Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 34 ... 156 157
Niballie

'@arjenzvob

Oneens! Vorig jaar reden juist heel veel Giro-sprinters Eschborn-Frankfurt als laatste koers voordat ze naar Italië gingen: Girmay, C. Bol, Bauhaus, Gaviria, Nizzolo, Consonni, Theuns.

Zou dus best logisch zijn. Wat ik eerder tegen hem vind spreken wat betreft EF, is dat Bauhaus zijn teamgenoot is en Duitser is.

500k tip: Herregodts

Laatst gewijzigd
KV

Zou ik niet persé als criterium gebruiken Arjen. Kan perfect gecombineerd worden. Kijk maar naar vorig jaar. Ook toen begon Giro op 6 mei en deden bv Gaviria, Girmay, Nizzolo, Consonni, Theuns mee in beiden.

Maar persoonlijk denk ik ook wel dat Bauhaus meer plausibel is.

Edit: Haha, iemand was me duidelijk net voor ;-)

Laatst gewijzigd
MarvinG

Turner overweeg ik zeker. Alleen weinig bekend over zijn programma helaas.

arjenzvob

KV en Niballie, thnx voor het meedenken. Ik heb in het verleden ook vaak gelezen dat het voor renners lastig te combineren is. Vorig jaar bewijzen de namen die jullie noemen dan wel weer het tegendeel.

Niballie

Haha, heel goed KV!

Mats17

Thanks voor alle berichten jongens! Heb een heel aantal interessante namen gelezen. Ik ben er nu ook uit. De meest opvallende naam in mijn selectie is misschien wel Alaphilippe. Ik denk dat velen een gouden wissel achter de hand houden voor het geval dat Flipje weer in zijn oude vorm verkeert. Echter zou je die al vroeg in moeten zetten gezien zijn programma. Ik denk dat hij er tijdens de Italiaanse koersen al zal staan en dus start ik met hem. Mocht het zwaar tegenvallen kan ik hem of iemand anders altijd nog wisselen voor Benoot. En anders hou ik een extra wisseltje over voor Evenepoel of Teuns.

Wellens Nietens

Leuk om alle redeneringen over wel of geen Pogi te lezen. Maakt het weer een beetje interessanter. Ik neigde er in eerste instantie vooral naar om hem eruit te halen omdat ik dat een leukere optie vond, maar na een extra tabblaadje aan m'n spreadsheet te hebben toegevoegd geloof ik er tot mijn eigen verrassing qua punten zowaar ook wel in. Een voordeel is dat je over het hele spel gemiddeld meer "kapitaal" aan het werk kunt zetten, want anders ga je Van der Poel en Van Aert waarschijnlijk wisselen voor goedkopere mannen. Belangrijkste nadeel is uiteraard de kopmanfactor want daarvoor is Pogi fijn, ook in de kasseienkoersen. Een ander nadeel is dat het waarschijnlijk een wissel gaat kosten, maar van de andere kant bespaart het mogelijk ook weer wissels, omdat ik bijv. bij mijn vervangers vast een extra mogelijke kopman voor BP ga zetten. Voorlopige conclusie: Pogi gaat er bij mij ook uit.

Laatst gewijzigd
Kip

Gloag en tratnik 🤔💭

mas22

Na het Strade nieuws heb ik Pogacar al eruit gehaald. Dat was de enige klassieker (muv de Waalse klassiekers) waar ik hem op zeker zou cappen. Nu er ook nog eens onduidelijkheid is over de rest van zijn programma vind ik het risico voor 4.5M te groot. Mocht hij wel WP en LBL rijden dan wissel ik hem er nog in. Maar het zou me niets verbazen als hij alleen MSR, RVV en LBL gaat rijden.

Zonder hem kon ik mijn selectie wat beter in balans brengen. Ik ben nog niet helemaal klaar met de puzzel, omdat er net als altijd nog 1 of 2 renners zijn die ik eigenlijk ook persé wil.

Ketjap Manis

Hoe belangrijk is balans bij een kopmannenspel? Ik wil overal 3 toppers kunnen cappen. Dan vul ik liever op met wat koopjes. Maar het zou goed kunnen uitpakken hoor. Mooi iig dat er verschillende tactieken zijn wat betreft Pogi.

arjenzvob

'@Ketjap De 16+4 tactiek is goed te verdedigen. Echte dure toppers icm met 4 koopjes van 500k. Probleem is dat je MvdP, WvA en Pogi blind kunt cappen maar voor de rest wordt het lastig. Een Stuyven bijvoorbeeld, schitterende renner en zal veel top-20 klasseringen aan elkaar rijgen. Maar ja, cap je hem?
Wat betreft de sprinters is dat hetzelfde verhaal. Ik denk dat ik best 'zwaar' ingezet heb op de sprinters, maar zekerheid heb je nooit.

