Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 23 ... 156 157
Kleine Drekst

Merlier wint in de uae tour kooij en cavendish zaten een beetje opgesloten dus werd het een 1vs1 tussen ewan en merlier

Laatst gewijzigd
dvansteenis

Hieronder de 500k'ers die ik overweeg en mijn overwegingen. Wat verwacht je van iemand van 500k? Het is vooral opvulling in koersen waarin je wellicht net te weinig starters hebt naast je 3 kopmannen en 1 á 2 kanshebbers. Ik denk dat uiteindelijk toch de keuze tussen de grote namen beslissend gaat zijn in de strijd om de bekertjes. Gokken op teampunten kan in grote rondes toch wat makkelijker dan bij klassiekers. Ik ben benieuwd hoeveel van "de 8" hieronder genoemd worden.

Hugo Page : rijdt Omloop samen met Teunissen , E3, GW en PR met Teunissen en Girmay en DDV voorlopig zonder de eerder genoemde. Wellicht hier voor eigen kans? Hij is jong, talentvol en het jaar goed gestart. Heeft bewezen langere afstanden aan te kunnen ook op het allerhoogste niveau. In hoeverre hij moet knechten of krijgt hij een beschermde status is vooral wat ik me afvraag. Hij heeft in ieder geval een aardige eindsprint, ook als het iets zwaarder is.

Matis Louvel : programma zal nog worden aangevuld waarschijnlijk maar reed vorig jaar zelf al 4x in de punten. Zal vooral zelf moeten scoren want van zijn teamgenoten moet hij het volgens mij niet hebben. Vorig jaar al Druivenkoers gewonnen en 15e in Roubaix. Kan hij nog een extra stap zetten?

Allegaert : vorig jaar enorm veel ereplaatsen in de semi-klassiekers. Rijdt een uitgebreid programma en ik geloof er wel in dat hij in de klassiekers voor zijn eigen kans mag gaan. Zal best een handjevol ereplaatsen bij elkaar rijden dit jaar.

Eenkhoorn : de Nederlands kampioen is toch altijd het overwegen waard. Echter, ik zie hem vooral op het programma staan bij de heuvelklassiekers en daar verwacht ik hem niet vooraan. Hopelijk kan hij verrassen, maar ik sla het deze keer over!

Stan deWulf : had ik vorig jaar in de ploeg (toen was hij volgens mij zelfs duurder) en viel toen enorm tegen. Won wel eerder al Roubaix voor beloften en als we Oliver Naesen mogen geloven heeft hij een van de grootste motoren die Naesen ooit heeft gezien. Gaat bij mij voorlopig mee als gokje.

David Dekker en Nils Eekhoff omdat het Nederlandse renners zijn die het hopelijk definitief gaan maken dit jaar. Eekhoff wat meer een eendagscoureur en Dekker de sprinter. Arkea noemt Dekker "de man in de frontlinie van de klassiekers."

Halland Johannessen (Tobias) : talentvolle ronderenner die dit jaar naar de Tour gaat. Staat alles in het teken een hoge notering in het algemeen klassement van de Tour of gaat hij in de heuvelklassiekers ook uithalen?

Waerenskjold : ken ik nog niet goed genoeg om er iets nuttigs over te zeggen. Ik ga hem niet nemen. Hij is nu "hip" hier maar in hoeverre hij echt gaat scoren, betwijfel ik.

Nijmos

8 500kers en geen plekje voor van uden, zingle en pacher?

Niballie

Je vergeet Axel Zingle (shit, Nijmos was me voor)

Laatst gewijzigd
WilliamS23

'@dvansteennis Waarom geef je alle pareltjes al weg?

Daarnaast, gokken op teampunten vind ik juist hier makkelijker. Hier staan al je renners automatisch opgesteld en kan iedereen scoren. In de grote rondes mag je er maar 9 van de 20 opstellen. Zeker als er nog veel renners in koers zijn en je wilt teampunten scoren, dan dien je een andere goede renner op te offeren.

R. D.

Oh ik was Louvel helemaal vergeten, die heb ik er idd ook een paar keer in gehad.

niek-vdv

Wellens rijdt wel een heel deftig programma: https://sporza.be/nl/2021/02/10/dit-is-het-programma-van-tim-wellens-in-de-klassiekers~1613152683133/.

dvansteenis

Zingle inderdaad vergeten! Zeker het overwegen waard.

ProScoritoManager

Zingle leuk en aardig, maar volgens het programma dat Scorito hem toedicht zie ik maar 1 koers waar ik hem mógelijk top10 zie rijden (KBK). Of heeft hij meer capaciteiten dan de (opkomende) sprinter ik vooralsnog in hem zie?

R. D.

Fijn die Wellens, kan ik weer opnieuw beginnen.

Risje89

Al wint Wellens alles in januari/februari en start hij in elke voorjaarskoers, hij komt er niet meer in.
(en ja, je zal zien dat hij nu zijn geld wel een keer waard is..)

Kleine Drekst

zit te twijfelen over welsford ben gelukkig in de positie dat ik geen 500K renners hoef te nemen dus ben nog aan het kijken naar 2 renners van 750 K denk aan van gestel en welshford

Nijmos

'@psm: ik zou zingle zijn pcs er even bijpakken. Die kan wel iets meer dan een vlakke sprint rijden.

