Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 152 ... 156 157
KV

Moraal vh verhaal: volgend jaar geen pure heuvelrenners meenemen vanaf de start. Want zelfs een dag voordien is het gissen wie fit aan de start zal staan.

Aanklampen

Welsford en Trentin aan Eschborn toegevoegd.. Vooral Welsford een 'opluchting'. Extra troef..

zitvlees

De les voor mij is vooral om heuvelrenners te selecteren die er elk jaar staan en dat vaker bewezen hebben. Zo had ik voor een Woods moeten gaan ipv Martinez. Of toch een Benoot, ook al betekent dat een aantal erenplaatsen rond de 12e-7e stek.

Hommeles

'@Zitvlees, dat dacht ik ook. Maar bij nader inzien: hoeveel zijn dat er nou werkelijk? Je hebt Woods, Pogi en verder? De tijd van Valverde en Martin is voorbij. Roglic leek even een betrouwbare kracht te worden voor dit werk, maar neemt de ritten nu meer op in zijn programma.

Volgens mij moet je inderdaad allrounders pakken (Wellens, Benoot en ik had gehoopt op Cosnefroy) + Pogi en dan wat wissels over houden.

zitvlees

ben wel met je eens dat er op het moment weinig vaste krachten zijn. Misschien dan toch een Evenepoel voor een miljoen extra alvast meenemen.

En in mijn geval: ik had ook geen Pogacar. Ik blijf erbij dat dat op voorhand een goede keuze was, alleen hij biedt natuurlijk ook meer zekerheid in de heuvels, al rijdt hij er maar 2 bijvoorbeeld.

Dus de heuvelmannen die je toch alvast mee wilt nemen, kunnen het type Woods en Benoot zijn of de bekende toppers ondanks dat die er misschien maar 1 of 2 rijden.

rbc1912

Benoot neem je toch voor het ganse Klassiekerseizoen en niet alleen de heuvels? Pidcock, Pogačar, Mohorič en eventueel Madouas idem. En dan zou je eventueel kunnen denken aan pas wisselen na Roubaix. Zo'n DFM is echt weggegooid geld nu

Jv1997

Welsford toegevoegd aan Eschborn Frankfurt.

Team van UAE zelfs al bevestigd.

arjenzvob

DFM nam ik mee om wissels voor te zijn, aangezien hij aangegeven had van de Ardennen een doel te maken. Als je vervolgens genoeg kopmannen hebt in de wedstrijden daarvoor, is er niks aan de hand. 1 miljoen is nou ook weer geen grote hap uit je budget. Dat hij vervolgens niet rijdt.... tja.

rbc1912

'@arjenzvob : ik had dat dus ook gelezen en ik dacht precies hetzelfde als jij.
Vond het vantevoren echt een alleraardigste keuze van mezelf. Toch jammer dan dat het op niets uit loopt

zitvlees

'@arjenzvob

Mijn punt was dat Martinez niet al 3 seizoen op rij hetzelfde heeft laten zien als vorig jaar. Dat neem ik als les mee naar volgend seizoen waar dan alvast een renner meeneem die er eigenlijk altijd wel staat in de heuvels.

@Brabander
Je mist mijn punt. Het gaat erom dat ik volgend seizoen voor de heuvels liever op safe speel en zekerheid wil inbouwen ipv een renner die het 1 seizoen heeft laten zien. Dat Benoot er altijd in de heuvels ook wel staat, is dus een éxtra reden om hem mee te nemen. Er wordt niet gesuggereerd dat ik hem alleen voor de heuvels neem. Die namen die jij noemt vallen idd in het zelfde straatje.

