Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 120 ... 156 157
Yskoud

Martinez en Pidcock zitten niet samen in een team..

Verder durf ik Flipje niet eens goed derde kopman te maken met deze vorm. Evenepoel voor LBL kan zeker maar daar heb ik met Pogi, Pidcock en Q Hermans met drie kopmannen.

Voor EF nu Philipsens, Kristoff, Welshford, Theuns, Meeus dus wat dun als kan het kwartje de goede kant op vallen.

jenzrscl

Raar dat flip geen bp rijd..

Dr.Watt

Hoezo Martinez en Pidcock niet samen? Je bedoelt toch DFM?

Hermans als 3ecap voor LBL vind ik wat licht. Vorig jaar was een aparte editie, dat resultaat zie ik hem niet herhalen.

Boasson en Hagen

Mijn plan was na P-R 3 heuvelkleppers in te brengen om flink huis te houden in het drieluik. Dat plan blijft in principe gehandhaafd, al heb ik Teuns voor de Ronde vast ingebracht voor een tegenvallende Girmay. Verder waren Pidcock en Gaudu de beoogde invallers. Met geen BP voor Pidcock ben ik nog eens aan het heroverwegen.

Ik heb op dit moment 8 renners die in elk geval één heuvelklassieker gaan betwisten: Pogacar, Teuns, Cosnefroy, Madouas, Q. Hermans, Kragh, Mohoric en Zingle.
Degenen die kunnen scoren in
BP: Cosnefroy, Kragh, Teuns, Hermans (en misschien De Lie, maar kan die dit?) = 4 à 5 renners.
AGR: Pogacar, Cosnefroy, Mohoric, Kragh, Teuns, Madouas, Hermans, Zingle = 6 à 7 renners
WP: Pogacar, Teuns, Hermans, Cosnefroy. Dit is niks voor Mohoric, dus = 4 renners.
LBL: Pogacar, Mohoric, Cosnefroy, Teuns, Kragh, Madouas, Hermans = 6 renners.

Ik mis dus vooral nog renners bij de Pijlen. De opties op een rijtje:

Pidcock: Jammer van gen BP. Verder wel een van de weinigen die kan scoren in zowel WP als LBL. Kan vriezen en kan dooien.
Benoot: 3 koersen, topcoureur. Redelijk veilige optie.
Hirschi: Rijdt alles, ploeggenoot van Pogi. Maar laat zelf nog niet echt vorm zien.
Gaudu: eigenlijk hetzelfde verhaal als Benoot.
Barguil: Staat er nog niet op, maar rijdt denk ik wel WP en is daarmee precies wat ik zoek. Of de Giro gooit roet in het eten?
Martínez: Scoorde vorig jaar lekker in de 2 koersen die hij rijdt, maar toen was zijn aanloop ook een stuk indrukwekkender.
Powless: Kan zijn topvorm waarschijnlijk wel doortrekken tot de BP en AGR. Mogelijk ook nog LBL erbij. Wel zuur dat hij al een heleboel punten in de tas heeft, maar dat sentiment moet je niet meenemen.
Skjelmose: Rijdt 3 koersen en is momenteel lekker bezig in Baskenland.
Kron: Rijdt alles. Nog nooit echt resultaat gereden in de Ardennen, maar misschien is dit het jaar van de doorbraak. Toont wel vorm.

Geld gaat geen rol spelen, dus heb een vrije keuze uit 2 van deze renners. Ik denk dat het een valkuil is om automatisch het budget op te maken, terwijl de goedkopere opties soms een betere keuze zijn. Ik heb gelukkig nog een paar dagen. Toch lekker om dit even zo uit te typen, iemand die er nog een zinnig advies over kan geven?

Dr.Watt

'@Boasson

Dat is wel een stevig heuvelteam! Op hoeveel procent sta je nu?

