Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 19 ... 156 157
Caene91

Verdikke, Wellens en Cort winnen.. Snel er in klikken :)

Ragnar Lolbroek

Bettiol staat er momenteel in bij. Lijkt mij een potentieel koopje zolang de krampen achterwege blijven.

Maurimaler

Wie denken jullie dat de sprinter van Bingoal gaat worden, Malucellie of Salby?
Ze zijn beide 500k en met Kuurne-CBDP-Gent-Schelde en Eschborn hebben ze wel wat kansen.

Flowtosti

Wil je ook wel eens een wielerspel spelen met oog op de langere termijn? Wil je je eigen ploeg runnen en renners kopen en verkopen? Wil je talenten scouten of juist old heroes een laatste eer bewijzen? Neem eens een kijkje op: https://cyclingclassics.forumotion.com/ en laat je niet afschrikken door de 90’s lay-out ;)

Als manager van een team (waarschijnlijk Cannondale)beschik je over 20 tot 30 renners die punten voor je halen in alle koersen waarin ze in het echt starten. Je hoeft geen opstellingen te maken, want dat gaat vanzelf. Wat moet je dan wel doen? Interesse tonen in renners van andere managers (er zijn 30 teams) en deals sluiten waarin renners en cash van team kunnen wisselen. Zo bouw je aan je eigen team met een meerjarenplan! Elk jaar komen neoprofs nieuw in het spel in het team van de hoogste bieder. Bouw je aan een team dat over 5 jaar kan winnen of wil je er nu direct staan? De keuze is aan jou!

Lijkt het je wat kun je je aanmelden via: https://cyclingclassics.forumotion.com/t4-inschrijven

Voor vragen kun je bij diverse forumleden info inwinnen via pm. Bekende forumleden die al jaren spelen:
Ceramiche Ariostea
KimJungPoels KJP
Rawolf
Kschiffmacher
Rico
en nog vele anderen!

Tot ziens op wielerklassiekers 2!

(ja er zijn meerdere versies van dit spel. WK1 loopt al meer dan 20 jaar. WK2 zit in seizoen 6 en wk3 is bezig aan seizoen 4)

GlennTour

Wellens wint ieder jaar de voorbereidingskoersen. Maar vanaf de Omloop is het vaak niks meer. Zal ook vaak in dienst van Pogi mogen rijden vrees ik. Ik waag me er niet aan.

Jeroen Vanroose

Piet Allegaert is op zowat elke klassieker toegevoegd.
Kan voor zijn lagere prijs toch wel war ereplaatsen rijden denk ik.

Vorig jaar gevallen, maar anders valt hij toch mee.

Ketjap Manis

'@Mauri Lauk heb je ook nog, moeilijk te zeggen. Misschien sprinten ze ook wel met z’n allen.

jan derksen

Vind de keuze tussen Benoot en van Baarle meenemen toch best wel moeilijk maar ik neig naar Benoot mee

R. D.

Dat dilemma heb ik niet - ik neem ze allebei.

Ik heb wel een andere dilemma;

Ik heb nu Pidcock en Meeus, maar neig naar Laporte en de Lie. Wat lijkt jullie de beste optie(even los van de balans van mijn selectie)

Laatst gewijzigd
jan derksen

De lie gaat al vanaf moment 1 mee bij mij, laporte neem ik ook mee die kan ook nog sprinten. Meeus lijkt ook inform. Pidcock neig ik toch naar wissel voor 4 miljoen

Punct

'@janderksen

Soms denk ik wel eens: met zo'n ploeg als JV zal het echt niet alleen Van Aert zijn die de winst kan pakken. Bovendien is MvdP 5x erbij en Pogacar 3x. Maar voor de zes ritten betaal je wel 6,5m.

Dus is het dan niet logischer om die 6,5m te verdelen over Van Baarle en Laporte? Houd je nog bakken met geld over voor Benoot, Tratnik en/of Valter erbij.

encanto

'@R.D. als ik deze keuze zou hebben, zou ik voor Laporte en de lie gaan. Zoals jan Derksen al zegt: laporte mag sprinten (is in KBK al kopman lijkt me) en de lie doet dat voor de punten ook. Meeus rijdt al vrij sterk.

Probleem met Pidcock is dat twee jaar geleden hij eigenlijk de enige Ineos in vorm was in het voorjaar. Hij ging er dus overal voor. Nu is het team dermate sterk ik de breedte (ondanks dat Van Baerle weg is) dan ik een beetje vrees voor een scenario van vorig jaar...Daar was hij af en toe echt sterk, maar sprintte nooit voor de ereplaatsen. Dat zie ik Sheffield en Turner toch eerder doen (of althans hiermee rechtvaardig ik momenteel mijn keuze!;))

Ook maak ik hem (op basis van zijn programma nu) hooguit kopman in de kasseiklassiekers: Omloop en Dwars door vlaanderen. Dat vind ik veel geld voor 2x kopman.

