Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 25 ... 156 157
Capra

Ik ben nu eindelijk heel tevreden over mijn team en zou er eigenlijk af moeten blijven tot zondag.
Maar dat denk ik al 4 dagen en ondertussen zijn er alweer aardig wat verschuivingen geweest.
Net Benoot nog gewisseld voor Laporte en met het vrijgekomen budget Teunissen geupgrade (hoop ik) naar Wellens, ook omdat hij veel met Pogi samen rijdt.
Ook in de 750k categorie Florian Vermeersch eruit gehaald ten faveure van Pasqualon.
Met Pogi, WVA, MvdP en Pidcock ook goed in de toppers vertegenwoordigd.
Nu maar hopen dat mijn sprinters en kasseienkleppers de goede blijken te gaan zijn.
Als er geen gekke dingen gebeuren qua blessures kan ik zeker 2 wissels gebruiken voor EF en 1 voor de heuvels. Geld is geen probleem en ik heb al aardig wat goede heuvelmannen in mijn team, voelt best lekker.
Van mij mag het beginnen, heel veel zin in.

Fins Els Collons

Count me in, please. Bvd

R. D.

https://sporza.be/nl/2023/02/20/dit-is-het-programma-van-valentin-madouas-tot-en-met-de-ronde-van-vlaanderen~1676903431246/

Die ga ik er toch infietsen denk ik. Rijdt precies waar hij vorig jaar goed was.

floda

Heb nu 4x 500k mannen en dat voelt eigenlijk ook nog prima. Tel daar paar goede 1 miljoen mannen bovenop en heb veel ruimte voor toppers. Met 2 a 3 goede wissels voor heuvels en dan dus 1 a 2 voor EF kom ik nog uit ook. Dus dit lijkt het na week puzzelen toch te worden

Daan De Jager

Wat denken we van quin Simons weinig
Over gehoord hier

Aberastuuurrriii

'@Bozenik precies. Ik heb geen enkele twijfel over dat Pidcock zijn punten gaat pakken en misschien wel veel, maar ik ga hem te weinig cappen om die 4 miljoen te verantwoorden. Dan maar een gokje om hem ernaast te zetten

Aberastuuurrriii

Zojuist nog even de Lie, Madouas en Kron erin gejoekeld voor Wright, dubbele voornaam en Bilbao.
Ondanks ik Fredje heel graag in m'n team wil hebben voelt dit toch een stuk beter.

Plus 3 renners van Bahrein eruit, scheelt 50% kans op schrapresultaten door doping 🤐

TheBest

Ik verbaas me er echt over hoeveel mensen types als van Avermaet of Sep Vanmarcke overwegen of zelfs in hun definitieve team mee willen nemen. Ik laat me graag verassen, maar in mijn ogen zijn die jongens echt op hun retour..

Het dillema wel/geen pidcock kan ik mij wel aardig in vinden. Ik heb hem er nu wel in staan. Het is echt een kopmannen spel, elke wedstrijd 3 (relatief) zekere kopmannen is erg belangrijk. Ik zie hem, zeker in de koersen waar 1 van de grote 3 niet start als ideale kopman. Daarnaast erg lekker dat hij die heuvel koersen ook rijdt.

Ik lees ook dat bij veel mensen de naam van Sheffield meer is blijven hangen dan die van Turner. In mijn ogen is Turner op dit moment echt nog wel een stapje verder dan Sheffield. Waar Turner vorig jaar de Vuelta reed, moest Sheffield het doen met een rondje in Denemarken en een rondje in Groot Brittannië. Sheffield deed leuk mee in de Tour down under dit seizoen, maar Turner maakte op mij wel echt veel indruk in de gravel wedstrijd waar die 2de werd achter ene Tadej Pogacar. Tuurlijk zijn het ietwat verschillende renners maar toch schat in Turner voor het klassieker spel nog ietsje hoger in.

Aberastuuurrriii

Snap wat je bedoeld. Ben ik met Vanmarcke ook zeker mee eens, net als een Stybar bijvoorbeeld. Maar good old Greg ga ik mooi weer meenemen.

Vorig jaar 176 punten gehaald in een redelijk matig voorjaar. Ik verwacht er dit jaar 150/200 omdat hij ook altijd rijdt voor ereplaatsen, vooral in eigen land. Daar tel ik met alle liefde 1,5M voor neer.

Maar goed, misschien laat ik me net als bijv Valverde leiden door een stukje nostalgie 😉

Groetjesaandevoetjes

Ik ben redelijk zeker van mijn selectie, behalve het feit dat ik nu geen Laporte heb en die eigenlijk wel wil en dus fomo heb bij Laporte. Heb Van Aert (captain in de meeste gevallen) en Benoot (rijdt 9 koersen, dus teampunten Van Aert en kan zelf ook prima uitslagen rijden) en heb bewust geen Van Baarle. 3 miljoen is best veel voor iemand die als 3e of 4e in de pikorde zit in een ploeg. Vorig jaar 340 punten gepakt met twee 2e plekken in E3 en Gent Wevelgem, 8e in KBK en 9e in Vlaanderen.

jenzrscl

Nizzolo blijft een hoofdbreker. Hij kan echt ideale puntenpakker worden

arjenzvob

'@jenzrscl

Is naast de routine ook de kalender voor dit seizoen ongewijzigd? Of zou de degradatie van Israël van World Tour naar Professional daar invloed op kunnen hebben?

