Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 33 ... 156 157
jan derksen

'@karperdrol stukje gevoel maar elke race word hij beter ook. En heeft ook weer gemeld vol voor strade te gaan. Wellens zie ik misschien ook wel top 10 eindigen nu Pogi er niet is

KissMyAce2.0

Als ie zn baardd eraf haalt overweeg ik hem pas

Ketjap Manis

'@Karperdrol Sheffield als 4e man.

Julesdejonghe

Wie overwegen jullie als potentiële kopmannen voor de Omloop?

PieterZegen

Pogacar rijdt dus 3 koersen voordat de heuvels beginnen. Hij was vorig jaar 5e in MSR, 10e in DDV en 4e in de ronde. Dat was de eerste keer dat hij Vlaamse koersen reed dus de kans lijkt me groot dat die twee dit jaar minstens even goed gaan (ook gezien zijn vorm dit jaar). Dan heb je dus voor 3 koersen al een hele goede kopman. Ik moet nog maar zien of je dat kunt compenseren met 2 renners van tussen de 2 en 3 miljoen. Daarnaast bespaar je ook nog eens een wissel, want ik verwacht dat veel mensen die hem niet vanaf het begin nemen hem erin willen brengen voor de heuvels. Kortom ik ben #TeamPogiStays

-Wielerfan

'@Julesdejonghe

Mijn potentiële kopmannen voor de Omloop zijn;
Pidcock
De Lie
Laporte
Philipsen
Kristoff

Nog even nadenken over wie het word en op welke plek.

Maurimaler

Ik heb nu voor de Omloop staan
Stuyven
De Lie
Kristoff

jenzrscl

Laporte sws

Thomberg

Het punt met pogi is juist dat nergens staat dat hij de Ardennen gaat rijden, laat staan alle 3

nasibal

De Strade was vooraf dé reden om Pogacar alvast mee te nemen in een spelletje waar 3 wisselmogelijkheden zijn

Strade is de enige wedstrijd vóór LBL waar ik hem eerste kopman zou maken en waar hij ook een 'zekere' kopman zou zijn. MSR, DDV en RVV zou ik hem hooguit 3e kopman spelen, áls ik hem al als kopman zou spelen. MSR zou je bijvoorbeeld ook prima met een MVDP/Wout/Ewan kunnen spelen als je dat zou willen. En dan heb ik het nog niet eens over het feit het mogelijk was om naast Wout, Mat en Pog óók PidC in je team te rammen. Zelfs Flip kan daar met passen en meten bij . Of je het wil is een tweede, maar het was niet op voorhand gekkenwerk.

Al met al zou Pog in die 3 wedstrijden dus maximaal 3*100*2 = 600 punten pakken, als hij ze allemaal zou winnen. 600 punten waarvan je een flink deel prima kan wegredeneren met bruikbare alternatieven (er vanuit gaande dat die alternatieven méér koersen rijden in die periode en de restwaarde van Pog). Juist bij de Strade wordt was dat een stuk lastiger geworden. Pog had DDV, RVV of zelfs MSR kunnen besluiten te skippen en ik had hem waarschijnlijk als nog blind vanaf het begin meegenomen, om hem bij die Strade alvast te hebben. Dat valt nu weg

'Wat als Wout en Matje' besluiten hun programma nog even door te trekken, cuck je jezelf dan niet?' is een hele terechte vraag. Deze vraag gaat echter in mijn ogen alleen op (en wel meer dan dat, ik zou zelfs willen zeggen 'is reuze relevant') voor renners die je er vanaf de BP al in wil wisselen en dan een straf programma rijden (zoals bv Teuns). Als Pog straks besluit om alleen Luik te rijden kunnen Wout/VDP prima doortrekken t/m AGR. Doen ze allebei Luik nog dan ben ik opzich wel bereid om te incasseren. Dat betekent dat het eigenlijk alleen echt lastig wordt als Pog opeens besluit alle kasseien te laten voor wat het is en het volledige 'ardennen 3 luik' gaat rijden, met BP als voorbereiding. Stiekem hou ik rekening met een scenario waarin ik Pog het hele spel niet speel. Dat zou mij erg veel centjes opleveren om in de uber voorspelbare WP te steken bijvoorbeeld. Het wordt dan wel even uitdagend wat ik met mijn caps voor LBL doe.

