Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 144 ... 156 157
R. D.

Onverwacht nog lichtjes gestegen richting de 90%. Had minder verwacht maar gelukkig weinig succes voor mannen met hoge pickrates buiten Pidcock en Pogi.

Nu is de vraag is er buiten de grote 2 iemand die nog favoriet te noemen valt voor zowel WP als LBL, of wordt het de laatste wissel bewaren voor EF ?

Healy was opnieuw erg sterk, en de Lutsenko-val staat wagenwijd open. :D

Nijmos

'@niek: en wat was daarvoor de reden? Zorgen om gaudu voor woensdag?

Dr.Watt

'@ R.D.

Hangt ervan af wie je in je heuvel- en EF team hebt.
Ik heb Higuita erin gewisseld voor WP en LBL.
Voor LBL is Evenepoel natuurlijk een zekerheidje.

Bzuidema

Gaudu dus gevallen hoe ernstig het is is niet bekend.

niek-vdv

Gaudu is niet gevallen, hij had allang opgegeven voordat die valpartij plaatsvond. Wielerflits haalt hem door de war met Madouas. Maak uit wat Franse bronnen op dat hij zich ook ziek voelde.

jenzrscl

Ziek voelen, is.natuurlijk niet goed he net voor ardennenweek..

Ik vraag me af of er eens een winnaar komt woensdag die eens niet beslisr wordt vanuit groepssprint op de muur van hoei..

Is er al eens iemand gewonnen laatste jaren die wegreed voor muur van hoei en dit volhield? En zou pogi dat niet eens doen? Peleton vroeg aan flarden laten rijden en zelf weg rijden? Of is dit teveel van het goeie :p

Guido Maltempi

Op de website van de ploeg noemt Groupama FDJ het een ‘jour sans’ voor Gaudu. Hij is niet gevallen en er wordt ook niks gezegd over ziek zijn.

Ik heb hem woensdag vrij dringend nodig als kopman dus hopelijk was het gewoon een eenmalige offday.

Dr.Watt

Tja, Gaudu.

Na Paris -Nice stond hij bij mij op de shortlist, net als bij zo goed als iedereen.
Maar later kreeg ik de indruk dat zijn vormpiek echt wel in die PN lag en hoopte ik dat hij toch nog die enorme pick rate zou krijgen.
Zelf probeer ik dus het verschil te maken met Higuita.

Dit gezegd zijnde, bij Cosnefroy had ik ook het gevoel dat hij buiten BP niks waar zou maken maar mijn alternatief Barguil doet het uiteindelijk nog slechter.
Neem het dus voor wat het waard is.

Yskoud

Over Gaudu zou ik me voor WP niet zo druk maken. De WP is meer een sprintetappe met een rustige aanloop. En mooi weer15 graden en een zonnetje gaat ook een zorgen voor een totaal andere race dan afgelopen AGR en BP.

ProScoritoManager

WP is volgens mij een van de (heuvelachtige) koersen die voor Pogi het lastigst te winnen is. Maar durf ik het echt aan om hem niet te cappen... Ik heb best een aantal mannen die realistisch gezien voor Pogi zouden kunnen eindigen (4 man die dat vorig jaar al eens deden + Pidcock), maar Pogi lijkt nog een heel pak beter dan vorig jaar en van die andere mannen is het nog erg gissen naar de vorm.
Daarover gesproken, weet iemand waarom Woods DNF had in AGR?

Vuel Gi Tour

'@FC Xavi sorry voor de late reactie maar: Inside information... ken iemand binnen de ploeg :p

Valvuillerdemoz

Nevermind. Wel handig zulke inside information!
Kun je hem niet wat influencen om toch LBL nog toe te voegen? Ik kan nog wel een extra kopman gebruiken daar 😃
Ik heb hem voor de zekerheid toch maar laten staan. Heb nu Laporte gewisseld. Die is toch ook op zeker ook wel klaar hè? 🙂

Vuel Gi Tour

Hahaha, nee nee dat gaat hem niet worden.

