Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 133 ... 156 157
Nijmos

'@fietseties: jij stelt dat het feit dat hij massasprints kan winnen (is dat bewezen?) hem als type ongeschikt maakt voor deze koers. Ik noem voorbeelden die dat idee onderuit halen. Ik zeg nergens dat De Lie gaat winnen, maar qua type lijkt hij mij soortgelijk als van aert en sagan (alles kunners met een hele sterke sprint). En het is duidelijk ook een toptalent. Ik zou hem dus op basis van zijn type niet uitvlakken. Te meer niet omdat hij het niet hoeft op te nemen tegen de absolute wereldtop, maar tegen met alle respect bagioli en honore.

CRL

Nou schijnt het dus behoorlijk slecht weer te worden vandaag. Heeft iemand enig idee of Cosnefroy een beetje een slechtweerrijder is? Wie kan daar uberhaupt vandaag van profiteren?

Boasson en Hagen

Pogi en Cosny al in de gelederen, dus daar geen stress over. Nog 2 wissels over, die beginnen in mijn zak te branden. Ga ik ze vandaag al inzetten? Mijn BP team is kwalitatief goed met Cosnefroy, Hermans, SKA, De Lie (de top-4 kanshebbers volgens Wielerflits) en Zingle. Qua breedte kan het beter, maar als ik de sfeer proef op het forum ben ik in BP best goed vertegenwoordigd. Toch zou het lekker zijn om hier een mokerslag te slaan.

Heb in een excelletje een aantal namen opgesomd waarbij ik heb ingevuld hoeveel punten in per race van ze verwacht, inclusief kopmanfactor en teampunten.
Thomas Pidc gaat er sowieso nog wel inkomen. Kan scoren in alle 3 de heuvelritten die hij rijdt en ik durf hem zeker kopman te maken.
Gaudu eigenlijk hetzelfde als Pidc, heeft meer bewezen in LBL, maar minder in de AGR.
Barguil kan heel goed scoren in een zwak deelnemersveld van BP, is altijd wel goed in de WP. Gaat wel de Giro rijden en is nog niet bevestigd voor WP en LBL, dus gokje.
Bagioli rijdt alles en was in vorm in Baskenland. Wel gevallen.
Dan nog Hirschi als optie, teampunten met potentie op meer.
En Powless de man in vorm, maar voor ‘zijn’ koersen pak ik dan liever Pid of Gaudu.
Sta op 68% dus ik denk dat ik voor Pid of Gaudu ga en dan een gokje met Barguil. We hebben nog ruim anderhalf uur.

rbc1912

Vandaag ga ik voor:
1 Cosnefroy (net ingevlogen)
2 Q
3 De Lie

Meer smaken heb ik niet haha. Het is en blijft een sleutelkoers in dit spel hè. Maar ja. Hou nog 2 wissels op zak voor de Amstel, WP en Luik

Voor die koersen heb ik nu:
Cosnefroy
Benoot
Madouas
Pidcock
DFM
Q

Waarschijnlijk komen daar Pogačar en Gaudu nog bij.
En dan voor EF hopen op Philipsen, De Lie, Kristoff, Welsford, Wærenskjold en Meeus

Risje89

'@fietseties klopt, maar dat is toch al weer meer dan een maand geleden. Maar misschien is hij weer naar een vormpiek aan het bouwen nu. Blijft in die zin net zo'n grote gok als De Lie of Honoré wat mij betreft.

Fietseties

'@Nijmos ik stel nergens dat hij ongeschikt is en dat hij een toptalent is staat buiten kijf. Echter stammen zijn beste resultaten uit sprintkoersen en heb ik nog nergens echt gezien dat hij ook zon bak heuveltjes als vandaag, zomaar bij de top gaat eindigen. Jij vergelijkt hem met monumenten winnaars, dat heb ik gewoon nog niet gezien. Het spijt me dat ik je mening niet deel.

Fietseties

En Google gewoon even op massasprints. Ja deze heeft hij gewonnen. Nog niet van de absolute wereldtop, maar ja hij wint ze.

Ab Normaal

'@Fietseties
Eerste etappe van Ster van Besseges dit jaar nog maar eens terugkijken dan.

