Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 24 ... 156 157
Dannyco

Wout & Matthieu iedereen neigt ernaar om ze beide te kiezen, omdat ze betrouwbaar zijn qua punten en je kunt ze bijna blind cappen. Maar stel hè je neemt Wout niet, kun je wel een breder team neerzetten en 2 subtoppers extra nemen.

Je moet dan denk ik wel Laporte en Benoot/Van Baarle namens TJV nemen om Wout’s plek op te vullen.

Nijmos

'@floda: en voor meeus en milan geldt dat niet zozeer hun eigen programma maar ook dat van bauhaus/bennett essentieel is. Meeus staat bijvoorbeeld op de startlijst voor de panne maar aangezien bennett daar ook op staat heb je er niks aan.

Voor EF heeft toch iedereen gewoon Philipsen, de Lie, Bennett en/of Kristoff neem ik aan? Als je ze alle 4 neemt heb je waarschijnlijk je drie captains voor Ef al. Nizzolo, Bauhaus en Ackermann lijken ook best logische starters.

@dannyco: ja in theorie is wout zijn geld met 6 koersen nooit waard. Hij haalt maximaal 600 punten los van captain en teampunten. Als hij 6x wint blijven er weinig teampunten over. Captainpunten tellen alleen voor zover ze je alternatieve captian overstijgen. Dus zelfs als wout 6x wint, en je capt zelf 6x de nummer 2 in zijn plaats verlies je maar 120 captainpunten. Wout gaat natuurlijk geen 6x winnen, dus je verliest veel minder door Wout niet te nemen. Als je in alle 6 de koersen de ideale alternatieven hebt én captain maakt, heb je Wout niet nodig. Maar doe dat maar eens.

Laatst gewijzigd
ZK

Olaf Kooij: BdP, GW en DdV
https://sporza.be/nl/2023/02/20/dit-is-het-programma-van-olav-kooij-in-de-klassiekers~1676905787939/

Hommeles

'@Tinus, ik gok dat hij nog wel Brugge de Panne en Dwars door Vlaanderen gaat rijden. Die heeft hij in het verleden ook gereden en gezien zijn vorm, zit het er dik in dat hij het hier weer mag proberen. Nou weet ik nog steeds niet of ik hem 1.5 mln waard vind. Er is gewoon veel concurrentie in deze koersen.

De enige renners in mijn huidige selectie waar ik nog over twijfel zijn van Avermaet, Sheffield en Wright. Bij van Avermaet is de grote vraag of hij echt 'op' is of nog een jaartje een sloot aan top 10 / top 20 klasseringen kan rijden. Bij Sheffield en Wright is de vraag of dit het definitieve jaar zal zijn van de doorbraak inclusief goede resultaten in de klassiekers. Hoor graag iemand mijn twijfels wegnemen. :-)

En dan blijft nog alleen het ongemak dat ik geen Flip en geen Pidcock in mijn selectie heb. Bij Flip heb ik 1 seizoen gezien dat hij ook echt goed was op de kasseien. Nu de vorm er niet zo is en hij mentaal ook niet helemaal lekker lijkt, durf ik het niet aan voor 3.5 mln. Kan altijd nog later inwisselen voor de Ardennen. En pidcock heb ik eigenlijk weinig twijfels over, maar hij heeft een prijskaartje alsof hij overal kan winnen en dat zie ik nog niet zo.

Pantani_83

Heeft er nog iemand zin om via PB te sparren over de huidige selectie van 20 renners? 16 renners zijn redelijk zeker van een plek, de laatste 4 vind ik ontzettend lastig.

rbc1912

Ik zit nog in dubio over mijn laatste anderhalf miljoen. Teunissen en Kwiatkowski lijken mij het meest interessant. Maar Gianni Vermeersch heb ik nog weinig over gelezen. Vorig jaar behoorlijk waardeloos, maar 2 jaar geleden echt heel flink gescoord. Met de teampunten van MvdP erbij kan hij een hele fijne worden. Maar vooralsnog durf ik het niet aan

Koen

'@homeles: wie zegt dat de vorm van Flipje er niet is en wie zegt dat hij mentaal niet goed in zijn vel zit? Volgens mij gaat hij juist knallen na uitspraken van Lefèvre

Hommeles

'@Koen, wellicht probeer ik mezelf er naar toe te praten dat hij niet gaat flikken dit jaar. Maar durf jij het aan vanaf het begin?

RvhC74

Omdat ik nu niet bepaald succesvol ben bij de klassiekers en dit jaar toch eens een keer beter wil doen graag jullie ongezouten mening over mijn huidige team. Nog niet definitief of zo

V Aert
Vd Poel
Benoot
Mohric
Stuyven
Turner
Stybar
V Marcke
Poca
Sheffield
Philipsen
Kristof
Jacobsen
De Lie
Meeuws
Right
Teunissen
García Cortina
Capiot
Hermans

Waar schiet ik tekort of zou je anders doen of ben ik vergeten?

Ludi

Ik zou vooral niet nu al hele teams op een openbaar forum gooien.

Valvuillerdemoz

'@reneetjevanhetcafeetje: Je schiet vooral daar tekort waar je Fred Wright en Sep Vanmarcke probeert te spellen. 😉

R. D.

'@Brabander

Ik heb Greg en Politt voor 1.5M

Ik overweeg Valter en Madouas ook nog.