Pidcock, Gaudu, Powless, Benoot en Alaphilippe (die je blijkbaar niet overweegt) lijken me de beste opties.
DFM heeft nu Pidcock als absolute kopman. Is min of meer contractueel bepaald na het tekenen van zijn monstercontract.

Zelf heb ik Pidcock, Powless, Benoot en Alaphilippe reeds dus twijfel ik tussen Teuns, Gaudu, Barguil, Hirschi, Tobias Johannesen, Kron en Cosnefroy. in die volgorde.

van De lie, die ik ook heb, verwacht ik zeer weinig in BP.

Nijmos

Waarom zou de lie bp niet kunnen? Als je omloop kunt en nota bene wegrijdt op de muur..

Ik snap niet dat je benoot overweegt als je iemand zoekt voor de pijlen. De ene rijdt hij niet. De ander kan hij niet.

Oli4smit

Wat betreft De Lie: https://www.procyclingstats.com/race/etoile-de-besseges/2023/stage-1

Ik maak hem zeker geen kopman, maar hij mag mij verassen in BP.

danusz1986

2 wissels nog over. BP alleen maar De Lie, Sheffield en SKA als deelnemers. Daarom zit ik te denken aan Cosnefroy. Ik wil sowieso nog Pogacar inbrengen na Roubaix voor WVA. Dus mijn laatste wissel twijfel ik nog over Cosnefroy (wel BP en meteen captain), Teuns (geen top gevoel over), Gaudu (goed gevoel, maar geen BP) en Powless die ze misschien allemaal gaat rijden, maar ga je hem nu nog erin gooien. Rijdt wel BP, AGR, WP en LBL. Maar weet niet of hij al deze races hoog kan eindigen. Ligt de BP hem bijvoorbeeld wel. Geen idee. Hoofdbrekens nog.

Nijmos

Zou powless in wp en lbl wel de kopman zijn van EF? Daar rijdt ook een goedbetaalde groterondewinnaar rond.

Guido Maltempi

Mijn huidige heuvelmannen zijn Flip, Benoot, Mohoric, Q.Hermans, Zingle en Kwiat.

Ik was van plan Pidcock, Pogacar en Gaudu in te brengen na PR. Maar met voorlopig alleen Hermans en De Lie aan de start van BP heb ik daar minimaal 1 extra kopman nodig, en eigenlijk 2.

Van het genoemde drietal gaat Pidcock dan sneuvelen. Op papier zou Teuns of Cosnefroy een logische vervanger zijn, maar ik denk dat ik een gokje ga wagen op de boskabouter. En of ik dan ook nog Gaudu ga opofferen voor een 2de BP-wissel, dat weet ik zo net nog niet... hopelijk wordt Flip of desnoods Zingle alsnog toegevoegd aan de startlijst en hoef ik die keuze niet te maken.

Dr.Watt

'@ Nijmos

Powless zal minstens op gelijke voet staan met Carapaz.

Over De Lie. Mss dat hij het wel kan.
Maar Omloop en zeker de Muur vergelijken met de klimmetjes in Overijse houdt niet veel steek en het is ook nog eens een heel ander peloton.
Degenen die de vlg maken met rit 1 in Besseges. Tja dat is niet appelen met peren vergelijken maar appelen en bananen.

Doet me terugdenken aan de E3 toen ik zei dat Pedersen onmogelijk Top 10 ging rijden. Wer her en der zelfs uitgelachen en toen werd er ook vergeleken met RVV en MS. Totaal andere koersen.

BP is een klimkoers geworden. Meer te vergelijken met AGR dan Omloop of die ene waaierkoers in Bessege met aankomst op een heuveltje van 700m.
Pedersen werd daar tweede. No way dat die top 5 zou rijden in BP.

Jasperdewaal11

Toch blij dat ik Sheffield heb voor BP, mag hij gewoon 2x op rij winnen :P

Nijmos

Zo ingewikkeld zijn die heuvels in overijsse ook weer niet he. Mannen als nizzolo colbrelli en trentin doen er ook mee om de knikkers dus waarom de lie niet. Ik zeg niet dat hij meteen favoriet is, maar de sprint van de tweede groep kan hij prima winnen. Afhankelijk van het koersverloop ben je dan 3e of 18e.

