Nou, tot zover de kansen van de sprinters in Frankfurt.
Parcours al gezien? Ze mogen de langste klim van 11km nog een keer op en de tweede keer is het van d moeilijke kant aan 7% gemiddeld. Vervolgens is er dan nog die klim van 2,2km aan ruim 8% op 40km van de finish.
De Bennetts, Phillipsens en de Lie's van deze wereld hebben hier toch heel weinig te zoeken.
Meer iets voor Matthews nu. Of Schelling. Zie dat Schachman en hij ook starten. Cort Nielsen wellicht...
Dat soort mannen..
Zit je met al je sprinters :-)
'@Risje
Ik twijfel ook over Pidcock en ook Higuita in mindere mate.
Maar LBL is ook weer een heel andere koers. We mogen ons niet laten meeslepen in de waan van de dag.
Keuze tussen Pidcock, Higuita, Powless, Madouas, Benoot, Powless, Barguil, Sheffield en mss Alaphilippe.
Voor 2 plekjes natuurlijk.
Zal tussen Pidcock, Powless, Higuita, Barguil, Benoot en Madouas gaan in die volgorde.
Evenepoel en Pogacar gaan er wel een gestoorde koers van maken. Wordt een compleet slagveld.
Wie is er dan geïnteresseerd in een ereplaats nadat ze op 40km mss al kansloos zijn voor winst?
In dat scenario valt Pidcock mss af en wordt Benoot interessanter.
@Phoenix
Toch verwacht (en hoop) ik op een sprint. Het is ook niet zo ontzettend veel zwaarder.
De openingsfase van EF was altijd al redelijk zwaar.
En rijdt er een groep van 5-6 weg dan zal er daarachter toch georganiseerd worden en gesprint. Dus enkel als je toevallig 1 van die aanvallers hebt, verandert er weinig.
Absoluut, Odin.
Dit jaar kan ook wel eens een vreemde LBL worden. Pog en REV die gewoon samen wegrijden terwijl er in de achtergrond gewoon een soort van peloton wordt gevormd.
Vorig jaar was ook al een beetje zo, toen bleek dat Evenepoel niet meer terug te halen viel.
Hermans werd nog 2e nadat hij volgens mij niet bij de eerste 20 over de Roche kwam.
Podium is ook echt zijn niveau niet uiteindelijk.
Dus wie weet pakt Cosnefroy ook wel een hoop punten onder voorbehoud van het juiste koers-scenario.
Ik denk dat dit scenario wel eens bewaarheid kan worden, 2 vluchters die te sterk zijn en dan grotere groep daarachter die uiteindelijk samen gaat sprinten. Vandaar dat ik ernstig twijfel over captain nr 2 en 3. Want benoot is nog steeds goed maar in zo’n groepje sprint hij als een strijkijzer. En voor pidcock weet ik het ook niet met zo’n lange koers. Dus wie weet ga ik wel voor Kron of madous
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.