Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 127 ... 156 157
Dr.Watt

Covi reed gisteren ook nog in Monaco dus hopelijk staat er een charter klaar waar Powless en Sheffield ook in stappen.

Maar ben er wel zeker van dat Powless en Sheffield niet gaan rijden.

Valgren viel me ook op.
Volgens mij mogen renners van het devo team wel met het ´A-team´ meerijden maar niet in WT wedstrijden.
Toch even nagekeken en BP is geen WT. Ik dacht van wel.

oli4g

'@Odin, volgens website BP rijdt Laurence Naesen ook, maar AG2R hebben hun definitieve starters al gecommuniceerd en daar staat hij niet tussen. Afwachten tot morgen 12u30 dan maar zeker?

Odin

Dan ga ik er van uit dat later nog hebben gecommuniceerd naar de organisatie dat naesen start in plaats van touze, anders zouden ze dit vast niet zomaar aanpassen.

Ron Janssen

Powless wright en sheffield er idd af Zingle nizzolo en covi er op

KV

Grrr, Powless zou echt wel klote zijn. Dacht al dat ik een echte gouden wissel gedaan had door hem voor de RVV in te brengen.

Dan moeten Hermans, Kron en Zingle het maar doen als kopmannen zeker... Cosnefroy/Teuns gaan normaal morgen wel scoren, maar heb er niet zoveel vertrouwen in voor de daaropvolgende wedstrijden. Heb nog 1 wissel over.

R. D.

'@ZJOOP

Daar zit ik dus ook mee. Pogacar die meedoet aan WP is een must-have. Rijdt hij er 2 dan kan Gaudu in 3 wel eens meer punten halen. Gelukkig kunnen we daar nog mee wachten. Als alle berichten kloppen dan komen genoeg mensen in de problemen met BP dat ik het wel met 1 wissel aandurf. Dan wissel ik Stuyven voor Cosnefroy die dan meteen cap 1 is. Dan Hermans op 2 en de Lie op 3.

Ketjap Manis

'@KV ik zit in dezelfde positie. Wie zie jij dan als alternatief? Er vanuitgaande dat je Pogi en Pidcock ook hebt.

KV

'@Ketjap

Heb Pogi en Pidcock inderdaad ondertussen ook.

Als ik nu bv startlijst van Waalse Pijl bekijk, kom ik zoals zovelen uit bij Gaudu. Weet niet of je er een topnotering in AGR kan van verwachten (met ook Kung en Madouas nog in het team), maar in principe wel in WP en LBL. Misschien dat zelfs Landa een goeie pick kan zijn (rijdt natuurlijk wel geen AGR, maar voor AGR heb je normaal wel 3 andere goede caps), want plots lijkt die wel goed te kunnen punchen, maar Landa en ééndagskoersen lijkt voor mij vooralsnog geen goed huwelijk.

Je kan natuurlijk "gewoon" Teuns of Cosnefroy kiezen waarbij je morgen normaal gezien een goede cap hebt en hopen dat ze toch topvorm laten zien nadien, maar is dus iets meer risicovol. Verder zie ik geen goede opties die ik voor morgen al zou inbrengen en waarvan ik veel verwacht in de koersen nadien. Barguil kan misschien wel, maar lijkt dit jaar nog niet veel vorm getoond te hebben.

Ik ben er zelf nog niet uit...

Laatst gewijzigd
Ketjap Manis

'@KV
Wat voor Cosnefroy pleit is dat je hem in BP 1e kopman maakt. Vervolgens in de andere 3 koersen 3e kopman.

Stel:
BP 3e plek = 80x3=240
WP: 10e plek 44x2=88
LBL: 15e plek 24x2=48
376 punten

En Gaudu maak je waarschijnlijk 3e kopman in AGR, WP en LBL omdat Pogi en Pidc0ck al op 1 en 2 staan.

WP: 5e plek 64x2=128
LBL: 5e plek 62x2=128
256 punten

AGR reken ik niet mee omdat ze daar imo beiden dezelfde kansen hebben.

Daarmee verwacht ik dat je met Cosnefroy meer punten kan halen, ondanks dat Gaudu de betere renner is.

Oli4smit

Ik had eerst Pogi en Cosnefroy als wissels in gedachten. (budget is geen probleem aangezien ik vdp of wout eruit haal)

maar ik heb nog geen pidcock.

Gezien BP voor velen geen topkoers gaat zijn wil ik misschien wel het risico nemen om geen cosnefroy te nemen.

Denken jullie dat het wel zal lonen om pidcock te pakken ipv cosnefroy?

Blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar gewoon benieuwd naar jullie mening:)

Rest van mijn heuvelteam: Benoot, Q. hermans, Soren Kragh, Powless, Kwiatkowski, Kung (Amstel miss) , mohorici, de lie (BP?)

minironald

Blijft lastig dit, en de niet complete startlijsten maakt het nog veel lastiger. Zelf zit ik echt te dubben waar ik mijn laatste wissel het best kan toepassen.
Vooral welke sprinters er starten in EF is voor mij bepalend om te beslissen of ik een extra heuvelman of sprinter moet toevoegen.
Mijn selectie bestaat nu uit:
Heuvels:
- Pogacar
- Benoot
- cosnefroy
- kragh Andersen
- madouas
- Hermans
- de lie
- Jorgenson

Voor EF heb ik de volgende sprinters, de vraag is alleen of ze gaan rijden:
- de lie
- kristof
- Philipsen
- Jakobsen
- meeus
- welsford

KV

Het lijkt inderdaad zo, door het zwakke deelnemersveld, dat je morgen een grotere slag kan slaan dan in de 3 andere koersen...