Thomberg

Het probleem is dat als je naar AGR en WP kijkt er voor volgend jaar niet per se zekerheden zijn (behalve Pogi)

rbc1912

'@zitvlees: okay. Nu volg ik je helemaal. Geen speld tussen te krijgen. Ik ga dit ook nog even goed evalueren. Ik sta op 95,8%, dus mag absoluut niet klagen. Maar dat is vooral door een gelukkige hand in het 'cappen' ditmaal. Genoeg verkeerde keuzes gemaakt. Pogačar ook pas vanaf de Amstel bijvoorbeeld. Maar dat kon ik nog behoorlijk opvangen door Mads steeds als 3e cap te spelen.
Aan de andere kant blijft dit zo'n verdomd moeilijk spel. Je weet zo weinig vantevoren ook. Je gaat van diverse scenario's uit en daar stel je je team uit samen. Maar gasten die kasseien en heuvels rijden zijn wel goud waard nu. Ook een handvol goede sprinters meenemen en je kan gebeiteld zitten tot Roubaix. En dan nog de juiste wissels inbrengen en daar zo lang mogelijk mee wachten. Dus niet Teuns inbrengen 3 dagen voor de Brabantse Pijl bijvoorbeeld

rbc1912

'@Thomberg: Pidcock half. Verder inderdaad eigenlijk niemand. Maar dan kun je nog wisselen

RVH

Nu phillipsen, De lie, Kristoff en Welsfort op de lijst staan voor Eschborn-Frankfurt. Kan ik morgen alsnog REV inbrengen voor zondag. Zien jullie dit als een goede optie?
Heb nu Pogi (240 tot 300), Pidcock (150 tot 200) en Benoot (80 tot 120) als captains. Totaal 470 tot 620
Anders Pogi (240 tot 300), REV (200 tot 250) komt dan als 2e captain in plaats van Benoot. Pidcock (120-160) Benoot (40 tot 60). Totaal 600 tot 770.
Verschil van 130 tot 150 punten.

Phillipsen, De Lie en Welsfort kunnen alledrie top 5 eindigen. Het inbrengen van bijvoorbeeld Groenewegen levert me dan wss niet zoveel op. Maar het plan was, wachten tot EF met 1 wissel.

rbc1912

Dat is nogal een vraag zeg haha. Ik zou het zonder nadenken doen als ik die ongekende luxe had

Simcha

...

Laatst gewijzigd
Blaagstra

'@KV briljante conlusie

Phoenix0000

We denken nog steeds dat het sprinten wordt? Zie mensen nog twijfelen Groenewegen in te brengen.
Bizar.

BigMig

Hier ook lichte teleurstelling om zowel DFM als Carapaz, die samen toch zeker 6x aan de start zouden verschijnen volgens de startlijsten, maar nergens te bekennen zijn. Start morgen van ellende denk ik maar met Madouas en Hermans als captains, gezien Gaudu en Cosnefroy ook rare dingen doen.

R. D.

Morgen voorlopig 6 man aan de start, waarvan Kwiatkowski toch een beetje voelt als voor spek en bonen maar goed hij mag me verrassen. Dezelfde kopmannen als woensdag:

Pogi op 1
Pidcock op 2
Healy op 3

Hopelijk met Benoot en Hermans ook nog 2 mooie noteringen.

rbc1912

Dan zit ik nog redelijk met Pogačar, Pidcock, Benoot, Gaudu, Madouas, Cosnefroy en Q .
Voor Frankfurt nog Philipsen, De Lie, Welsford en Kristoff aan boord

Bonkie

Morgen met REV, Pogi,Pidcock, Benoot, QH, Cosnefroy en SKA hopelijk richting de 99%. Dan nog EF met Kristoff, de Lie, Philipsen, SKA & Welsford + laatste wissel. Blij dat ik lang de verleiding heb kunnen weerstaan. Nu op 97,8% door de juiste kopmannen en een goede dosis geluk aangezien veel gewisselde namen niet hebben geleverd.

@Phoenix000 ik snap wel wat je zegt. Denk echter wel dat de Lie en Philipsen dit prima kunnen.

Risje89

Morgen weer aan de bak met 9 rappe trappers.
Pogacar, Pidcock en Benoot als aanvoerders, met daarachter Cosnefroy, Madouas, Q. Hermans, Honoré, Sheffield en Mohoric.

Voor EF voorlopig Phillipsen, De Lie, Welsford en Kristoff(?). Moet voldoende zijn zo.

KissMyAce2.0

Ik maak Honore captain voor vandaag, erg veel vertrouwen in

Jasperdewaal11

Kopmannen Pogi, Woods en Pidcock hier

Aangevuld met Cosnefroy, Q Hermans, SKA, Benoot, Kron en Sheffield

Hopelijk nog springen naar 90%

Laatst gewijzigd
1 2 ... 152 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.