Plus: er komen altijd nieuwe talenten bovendrijven. Wie is voor ons allemaal de vraag, al zie je signalen bij bepaalde renners.

Rad

Ik vind balans/breed klassiekerteam wel een mooie bijkomstigheid, zeker in de kasseienkoersen kan het verloop heel anders zijn dan je vooraf had ingeschat. Bovendien is het voor de heuvelmannen goed te doen om in de kasseienkoersen van voren mee te doen i.p.v. andersom.

Ik zit alleen met BP, wil daar niet (te) veel wissels aan spenderen eigenlijk. Maar er is nog zo weinig over bekend..

InHetGeel

Ik ben erg gecharmeerd van Rota. Lijkt enorm goed in vorm en weer een stap te hebben gezet, maar ik kan weinig vinden over zijn programma. Als hij dezelfde koersen rijdt als in 2021 dan zie ik het wel zitten, maar tot nu toe staat hij er alleen op voor de strade. Iemand hem toevallig tegen gekomen op een terrasje?

mas22

'@ketjap Met balans bedoelde ik meer dat ik nu de mogelijkheid heb om in elke koers minimaal 3 man met een goed gevoel te kunnen cappen. Voor het wisselen van Pogacar had ik de kopmannen voor koersen als BDP en SP nog niet echt op orde.

Gerbentm

d

jan derksen

ik ben wel benieuwd wat mads pedersen weer kan laten zien dit voorjaar. en zou je hem captain durven maken?

Oli4smit

Pidcock staat er niet in bij mij op dit moment. Maar als ik zo zijn strade bianchi afdalingstraining zie begin ik toch wel enorme FOMO te krijgen.

Meer mensen met dit probleem?:)

WilliamS23

'@Karigheid, zeker last van FOMO, maar heb dat niet bij Pidcock :)

Ben nu alle mogelijke moeite aan het doen om Laporte er in te krijgen, maar ik zie geen mogelijkheid. Heb al zoveel kleppers, omdat ik ook driemaal 500 en tweemaal 750 in mijn team heb. En deze moet er dan helaas naast. Voor het openingsweekend is hij een must. Daarnaast best veel kans op teampunten. Misschien toch maar Mohoric eruit, nu het erop lijkt dat hij E3 en G-W niet zal rijden.

Aargghhh, wat blijft dit een frustrerend, maar toch ook leuk, spel!

De Tourminator

Na 10 pagina’s Pogi stress terug gelezen te hebben, kom ik de naam Alaphilippe maar sporadisch tegen. Zijn vorm is een vraagteken, maar hij heeft natuurlijk wel een hoog puntenpotentieel. Rijdt voorlopig 7 koersen en natuurlijk kun je hem als kopman inzetten. Iemand nog een link met wat nieuws over hem?

Risje89

'@Jan derksen Ik heb zelf getwijfeld tussen Mads Pedersen en Bling. Mads kan in potentie kortere uitslagen rijden, maar Bling trekt het voorjaar wat langer door. Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik Mads (nagenoeg) nergens kopman zou maken, omdat ik betere alternatieven heb voor die koersen. Matthews maak ik trouwens ook nergens kopman, maar zal waarschijnlijk zoals gezegd wat meer koersen rijden. Daarom uiteindelijk voor hem gekozen.

Dus lang verhaal kort: ik zou Pedersen nergens kopman maken, maar dat ligt vooral aan de rest van je team in bepaalde koersen.

mas22

'@WillamS23 Volgens mij staat Mohoric ook niet op de lijst voor E3 en GW.

jort101

Zijn er meer mensen die Casper Pedersen serieus overwegen? Rijdt dit seizoen al goed en hoopt veel klassiekers te rijden dit seizoen. En maar 500K!

WilliamS23

'@Mas22, dat is precies wat ik zeg.

puntenjager

Team staat. Voorlopig. Geen Pogi, wel Flip en 4x Ineos. Misschien een beetje te gek, maar het voelt wel ok eigenlijk.

Dingetje

Het gaat hier helemaal mis. Zit met 3 UnoX renners en dat zonder Kristoff. Altijd weer even wennen na de winterstop.

1 2 ... 34 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.