Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 147 ... 156 157
Jasperdewaal11

We gaan het doen met Captains:
1) Pogi
2) Woods
3) Pidcock

Aangevuld met Cosnefroy, Q Hermans, SKA, Benoot, Kron & Sheffield. Hopelijk team genoeg om nog een punch-je te maken

Luc Buis

Bagioli of Franse brillenmans morgen Cap3?
Bagioli beter gevoel bij en lekker in vorm met een klein gokje op Top5 notering.
Of Cosnefroy die waarschijnlijk rond plek 10 zal eindigen maar wel iets zekerder dan onze Italiaanse vriend.
Hoor graag jullie gedachtegangen.

Bzuidema

ja wat gaan we doen met de captains. Pogacar en Pidcock is wel duidelijk maar nu de 3e. ik neig naar Gaudu of naar Bilbao. Maar allebei niet zeker. Dan heb ik nog Benoot,Kragh andersen, Hermans Cosnefroy en Madouas in mijn team. Opzich een prima selectie zou je denken. maar veel niet zeker op een top klassering.

Wicked Wout

'@Luc, ik schommel rond de 90% en mede daarom kies ik voor Bagioli. Iets lagere pickrate en dus grotere kans om nog te stijgen (of te dalen als het fout gaat natuurlijk, maar ja, je moet iets)

rbc1912

Ik ga denk voor Pogačar, Gaudu en Pidcock. Nu is Pidcock nog een jonge snaak natuurlijk, maar die is hier 1x 6e geworden. Op zich zie ik er niet een heel groot punchmonster in. Dan lijkt mij Gaudu wat veiliger.
DFM begint trouwens wel pijnlijk te worden zo. Die rijdt straks niks

Dr.Watt

'@Brabander
Blij dat ik DFM uiteindelijk niet heb genomen.
Gaudu lijkt me uit vorm en ik snap niet goed je twijfels rond Pidcock. Op punchen zou je hem toch net de beste score geven? Op afdalen dan..
In Algarve toch enorm uitgepakt op Malhao. Was ik toen nijdig om want ik hoopte op een lage pick rate door zijn hoge prijs.

@Luc
Dan toch Bagioli imo. Al verwacht ik Van Wilder als vooruitgeschoven pion bij QS.
Maar in WP kan je wel met 2-3man top 10-20 rijden natuurlijk.
Cosnefroy verwacht ik persoonlijk weinig van ook al is die in het corona jaar hier 2e geworden.

rbc1912

De Muur van Huy blijft toch een apart verhaal natuurlijk. Het is geen Cauberg zeg maar. Je ziet toch eerder de echte klimmers daar voor in de uitslag verschijnen. Vorig jaar bijvoorbeeld had ik ook alle vertrouwen in Pidcock, maar toen was het een DNF. Ik overweeg hem ook zeer zeker hoor, maar zo'n zekerheid vind ik hem niet.
In feite zou je hetzelfde over Pogačar kunnen zeggen. Een keer 9e en een keer 12e. Nu lijkt alles wat hij aanraakt in goud te veranderen natuurlijk, maar toch ;)

Nijmos

Vorig jaar pidcock met dit jaar pidcock vergelijkingen volg ik totaal niet. Pidcock doet dit jaar toch overal waar hij start overtuigend mee met de besten. Het kan wel wat steil zijn voor hem hoor, maar twee jaar geleden al een strakke uitslag en hij is nu beter dan toen.

floda

Het feit dat zo ongeveer de halve ploeg van Bahrein genoemd wordt als kanshebber door ploegleider behalve Bilbao doet mij besluiten om die in ieder geval niet de derde cap te geven

Dr.Watt

'@ Floda

Of juist wel? Bilbao laat je toch niet naar België komen om te knechten.

@ Brabander

Gek genoeg twijfel ik ook meer aan Pogacar dan aan Pidcock. Al weet ik niet goed waarom.
Het lef om ze om te wisselen heb ik wel niet.
Vorig jaar reken ik niet echt mee door zijn privé-omstandigheden.

Dr.Watt

Haha.
Stel je voor dat EF nu opeens geen sprint wordt. Dan staan we daar.

Nijmos

Heb je vergeten rekening te houden met de parcourswijziging @dr watt? Was gewoon bekend voor de deadline hoor!

@arjen: bedoelde je zoiets? ;-)

arjenzvob

Wat bedoel je @Nijmos?

Valvuillerdemoz

Wat is er trouwens toch met Jungels aan de hand? Die stond er vanaf de E3 bijna voor alle races op. Maar is iedere keer stilletjes van de startlijst verdwenen, twee dagen voor de start. Samen met Powless vormde hij toch mijn supervoordelige koppeltje Dark Horses dat mij een bekertje zou gaan bezorgen. Dat wordt nu wel een beetje spaaklopend zo.

Dr.Watt

'@Nijmos

Jawel, ik was op de hoogte maar leek me niet echt veel verschil te maken.
Nu in het WF artikel komt het ineens veel zwaarder over.