Dr.Watt

'@Nijmos

De sprint van het peloton kan hij idd winnen. Wss rond de 8e en 10e plaats.

Trentin en Colbrelli zijn wel kerels met enorm veel inhoud. Colbrelli kon zeker heel goed klimmen.
Het parcours is sinds 2019(denk ik) ook veel zwaarder geworden. Colbrelli won op het oude parcours.

Die grote versnelling die De Lie trapt gaat problemen geven met de opvolging van heuvels. Daar moet hij echt aan werken.

Leuk weetje. Ik woon toevallig in Overijse :)

Dr.Watt

Aan degenen die ook nog op Zingle hopen.
Die rijdt op dinsdag helaas Paris-Camembert dus ik vrees dat we ijdele hoop koesteren.

Nijmos

'@dr watt; ik zag het, maar dat geldt ook voor kokkie die op beide startlijsten staat.

mart1202

Overweegt iemand Mauro Schmid :)? Toont toch ook wel aardig wat vorm alleen z’n programma is een beetje onzeker

Chef83

Hier op 92,1% en voor in de heuvels pogi,pidkock,cosnefrey,benoot,dfm,honore,kragh en met nog 3 wissels .

Voor ef heb ik hopelijk philpsen,kristoff ,de lie,meeus,theuns,welsford.

Boasson en Hagen

'@Dr. Watt

Ik sta op 70.1% momenteel (en dat na liefst 11% stijgen bij de Scheldeprijs). Valt me eigenlijk wel tegen, telkens als er een race is afgelopen ben ik heel tevreden met de uitslag, maar sta ik net boven gemiddeld in de dagscore. Misschien toch te zwaar ingezet op heuvelrenners. Daarnaast de eerste 4 koersen precies de verkeerde kopmannen aangewezen. Pas vanaf de E3 ben ik flink aan het scoren. En het ontbreken van een derde Jumbo (Benoot/Van Hooydonck/Van Baarle), Pedersen en Pidcock kost ook punten. Maar goed, die waren ook gewoon te duur. Mijn tegenvallende renners zijn Girmay, Bettiol en in mindere mate Stuyven en Kristoff. Cosnefroy ook, maar die kan nog punten scoren.

Alaphilippe overweeg ik niet, rijdt er maar 2 en is totaal uit vorm. Als ik hem had zou ik hem niet wegdoen, maar om hem nu in te brengen lijkt een slechte zet.

@Nijmos

Benoot eindigde vorig jaar gewoon voor Pogacar in de WP ;)

Jasperdewaal11

Hier het rijtje Pidcock, Benoot, SKA, Sheffield, Simmons ?, Q Hermans en Kron al in het team voor de heuvels. Kung rijd nog AGR zie ik dus dat is ook leuk meegenomen.

Jammer dan Turner's seizoen anders had hij ook wel mooie dingen kunnen laten zien.

Voor EF hopelijk Philpsen, Kristoff , de Lie, Meeus, SKA (je weet het nooit). Jakobsen zal met Quickstep niet meedoen helaas.

Wel nog 3 wissels over.

Yuri2222

'@mart1202 Zeker, als hij 2/3 koersen rijdt ga ik hem zeker overwegen. Goede punch en kan aardig klimmen. Weet echter niet of hij de Giro gaat rijden..

Geoffrey1420

Is de AGR meer iets voor van Baarle of Kung?

rbc1912

Küng

Ragnar Lolbroek

Bagioli begint er ook interessant uit te zien. Iemand die hem overweegt?

DrSeuss4

Mensen die nog twijfelen over derde kopman Roubaix? Ik krijg ineens het gekke idee om ipv laporte de lie te kiezen

1 2 ... 120 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.