Laatst gewijzigd
Jeroen Vanroose

Teunissen is hier zeer populair, maar zijn resultaten dit jaar zijn toch nog niet zo super?
Ik twijfel echt of hij met zijn aangepast programma super veel zal scoren.

Ludi

Next level zand trouwens @Dannyco en @Nijmos 😂

R. D.

Voor iedere speler die Wout niet meeneemt verdienen ze een lintje.

Nijmos

'@ludi; wie de moeite neemt het hele bericht tot de laatste zin te lezen weet wat hem te doen staat;)

groppiestan

'@reneetje.
Capiot heeft knie problemen. Meeus zie ik niet veel kansen krijgen als kopman. Hoeveel gaat Wright rijden?
Vanmarcke zou ik ook links laten liggen.

Dat is wat ik zo snel zie. Verder mag je zelf nog even verder puzzelen.

VincentK

Op vooral Sporza kun je startlijsten vinden, maar dat is een herenkleding. Hoe snel is Scorito met vinkjes? Lopen ze daar soms meer dan een dag achter?

lordnelom

Nog mensen die Consonni overwegen? begon leuk dit seizoen alleen nog niks bekend over zijn programma maar reken een beetje op Bdp en Ef waar die vorig jaar goed scoorde.

rbc1912

Consonni is een prima renner. Maar hij rijdt voor Cofidis en daar rijden Zingle, Walscheid, Coquard en Pietje Allegaert dus ook. Ik vind dat link. Bij Arkea heb je ook zo'n clan

Aberastuuurrriii

Ik herken het ongemak @Hommeles van het niet hebben van Flip en Pidcock. Ik heb totaal geen twijfel dat ze het goed gaan doen, maar ik krijg ze echt niet in mijn team zonder 2 andere kleppers te schrappen.

Turner is tot nog toe een gok vanwege zijn programma, maar vorig jaar 10 klassiekers gereden. Verwacht toch dat dat wel vol gaat lopen.

Denk ook dat ik met 7 sprinters (incl. Laporte) wel een beetje aan de hoge kant zit. En dan wil ik eigenlijk de Lie er nog in proberen te proppen.

De charme van het klassiekerspel. De ene dag denk je weer compleet anders dan de andere dag

Hommeles

'@Aberastuuurrriii, fijn die bevestiging. :-) Aan het eind blijft het gewoon een gevoelskwestie.

Turner hoor ik vaak voorbij komen. Eerlijk gezegd heb ik hem zelf nooit in actie gezien. Moest juist zeggen dat Sheffield zo'n sterke indruk op me had gemaakt. Hoe verhouden die twee zich tot elkaar? Wie knecht voor wie?

De Lie staat er bij mij vanaf het begin in. Had eerlijk gezegd verwacht dat hij duurder zou zijn. Hij heeft dit jaar met overtuiging hele sterke sprinters verslagen. Ook in wat lastigere koersen heeft hij al gewonnen.

Bozenik

'@Aberasturi, zo herkenbaar dat je perspectief elke dag weer verandert inderdaad. Over Pidcock, dat leek me steeds een zekerheidje. Het leek me ook een slecht idee om die pas in te brengen vanaf de heuvels, want dan heb je al 5 koersen gemist waarin hij een van de favorieten is en kost het je een wissel. Tegelijkertijd ga ik hem waarschijnlijk in 3 van die 5 niet cappen en in de andere 2 wellicht ook niet op 1. Met het geld dat vrij komt kan je hele leuke dingen doen. Na Parijs-Roubaix hem inbrengen zal financieel geen probleem zijn normaal gesproken. Dus nu staat Pidcock er (voorlopig) weer naast.

Overigens viel het me op dat Quickstep ook op de startlijst van EF staat op PCS. Dat zou voor het eerst in jaren zijn als ik het goed heb. Benieuwd wat zij daar gaan doen.

encanto

'@hommeles: Turner wordt meer verwacht bij de kasseien en Sheffield bij de heuvels. Echter als je kijkt naar de uitslagen kunnen ze alles. Ze zijn alleen jong en dus wisselvallig, maar hebben nu al goede resultaten behaald (net als pidcock natuurlijk).

Het is natuurlijk een kopmannenspel: als je pidcock neemt, zal je hem toch wel ook captain maken. Daar neem je die andere twee in eerste instantie niet voor mee.....maar voor de breedte (of teampunten pidcock).

De Lie lijkt me (zeker met EF op het programma) een must have. Ook voor dat geld.

Verder ga ik denk ik voor de tactiek van een echte heuvelman (rara wie zou dat zijn) en dan twee of drie aardige helpers met ook een programma op de kasseien met dan een echte kanshebber in het team (hermans). Ik bewaar dan 1 a 2 wissels voor echt de heuvelkoersen waarbij het fijn is dat martinez en in vorm is en goedkoop (makkelijk wisselen met een echte goedkope kasseiman).

Enfin, team begint langzaamaan te komen.

Vorig jaar lukte het niet echt om te sparren via PB (liep vast), maar mocht iemand dat de komende dagen willen....:)

Nijmos

Ik hoor de naam Trentin weinig. Vorig jaar veel au in parijs nice. Tot dan toe elke klassieker zo wat prijs. 2m een koopje?

1 2 ... 24 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.