Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 140 ... 156 157
Valvuillerdemoz

'@Pogi never pick: das goed om te weten. Maar hoe ben je daar zo zeker van?

Qtjelegend10

'@KV @niek-vdv yep dat zag ik ook. Ik denk dat ik er maar gewoon vanuit ga!

Boasson en Hagen

Had Teuns er al voor de Ronde van Vlaanderen in gebracht met de hoop op wat sprokkelpuntjes voordat hij naar de Ardennen zou gaan. Helaas heeft dat niets opgeleverd, maar aan de andere kant... Girmay eruit gehaald, dus ook niks verloren (behalve een wisselmogelijkheid).

Hay

Twijfel nog over mijn derde kopman. Pogi (3x) en Powless (2,5x) zijn voor mij wel zeker maar daarna twijfel ik tussen Cosnefroy en Gaudu. Schat Gaudu iets hoger in maar die heeft ook nog Madouas (en eventueel Kung) erbij. Cosnefroy is, ondanks de aanwezigheid van Godon, absolute kopman. Denk dus dat die het wordt.

De komende wedstrijden wordt ook duidelijk hoe mijn uiterst vroege wissels Pogi en Gaudu voor Pidcock en Turner, al voor MSR, verder gaan uitpakken. Tot dusver goed, Pogi heeft vanaf MSR goed gepresteerd en is in sommige wedstrijden bijna onmisbaar. Gaudu zie ik nog wel goed scoren in BP en LBL, waar hij waarschijnlijk kopman wordt. Alleen een wederopstanding van Pidcock en tegenvallende resultaten van Pogi/Gaudu kunnen de goede resultaten van de vroege wissel nog teniet doen.

Maurimaler

Ik dacht een goede zet te doen met Teuns erin te zetten (voor Girmay) voor de ronde mocht hij daar top 10 rijden, maar dat draait helemaal verkeerd uit, als we nog boven de 60% blijven kunnen we spreken van een mirakel😄👌

Wicked Wout

Ik had zo gehoopt dat Pogi de Waalse Pijl zou laten schieten, maar het ziet er toch wel echt naar uit dat hij mee gaat doen: https://www.la-fleche-wallonne.be/en/news/2023/tadej-ready-to-po-go-go-in-the-ardennes/2947

Tsja, dan denk ik dat mn laatste wissel wel bekend is.

nasibal

'@Wicked Wout

Je zou inderdaad verwachten dat de website van de koers een betrouwbare bron is. Vervolgens zie ik ook daar Wellens op de lijst staan.

Wicked Wout

Ai... goed punt. Wachten we toch vol spanning tot zondagochtend

nasibal

Overigens lijkt het er meer en meer op dat zn naam op de WP startlijst toch echt wel klopt.

SvenVDB

Hier ook Teuns ingebracht voor Girmay net voor RVV..

Hoe wissels ook heel slecht kunnen uitvallen... Speciaal gewacht om Pogacar in te brengen omdat ik Alaphilippe of Pidcock niet wou slachtofferen.. Nu rijdt Alaphilippe wellicht niets meer en heb ik 10.000 punten van Pogiboy gemist.

Een klassiekerspel om snel te vergeten. Momenteel op 68.9% en hier zal wellicht niet veel meer bijkomen.

Tegenvallers:
Girmay, Alaphilippe, Kwiatkowski, Bettiol, Turner, Teuns (wellicht), Wright (eruit gehaald voor Groenewegen voor Brugge De Panne)

rbc1912

De tegenvallers hier zijn: Girmay, Turner, Wright, Kristoff en Stuyven. Best een indrukwekkend rijtje al zeg ik het zelf. Ook geen Pogačar (die er wel inkomt met de Amstel), wat achteraf gezien niet bijster verstandig was.
Toch op 94,8% nu. Vooral doordat ik behoorlijk fortuinlijk ben met het 'cappen'
Het gemis van onze Sloveen wel prima op kunnen vangen met onze Mads, die steeds een voorbeeldige 3e cap was

Laatst gewijzigd
Masterw

Laatste wissel.
Benoot of gaudu vind m lastig.
Gaudu man in vorm benoot altijd wel steady in de Ardennen.

