Scorito Klassiekerspel 2023

1 2 ... 36 ... 156 157
Thomberg

De Vlaamse Ardennen zijn wat anders dan Waalse Ardennen :-) Dat hij een Vlaams programma rijdt wist je denk ik al? Haha

(Alsnog een goede pick overigens)

encanto

Waalse pijl moet hij ook aankunnen. Maar nadruk op brabantse ja, lijkt me

ZK

Turner stond er vanaf het begin steevast in. Ik twijfel echter. Waarschijnlijk maak ik hem nergens kopman. Hij zal prima 200-300 punten halen, dus een slechte keuze zal het niet zijn. Echter, voor dat geld kun je ook een kopman voor bepaalde koersen meenemen. Bijvoorbeeld Ewan voor de sprints. Buiten de kopmannen heb je uiteraard opvullers nodig die redelijkerwijs 100+ punten per miljoen scoren. Turner past perfect in dit plaatje, maar eigenlijk kan ik dan net zo goed hem wel eruit wisselen als ik geld nodig heb om goede kopman mee te pakken. Als hij toch niet meer is dan een goede sprokkelaar, maar geen kopman... Hoe denken jullie hierover? Niet alleen qua voorbeeld Turner, maar in algemene zin. Kan je een niet-kopman wel als must-have zien?

Thomberg

'@ZK het probleem is dat het budget zo ruim is en er nog weinig sprinterprogramma's bekend zijn.

Turner heeft winstkansen. Dan hoef je hem geen kopman te maken, maar is het een goede pick op voorhand.
Het budget is ook echt heel ruim. Die 2 miljoen categorie vind ik ook moeilijk. Trentin is net zo goed te beredeneren als Wellens (die ik er wonderbaarlijk in heb staan). Maar allemaal zijn ze geen kopman materiaal (behalve de Lie). Dus dan kan je rustig kiezen wie je denkt dat het beste sprokkelt.

Liever kies ik een sprinter als ik weet dat die 4 koersen rijdt, maar van niemand is dat al bekend. Behalve Philipsen en de Lie die een pickrate van >90% zullen hebben.

Heb nu ook ineens Theuns er in staan.. Rijdt de Panne en heeft zijn sprintgeluk weer hervonden vorig jaar. van Poppel zou nog slimmer kunnen zijn maar nog helemaal geen programma bekend.

encanto

'@Thomberg: (en anderen): Hoeveel sprinters heb je daarnaast (naast de lie en philipsen) nog nodig waar je vanuit kan gaan zonder te gokken op of ze rijden? Vanwege het totale gebrek aan duidelijkheid van een deel van de sprinters bestaat mijn sprintersgroep nu uit Jasper, de lie, ewan(kan ook fabio maar dit is een persoonlijke keuze) en kristoff (die wel helder is in zijn programma en waar ik toch vanuit ga dat hij naar EF gaat). Verder heb ik dan nog meeus (ook als bennet toevallig wel opeens gaat sprinten) en welsford. Dit voelt als een prima solide groep... Hoe kijken jullie hiernaar?

Thomberg

'@encanto, dat is een beetje de "million dollar question" aan het worden. Meer dan jouw aantal heb ik er nu ook niet in staan. Omdat de programma's simpelweg niet bekend zijn is het echt gokken op andere namen en dat vind ik dure gokken van 1,5-2,5 miljoen.

iMrChris

Wat denken wij over Bob Jungels, rijd zeker 6 koersen en hoeft niet te knechten?
Vorig jaar toch laten zien dat hij zich nog laat gelden naar een aantal mindere jaren.

-Wielerfan

'@Frits

Wellens is voor mij een No-Brainer dit jaar. Waar hij andere jaren dit zeker niet was.

Zal in veel koersen de kopman zijn en kan ook zomaar n hoop teampuntjes binnen harken.

ZK

'@encanto lijkt mij een mooie sprintersgroep. Komt aardig overeen met mijn sprint-team.

@Thomberg: in 2 miljoen categorie zijn zeker voornamelijk sprokkelaars en weinig kopmannen. Maar ik betrapte mij erop dat ik Turner als must-have zag, terwijl dat eigenlijk alleen kan met kopmannen. als ik bijv door hem in te wisselen een 1,5 man nodig heb, dan zou je daar ook prima een opvuller kunnen vinden die 100+ punten per miljoen haalt. Ook wanneer zijn totaalaantal punten iets lager zou uitvallen dan bij Turner.

@iMrChris Bob Jungels kán leuke pick zijn, maar met dit budget kan ik er geen plek voor maken. Dan neem ik liever een 750k sprinter mee.

Laatst gewijzigd
encanto

Dank thomberg: dan lees ik dit ook als een vorm van bevestiging dat zonder meer info ik het hiermee ga doen en me nu vooral richt op de juiste kasseirijder.