De truc wordt denk ik, dat als je besluit om Pog niet direct mee te nemen, 1 of 2 dure jongens mee te nemen die je na PR sowieso kan joepen (Denk Stuyven, Kung), 1 of 2 (extra) jongens die je na de kasseien sowieso in kan zetten in BP en AGR (denk bijvoorbeeld Matthews, Benoot, Girmay, mohoric, keusnefreu) en alvast 'iets' breder te gaan zitten in potentiele EF kandidaten. Met het geld van Pog en wat slimme keuzes is dat prima speelbaar denk ik Zo beperk je de kans dat je wissels nodig gaat hebben voor die koersen en vergroot je de kans dat je Pog er nog in kan gooien als dat echt moet, óók als je dat 2 wissels zou kosten.

Dit alles gezegd hebbende denk ik dat het nog steeds speelbaar is om Pog gelijk mee te nemen hoor, maar het er uit kegelen van de strade + de wisselmogelijkheden opent wel in een keer ook een andere route.

Laatst gewijzigd
-Wielerfan

Ik ga er even een nieuwe 500k naam ingooien.

S.Bax van UAE
Heeft op dit moment 5 ritten op het programma waarvan 3 samen met Pogacar.

De andere 2 ritten zijn De omloop en Kuurne waar hij misschien ook nog teampunten kan verdienen met Wellens, Ackermann en of Trentin.

MrWest

Bax is gewoon kopman volgens UAE ;)

Thomberg

Mooie uiteenzetting @nasibal. Ik ga het gewoon zonder pogi doen. En Pidc gaat wel mee. Rijdt zo enorm veel!

Strade idd uitdaging qua kopman 3. Bp is ook echt een breinbreker

Niballie

'@nasibal

Complimenten voor het gebruik van het woord 'cuck'. Daarnaast zit op dezelfde redeneertrant qua kopmankeuze en potentiële vervanging. Daarnaast denk ik ook sterk aan het scenario waarom je hem helemaal niet kiest als hij besluit om inderdaad alleen LBL te rijden. Het geld dat ik vrij speel door Pogi en nog een renner uit de restcategorie niet te nemen kan ik investeren in twee subtoppers (inderdaad categorie Kueng, Pedersen, Stuyven, Bini) die ik minimaal op Pogi's kopmanplek zet bij de koersen waar hij geen eerste kopman was (ook Strade en Luik). Bij de Strade schuiven de favorieten mooi door en stel hij rijdt alleen LBL dan is de Aerokogel van Schepdaal ook te overwegen voor maar liefst 2,5m korting.

Aan de andere kant is het inderdaad nog steeds heel makkelijk om hem wel te nemen en lekker kopman te maken in MSR, DDV en RvV, maar ja, ook daar moet de rest van de top 10 nog gevuld worden met 9 andere renners.

@-Wielerfan

Welke koersen rijdt hij samen met Pogi dan, haha. Beetje gevaarlijke uitspraak in het licht van de actualiteiten. Voor je het weet rijdt hij er nog maar 2.

arjenzvob

Hier ook een POGIng om zonder hem te beginnen. Nasibal legde het (wederom) prima uit. Ik heb alternatieven gevonden, en breng hem ergens later in. Wanneer weet ik nog niet. Ik vind hem ook grillig in zijn keuzes, dus ik wacht dat eerst rustig af.
Een dik kassei- en (sterke) sprintersgilde maakt deel uit van mijn kern.
Verder opvallend, Tim Wellens gaat mee! Help! En dat zonder Pogi? Waar begin ik aan?
En ken je dat? Een naam komt telkens terug, waar ik ook lees. Ik geloof dat het dan FOMO heet? Precies daarom neem ik Castrovi.... uhm o nee, die ander mee. Iets zegt me dat hij ook E-F gaat rijden.
Is dit een warrig bericht? Ja! Komt dat doordat ik keuzestress heb? Ja! Heb ik weer genoten van het puzzelen? Ja!

Morgen en vrijdag waarschijnlijk weinig tijd. Ook wel lekker. Moet ik van m'n team afblijven. Nu een heerlijk Belgisch biertje open trekken. Proost!