ZK

Zingle staat er bij mij voorlopig ook in. Echter wel twijfels. De koersen waar hij start is er veel concurrentie, dus hoeveel punten zal hij halen. Een 500k renner moet in mijn ogen minimaal 100 punten opleveren. Hier geldt de "100 punten per miljoen niet". Hij neemt immers een vel begeerd plekje in en om de 1 en 1,5 categorie ook genoeg opvullers die meer dan 100 punten per miljoen halen. Dus Zingle, daar ga ik nog eens goed over nadenken...

Laatst gewijzigd
arjenzvob

'@Nijmos Zomaar even nieuwsgierig. Denk je dat het forum uit de lucht gaat wanneer jij niet op iedere pagina minstens één reactie geeft? :) Je bent er wel mee bezig haha!

ZK

Ja Arjen, @Nijmos vult dit seizoen het gat dat @Nasibal heeft achtergelaten. Die leegte kunnen wij niet aan. Wachten tot Nasi weer helemaal herboren terugkeert met diepgaande analyses, itt de sporadische berichten nu. (Kan mij overigens helemaal voorstellen dat hij het nu even rustig aandoet, die heeft zichzelf aan een wieler en forum burnout geholpen met al zijn bijdrages)

Kleine Drekst

zijn er nog mensen die jungels overwegen voor 750K was altijd een gekend klassieker rijder

arjenzvob

'@ZK Plausibele verklaring!

JoostEmpty

Als we dan toch 500k'ers aan het noemen zijn: Honore. Is niet meer tweederangs wolfpacker maar kopman bij EF. Heeft een leuk programma staan. Heeft ook al prima uitslagen gereden in eendagskoersen in het verleden, maar nog niet in het voorjaar.

Hommeles

In de 500k categorie moet je ook nadenken over Rui Costa. Staat momenteel bovenaan in de ranking van het huidige seizoen.

Nijmos

'@arjen: ik ben diep downtherabbithole gevallen deze klassiekercampagne inderdaad;)

@Hommeles: daar krijg ik een beetje covi vibes bij. Rijdt inderdaad heel sterk maar tegen de tijd dat zijn scoritokoersen komen zijn we 2 maanden verder. Te vroeg pieken? Soortgelijke twijfels heb ik een categorietje hoger bij Powless. Al lijkt die wel elk jaar een klein stapje te maken.

tinus-dordt

Goedemiddag,

Heeft er iemand een idee wat Olav Kooij gaat rijden dit voorjaar?
Kwam in zijn programma alleen Parijs Nice en Gent Wevelgem tegen.
Bestaat de kans denken jullie dat hij nog wordt toegevoegd bij de “makkelijke” sprintkoersen?
Alvast bedankt!

Nijmos

'@tinus: goede vraag. Als je alle inside info van TJV renners wilt kun je goed terecht in het Team Jumbo Visma topic. Alles wat bekend is van programma's staat op pagina 1. Jumbo rijdt geen scheldeprijs en kuurne valt tijdens de uae tour. Dus blijven over de panne en eschborn. Daarover is niets bekend, maar ik vermoed dat Kooij wel de panne zal rijden (maar Eschborn weet ik niet).

Mijn vermoeden voor de panne is erop gebaseerd dat hij toch voor wevelgem in de buurt is en de panne een echte sprinterskoers is waar Wout en Laporte hun bed niet voor uit komen.

Laatst gewijzigd
floda

Vooral in de categorie goedkope sprinters die je (misschien) nodig hebt voor EF, BDP, Scheldeprijs is er veel keus en nog weinig bekend van programma. Alleen meeus, milan, en page hebben hun programma staan. Maar het lijkt weer blinde gok te worden op wie wat rijdt. Net zoals ieder jaar voor EF en BP.

Maurimaler

Ik zou graag al een(goedkope) renner voor de Waalse wedstrijden in mijn team zetten, ik twijfel tussen:
Quinten Hermans: doet mee aan 6 wedstrijden, 2 samen met Mathieu voor de team punten waar ik hem zelf niet zie scoren, dan de Brabantse Pijl/Amstel zie ik hem wel de sprint winnen van het achtervolgende groepje, en denk dat hij tevredene mag zijn met 2 keer top 15 in Waalse pijl en Luik

Powless: staat er nu nog maar voor 4 op maar ik denk dat hij Luik en Waalse Pijl (heel misschien Brabantse) ook wel gaat rijden. Hij is sinds vorig jaar constant aan het rijden en zie hem wel goed scoren in de Waalse en wie weet geraakt hij de Poggio ook over.

Guerreiro: mijn minst favoriete maar toch het vernoemen waard, vorig jaar 7de in de Waalse pijl geeft wel aan dat hij iets kan en heeft het begin van het seizoen ook niet gemist, Strade en Luik rond plek 12 en weer een uitschieter in de Waalse pijl?

Kron: voor maar 500k te verkrijgen dus zeker het overwegen waard, hij rijdt Strade en de 4 klim klassiekers, vorig jaar zijn doorbraak gemaakt en had ook een mooie ereplaats gereden(Brabantse) als hij niet gevallen was, en is ook goed aan het jaar begonnen. Ik verwacht een (verre) ereplaats in Strade, Amstel en Brabantse pijl kan hij mee, en de Luik/Waalse pijl mag hij me verrassen met een top 15 plek.

Voor wie zouden jullie gaan, of toch gewoon eerder voor Van Gestel/Pasqualon?

1 2 ... 23 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.