Wat betreft de 2miljoen groep hebben in mijn ogen Wellens, SKA, Turner nog wel het voordeel van ook mogelijke teampunten. Turgis en senechal moeten het voornamelijk zelf doen….

Baal vooral nu nog van het ontbreken van zowel pedersen aa stuyven…..

Rim Brakes

Bob jungel ik er sowieso niet in. Gokjes maak ik met onbekende jonkies uit de 500K grabbelbak om indruk te maken op vrienden.

madeinstars

Nu het team zo'n beetje staat, kunnen we zo langzamerhand gaan nadenken over de kopmannen in de Omloop. Er zijn twee hele sterke blokken met Ineos en Jumbo die beiden niet gebaat zijn bij een sprint. Verwacht daarom eigenlijk wel dat het van heel ver geopend gaat worden.

Het goede weer is dan wel weer in het belang van de sprinters. Moeilijke overweging, vind ik.

Karperdrol

Over indruk gesproken, Bling... gaat hij nog indruk maken op ons?
Staat er voor een aantal ritjes op en zeker als die nog BP toevoegt is het zeker interessant.

iemand die nog met deze gedachte worstelt?

encanto

'@ZK: dank!

Wel ben ik benieuwd wie van 1.5 hetzelfde mogelijke plafond heeft als een Turner. Zelf heb ik dat meer met Sheffield: gevoelsmatig moet hij erin, maar hij heeft het veel minder bewezen.....

Dus zie nu twee opties

turner/sheffield
cosnefroy/bettiol (of een ander kasseiman van 1miljoen)

De bovenste is een gok met zeer veel potentie, de onderste is meer bewezen.... wat te doen wat te doen..

TheBest

'@encanto toevallig, dit is op Welsford na (heb nu toch van poppel er nog in staan) exact mijn sprinters ploeg..

Jakobsen, Ewan en Bennet zijn in mijn ogen allemaal twijfel gevalletjes dit jaar. Jakobsen echt nog niet heel erg invorm en Ewan en Bennet erg wisselvallig. Daarnaast is er van het programma van Bennet echt nog maar heel weinig bekend. SP of EF? Jakobsen en Ewan is al wat meer over bekend en rijden iig de koersen waar je ze wil hebben (SP en Brugge). Dan kies ik toch maar voor Ewan, mede omdat hij 500k goedkoper is.

Risje89

'@karperdrol hij gaat vast geen onuitwisbare indruk maken, maar hij sprokkelt vrijwel altijd genoeg punten om hem te rechtvaardigen.

Frits

'@encanto en @-Wielerfan bedankt voor jullie onderbouwing, de ene heeft SKA en Turner en de andere Wellens haha. Het blijft moeilijk helaas maar we hebben nog even gelukkig.

Karperdrol

Heb je Ewan nodig als je Philipsen, Kristoff en Welsford hebt?
niet iedereen heeft die laatste denk ik, maar vast iemand anders voor BDP en SP.
en die zou je dan 3e kopman kunnen maken.

Pom titcock

'@Frits, ik heb ze alle drie he he

-Wielerfan

'@Frits
Bij mij staan Turner & Wellens er beide in.

-Wielerfan

Hier is een paar bladzijdes terug gezegd door iemand dat Nizzolo zijn beoogde programma van vorig jaar zou rijden. Dat houd in dat hij er een stuk meer fietst + ook ritten waar hij mee kan sprinten voor de overwinning.

Heeft iemand hier nog iets over gelezen?

Laatst gewijzigd
TheBest

'@karperdrol ik denk dat niet veel mensen daar over nagedacht hebben. Zo ook ik niet.. ik heb Ewan erin staan en die maak ik zoals het nu lijkt alleen tijdens Brugge de Panne en de Scheldeprijs kopman.. dat zou dus in principe een prima vervanger kunnen zijn.. Welsford heeft vorig jaar in de Scheldeprijs laten zien een zware koers aan te kunnen en lijkt dit jaar (tot nu toe) een van de betere sprinters..

WilliamS23

'@TheBest staat bij mij ook op de reservelijst te trappelen. Maar met zo'n karig programma voorlopig, heeft ie de selectie nog niet gehaald bij mij. Zelfde laken een pak voor van Poppel. Prima opvulling, maar dan moeten ze wel meer gaan rijden mijn inziens. Zeker van Poppel :)

MarvinG

What to do with Ewan. Lang in mijn team gehad als kopman in BDP en Schelde. Milaan-San Remo zou hij ook een rol van betekenis kunnen spelen. Maar was vandaag weer dramatisch... 21e. Daar word je niet heel vrolijk van. Maar je selectie wil je natuurlijk niet af laten hangen van 1 resultaat.

Pom titcock

Ewan komt al jaren mijn selectie niet in, en ik moet zeggen dat bevalt mij heel erg goed.

1 2 ... 36 ... 156 157

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.