Dr.Watt

Ik heb stiekem ook VA en VDP gehouden.
Laporte en Louvel gewisseld en Milan net voor RVV.
Voldoende budget voor mijn beoogde wissels.

Je weet maar nooit.

Van VA lijkt het me zo goed als onmogelijk dat die zijn programma zou omgooien maar die 0.5% kans heb ik dan toch maar.

Bij VDP lijkt me de kans iets groter dat hij opeens in LBL aan de start zou staan.
Laten we zeggen 10%.

zitvlees

Hier ook nog opzoek naar de reden van de DNF van Higuita!

Yskoud

Ik hou MVDP vooral vanwege de kleine kans dat hij opeens als lead-out van Philipsen aan de start staat van EF.

Punchen of verzuipen

Volgens mij zijn de vele DNFjes niet zo heel spannend. Het is de hele dag al vies en koud weer, de koers wordt (toch nog) onverwachts nog vroeger opengebroken dan verwacht in een koers die toch al bekend staat om een moeilijk positioneerfestijn. Vele schaduwfavorieten zitten dan al in geslagen positie koud op de fiets. Gewoon lekker snel douchen en op naar de volgende koers.

Yskoud

Laat maar

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

Volledig eens met Punchen of verzuipen.

DNF´s in voorjaarsklassiekers is niet hetzelfde als in een GT ofzo.

In zulke omstandigheden is er geen enkele reden om ziekte of weet ik wat te riskeren voor een 34e plaats tenzij dat dat je niveau is.
Ze zijn ook in vorm dus hebben geen extra km´s meer nodig. Een DNF voordat de finale is begonnen is dan weer wel zorgwekkend.

nasibal

Met dit verschil dat als de DNFfers netjes mee voorin de koers hadden gereden ze nooit afgestapt waren. Je kan je dus op zn minst wel afvragen hoe dat gelopen is.

Kunnen overigens prima redenen voor zijn.

Yskoud

Wat mij wel opvalt hoeveel zieken er uit Baskenland komen.

ProScoritoManager

'@DNFjes: eens dat het niet gelijk een reden tot paniek hoeft te zijn wanneer een renner afstapt, maar zoals er nu over geschreven wordt klinkt het alsof een DNF gegarandeerd geen reden tot zorg is, terwijl het natuurlijk wel kán dat een val/blessure oorzaak is van de DNF. Dat er dan gevraagd wordt of iemand toevallig meer weet over de oorzaak van een DNF is niks mis mee toch?

Punchen of verzuipen

Het hangt natuurlijk helemaal van de renner af. Neem Woods. Geen grote stuurman, slecht in positioneren en vechten om posities. Dus in een chaotische koers waar positioneren key is, was het te verwachten dat hij door slechte positionering de (toch nog) onverwachte vroege move van Pogacar mist. Zijn DNF zou mij dus geen reden tot zorg lijken. Voor Higuita die niet bepaald een ervaren renner is wat betreft het Hollands-Vlaamse-heuvelwringen kun je denk ik hetzelfde zeggen. Gaudu vind ik lastiger te peilen.

Dr.Watt

'@Pro

Idd. Soms kan er ook een meer onrustwekkende reden achter zitten.
Maar niemand zegt toch dat het een domme vraag is ofzo. Er wordt gewoon geantwoord vanuit de eigen analyse in dit geval specifiek over Higuita.

@Punchen

Woods is echt de slechtste stuurman die ik al ooit heb gezien. Soms vraag ik me af waarom die in de aanval gaat wetende dat er nog een afdaling komt waar hij gegarandeerd 1 bocht mist om dan ingelopen te worden.

jan derksen

Martinez eraf gehaald voor Waalse pijl hoop dat het niet klopt bij procyclingstats. Kan ik wel janken

1 2 ... 144 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.