Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 32 ... 156 157
user27310

#PogiStays bij mij voorlopig.
Echter ben ik bang dat mijn team bij Strade iets te karig is op het moment met enkel WvA, MvdP, Benoot en Wellens.
Daarom twijfel ik om toch Campenaerts er uit te gooien om zo plaats te maken voor ofwel Bilboa; vorig jaar en begin dit jaar toch echt indruk op me gemaakt, maar in hoeverre is het voorjaar een prioriteit voor hem..
Of Simmons; laatste 2 jaar al in mijn team omdat ik ervan overtuigd ben dat dat talent er een keer uit moet komen, maar tot dusverre erg teleurstellend. Wel een 7e plek in Strade vorig jaar en aangegeven hier weer vol voor te willen gaan..
Hoe denkt men hier over mijn dillema; huidige 4 genoeg, of Campenaerts out en Bilbao/Simmons erin..

Guido Benzo

'@srens Turgis is normaal echt een puntenpakker die ook voor p7-p8 gaat sprinten. 2 jaar geleden was hij volgens mij de grootste puntenpakker. Vorig jaar viel het tegen (niet meteen een idee van) en dit jaar is het ook nog mager. Maar het talent kan natuurlijk niet weg zijn.

johnnyvdlaar

Stel er raakt iemand geblesseerd, ga je hem dan wisselen? Van Aert en van der Poel wel, van Avermaet niet denk ik. Dus de wissel van Aert --> Pogacar incalculeren geeft ook niet erg veel risico bij blessures. Want bij een groot deel van de blessures zou je waarschijnlijk toch niet wisselen.

KV

Ben juist eens aan het kijken naar de resultaten van Turgis:

Bij zijn topjaar 2021 geen topresultaat in de voorbereidende koersen met ook DNF in laatste rit Tour du Var (dacht dat hij toen gevallen was)

Vorig jaar eens naar een 2de plaats gesprint. Geen DNF. Slecht voorjaar, had toen last van de vallende ziekte, maar kwam toch ook net tekort in de wedstrijden waarin hij niet viel.

Nu enkele ereplaatsen en terug DNF (oorzaak vind ik nergens terug). Begin nu te twijfelen om hem toch te nemen :-)

Maurimaler

'@Jiri11 ik zou Benoot wel 3de kopman durven maken

Hay

'@Jiri11 Als je er geen potentiele kopman bijhaalt dan maakt het toch geen verschil waar de renners de punten pakken in Strade of in andere wedstrijden. Campenaerts haalt dan wellicht meer punten dan Quin Simmons.

Jan Janssens

'@Thomberg deze stelling mbt netto opbrengst is in theorie correct. Echter in het klassiekerspel kan je hier gewoon veel minder van op aan! In een grote ronde is het "makkelijk" te voorspellen wie top 10 rijdt (muz vlucht ritten). Je kan dan idd een 500k renner opteren die 6de wordt ipv een dure die 3de wordt (hier is de netto waarde van de dure dus laag tov de 500k renner zodat je ergens anders kan upgraden).

Voor de klassiekers is het zekere weg. Kan je mij vertellen wie er 6de wordt in MSR, RVV en DDV? Ik kan er een 30tal opsommen. Kan je mij vertellen wie er met grootste zekerheid top 5 rijdt? Ik kan er 3 opsommen (buiten DDV dan).

Enkel kijken naar de netto waarde lijkt mij hier dus niet van toepassing. De klassiekers is en blijft puur een kopman spel. Je nieuwe kopman zal namelijk meer kans hebben op een 21ste plaats dan een 6de plaats. Een top 5 plaats voor Pogi lijkt me gewoon zeker. DDV gaat hij trouwens serieus niet als opwarmertje rijden. Heb jij die mens ooit al eens een koers als opwarmertje zien benaderen? Vorig jaar was het gewoon zijn eerste rit op de kasseien, beetje wennen mag he ;) #Pogistays

Hay

Volgens mij had Turgis vorig jaar inderdaad behoorlijk wat pech. En wat betreft de DNF van een paar dagen geleden, hij staat op de startlijst van de Omloop dan zou je denken dat het wel meevalt.

Verder laat ik Pogacar en Teuns er voorlopig uit, in principe komen die na PR, uitvallers of grote miskopen daargelaten. Voor Pogi is het vooral zaak in RVV een captain te vinden die niet al te ver van hem zal eindigen b.v. van Baarle, Asgreen, Madouas. Blijft een gok maar die kon wel eens goed uitpakken denk/hoop ik. Voor MSR en DDV lijkt het me niet direct een probleem een geschikte vervanger als kopman te kunnen vinden.

Mocht of van Aert of van der Poel toch nog doortrekken naar de Amstel dan kan een van beide worden geruild met een 2,5 M renner voor Pogacar en Teuns.

Een derde wissel hou ik wellicht voor Eschborn, de juiste sprinter kan daar wellicht nog tot 200 + punten komen.

Tot zover mijn tactiek, een team met namen delen doe ik niet. Persoonlijk vind ik dat we hiermee moeten wachten tot na de start.