Yskoud

Flipje ook niet in de WP. In LBL maximaal als knecht van REV. Slijmbeursontsteking aan zijn knie

Fietseties

Ja Ab dat zeg ik toch ook? Je moet Nijmos overtuigen, mij niet.

EL

Na mijn goede start steeds verder weggezakt en sta nu helaas weer op 85%. Vandaag ook hier een zwak team met Cosnefroy, SKA en Honoré als caps en daarnaast De Lie, Kwiatkovski en Naesen.

Voor de heuvels verder Pogi, Pidcock, Benoot, Mohoric en Madouas. Met de juiste caps heb ik denk ik nog een klein kansje om de 90% te halen. We gaan het beleven.

Oli4smit

ai ai, toch gezwicht voor cosnefroy.
Nu maar hopen dat het zich uit gaat betalen.

Helaas had ik geen 3 wissels meer op dit moment, anders waren de keuzes wat makkelijker geweest.

hierna de komende dagen het nieuws met betrekking tot pidcock, poga, van der poel en wva goed in de gaten houden.

Op dit moment op 94.1 procent, maar gezien de andere heuvels teams hier verwacht ik toch te dalen.
Voor Brons is er er nu een klein wonder nodig....

Fietseties

'@karigheid. Dat kan nog weleens meevallen! Ik sta nu op 99.6 en vind de spelers om mij heen niet bizar goede heuvelteams hebben. We hebben niet voor niets zoveel punten gehaald in de kasseikoersen. Bij onze eigen poule zie ik de beste heuvelteams bij diegene die nu een stuk lager staan. En dan zijn 3 echte heuvelkoersen wel door te komen!

Nijmos

'@fietseties: het geeft niks dat je mijn mening niet deelt. Daarvoor is een forum juist goed.

Ik denk dat jij de Lie teveel als een pure sprinter ziet. Die koers die ab noemt was een zware rit en op t einde punchen tegen mads en benoit (de lie oppermachtig). Daarna deed hij ook in de omloop vol mee om de knikkers en reed hij zelfs weg op de muur van geraardsbergen bij mannen als pidcock en kung. Ook geen sinecure.

Natuurlijk is hij nog geen sagan of van aert. Ik falsificeerde daarmee alleen jouw claim dat iemand die kan sprinten hier nooit kan winnen.

Ik heb geen twijfels dat De Lie deze koers ooit aankan. Maar wel of het na een zwaar voorjaar voor vandaag gaat zijn. Ook omdat ik heel weinig controle in het peloton verwacht (wat een zwakke ploegen zeg).

Capra

'@Kvyvit
Beetje lood om oud ijzer.
Kron en Simmons ongeveer gelijkwaardig.
Naesen en Milan allebei 0 punten
Hooguit wat teampunten

Guido Maltempi

Ik ben eruit jongens. Ik ga de 3 wissels besteden aan Pogi, Gaudu en Pidcock. BP gaan we rijden met 3 kopmannen die al in mijn huidige team zitten: Q.Hermans, De Lie en Kwiat/Zingle.

Het alternatief is Cosnefroy nu inbrengen als 1ste cap, en dan Pidcock skippen. Als Benoit vandaag podium rijdt dan was dat onderaan de streep waarschijnlijk de beste keuze, want Pidcock cappen gaat steeds ten koste van Benoot/Mohoric en zal dus (buiten WP) niet bijster veel extra kopmanpunten opleveren. Maar ik heb gewoon geen goed gevoel bij Cosnefroy en dan ga ik liever op m’n bek door hem niét te kiezen dan andersom.

Laatste knoop om door te hakken is Kwiatkowski of Zingle als 3de cap. Iemand al iets kunnen vinden over Kwiat? Die werd de afgelopen koersen een paar keer van de startlijst verwijderd en is hier last minute toegevoegd, geen idee of er iets met hem aan de hand is/was.

Oli4smit

'@fietsefiets,

Dank voor deze opbeurende woorden:)
Het gaan zeker spannende dagen worden, waarbij met de juiste captain keuze inderdaad de schade te beperken is.