De stelling van: "Gezien BP voor velen geen topkoers gaat zijn wil ik misschien wel het risico nemen om geen cosnefroy te nemen." lijkt mij eigenlijk juist meer een argument om morgen toch een goede score te proberen halen.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

'@minironald Jakobsen rijd geen EF aangezien Soudal-Quickstep daar niet rijd.

Nijmos

Omdat ik Cosnefroy al heb, vind ik Teuns een logische keuze om morgen in te brengen. Ik merk alleen dat ik er gevoelsmatig weinig vertrouwen in heb. Hoe is dat voor jullie?

rbc1912

Tsja Teuns. Israel hè. Daar ga je normaal gesproken niet beter rijden.
Morgen is de spoeling wel erg dun bij mij nu Wright niet meer meedoet. Alleen De Lie en Q nog over. Powless lijkt ook geen optie meer te zijn. Neig vooralsnog naar Cosnefroy als eerste Gouden Wissel. En dan voor de Amstel Pogačar en Gaudu.
Niet heel spannend, maar buiten de eerder genoemde Teuns zie ik weinig andere goede opties

Oli4smit

'@KV, snap je argument, alleen heb het gevoel dat ik met inbrengen van Cosnefroy dit allen doe voor BP, al denk ik ook dat hij goed presteert in de andere 3 koersen.

Toch denk ik dat pidcock meer zekerheid biedt in de 3 koersen na BP.

hangt er ook vanaf of Powless start bij BP, zo niet dan zijn mijn kopmankeuzes toch beetje karig.

Ik ga morgen maar een dubbeltje opgooien.

maar dank voor je reactie, zal het zeker in overweging nemen!

Fietseties

Ik heb nu Pogacar, Pidcock, ska, madouas, kung, de lie Simmons en Martinez. Ook heb ik Honore die me nog helemaal niet tegen valt tot nog toe. Ik ga aert of poel wisselen dus budget genoeg. Ik wil cosnefroy nemen en twijfel daarnaast over Teuns, Benoot of mohoric. Wat zouden jullie afwegingen zijn?

Risje89

Hier hetzelfde dilemma als velen hier. Met het wegvallen van Sheffield (en eerder Wellens) geen deftige kopman meer voor BP. Heb nu voor morgen: Q. Hermans, de Lie, Honoré, Allegaert, Nizzolo en Theuns. Van die laatste 3/4 verwacht ik morgen niet te veel, dus ik heb nog een kopman nodig. Cosnefroy lijkt dan toch de meest zekere keuze voor mijn laatste wissel, zeker als Powless niet meedoet.

Mijn heuvelmannen:
Pogacar
Pidcock
Benoot
Mohoric
Madouas
Sheffield
Hermans
Honoré
En dan waarschijnlijk Cosnefroy.

Voor EF is het dan hopen op:
De Lie, Philipsen, Kristoff, Nizzolo, Welsford, Theuns, D. van Poppel en Allegaert.
Mag toch hopen dat er 3 van 8 meedoen..

Laatst gewijzigd
Rad

Rijdt Madouas alleen de Amstel? Dat zou ook wel een forse tegenvaller zijn

R. D.

'@RBC1912

Ik ga waarschijnlijk met jou mee. Cosnefroy voor morgen en dan Pogi en Gaudu voor de AGR. Volgens mij hebben wij redelijk dezelfde kern en staan we ook redelijk gelijk qua %. Great minds ... :D

Sjonge Jonge

Voor degene die Mauro Schmid als wissel overwogen, die rijdt morgen ook niet

KV

Dit lijkt hier inderdaad meer en meer op een 2de rang koers te lijken... Kan Pidcock niet gewoon ingevlogen worden? Die wint dat koersje toch op 1 been zo?

Alpecin vermoedelijk terug veruit het sterkste blok.

rbc1912

'@RD: op 92,5% nu.
Hoop nog op een bronzen bekertje. Dat zal nog moeilijk genoeg worden, maar ik ga er vol voor :)

Laatst gewijzigd
rbc1912

'@KV: ik snap dat ook nooit zo hoor. Prachtige koers om te schitteren voor de 'tweede garnituur' toch? De 3 koersen erna zit je weer met figuren als Pogačar en Evenepoel opgescheept

nasibal

Geen Schmid betekent Bagioli for the win. Rijdt ook alle 4 de koersen. In de AGR is een top 10 prima mogelijk, teampunten in LBL gegarandeerd en wie weet wat er in de WP gebeurt.

ALS het de gouden zet blijkt achteraf hearde je het hier first ;) Zo niet, dan toch.

1 2 ... 127 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.