@Xavi

Over de exacte redenen van de afwezigheid van Jungels heb ik geen info.
Wel is hij een tweetal jaar geleden door een zware periode gegaan owv zijn mentale gezondheid.
Hopelijk is dit nu weer niet het geval.
Zowel zijn afwezigheid als het gebrek aan info laten me wel het ergste vermoeden.

Yskoud

Cosnefroy is ziek (vandaag en gister op bed gelegen) en start morgen wellicht niet volgens de L’Equipe.

“Zelfs op zondag ging het niet zo goed met me, maar de Amstel Gold Race (die hij nog steeds op de 21e plaats eindigde) loste dingen niet op en daar, 48 uur later, is het een kruisweg", legt hij uit. Vandaag (dinsdag) is het nog erger dan gisteren. Ik zal waarschijnlijk bij de presentatie van de teams zijn, maar ik weet niet wat ik tijdens de race ga doen. Ik ben verre van goed. "

Laatst gewijzigd
zitvlees

Ook de berichtgeving rond Higuita blijft uit. Goed, hij staat er en is aangewezen als een kopman, dus ook bij mij. Bizar die odds van Pogacar trouwens. Ja het is een punch etappe, maarrr dit is wel maar 1x punchen, niet 15x in een etappe. Hij zou wat zwaarder staan voor de Ronde, dat helpt ook niet op de muur. Toch heeft hij dit jaar zeker een stap gezet, dus het zou niet gek zijn als hij deze ook pakt, maarr ik zou Niet verbaasd zijn als hij hier geen top 3 haalt. Slap hè zulke voorspellingen. Zeg dan gewoon dat je hem niet ziet winnen.. I know I know.

Dit jaar zie ik de muur van Huy als een mooie kans voor de jonge puncheurs. Kijk eens naar het veld en zeg mij wat hier staat qua bekende puncheurs VS nieuwe jongens die zich op de muur kunnen gaan bewijzen als échte puncheur, terwijl ze dat al stilaan overal doen. Oké genoeg bekende namen kunnen dit zeker, maar ik denk dat met dit deelnemersveld de jonge kerels er door kunnen komen. Ik denk dan aan Lafay, Skjel, Higuita en in mindere maten Piccolo, Tobias Halland, van Gils. Misschien zelfs Only, van Eetvelt? Ik ga zeker voor die namen kijken of er aantrekkelijke odds tussen zitten voor een top 10!

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

In die categorie zijn Higuita, Skjelmose, Lafay, Van Wilder, Van Gils en Adria (als die gepositioneerd raakt) mijn tips.

Voor Piccoli en Onley is het nog een jaar te vroeg.
Van Tobias had ik al meer verwacht maar die zou ziek geworden zijn tijdens een cruciaal moment en daardoor een verstoorde voorbereiding.

Laatst gewijzigd
Rim Brakes

Voor iedereen met Higuita hoop ik dat hij op het steilste stuk niet weer zo'n fout maakt: https://youtu.be/NJL99K9ahXE

Bagioli finished in deze line up prima 8ste. Skjelmose, had ik hem maar, doet het hier echt uitmuntend.

Valvuillerdemoz

Dit meldde Bob 17 maart op twitter:

Sad to miss @milanosanremo_official this year, haven’t been feeling well since Paris-Nice so we decided to take the time to fully revover for the flemish classics! Next up @e3_saxoclassic 💪🏻

Sindsdien geen wedstrijden meer gereden. Laten we hopen dat dat dan niet weer met zijn mentale gezondheid te maken heeft idd.

Odin

Ik denk niet dat Cosnefroy van start gaat morgen. Zonde want had de puntjes goed kunnen gebruiken. Maar goed, desondanks bewaar ik me laatste wissel voor EF en heb ik naast Cosnefroy voor morgen Pogacar, Pidcock, Madouas, Gaudu, Sheffield en Kwiatkowski. Het houdt niet over maar het is wat het is.

floda

Pfff, waar im paar dagen geleden nog meldde dat ik keus uit 6 lood om oud ijzer had voor 3e cap, heb ik nu weinig over.

Cosnefroy ziek
Bilbao staat niet bij eerst 4 van zijn ploeg
Costa start niet vanwege blessure
Kron geeft aan dat dit waarschijnlijk te moeilijk is voor hem
Madouas heeft gaudu en mollard in pikorde boven hem
En benoot wordt max 15e.

Kortom daar gaat mijn zilveren plek

Nijmos

Kunnen ook alle 6 top 20 rijden floda. Nou vooruit, voor costa wordt het lastig. Dit is nooit een koers voor de allrounders mohoric benoot en madouas, maar een paar puntjes kan best. Is ook maar de vraag of in de top van het spel iedereen zo veel betere opties heeft. Als je pidcock hebt kun je zelfs nog flink stijgen tov de mensen die hem na strade gewisseld hebben voor pogacar.

mspan

Denk morgen verrassende winnaar met Lafay

jm dvg

Weet er iemand waarom honore morgen niet start? Nu kron 3e kopman die gaf aan dat het van gils beter ligt maar te hopen op een top 10 notering. Verder pogi 1 pidcock 2 benoot kwiato sheffield cosnefroy en q hermans.

1 2 ... 147 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.