Dan liever kijken wat hij doet en dan mogelijk vanaf branbantse pijl (mocht hij die rijden) wisselen voor een wout of mvp.

encanto

'@punct: Ik merk zelf ook wel dat het lastig vindt met wout. Wat echter volledig voor hem pleit is dat hij nooit, maar dan ook nooit echt teleurstelt. Je maakt hem altijd captain en hij zal eigenlijk altijd top 10 rijden. Dat hebben in mijn ogen alleen MVP en Poga ook. Dus het is zekerheid.

Ook heeft hij dit jaar primair twee doelen: voorjaar en WK. Ten slotte zal hij de RVV en PR nog meer het kopmanschap opeisen aangezien het vorig jaar niet ging (of niet geheel fit).

Zie hem hooguit enkel de winst "weggeven" bij de E3 en GW. Echter dan rijdt hij normaliter nog top 10... Die garantie heb je met weinig andere renners.

Nijmos

Ik ben wel benieuwd of wout het ideale team gaat halen. Ik twijfel er echter geen seconde aan dat hij in het winnende team zal zitten (blessures ziekte e.d. daargelaten)

jan derksen

Ik heb Jakobsen er ook in maar begin een beetje te twijfelen aan ze vorm. Is die bij jullie wel een zekerheidje?

snoek1974

'@ encanto

Maar Pidcock staat voorlopig op veel meer koersen dan die 2 andere renners .
Heb je dit euvel niet met elke topploeg , ook naast vd Poel , van Aert heb je genoeg andere renners die wat kunnen , alleen door de 3 kopmannen regel ga je voor de sterkhouders mijn inziens

Lastiger vind ik dat je niet weet wat die voorlopige lijsten waard zijn ,, maar daar wel op selecteer .

Kies nu door die gouden wissel regel wel alleen heuvelrenners waar ik ook wat van verwacht in de kasseienritten .

Zie een ander pleiten voor Allegaert als opvulling prima keuze , maar Cofidis heeft meerdere sprinters . Ik heb zelf 2 x 500k renners voor de Strade Bianche en de heuvelklassiekers .

Heb nu al paar dagen m staan zonder wisselen . Denk dat die staat

Astarloa

Bij mij gaat Wellens absoluut mee. Rijdt er 4 samen met Pogacar dus teampunten gegarandeerd. Zelf goed in vorm en verwacht dat hij in de schaduw van Pogacar mee gaat profiteren en daarbij ook prima resultaten gaat halen. Het knechten zal mee gaan vallen aangezien UAE zelden het team zal zijn dat de koers gaat dragen. Nieuw team dus nieuwe motivatie, voor 2 miljoen waag ik het er wel op.

Nijmos

Uae gaat in sb, wp en lbl toch bij uitstek het team zijn dat de koers gaat dragen?

@jan derksen: hier is jakobsen ook een twijfelgeval. Rijdt hij scheldeprijs? Dat vind ik naast zijn vorm het grote vraagpunt.

Laatst gewijzigd
rbc1912

Ik heb mijn team al een paar x op de schop gegooid, maar er heeft er nog geen 1 van Quick-Step in gestaan. Ja Evenepoel even. Maar die rijdt misschien alleen Luik en die zou ik ter zijner tijd nog kunnen wisselen.
Evenepoel, Alaphilippe, Asgreen, Lampaert, Sénéchal, Jakobsen, Merlier. Allemaal wel degelijk interessant natuurlijk, maar ik neig ernaar om ze links te laten liggen

R. D.

Ik heb tot nu toe ook alleen Jakobsen overwogen. Evenepoel is samen met Teuns, Cosnefroy etc natuurlijk mooi wisselmateriaal.

Kleine Drekst

jakobsen totaal niet overwogen en is ook niet in vorm heb ook geen idee welke klassiekers die rijdt maar kies dan liever voor jongens als philipsen pedersen en stuyven. Teuns en Cosnefroy worden mijn wissels en 1 wissel bewaren voor blessure lijkt me altijd wel handig

Timdepunter

Wat zijn jullie verwachtingen van Stybar? Nieuwe ploeg, veel wedstrijden, leeftijd, vorm, 1 miljoen. Ik ben benieuwd!

Jeroen Vanroose

Zal Ackermann niet heel interessant zijn?
UAE doet zowat alle kleine sprinterskoersen mee. Lijkt daar enige sprinter dus wss overal aan de start?

Luc Buis

Iemand enig idee wanneer er meer informatie komt omtrent de programma's van Madouas en Cort?

ZK

Cort zal weinig rijden, dus voor klassiekerspel niet interessant. Madouas niet veel van bekend, maar zal waarschijnlijk in lijn zijn met programma van vorig jaar.
Ackermann zeker een interessante optie, ook voor EF nu gaviria niet meer in de ploeg zit. Het aantal plekjes om m'n team is het grootste probleem. Maar hij staat zeker op de longlist.

1 2 ... 19 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.