" Nee, daar heeft het geen invloed op. Mijn agenda is dit jaar praktisch identiek aan vorig jaar. Ik ben naar Argentinië vertrokken omdat ik altijd graag vanuit de hitte start en nu gaan we door naar de Europese doelen. De volgende races zijn Kuurne-Brussel-Kuurne, Tirreno-Adriatico en daarna de klassiekers» .

Uit quibicisport.it

Nijmos

'@arjen: dat zijn de betere vondsten. wat was zijn beoogd programma vorig jaar ook alweer? Volgens mij reed hij zonder die val in san remo ook de panne en schelde? Maar b.p. kwam er dan misschien juist weer bij als opstartkoers. Ik weet het niet goed meer. Jij?

Madouas vind ik ook best aantrekkelijk. Het maakt alleen wel vrij veel uit of die ploeg ook de brabantse pijl rijdt (in 2021 wel en in 2022 niet gereden). Dat is wel een koers waar madouas zich ook zou kunnen onderscheiden.

@thebest: Vanmarcke heeft toch heel veel pech gehad en gezeur met corona? Als die het eens wat bespaard blijft is het volgens mij nog steeds een goede coureur voor de vlaamse wedstrijden. Heeft in het najaar ook nog best wel weer een paar uitslagen gereden. Maar ja.. van sagan greg ollie sep zullen er vast een paar opleven en een paar totaal niet, maar wie vind ik erg lastig te zeggen.

Laatst gewijzigd
Thomberg

Mooi gevonden Arjen.

Ook iets over Turgis kunnen vinden? Mijn favoriet maar ben benieuwd naar de dnf

Nijmos

Ik ben ook benieuwd naar de DNS van madouas in de tijdrit van Algarve maar niets kunnen vinden nog. Anyone?

Niballie

Hij had er geen zin in.

R. D.

Ik zal eens een naam laten vallen die ik volgens mij nog niet gezien heb; Daniel Felipe Martínez. Wellicht omdat hij pas later in het spel in actie komt en de wissels dat nu allemaal anders maken, maar 1M is toch echt een koopje? Er zijn betere wissels dus deze man neem ik mee vanaf het begin.

KV

'@Nijmos

Nochtans 9de resultaat als je Madouas googelt ;-)

Valentin Madouas (Groupama-FDJ) n’a pas pris le départ du contre-la-montre du Tour d’Algarve, ce dimanche, au Portugal. Le Brestois est souffrant.
Valentin Madouas (Groupama-FDJ) a déclaré forfait pour le contre-la-montre du Tour d’Algarve, ce dimanche. Le coureur brestois, très régulier depuis le début de saison, est malade.

Caene91

Twee minuutjes werk om op te zoeken. Voelde zich wat ziekjes en heeft daarom niet gestart.

@KV was me voor :D

Laatst gewijzigd
Risje89

Hopelijk valt het mee met Valentin, heb hem er vanaf het begin in staan.

Het berichtje over Nizzolo brengt me wel aan het twijfelen, ben benieuwd naar zijn definitieve programma.
Ik heb nu Ewan om wat gaatjes in de sprinterskoersen te vullen, maar als Nizzolo diezelfde koersen rijdt (en nog wat meer) dan zie ik hem minstens evenveel punten pakken voor minder Scorito-euro's. Ik wacht het nog even af.

KV

Madouas inderdaad interessant voor die prijs, maar heb me sinds enkele jaren voorgenomen om geen renners mee te nemen die kort voor de deadline ziek worden/(zwaar) vallen. Daags voordien op Malhao verloor hij ook al veel tijd voor zijn doen, dus zal dan wel al begonnen zijn. Aan de andere kant is het "maar" 1.5m...

ProScoritoManager

'@KV kort voor de deadline is in dit Klassiekerspel toch een stuk relatiever dan bij een GT? Ik neem toch aan dat hij niet 2 maanden grieperig gaat zijn.

KV

Yip, klopt wel. Bij GT geldt deze regel nog meer en ook nog meer voor 3m-plussers.
Maar altijd moeilijk om te weten hoelang ze van de fiets blijven. Stel dat hij inderdaad griep heeft, zou het zo maar kunnen dat hij een week training mist en vaak zit griep nog langer in het lijf dan 1 week. Het gebeurt toch niet zelden dat als iemand zwaar ziek is in februari, dat hij een rukvoorjaar rijdt...
Als het gewoon wat snot en hoofdpijn is, zal dit inderdaad vermoedelijk geen weerslag hebben, maar daar zullen we jammer genoeg geen informatie over krijgen vrees ik.

koenvanhelvoirt

Helemaal mee eens, Wout van Aert is ook 2 dagen ziek geweest. Die laat ik ook aan de kant ;)

De Tourminator

https://sporza.be/nl/2023/02/20/dit-is-het-programma-van-christophe-laporte-in-de-klassiekers~1676905499510/

Ik weet niet of dit al voorbij gekomen is, maar mooi programma voor eigen punten en teampunten van Wout.

1 2 ... 25 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.