Yskoud

Pogi rijdt in principe geen WP aldus zijn ploegleider tegen HLN.

Ben wel benieuwd wie nu de favoriet volgens de bookies zal zijn. Mas, Pidcock, Gaudu?

Bzuidema

Dat maakt dat ik nog 2 wissels over heb wel belangrijk. want ik wilde nu eerst Pogacar erin wisselen. Maar nu moet ik ook gaan denken aan een Gaudu voor de Waalse pijl. ik wilde ze allebei doen maar 1 extra topper voor de waalse pijl moet er dan eigenlijk wel bij. en aangezien gaudu ze alle 3 rijdt dan moet ik nu eigenlijk alle 2 de wissels toevoegen. soms wel vervelend dat het allemaal nog niet zo duidelijk is. maar aan de andere kant maakt dat het spelletje wel tot wat het is. je moet er wel goed met je hoofd bijzitten anders zou dat zonde van je wissels zijn. of hebben jullie nog andere topnamen voor de waalse pijl. pidcock, benoot, cosnefroy en madouas heb ik al.

KV

Gohja. Zelfs zonder WP moet je hem wel hebben denk ik (als je hem nog niet hebt). Maar diegene met dan nog een extra wissel zijn nu idd wel in het voordeel.

Zelf denk ik met Pid, Cosnefroy, Hermans en Powless wel 4 degelijke top 10 kandidaten te hebben. Er is ook niemand die zegt dat Pogi zeker top 5 zou rijden in een koers die hem toch minder ligt.

Yskoud

Ik zie Cosnefroy, Powless etc nog niet zo zeker top 10 rijden in de WP in een veld met o.a. Gaudu, Pidcock, Skjelmose, Lafay, Higuita, Mas, Landa, Valter, Martinez, Bagioli, Hindley, Woods etc.

Als je Pidcock of Pogi nu nog er in moet wisselen heb je inderdaad een probleem.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Zit idd met nog een laatste wissel en wil iemand die het hele drieluik doet en overal in de punten zou moeten rijden. Met tenminste 1 top 5 als kopman.

Ik heb al: pog, pidcock, benoot, cosnefroy, Q Hermans, Kron, Simmons, Sheffield en SKA

En dan kan je dus denken aan: Gaudu (maar die doen er veel) Skjelmose, Higuita, Woods, Valter, Powless.......

Zelf neig ik nu naar Skjelmose (leve de jeugd en in vorm) of Woods (standaard kopman in WP)

R. D.

Ik ga toch Pogi EN Pidcock er wel inbrengen voor morgen denk ik, ik vertrouw Hermans niet helemaal als cap 3. Benoot wel. Dan zal ik moeten zien of ik nog iemand extra wil voor WP(/LBL) zo niet dan bewaar ik de laatste voor EF.

Zou het kunnen dat het rijden van Pogacar in de WP afhangt van de fitheid van Wellens ? Dat ze eigenlijk Wellens als kopman hadden maar toen die wegviel Pogacar er op hebben gezet, maar nu weer eraf zullen halen als Wellens ok is ?

Laatst gewijzigd
KV

Inderdaad niet zeker maar veel van jouw lijstje zijn ook allesbehalve zekerheden. Dat is het “probleem” met WP dit jaar: zonder bv Flip, Valverde of een top Teuns ligt het veld dit jaar meer dan ooit open.

KV

'@RD

Wellens Ok? Die zijn sleutelbeen lag 2w geleden in 4 stukken. Onmogelijk dat die al terug zal rijden.

R. D.

Dan is het toch vreemd dat ze hem op een startlijst zetten of niet ?

KV

Klopt. Maar er gebeuren wel vaker vreemde dingen in de PCS bureaus.

zitvlees

Nieuw bericht van IDL pver Pogi en WP luidt; in principe rust, maar wie weet.

Nijmos

Pcs is gewoon een soort wikipedia he. Als ik nu toevoeg dat wout woensdag start en daar een of andere randomlink als source bijnoem, staat het er over een uur op.

niek-vdv

Pogacar op Twitter als reactie op berichten dat hij woensdag echt niet rijdt (NOT RIDING): ''ARE YOU SURE'' ...

1 2 ... 140 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.