'@kv: ik snap het hoor. Ik heb heel veel keuzes nét fout zien uitpakken. Maar de neiging is dan al snel om ook te foeteren over de scenarios die zijn uitgekomen als pure pech. Dat pogacar uitgerekend nu ik hem niet had de ronde won vond ik ook heel zuur, waar was zijn "jour sans" die mocht toch ook wel eens komen. Ondertussen liggen turner nizzolo matthews alleen maar in bed of op het asfalt.
Ik vond dat wel meevallen. Pedersen rijdt die zes vorig jaar ook en reed gewoon "de voorjaarsklassiekers". Dat hij het bij 5 a 6 zou laten was inderdaad wel het risico en ook ik vroeg me wel even af of hij meer ging pakken dan stuyven in 8 a 9 koersen. Maar eigenlijk was wel duidelijk dat hij net achter de grote 6 bij de beste renners ter wereld hoort. Dat is ook niet "eventjes" hoogvorm maar een duidelijke ontwikkeling en gestage evolutie van supertalent via iemand met een bizarre top maar veel wispelturigheid naar een steady toprenner.
Overigens toegeven: hij presteert boven verwachting. Ik zag er vooraf een captain in voor msr gw ddv en roubaix, maar zijn presteren in e3 en de ronde was boven verwachting.
De afwezigheid van Teuns doet me wel wensen dat ik Strong als jokertje had meegenomen. Om hem nu als gouden wissel te brengen gaat me te ver, maar zie hem morgen en zondag hoge ogen gooien (en misschien zelfs in Frankfurt, mocht hij daar starten).
Wel echt een beroerd veld morgen, sowieso de zwakste in deze koers sinds dit spel bestaat.
Ik ga mijn laatste wissel bewaren voor de Amstel. Alle voorbeschouwingen en dit forum geven vooral aan dat de Brabantse Pijl heel lastig te voorspellen is, dus ik pak dan liever een “veiligere” kopman voor de Amstel en WP in de vorm van Gaudu. Met Cosnefroy, SKA, Hermans en De Lie nog wel 4 starters die ik captain kan maken morgen.
Voordeel van de wissel bewaren tot de AGR is natuurlijk dat je die startlijst, odds en interviews kunt afwachten.
Alaphilippe is blijkbaar de val waar ik ben ingetrapt. Serieuze streep door de rekening.
Powless had ik ook al gewisseld net voor RVV met het oof op BP.
Moet ik nu die dekselse Cosnefroy erin pleuren. Met zijn extreem hoge pickrate en waar ik echt heel erg weinig vertrouwen in heb tenzij morgen dan.
Of doe ik het met Zingle, De lie en een andere wissel? En hou ik eentje over voor Amstel.
Ik kon het bekertje ruiken maar nu slaat de wanhoop toe.
Sta momenteel op 79,6 %, met nog 3 wissels op zak.
Heb de volgende namen voor de heuvels.
Hermans, De Lie en Honore (BP)
Pidcock, Benoot, Hermans, Maduoas, Bilbao, Honore, Sheffield en Kung ( Amstel)
Pidcock, Benoot, Martinez, Hermans, Bilbao en Honore (WP)
Pidcock, Benoot, Martinez, Hermans, Bilbao, Sheffield en Honore (Luik)
Cosnefroy, Pogacar en Gaudu zijn voor mij de logische wissels.
En dan gok ik erop dat ik met Philipsen, De Lie, Kristoff, Welshford en Meeus redelijk goed zit voor EF.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.