor zondag. Eigenlijk is het jammer dat die 2 allebei meedoen want nu moet je gokken welke vd 2 het wordt. Dan zul je zien dat je mis gokt, maarja waarschijnlijk zitten ze alle 4 in de top 10. Voorlopig heb ik staan:

1 vd Poel
2 van Aert
3 Kung

Nijmos

'@RAD: wordt inderdaad eens tijd voor een girotopic. Dan zullen we eens laten zien hoe goed wij mannen kunnen multitasken!

arjenzvob

Ook hier glipt het door m'n vingers lijkt het door alle berichtgeving....

Topic Giro vind ik ook leuk. Ik probeerde een nieuw topic te openen maar het lukte me niet, waar het me vorig jaar wel lukte met het starten van SCORITO KLASSIEKERSPEL 2022.

Je gaat naar je profiel. Topics. Nieuw topic. En dan geef je het de naam SCORITO GIRO 2023, anders gaat Wielerflits piepen. Misschien lukt iemand anders het wel?

floda

'@ yskoud interessant lijstje over de wissels. Ben wel benieuwd hoeveel mensen met die 2/3 wissels te gaan wel pog en/of pidcock hebben in hun team. Want die kunnen echt sterk team op gaan stellen in heuvels.

DrSeuss4

Mij lukt het ook niet Arjenzvob

Yskoud

'@floda, ik ben er zelf zo een. Ik heb nog 3 wissels en sta op 97.5% met nu voor de heuvels als Pogi, Pidcock, Mohoric, Hermans, Martinez, Kwait, Mollema en Kragh en Simmons.

Dus denk er nu aan om gewoon vlak voor de BP en de WP de absolute favoriet van de bookies te nemen en laatste wissel te gebruiken voor EF.

Gaudu, Teuns, Powless, Skjelmose, Landa, Cosnefroy, Higueta. Daar dus 2 van…

Dr.Watt

'@ Yskoud

Je staat er wel goed voor.
Al denk ik dat je je heuvelteam niet mag overschatten.
Ik zie Mohoric, Kwiato(wel teampunten), Mollema, SKA en Simmons geen of heel weinig punten pakken. DFM gaat zich mss moeten opofferen voor Pidcock in bepaalde scenarios.
Hermans Top 5 in BP en dan 2x top 15 in WP en LBL.
Het is natuurlijk maar mijn opinie.

Wie heb je voor EF op dit moment?
Mss kan je je derde wissel ook voor de heuvels inbrengen.

Edit: AGR heb ik even vergeten in mijn analyse. Daar kunnen Mohoric, Kwiato, Simmonds en SKA wel wat punten pakken.

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

De voorlopige startlijst staat ook op de website van BP.
Exact dezelfde als op PCS.

johnnyvdlaar

https://www.debrabantsepijl.be/nl/wedstrijd/elite-mannen/wedstrijdinfo?tab=deelnemers-89 hier staat best een complete lijst.

Nijmos

Met pogi pidcock en nog 3 wissels sta je er fantastisch voor natuurlijk. Wel even de vraag wat je voor EF al hebt natuurlijk. En voor bp is het niet slecht maar ook nog niet geweldig. Kan me voorstellen dat je idd bij minstens 1 of misschien wel twee bp favorieten uitkomt. Die koers gaat meer verschil maken dan koersen waar pidcock en pogacar al voor je starten.

Ik mis trouwens als we het hebben over absolute favorieten op je lijstje wel alaphilipe (wp) en evenepoel (lbl)

1 2 ... 119 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.