Risje89

Hier Pogacar (+ een 1M renner, was nu toevallig even IGC) er wel uit gehaald ten faveure van Girmay + Bling.
Tactiek is nu om om Pogacar en Teuns er na Roubaix in te knallen en 1 wissel te houden voor een vervelende blessure of een extra sprinter voor EF.

Het voelt wel wat risicovol op deze manier, maar we moeten wat voor dat gouden bekertje.

Valvuillerdemoz

Maar wat nu als Van Aert en vd Poel beide besluiten na Parijs-Roubaix nog even door te trekken de heuvels in? Hoe krijgen we dan Pogacar er nog ingewisseld?

Cerebral36

Hmm dat Indeleiderstrui interview is niet fijn :) Voor nu staat hij nog maar maakt het zo wel steeds moeilijker. Ik zie het echt als een niet geplande wissel. Enige manier dat dat enigszins op te vangen is, is om een echte Ardennenrenner in de plaats van Pogi te pakken die ook nog wat anders rijdt. Maar ja dan wordt de grote vraag wie. Normaliter kan je hem dus voor de Ardennen al 3 x cappen. Al heb ik daar ook wel alternatieven. Moeilijk !

rbc1912

Dat zie je dan wel weer toch?
Dat is nu juist het leutige aan de wissels. Je kan gaan anticiperen.
Uiteindelijk denk je toch in scenario's. Met de Amstel hou ik nog niet veel rekening. Je weet niet of Wout en Mathieu er nog wat aanplakken. Dat zien we dan wel weer

Cerebral36

Met bijvoorbeeld Mohoric en Kragh ipv Pogi en 1 miller heb ik er wel meteen iemand voor BP bij en een Mohoric die heel veel rijdt en ook de Ardennen. Enige issue is kan ik de cap plek van Pogi afdoende invullen voor MGR (in principe niet nodig), DDV en vooral RVV...

Boasson en Hagen

Hoppa, de laatste 5 pagina's van het topic doorgelezen zonder Pogi eruit te klikken! Voor mij is hij toch gewoon een zekerheid op punten. Het alternatief is Pidcock, maar die kan ook zomaar buiten de top-50 finishen wanneer je hem als kopman hebt. Daar hoef je bij Pogacar nooit bang voor te zijn.

-Wielerfan

Wat te denken van Dhr. Ballerini? Maar 750.000!
Word uitgespeeld als kopman in de Omloop.
Kan in Kuurne misschien als lead out fungeren voor Jakobsen.

Heeft wel maar 3 wedstrijdjes op het programma.. denken jullie dat hier nog een paar bij komen of niet?

ZK

Daar komen uiteraard nog wedstrijden bij. Waarschijnlijk bijna alle kassei klassiekers...

Nick P

Wat zijn de verwachtingen van Flip? Een gokje waard of te groot risico?

Nijmos

Volgens mij is de algemene verwachting van Flip dat we het werkelijk waar niet weten met zijn allen. Mijn tip is in een cq spel altijd meenemen, maar bij scorito voor dat geld en met wisselmogelijkheden te onzeker.

Hinault94

Wat verwachten jullie van Jonathan Milan de jonge sprinter van bahrein? Heeft vorig jaar paar koersjes gewonnen en dit jaar effe groenewegen er op gelegd. Nu is het wel zo dat hij mss in dienst van pasqualon en Fred Wright moet gaan rijden in de sprint gerichte klassiekers... Iemand die meer info heeft over de machts verhoudeningen en of vrije rollen in bahrein?

Niballie

Het lijkt me dat ze hem uitspelen als er een grote(re) groep aankomt en hij er nog bij zit. In zo'n geval heeft hij ook een uitstekende lead-out. Er bestaat een kans dat hij mag sprinten in Brugge-De Panne, maar verder moeten we gaan zien hoe sterk hij is t.o.v. zijn teamgenoten.

Maar dit heb ik allemaal zelf bedacht.

Laatst gewijzigd
Kleine Drekst

zo pogacar eruit voor de in vorm verkerende Kung ook pedersen er nog even ingezet omdat ik geld over hield

Karperdrol

Ik zit nu wel erg dunnetjes in de Strade...
Van Aert en vd Poel zijn zekerheidjes, maar daarna heb ik nog een (hoofdpijn)dossier Pidcock en vooral Wellens.
wie is jullie 3 of 4e man voor de strade?

Iemand die wilt sparren over zijn selectie? stuur maar een pb

Laatst gewijzigd
Jeroen Vanroose

In hoeverre zullen Valter & Gloag een vrije rol krijgen in de klassiekers?

Beiden kunnen in hun koersen goed zijn, maar zullen ze niet moeten werken voor de kopmannen?

jan derksen

'@karperdrol ik neig naar een gretige goeie quin Simmons op strade

Karperdrol

'@janderksen
Pohhh Simmons, jaaa... ik heb hem al 2 jaar.
je zou zeggen dat talent moet er een keer uitkomen.
Waarom denk je dat het dit jaar wel zal gaan lukken?

1 2 ... 32 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.