Maurimaler

"Iedereen is in zijn beste vorm ooit. Frederik Frison bijvoorbeeld, die stijgt nu echt boven zichzelf uit. Dat is een man die al toptienresultaten heeft gereden in Vlaamse koersen. Als die voorop is, dan hebben we daar vertrouwen in. Dat geeft ons een situatie waar Quick Step jarenlang in zat."

Dit komt uit een artikel met Campenaerts van Sporza, kan Frison volgens jullie een goede keuze zijn mocht hij een keer meezitten en dan nog redelijk wat teampunten van De Lie en Ewan mee pakken, Die ik wel verwacht?
Of is dit te ver gezocht?

rbc1912

Genieten hoor dit. Pogačar slaat de Strade over en direct het hele forum, mijzelf incluis, in rep en roer. Ik zit vooralsnog in het PogaNeen-kamp en dat bevalt me eigenlijk wel. En als-ie de Strade had gereden had ik 100% zeker in het PogaJa-kamp gezeten.
Dat nieuws is als een bom ingeslagen. Een heuse potentiële game-changer. Wat wijsheid is, zal na Luik blijken. (En ja, Frankfurt komt daar nog achter, maar die telt in dit verhaal niet mee)

jenzrscl

Hoe zit het met onze goeie vriend ben turner?
No brainer voor iedereen?

-Wielerfan

'@Niballie

Ik was beetje te snel met deze naam te posten🤣.
Zonder er fatsoenlijk over na te denken haha.
Excusi voor de verwarring😝😝

Niballie

'@-Wielerfan

Het was ook sarcastisch bedoeld gezien de discussies over Pogi ;)

Ragnar Lolbroek

Turner wordt overwogen. Voorlopig staan er voor mij nog wat te weinig wedstrijden op het programma bij Turner. Als daar voor zaterdag nog wat bij komt, is de kans groot dat ie erin geklikt wordt. Zit met mijn huidig team met 500k over en Teunissen op de schopstoel.
Hier momenteel ook geen Pogi, met een zeer vergelijkbare redenering als hetgeen wat nasibal weer mooi uiteenzet heeft.

Thomberg

'@Arjenzvob ik heb lang gedacht aan het monster van Milaan (ook omdat iedereen hier zooooo enthousiast is). Totdat ik naar de koersen zelf keek. Kuurne en de Panne kan hij wellicht massasprinten maar geen zekerheid. De andere zware klassiekers en monumenten heeft hij 0 zekerheid. Daar zie ik hem geen top 15. Leuk om Groenewegen te verslaan maar die rijdt daar ook geen top 15. Rijdt hij EF dan is dat fijn, maar als Bauhaus daar weer rijdt is die kopman

Dan vind ik Meeus echt interessanter

Thomberg

Ohja Turner… staat er vanaf begin in maar vooral omdat ik denk dat hij overal mag en gaat starten.

Kijk je echter naar programma Narvaez afgelopen jaren dan snap ik niet waarom hij niet overal werd ingezet. Stel Turner krijgt ook zo’n matig programma …

500k tip: Honore

ZK

'@Nijmos kan weer plaatsnemen op de bank, want @Nasibal is terug! Goede verwoord. Een analyse zoals we van je gewend zijn, heerlijk!

Ik zit voorlopig ook zonder Poggi. Wel balen dat hij Strade overslaat, ik had namelijk team staan zonder WvA en met poggi op zijn plaats. 17 van de 20 renners zouden logischerwijs na PR nog actief zijn en doordat alleen de "dure" MvdP dan gewisseld had hoeven worden met 2 goedkopere, had ik de euros heel effectief in kunnen zetten. Met WvA en MvdP hou je sowieso geld over, dat is niet per se erg, maar mijn vorige selectie zag er optimaler uit. Enige koers waar ik Wout in dat scenario echt had gemist als kopman was PR, alle andere koersen zijn er genoeg alternatieven die top 5 rijden.

arjenzvob

Ik ben nog wat verder onderzoeken, en ontdekte toen dat Milan de GIRO gaat rijden, en E-F dus vrij onwaarschijnlijk is....

1 2 ... 33 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.