@Guido,
Helaas niet aangedurfd wat jij nu probeert:) Had net nog kwiat als 3e cap, ik lees dat hij kopman is, maar laat dit seizoen nog weinig zien, al is hij in dit deelnemers veld wel een van de betere renners.
Snap je slechte gevoel Cosnefroy, maar inderdaad als hij vandaag podium rijdt betaald die keuze zich al uit.

Dr.Watt

Net onze tweede wissel gebruikt. Laporte => Barguil
Zo houd ik VA en VDP nog ff in de wachtkamer. Je weet maar nooit dat VDP ineens LBl zou rijden.

Van Cosnefroy verwacht ik net iets meer vandaag en in AGR dan Barguil maar in WP en LBL verwacht ik een pak meer van Barguil. Wie weet zijn er onvoorziene omstandigheden en moet ik hem ergens cappen.
Barguil is ook net op stage geweest in het hotel van Kolobnev en is daarbovenop einde contract.
Die gaat knallen!

Cap 1 Barguil Cap 2 Zingle Cap 3 De Lie
Hopelijk voldoende om te consolideren.
Nu al een deceptie, deze BP, aangezien ik vooraf Alaphilippe, Pidcock, Sheffield en Powless had voor vandaag..
Maar ik zal verre van de enige zijn.

Straks sta ik op de Moskesstraat en kan ik eigenhandig Zingle naar boven duwen en Cosnefroy een stok in de wielen steken.

Dr.Watt

'@ Nijmos

Die rit in Bessèges was enkel en alleen zwaar door de waaiers. Er waren amper hoogtemeters. 3x een heuveltje van 700m.
Zonder wind is dat telkens een veredelde massasprint oa gewonnen door Cocquard.

Jeroen Vanroose

Ik lees hier weinig over Woods, die is elk jaar goed in de Waalse.

dadeliva

Voor vandaag heb ik 7 renners:
- Cosnefroy (3x)
- Hermans (2,5x)
- SKA (2x)
- Simmons
- Kwiat
- de Lie
- Milan

Ik ben van plan Pog en Gaudu er voor AGR in te rijden en heb dan verder nog als heuvelmannen Pidcock, Benoot en Mohoric.
Nu op 88% en hoop met name vandaag wel wat te stijgen.

Laatst gewijzigd
Hay

Alaphilippe ook niet in actie in WP, en dan wellicht ook niet meer in LBL. Had hem al vanaf het begin in mijn team (evenals Cosnefroy) in de hoop dat hij ook al punten ging halen in de Vlaamse klassiekers en SB. Maar helaas dat wordt dit seizoen niets meer.

Hay

Heb de Lie vandaag toch als captain (2x), had ook Kwiatkowski kunnen kiezen maar, hoewel hij nu kopman is bij Ineos, die lijkt me toch wat minder zeker. Eigenlijk wel vertrouwen in de Lie, vorig jaar al goed in de Limburgse heuvels waar hij de Volta Classis won. En heeft dit seizoen ook al bewezen goed bergop te kunnen, met wat duurvermogen erbij zou dit toch goed moeten kunnen komen.

niek-vdv

Cosnefroy voelt zich goed, gaat vol voor de winst vandaag

Luc Buis

Met nog 3 wissels op zak pittig wisseltje voor de komende koersen. Gaudu en Pogacar must haves wat mij betreft ook al rijdt Pog geen WP. Gaudu ook steengoed. Laatste wissel erg lastig. Barguil laaste jaren top10 WP en goede resultaten in BP maar rijdt dit jaar Giro en WP en LBL staan nog niet op zijn lijstje. Gok durf ik niet aan. Bagioli lijkt met het uitvallen van Alaphilippe, goede resultaten in Baskenland en het afwezig zijn van Schmid de beste keus voor de komende heuvelklassiekers. Met hirschi weet je het nooit. Kan er zomaar staan maar ook prima wat DNF'jes achter zijn naam hebben staan. En om voor 1 koers Evenepoel te nemen (LBL) vind ik net wat te karig, jammer dat die geen AGR fietst, dan was die er 100% ingefietst. Denk dat ik voor EF goed zit met Philipsen, Kristoff en de Lie.

Veel plezier allemaal!

1 2 ... 133 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.